Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 08:38

PSvanLot schreef:
Ik zit me net te bedenken dat ik afgelopen weekend op een wedstrijd was die er wel hele ruige handicapregels op na hield.

Z1/Z2/ZZL in handicap, maar ook L1/L2/M1/M2 in hetzelfde prijzenstelsel. Zal daar toch eens een mailtje aan wagen want ik weet niet beter dan dat het met een naastgelegen klasse mag.

Bij de koudbloeden zie je dat wel vaker.. de KNHS heeft vorig jaar aangepast dat in plaats van Max 4, Max 8 deelnemers in een klasse mogen zitten om ze samen te voegen. . Hoe en wat precies weet ik ook niet. De meeste concoursen hier in de buurt hebben volle rubrieken van minimaal 20 starts

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 10:42

robbie88 schreef:
PSvanLot schreef:
Ik zit me net te bedenken dat ik afgelopen weekend op een wedstrijd was die er wel hele ruige handicapregels op na hield.

Z1/Z2/ZZL in handicap, maar ook L1/L2/M1/M2 in hetzelfde prijzenstelsel. Zal daar toch eens een mailtje aan wagen want ik weet niet beter dan dat het met een naastgelegen klasse mag.

Bij de koudbloeden zie je dat wel vaker.. de KNHS heeft vorig jaar aangepast dat in plaats van Max 4, Max 8 deelnemers in een klasse mogen zitten om ze samen te voegen. . Hoe en wat precies weet ik ook niet. De meeste concoursen hier in de buurt hebben volle rubrieken van minimaal 20 starts

Max 8 klopt, maar je mag geen 4 klasses bij elkaar doen. Enkel een naastgelegen klasse.

rien10

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 10:57

Dus wel Z1, Z2, ZZL ZZZ maar niet L1, L2, M1, M2 begrijp ik het zo goed?

Afgelopen zondag Brix "uitgeleend" aan een vriendin van mijn dochter voor een F proef. Ze is eerste geworden met 229 punten!! (Puntentelling is anders dan bij KNHS, maar ook voor FNRS is 229 hoog).

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 11:00

rien10 schreef:
Dus wel Z1, Z2, ZZL ZZZ maar niet L1, L2, M1, M2 begrijp ik het zo goed?

Afgelopen zondag Brix "uitgeleend" aan een vriendin van mijn dochter voor een F proef. Ze is eerste geworden met 229 punten!! (Puntentelling is anders dan bij KNHS, maar ook voor FNRS is 229 hoog).

B/L1 L1/L2 L2/M1 M1/M2 M2/Z1 Z1/Z2 Z2/ZZL. Ze mag je handicap uitschrijven in de basissport.

Twee naast elkaar gelegen klasses.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 11:01

Ah,zo. Thanks.
In het verleden meegemaakt dat mijn dochter de enige pony M1 start was (ze was nog geen 18). Ze werd met Brix (=E pony) bij de paarden gerekend. Volgens mij mag dat niet. Maakt me niets uit, want punten is punten.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 14:16

Ik ben even wat stiller in het topic. Paard heeft even lekker vakantie :)
Wel even een vraagje, zijn er hier mensen die met een hartslagmeter trainen en wat vinden jullie ervan? Is het een waardevolle toevoeging op je training?

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 12:21

Hier vandaag de eerste wedstrijd! Ben stiekem zenuwachtig maar heb er wel heel veel zin in! Vraag me alleen wel weer af waarom ik de gedachte heb gekregen om met een schimmel te starten :')

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 13:03

Flubberboot schreef:
Hier vandaag de eerste wedstrijd! Ben stiekem zenuwachtig maar heb er wel heel veel zin in! Vraag me alleen wel weer af waarom ik de gedachte heb gekregen om met een schimmel te starten :')

Succes!! Dat snap ik hahaha, ook succes met schoonmaken! :P

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 13:38

Flubberboot schreef:

Succes!!!!

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 13:39

Flubberboot schreef:

Ahhh eindelijk ga je! Heel veel succes <3

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 17:17

Succes!!

Ahh wij moeten zondag als 2e starten. Ik heb er altijd zo’n hekel aan als ik mij als een van de eerste inschrijf en dan nog als een van de eerste moet starten he :x

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 20:50

Bedankt iedereen!! Ben dik een uur bezig geweest om meneer wit te krijgen... Maar dat is wel mooi gelukt! Vond de proeven wel iets slordig en de oefeningen waren niet zo goed voorbereid als wat we kunnen. Thuis hebben we een 18 bij 38 en dan is een 20 bij 40 wel heel erg groot _O- Maar het allerbelangrijkste: HIJ GING IN GALOP *\o/* Dit was thuis een beetje een dingetje geweest en het ging ook pas sinds zondag weer goed. Overgangen waren wel slordig maar daar werken we aan! 194 en 193 dus meer dan tevreden!! En vooral enorm veel genoten! Het is zo leuk om na jarenlang dromen en groom zijn, zelf eens te rijden. Gaan we zeker vaker doen!

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 20:57

Dat is een hartstikke mooi debuut, gefeliciteerd! *\o/*

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 21:14

Gefeliciteerd!! Super punten *\o/*

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 21:17

DiscoDipp schreef:
Succes!!

Ahh wij moeten zondag als 2e starten. Ik heb er altijd zo’n hekel aan als ik mij als een van de eerste inschrijf en dan nog als een van de eerste moet starten he :x

Ik heb als secretaresse echt niet in de gaten wie wanneer in geschreven heeft. Maak de startlijst gewoon random en weet dan ook niet bewust wie waar staat.

Denk dat het zo veel gaat.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 21:40

Dankjulliewel!! Ik ben echt mega tevreden! Gelijk op de kalender aan het kijken naar meer concoursen _O-

Ik vind het juist fijn om vroeg te starten! Dan is het nog lekker rustig en op de locatie waar ik vandaag was, kon ik dan lekker ruim baanverkennen. Heb niet veel losgereden in de losrijdbak. Mocht als tweede en we hadden twee ringen dus toen de eerste moest starten, kon ik nog baanverkennen in de tweede ring.

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 21:44

Mooi debuut flubberboot, gefeliciteerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 22:04

Gefeliciteerd Flubberboot! Nette punten voor de eerste keer zeg!

Bij de vereniging waar ik lid ben daar kijken ze wel naar wie wanneer inschrijft. Blijkt dat bij dik 25% van de inschrijvingen vermeldt staat dat ze als laatste willen starten. Daar kun je dus niet aan beginnen…. Daar is het zo dat diegene die als eerste inschrijft als laatste start en alles wat daarna inschrijft wordt er boven geplaatst.

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 22:15

Aahh super Flubbeeboot! Hartstikke goed gedaan!!

@PSvanlot Bij ons gaat het dus wel inderdaad vaak zo zoals @LV19952 beschrijft. Ik hoef ook zeker niet als laatste te starten. Maar een middenmootje vind ik altijd lekkerder. Tis denk ik ook gewoon een tik van mij haha.

Ik ga ook niet mailen nu, dan maar een vroege. Nu is het dit keer wel zo dat ik de enige ben in deze klasse die van ver moet komen maarja, doe ik mijzelf aan he.

Komt vast goed!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-23 23:24

LV19952 schreef:
Gefeliciteerd Flubberboot! Nette punten voor de eerste keer zeg!

Bij de vereniging waar ik lid ben daar kijken ze wel naar wie wanneer inschrijft. Blijkt dat bij dik 25% van de inschrijvingen vermeldt staat dat ze als laatste willen starten. Daar kun je dus niet aan beginnen…. Daar is het zo dat diegene die als eerste inschrijft als laatste start en alles wat daarna inschrijft wordt er boven geplaatst.

Dat is een heel gedoe. Moet je met twee bestanden werken, daar heb ik echt geen zin in haha.

Ik probeer zoveel mogelijk de wensen van de mensen in te willigen. Maakt mij het uit wie waar start haha.

Als ik zelf inschrijf maakt het me ook niet uit eigenlijk.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 00:02

Werden zaterdag wat foto's gemaakt tijdens mijn wedstrijd en o wat is dat meteen confronterend, mijn houding...

Dit was de mooiste <3 (waar mijn slechte houding niet heel goed te zien is haha)

Afbeelding

Afbeelding

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 09:04

Ik voer ook eigenlijk nooit wensen in bij het opmerkingenveld. Deed dat alleen wel met onze Eebert de eerste twee keer, dat ik graag als eerste wilde starten omdat het dan vaak rustiger is met losrijden en zij gaat echt los op geklik van anderen.

Ik plan de hele dag vrij van een wedstrijd, dan hoef ik verder niks en ben ik niet direct aan een tijd gebonden. Enige wat ik echt naar vind is heel laat starten, echt in de avond.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 09:12

SophievdV schreef:
Ik voer ook eigenlijk nooit wensen in bij het opmerkingenveld. Deed dat alleen wel met onze Eebert de eerste twee keer, dat ik graag als eerste wilde starten omdat het dan vaak rustiger is met losrijden en zij gaat echt los op geklik van anderen.

Ik plan de hele dag vrij van een wedstrijd, dan hoef ik verder niks en ben ik niet direct aan een tijd gebonden. Enige wat ik echt naar vind is heel laat starten, echt in de avond.

Als ze je in de avond laten starten, dan moet dat er wel bij staan in het vraagprogramma.

Ik moest van de winter eens om 2230 op zaterdag terwijl het een dagwedstrijd was. Koekoek. Kon gelukkig kosteloos annuleren.

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-23 09:22

PSvanLot schreef:
SophievdV schreef:

Als ze je in de avond laten starten, dan moet dat er wel bij staan in het vraagprogramma.

Ik moest van de winter eens om 2230 op zaterdag terwijl het een dagwedstrijd was. Koekoek. Kon gelukkig kosteloos annuleren.

Ik had paar maanden terug een wedstrijd waar stond "we beginnen om 10.00 met Z en eindigen met B". Dat klopte idd alleen alles daartussen zat totaal door elkaar heen, daar was ik even niet op voorbereid :+

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-23 09:28

Ik ging er altijd vanuit dat alle rubrieken op volgorde liepen, of het nou Z - B was of B - Z. In springen en eventing is het namelijk altijd op volgorde, vooral in springen kan het moeilijk anders ivm flexibel starten.

Het was een nare verrassing toen ik ineens tijdens een dagwedstrijd mijn L1 proefje om 21u moest rijden :=