Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 14:08

Suzanne F. schreef:
Dus de neusriem is dan vastgemaakt aan het bit. Bijzonder, dat ken ik helemaal niet.

Hier door kan je bit nooit door mond trekken(heb dit altijd gehad vanaf eerts ex hoofstel in doen bij inrijden)

Kon eerts ook niet maar wel erg mooi idee en vind eerder dat meer dat mogen gebruiken dan minder.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 14:24

Nou dat is dan eerder om te verbloemen dan. De mensen die een bit door de mond trekken worden niet zachter met hand door die klipjes dus verbloemen het probleem ipv verhelpen. Dus of meer mensen het zouden moeten gebruiken? Ik zie niet om waarom, ik heb er nog nooit mee gereden maar ook geen bit door de mond getrokken.

Daarnaast ligt het aan het paard of het prettiger is. Mijn merrie houdt niet van druk op de neus, dus zouden die clips onprettiger zijn. Of zoals vorige die een micklem hoofdstel echt een ramp vond. Als paard het prettiger vindt is het super, maar bij onrustige hand van de ruiter moet je daar aan werken.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 15:06

Ik ben niet van mening dat het gemaakt is om het bit niet door de mond te kunnen trekken. Het bit kan wel wat stabieler in de mond liggen, maar als een ruiter dit nodig heeft dan mag er goed naar de inwerking van de hand gekeken worden ,

Het is niet toegestaan, zoals in de gids van de KNHS beschreven staat. De proef is dus terecht afgekeurd.
De ring is inmiddels wel toegestaan en was, net als het lusje van de sperriem, een waardeloze regel.

Afbeelding

marieke_483

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 16:52

PSvanLot schreef:
Ik ben niet van mening dat het gemaakt is om het bit niet door de mond te kunnen trekken. Het bit kan wel wat stabieler in de mond liggen, maar als een ruiter dit nodig heeft dan mag er goed naar de inwerking van de hand gekeken worden

Dat is ook de voornaamste reden dat ze erbij zitten meen ik me te herinneren van het in elkaar zetten van mijn micklem hoofdstel :) Het zorgt ervoor dat het bit stabieler blijft liggen. Ik meen me ook te herinneren dat er een voorbeeld werd gegeven van beginnende springruiters, als die achterblijven in de sprong komt er minder druk van het bit dankzij de clips. Ik weet alleen niet meer zeker of ik dat in de handleiding van micklem zelf heb gelezen of als voorbeeld op een (random) site..

Ik heb ze er ook een tijdje aangehad omdat ik het wel een fijn idee vond, maar heb ze er inderdaad bij het nalezen van het regelement toen ik wilde starten eraf gehaald.

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 21:11

Anoeska27 schreef:
Kirrietje schreef:
Eigenlijk was ik niet heel tevreden over deze proef, ik neem er altijd twee op. Met de normale wedstrijden is meestal mijn tweede proef ook het beste :+ maar tijdens de tweede proef had ik haar helaas opengeprikt dus maar niet verder opgenomen ookal zag je er niet veel van.

Maar openprikken is toch een reden om direct af te stappen en niet verder te rijden? Of je er nu wat van ziet of niet./quote]

Inderdaad.. En eens kijken wat je verkeerd doet. Spoortje maar af misschien, als je er niet mee om kan gaan.

In de anderhalf jaar dat ik haar al rij heb ik haar nooit opengeprikt. Zoals ik al zei ben ik niet doorgereden, gewoon gestopt en klaar. Schrok er zelf ook van aangezien het nooit eerder is gebeurd :)
Zulke ernstige reacties vind ik weer overbodig, snap zelf ook wel dat t niet de bedoeling is en niet hoor te gebeuren. Baal natuurlijk ook en voel me meteen schuldig. Ach het blijft bokt :+

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-21 21:37

Net punten terug, 204 voor ons Z1 debuut. Echt nog nooit zo blij geweest met een krap winstpunt *\o/*

Noukie

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 21:41

Gefeliciteerd!!!

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 21:44

urosa schreef:
Net punten terug, 204 voor ons Z1 debuut. Echt nog nooit zo blij geweest met een krap winstpunt *\o/*

Wat goeeeed! Gefeliciteerd!

Wij moeten er binnenkort ook maar eens aan geloven :=

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 22:36

Helaas is mijn 1e filmpje afgekeurd omdat ik heel dom de datum ben vergeten te noemen |(. Stond wel in de titel van het filmpje, dus had toch nog een beetje hoop dat hij beoordeeld zou worden.

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 22:43

Dat is wel streng, maar helaas wel terecht. Zuur !!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 22:46

Ik vind het ook best een gedoe, je kunt zo makkelijk iets van het 'rijtje' vergeten..

Hoop heel erg dat er snel weer meetmomenten mogen; hup er heen, proef rijden, punten, klaar.

afkepieteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 22:49

Nibbit schreef:
Ik vind het ook best een gedoe, je kunt zo makkelijk iets van het 'rijtje' vergeten..

Hoop heel erg dat er snel weer meetmomenten mogen; hup er heen, proef rijden, punten, klaar.

Hier plakken wij standaard een briefje op het paspoort met alle gegevens, kan het niet vergeten worden !

shirleyp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 22:58

Nibbit schreef:

Ja! Meetmomenten kijk ik ook naar uit! Wel op wedstrijd, maar dan een stuk vlotter klaar. Vond dat echt ideaal, heb je nog wat aan de dag! Uhm... Dat klinkt alsof ik bejaard ben :') Maar ben enorm gesteld op efficiëntie in mijn kostbare vrije tijd :D

AtillaFlash

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 23:30

@urosa: Gefeliciteerd! Krap of niet: hij is binnen die 1e Z-winstpunt *\o/*

Briefje op paspoort ook gedaan, heel handig.

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 07:37

Even over die neusriemcontrole. Ik ga zondag m'n proefje opnemen en m'n zusje gaat deze filmen. Mag mijn moeder de neusriem controle doen zodat m'n zusje kan blijven filmen? Die controle doen en blijven filmen is namelijk best lastig :)

Dustinlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 08:44

Urosa gefeliciteerd!

Balen van de afgekeurde filmpjes, maar inderdaad lijstje maken en die bij je paspoort doen. :)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 09:21

Ik heb er van de 10 3 af moeten keuren..

@ elitedeux ik doe daar niet moeilijk om. Als het maar wordt gedaan en dan ook op het neusbot niet aan de zijkant

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 09:54

Urosa, oh wauw wat tof! Gefeliciteerd *\o/*

Hier plakken we ook een briefje op het paspoort :j super handig.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 11:27

Gefeliciteerd Urosa!

Ik heb deze ronde werkelijk vanalles voorbij zien komen wat neusriemcontrole betreft. Onder de kin, aan de zijkant, 1 nagel ertussen, ipv de neusriem vingers tussen de frontriem en gewoon helemaal niet. Ik had er 3 van de 10 die het deden zoals het hoort.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 11:30

Anoeska27 schreef:
Gefeliciteerd Urosa!

Ik heb deze ronde werkelijk vanalles voorbij zien komen wat neusriemcontrole betreft. Onder de kin, aan de zijkant, 1 nagel ertussen, ipv de neusriem vingers tussen de frontriem en gewoon helemaal niet. Ik had er 3 van de 10 die het deden zoals het hoort.

Ik pik die er even tussenuit: Maar... wat?? _O-

Sorry maar ik zou toch even moeten gniffelen als ik dat binnen kreeg hahahaha

Gefeliciteerd Urosa!

AtillaFlash

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 11:43

Wat een leuke variaties bestaan er blijkbaar voor de neusriemcontrole haha; maar 3 vd 10 die wel kloppen is eigenlijk best treurig....
Had t laatst wel op stal over hoe diegene met een Mexicaans hoofdstel dat moeten doen, daar kunnen echt geen twee vingers onder het gekruiste stuk op het neusbot want anders zakt de boel af..
Hebben jullie, jury, daar richtlijnen voor gekregen of al iets op film van gezien?

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 11:45

caro29 schreef:
Ik heb er van de 10 3 af moeten keuren..

@ elitedeux ik doe daar niet moeilijk om. Als het maar wordt gedaan en dan ook op het neusbot niet aan de zijkant

Balen hè? Vorige serie zes van de 12 en toen hadden we de mail nog niet gehad met het overzicht, anders waren het er nog meer geweest. Ik baal er zo van als ik moet afkeuren.

Vraag aan ruiters waarvan films zijn afgekeurd: krijgen jullie bericht met de reden? Die voeren wij namelijk wel in, maar ik kreeg gisteren bericht van iemand die er niets bij kreeg. Hoe zit dat bij jullie?

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 11:48

Vervelend zeg dat jullie zo veel af moeten keuren. De instructies zijn volgens mij hartstikke duidelijk.

Iedereen met winst gefeliciteerd. Ook leuk de eerste beoordeelde Z proeven!

Ik ga morgen weer een proefje rijden. Ben benieuwd. Is alweer even geleden.
Laatst bijgewerkt door Queelens op 05-03-21 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-21 11:49

Bedankt allemaal voor de felicitaties, zit toch wel even op een roze wolkje :D

Anouska27,allemaal ernstig, maar de frontriem checken, WTF :')

Toch wel irritant dat mensen niet lezen, afkeur is zo onnodig staat echt heel duidelijk op de site...

janneke584 schreef:
Helaas is mijn 1e filmpje afgekeurd omdat ik heel dom de datum ben vergeten te noemen |(. Stond wel in de titel van het filmpje, dus had toch nog een beetje hoop dat hij beoordeeld zou worden.

Dat is jammer! Ik ben het ook een keer vergeten, maar hij is toen gelukkig wel beoordeeld. Ik begin sindsdien met de datum, bang om het nog een keer te vergeten :o

Flicka12: leuk dat jij ook weer mee gaat doen!

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-21 12:46

Ilja000 schreef:
Vraag aan ruiters waarvan films zijn afgekeurd: krijgen jullie bericht met de reden? Die voeren wij namelijk wel in, maar ik kreeg gisteren bericht van iemand die er niets bij kreeg. Hoe zit dat bij jullie?

Die keer dat er bij ons is afgekeurd stond de reden er prima bij omschreven