Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Audesta

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 19:52

Het is ook redelijk benauwend weer. Ik had er ook last van.

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 20:03

Ja dit was echt niet fijn. En ik heb gelukkig een topper van een paard dat dan gewoon braaf blijft doen wat ik vraag. Maar fijn rijden is het niet. Die 1e proef was al niet heel fijn voor mij qua ademen, maar 2e proef was eigenlijk teveel.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 20:58

Het was ook echt warm hoor! Ik heb er in de tweede proef ook meer aan moeten rijden. Maar wel een hele nette eerste proef Demisisa!

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-24 13:40

Pffff heel veel bij te lezen hahaha. Mijn wedstrjid die ik afgelopen donderdag zou hebben afgezegd omdat ie net weer lekker liep maar ivm de warmte niet gereden dus vond ik niet eerlijk

nu woensdag weer naar de dierenarts met de vos, heeft ondertussen wel weer zooltjes maar verstapte zich net voordat de hoefsmid kwam.... denk dat hij opnieuw ingespoten moet worden want weinig verbetering met het zooltje (maar dat kan ook door het verstappen komen). Dus dat is afwachten...

@MWW ohjee, dat klinkt ook niet goed... wanneer kan je terecht? Ik ga idd bij twijfel liever ook meteen, liever voor niks dan achteraf zeggen had het nou maar gedaan

@Discodipp ohh jaloers dat je gewoon kan lachen tijdens de proef, mijn gezicht staat altijd op onweer hahahaha en gefeliciteerd!!

@getup maar het is wel een winstpunt! :)

@DemiSisa ja het was ineens zaterdag warmer dan voorspeld volgens mij ook haha. Kan me voorstellen dat in de 2e de accu ook leeg was,maar gefeliciteerd met de 201!

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 22:24

Melzazu schreef:
Ah nee toch MWM. Wat vreselijk naar en je hebt al zoveel aan je hoofd (en aan je lijf -O- )
Ik hoop en duim voor je dat het allemaal meevalt.

Dankjewel melis. Goed om dat te horen van je over Hollander want die komt in juli bij ons langs. +:)+
Leuk zo’n oefenparcours voor de afwisseling zo.

Oh dat is toevallig! Hopelijk ga je een fijn passend zadel vinden!

Super discodip! Gefeliciteerd :D

DemiSisa super van de 1e proef! Jammer dat je de 2e proef geen winst had. Succes morgen!

Vanavond lekker gelest, fijn kunnen werken :)

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-24 22:27

Hier ook, flink geoefend op middengalop - verzamelde galop.

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 10:42

DiscoDipp: dankjewel! :D

Enzo_Ollie: balen joh dat je je wedstrijd af moest zeggen.. Ben benieuwd wat eruit komt bij je vos, duimen dat er iets 'simpels' behandelbaars uit komt. :)

melis_93: altijd fijn als je les fijn gaat! :D

Audesta: goed bezig!

Hier gisteren weer op pad geweest. Lekker vlot op de vorige. Flubberboot was gezellig mee om mijn proeven voor te lezen en te supporten, super gezellig :D Met losrijden was hij best fijn, dus de 1e proef in en daar was hij ook heel fijn. Ging echt heel lekker en ook de 1e keer andere proeven in de L2 voor ons. Met resultaat: 199 punten :)
De 2e proef zaten er 2 tussen, dus helaas was de tank weer wat leeg en dan trekt ie helaas scheef/minder buiging ed. Baal zo dat we daar zo mee struggelen, thuis lopen we daar dus totaal niet tegenaan dus waarschijnlijk toch de combinatie van wat spanning en energie wat minder die dan dit veroorzaakt. Alsnog 183.5, dus zeker niet slecht maar we kunnen gewoon beter!
Maarrr, we zijn nu L2+12 en dus M1 startgerechtigd :D

Afbeelding

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 10:52

Wauw wat goed! Gefeliciteerd! Ga je al rap de overstap maken naar het M of wacht je nog even?

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 11:01

Haha nee, in principe wacht ik nog even. Hij mag nog net wat fijner voor elkaar en dat in combinatie met doorzitten en zonder zweep wil ik zelf echt 100% het gevoel hebben dat we het kunnen. Doorzitten gaat al een stuk beter, maar of we dat 2 proeven volhouden durf ik nog niet volmondig ja op te zeggen. Daarnaast vind ik de contra nog net niet voldoende bevestigd (al dacht meneer daar gisteren zelf anders over :+). Ik denk dat ik de komende 2 maanden nog 1/2x L2 wil starten en na augustus loopt mijn startpas ook af en start ik sowieso even 1/2 maanden niet. En dan zie ik in oktober/november wel of ik de overstap al durf te maken of nog even lekker ga overwinteren in het L2. :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 11:49

Gefeliciteerd Demisisa!

Helaas loopt de mijne na een week nog steeds niet goed. Dus heel hard aan het aftellen naar dinsdag. Heb er flink de pest in, dus ook niet echt bijleesactie gedaan, sorry allemaal.

cindyy_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 13:08

Pff echt te weinig tijd om het hier fanatiek bij te houden haha, nu maar even grote bijleespost!

@Getup wedstrijd gehad

@MWM Wat zuur dat je de regio hebt af moeten melden, maar waarschijnlijk wel de goede en eerlijke keus.. Snap dat je het gelijk laat checken in de kliniek! Beter zekere voor het onzekere. Ik duim heel hard dat het allemaal meevalt en je merrie snel weer de oude is.

@DJZ Gefeliciteerd met je winst! Balen dat hij zo gespannen was in de eerste proef. Super dat hij in de tweede proef zo fijn ging!

@Flubberboot Oh nee wat mega balen dat je paard kreupel loopt!

@melis_93 Lekker weer een oefenparcours gesprongen, en ook een fijn rondje! En fijn dat de les goed ging.

@Discodipp Gefeliciteerd met je fijne proeven en je eerste plaatsen! Heerlijk om te zien dat je zo aan het genieten was tijdens je proef, ik heb daar nooit tijd voor hoor, om te lachen, behalve als een onderdeel compleet mislukt :')

@Getup Jammer dat het wat minder ging, maar 62,9 is helemaal geen slechte score toch!

@Audesta Gefeliciteed met je punten!

@DemiSisa Mooie score in je eerste proef de 29e! Het was inderdaad erg warm, kan me voorstellen dat jullie beide leeg waren bij de tweede proef. En ook gister weer mooie resultaten kunnen neerzetten! Herkenbaar dat de tweede proef wat moeizamer gaat. Gefeliciteerd met je winstpunten!

@Enzo_Ollie Wat balen dat je vos niet lekker loopt! Weet je inmiddels al meer?

Wij zijn afgelopen zondag weer op wedstrijd geweest, voor het eerst met het wagentje! Heel eerlijk; ik was doodsbang voor het laden haha. Uiteindelijk stond hij er super snel op en konden we vertrekken! Super braaf gestaan, fijn te rijden met losrijden en mochten gelukkig ook even baan verkennen aangezien het juryhok vaak wel spannend is. Met goede moed de proeven in, en daar was het toch weer een clown... Wissels die thuis 200% bevestigd zijn, waren hier deels ineens stuk, in de uitgestrekte galop weer kop tussen de benen en springen/bokken... En daarbij had de jury denk ik ook zijn bril niet altijd op... De wissels die wel goed gingen, hadden we namelijk als commentaar dat hij ze niet in enen sprong (ik heb de filmpjes terug gekeken, en hij springt ze dus zeker wel in enen, hele mooie wissels zelfs)... En bij het aanspringen in galop hadden we een 3 met als opmerking "gehoorzaamheid", terwijl hij dus gewoon heel braaf aansprong in de goede galop :') En waar we uitgestrekte draf over de diagonaal moesten en het eerste stukje aansprong in galop, hadden we gewoon een 6... Die heeft hij dus ook niet gezien _O- Dus ja, qua punten niet zo veel verwacht, 2 keer 55% :') Maar onze overwinning hadden we behaald toen hij ook weer zo de wagen mee op liep om naar huis te gaan! Hopelijk is hij zondag iets braver in de proeven... Want dan hebben we ons ZZ-Zwaar debuut *\%/*

Afbeelding

Afbeelding

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 13:31

Gefeliciteerd DemiSisa!

Jammer dat het niet zo lekker ging cindyy. Hopelijk gaat het zondag beter! Je hebt er iig nog wel wat grappige foto's aan over gehouden := .

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 02:15

Gefeliciteerd DemiSisa +:)+

Had je paardlief soms Redbull gegeven, Cindyy?? Veel succes as zondag :)

Ik kreeg gisteren een mail van de KNHS of het klopte dat ik L1 was gestart, maar zonder startkaart... Gelukkig was er een foutje gemaakt door de organisatie, want ze hadden doorgegeven dat ik impuls startte, ipv zonder startkaart. Gelukkig heeft dit geen verdere gevolgen :)

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 09:00

Het is wss toch een kleine kneuzing/zweer in de hoef dus dat is opzich positief hahaha. Hij heeft nu sws weer metaxx voor het andere been dus die helpt ook wel wat voor de kneuzing/zweer.
Over 2 weken gaan we weer, dan gaan we ervanuit dat die kneuzing/zweer weg is gezien die al op z'n retour is en dan wss inspuiten.
Maar heb wel voor mezelf besloten dat we dit grapje volgend jaar niet gaan herhalen (dan hebben we ook al 2x pech gehad dat ie kreupel werd op het 'goede' ben wat natuurlijk niet echt lekker is voor het artrose been), gezien ik verwacht dat hij icm leeftijd en lichaam volgend jaar opnieuw ingespoten zou moeten worden (dus vanmiddag stiekem alvast bij een 4-jarige kijken)

@cindyy_1993 wauw wat een jury hahahaha. Maar wat een fijn gevoel dat ie gewoon de wagen opliep!! Succes zondag alvast!

@MWM snap je gevoel met echt goed bijlezen hhaha. Hopelijk vinden ze iets!

@DemiSisa Gefeliciteerd! dat is denk ik ook een kwestie van starten en oefenen/ritme krijgen, dus dat komt vanzelf wel geod!

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 14:27

it's been a while, sorry...

DJZ gefeliciteerd met je punt! Op naar meer en dichterbij wedstrijden nu dus :D

MWM :knuffel: Wat ontzettend rot. ik duim voor jullie. Herken je stress level, en zeker met alle blessure ellende die jullie al gehad hebben.

Melis, lekker dat je ook voor de afwisseling wat kan springen!

DD gefeliciteerd! En dan vooral met het terugvinden van het plezier erin!

Getup, jammer dan de punten tegenvielen, maar alsnog een nette score opzich

Demi gefeliciteerd! Lekker bezig jullie en gezellig zo hulp van een topic-genootje :)

Enzo ook nog steeds aan het kwakkelen, vervelend zeg. Hopelijk valt het idd mee en zijn jullie snel weer onderweg.

Hier een paard ziek gehad, die kan gelukkig weer opbouwen, maar hoop gedoe daardoor wel. En de ander had even iets teveel feest in de wei gehad, die dacht tof dat ik Z2 mag, tof dat ik naar de regio mag in t Z1, maar ik ga ook even voor een 'zomer'vakantie -O- Godzijdank scan en foto's goed en na vier weken stappen lijken we weer te kunnen opbouwen, maar het waren niet mijn beste weken.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 14:59

En ik dacht nog dat ik het redelijk bijhield hier := maar daar gaat ie dan weer, het rijtje af:

Getup, jammer van de teleurstellende score zeg :(

Welkom Audesta. En gefeliciteerd met je winstpunten *\o/*

DemiSisa ik moet nog even op 2 berichten reageren haha. Eerste bericht: wat een mooie punten in je eerste proef DemiSisa. Ondanks het warme weer dus toch geen slecht resultaat ook al was daardoor jullie tweede proef minder.
Tweede bericht: leuk dat het zo gezellig was met Flubberboot erbij. En joehoe!! *\o/* M1 startgerechtigd. Van harte gefeliciteerd. Ga je meteen over?
En toen zag ik bericht nummer 3 :D +:)+

Aaaahh neee wat balen MWM :(
En als je zo de pest in hebt dan snappen we het prima hoor dat je geen zin hebt in bijlezen.

Toch zo fijn voor je Cindy dat hij wel op dat wagentje wil! Kwam de spanning niet dat hij dan toch de laatste tijd niet veel op ander terrein is geweest? In ieder geval grappige foto’s en alvast veel succes gewenst morgen!

Haha DJZ :D
Zo had ik al eens een wedstrijd op zondag maar die week ook een online proef ingestuurd. Die tikken ze ook qua datum op zondag af. Kreeg ik een mail dat ik op 1 dag 3x was gestart :=

Enzo_Ollie, fijn dat je zo rekening houdt met je paard maar ook wel beetje balen dat het dan ineens zo warm was. {:}

Wat jammer dat je vos nog niet echt verbetering liet zien maar gelukkig is je laatste bericht iets positiever alhoewel ik ook wel snap wat je zegt over dat inspuiten en zo.

Jeeeee Noukie. Wat een narigheid. Y;(
Wel heel fijn te lezen dat beide paarden weer de goede kant op gaan. Wat kun je dan een zorgen hebben.

Wij zijn na ons laatste debacle iets van 3x op vreemd terrein geweest en ik heb er ook aan gewerkt hoe ik hem meer ontspannen kan krijgen. Ik had trouwens ook een supplement voor ontspanning aan zijn dagelijkse voer toegevoegd.
Vanochtend waren wij weer op pad en uiteraard was het doel weer ontspanning (maar ja dat was het vorige keer ook whaha :D ) en dat was gelukt! *\o/*
Hij was zelfs zo dat ik wist dat er dingen op het protocol zouden staan als: impuls, mag actiever etcetera maar ik vond dat even helemaal prima. Ik vond het juist belangrijk dat hij blijkbaar ook zo rond kan gaan en hij kon ook netjes wachten nu tot de hulp voor galop kwam. Geen winstpunten dus maar wel een soort van winst voor ons.
Er was ook een stalgenoot die de vorige keer ons ook had gezien. Die zei ook: het ging veeel beter hè hier kun je wat mee. Van hieruit kun je opbouwen.
Dat was mijn idee ook en het was leuk dat ik die bevestiging kreeg van haar. En ik heb er weer beetje vertrouwen in +:)+

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 10:29

@noukie wat rot! Gelukkig gaat het weer beter, maar soms zou je ze idd het liefst in bubbeltjesplastic inpakken :+

@melzazu hahaha het gaat idd heel erg snel. Ook super fijn dat het ontspannen was! Ik heb dat idd ook een poos gehad dat ik blij was met 'mag actiever' zonder winstpunt, zo jammer dan dat de jury niet heeft gezien hoe het eerst ging hahaha

Ik ben misschien afgelopen weekend bij een jong paard wezen kijken :Y)
Moet alleen even goed nadenken of ik zo 3 paarden wil rijden, alleen moet deze nog wel beleerd worden dus dat is sws rustig aan beginnen. Maar het kwam precies op m'n pad en eigenlijk alles klopt :+

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 11:38

Ooh Enzo vertel! Lastig is dat, als deze eigenlijk alle hokjes aanvinkt, maar de timing net niet past.. benieuwd wat je gaat beslissen!

Melzazu, dat klinkt als mega stappen hoor! Wat goed. Meer impuls komt wel weer.

Ik heb echt t dressuurpaard met gouden karakter. 4 weken gestapt, daarna 3x tien minuten draf en een rondje galop meegepakt. Dacht gister: het is zo mooi weer, we gaan naar het bos. Iedereen me voor gek verklaart, merrie loopt daar helemaal gelukkig aan een lang teugeltje te stappen <3

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 12:11

@noukie heeeeerlijk!

wil niet te veel zeggen want als mensen 'm nog googlen oid, hij staat op fb en marktplaats, maar zegmaar prijs/afstamming etc kom je niet zo vaak tegen, en als je het tegenkomt heeft ie wel ergens een bemerking (dat heeft deze ook wel maar een super kleintje die je alleen ziet met aan de hand stappen). Alleen ik heb nog nooit een paard zadelmak gemaakt, dus dan is ook weer afweging van doen of niet en ga ik eht dan zelf doen (met hulp) of wegbrengen..

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 00:32

Even een snelle bijlees.

Noukie fijn dat het toch wat lijkt mee te vallen en jullie weer kunnen opbouwen!

Melzazu wat fijn dat je nu met veel meer ontspanning hebt kunnen rijden! De impuls en afwerking komt daarna wel weer

Enzo Ollie klinkt als een leuke kans, een 3 jarige! Wat is het voor een?
Oh haha, mocht het zo ver zijn horen/zien we het natuurlijk graag :D

Wij hebben afgelopen weekend weer gestart, 1e proef best heel fijn kunnen rijden, wel wat rommeltjes en nog genoeg wat beter moet, maar wel de controle van mij. Daar 220,5 en een 2e prijs in t Z1. 2e proef komen de wissels zo snel achter elkaar, die gingen niet helemaal fijn. Vond de stap/drafonderdelen daar wel iets karig gepunt, maar daarintegen de wissels ook nog wel soepel gejureerd met 5en. Daar hadden we 202,5

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-24 08:15

Ooh echt weer heel veel bij moeten lezen.. Ik heb echt te weinig tijd om steeds te reageren, sorry daarvoor.

@Noukie, wat fijn dat je weer mag opbouwen, hopelijk blijft het allemaal goed. Wat super dapper even naar het bos.. je kent je paard zelf het beste.

@Demisisa, precies waar ik op wedstrijd ook tegenaan loop.. 2e proef is hij vaak leeg.. en dan krijg je allemaal storingen. Maar als jullie het voor elkaar krijgen zoals in je eerste proef dan gaan jullie als een speer.

@DJZ, je schrikt toch even als ze je bellen .. gelukkig een misverstand.

@Enzo_Ollie, gelukkig valt het mee.. spannend bij een 4 jarige kijken.. ik snap dat je er niet teveel over wilt zeggen.. succes met je keuze.

@Melis_93, netjes van je eerste proef jammer van de 2e.. ik heb dat ook met sommige proeven die liggen je gewoon niet zo..

Ik ben afgelopen zondag weer op pad geweest in de Beemster in het ZZ-Z.
De eerste proef ging redelijk oké .. hij voelde wel wat tegen m’n been, maar verder geen grote fouten. 62% en een eerste plaats.. 2e proef was ik wat afgeleid doordat ik de punten al wist van m’n eerste proef en hierdoor niet de goed focus wat icm een paard wat wat tegen m’n been is niet een hele goede combinatie is hahaha.. grote fouten in het achterwaarts bij het aangalopperen spring de oliebol verkeerd aan omdat hij niet wilde wachten,en na m’n linker pirouette.. dan moet je door in contra en dan de wissel bij A, hij viel naar binnen ik drukte hem naar buiten en hij wisselde in de bocht .. kreeg hem niet meer terug dus wissel niet getoond..
Evengoed nog 60,5% en een eerste plaats..
Ik heb er nu 8 nog 2 te gaan … zo spannend.

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 15:28

Oohhh Enzo. Toch wezen kijken ergens. Spannend hoor. Ben benieuwd wat je gaat beslissen. :)
En wat mooi te lezen dat je dingen uit mijn verhaal herkent. Soms voel ik me anders zo’n stumper whaha. :evaw:

Dankjewel Noukie.
Wat heerlijk dat je zo’n fijn paard hebt en het bos in is wel echt genieten altijd. :j

Ja echt heel fijn melis.
Mooi dat je fijn had gereden in je proeven ondanks de rommeltjes. +:)+

Gefeliciteerd met 2x een eerste plaats moniek! *\o/*

Afgelopen dinsdag waren wij meteen maar weer op pad geweest. Doordeweeks en overdag wedstrijd, dat is echt mijn droomscenario dus ik “moest” gaan natuurlijk. En net als zaterdag was mijn paard weer zo fijn relaxed. Ik durfde er nu wat meer aan te rijden en 1 van de proeven was net een winstpuntje. Zooo mooi hoe het toch ineens nu zo fijn gaat en een lekker stijgend lijntje zo. :):)

Het was trouwens nog wel heel apart in de tweede proef. Ik had van B naar E afgewend in stap en dan moest ik voor H weer aandraven. Ik zat er lekker in, komt de jury uit het hokje. Zegt ze: je rijdt verkeerd. Ik dacht echt van: huh. :o?
Ja zegt ze je moest voor B naar stap en dan afwenden naar E.
Dus ik zeg: ja dat deed ik toch.
Nee, zegt ze weer, je moest afwenden naar E.
Ik keek ook heel dom zo achterom naar die letters. Dus ik zeg weer opnieuw: ja dat heb ik toch net gedaan.
Ooohhh sorry zegt ze. %)

Pffff had ze het zelf niet goed. Heb ik weer. _O-

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 05:46

Melzazu… dat is ook lekker dom .. helemaal uit je concentratie.
Wel heel fijn dat je een stijgende lijn te pakken hebt +:)+

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 06:39

Oeps , kan helaas gebeuren, maar wel onhandig

Moniek , klinkt als hard werken haha. Gaat wel goed met de wp'en _/-\o_
Met 60% gewonnen? Waren er veel deelnemers? Hoor vaak , dat er zoveel wedstrijden zijn, dat de rubrieken vooral op hoger niveau zo klein zijn. Wat op zich jammer is. Al kun je dan wel mooi snel naar huis :D

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 06:52

Getup schreef:
Oeps , kan helaas gebeuren, maar wel onhandig

Moniek , klinkt als hard werken haha. Gaat wel goed met de wp'en _/-\o_
Met 60% gewonnen? Waren er veel deelnemers? Hoor vaak , dat er zoveel wedstrijden zijn, dat de rubrieken vooral op hoger niveau zo klein zijn. Wat op zich jammer is. Al kun je dan wel mooi snel naar huis :D

Het ZZZ is vaak heel druk, wat je vroeger in het ZZL ( hele grote startlijsten)had is nu verplaatst naar het ZZZ, bij ons in de buurt ( noord Holland omgeving Alkmaar ) zijn niet heel veel subtop wedstrijden en ik wil ook geen 1,5 uur rijden dus houd het voornamelijk dichtbij huis.
Deze lijst begon met 12 maar er waren er weer een aantal afgevallen dus er bleven er uiteindelijk 7 over.