[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 10:16

Ik begin al redelijk stress te krijgen voor mijn debuut over 2 weken _O- Terwijl het rijden steeds wat beter gaat, galop is nu echt bevestigd dus dat moet goed komen. Alleen het duurt erg lang voordat ze goed los is en fijn gaat lopen, dus ik moet minstens 3 kwartier inrijden -O-

Gisteren hadden we zelfs een ontspannen stuk galop!
Afbeelding

Wel jammer dat ze nog half in de wintervacht zit en ik haar amper schoon krijg. Dat worden minpunten op de verzorging denk ik haha.

venivedivici

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:05

GA ze is in de laatste tijd wel echt vooruit gegaan!

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:18

Als t volwassenen kamp doorgaat bij ons op stal heb ik na 7 mei weer wat aan beeldmateriaal.

14 mei wordt voor mij te krap. 28 mei is mn eigen juryafspraak net afgezegd dus dan wil ik wel op pad

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:25

Ben benieuwd ynskek! Ik ben even kwijt welk paard jij rijd? Dacht dat je een eigen paard had, maar er staat me iets bij dat je die verkocht had? Zoveel mensen hier :o

Venivedivici, klopt! Ze wordt nu minimaal 4-5 keer per week gereden en sindskort heb ik een bijrijder. Zij gaat een aantal dagen per week van mij overnemen omdat ik straks drukker wordt i.v.m. afstuderen. Daarnaast zijn we begonnen aan een traject van rechtrichten (nog opzoek naar instructeur trouwens!) en we willen een acupunctuur behandeling doen. Daarnaast doe ik dagelijks oefeningen met haar, zijwaartse buiging, staart draaien (ja serieus haha) en rug stretchen. Aan de hand pak ik ook rechtrichten mee en met het rijden pak ik ook vaker het wijken mee. Ze kan nog steeds haar buien hebben, zoals gisteren aan het eind. We waren super fijn aan het rijden, lang en laag, halsstrekken en relaxed draven. Ik maak een overgang terug naar stap, niks aan de hand en we stappen. Ineens uit het niets vliegt er een been voorbij _O- Dan is ze dus gewoon ineens pissed 'Nee geen zin meer!'. Daar kan ik dan wel weer om lachen.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:32

Ghostattack schreef:
Ben benieuwd ynskek! Ik ben even kwijt welk paard jij rijd? Dacht dat je een eigen paard had, maar er staat me iets bij dat je die verkocht had? Zoveel mensen hier :o

Venivedivici, klopt! Ze wordt nu minimaal 4-5 keer per week gereden en sindskort heb ik een bijrijder. Zij gaat een aantal dagen per week van mij overnemen omdat ik straks drukker wordt i.v.m. afstuderen. Daarnaast zijn we begonnen aan een traject van rechtrichten (nog opzoek naar instructeur trouwens!) en we willen een acupunctuur behandeling doen. Daarnaast doe ik dagelijks oefeningen met haar, zijwaartse buiging, staart draaien (ja serieus haha) en rug stretchen. Aan de hand pak ik ook rechtrichten mee en met het rijden pak ik ook vaker het wijken mee. Ze kan nog steeds haar buien hebben, zoals gisteren aan het eind. We waren super fijn aan het rijden, lang en laag, halsstrekken en relaxed draven. Ik maak een overgang terug naar stap, niks aan de hand en we stappen. Ineens uit het niets vliegt er een been voorbij _O- Dan is ze dus gewoon ineens pissed 'Nee geen zin meer!'. Daar kan ik dan wel weer om lachen.

Pony is inderdaad verkocht.

Momenteel rijdt ik 4x per week 1 van de manege paarden bij ons.

Het is een 13 jarige Oscar X Havidoff X Bischmark.

Afgelopen weekend heb ik mijn debuut in de B gemaakt met hem met 194,5 en 181.

Over de eerste proef redelijk tevreden. Niet helemaal. 2e proef was gewoon prut en dat is terug te zien aan de cijfers...

Dit filmpje is van half maart. Na de les nog ff snel opgepakt om te laten filmen :')

https://youtu.be/jWy0KM8JnFY

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 12:11

Fijn zo'n bijrijder die er ook voor gaat GA.

Ynskek wat een leuk manege paard.

Afbeelding
Me bodybuilder gisteren lekker op de wei zonder deken ! <3

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:13

Voorlopige startlijst voor mijn debuut is bekend! Ik heb op zaterdag welgeteld 1 concurrent in de B _O- Zondag volgens mij maar twee.

6 mei moet ik om 14:58 en 15:13 en 7 mei om 9:30 en 9:50 waarvan proef 1 op gras. De rest op zand.

Stressss :')

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:40

Ghostattack schreef:
Voorlopige startlijst voor mijn debuut is bekend! Ik heb op zaterdag welgeteld 1 concurrent in de B _O- Zondag volgens mij maar twee.

6 mei moet ik om 14:58 en 15:13 en 7 mei om 9:30 en 9:50 waarvan proef 1 op gras. De rest op zand.

Stressss :')

Wow jeetje nu al n lijst, die zijn er op tijd bij haha! Zal nog wel 10 x veranderen die tijd.

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:40

venivedivici schreef:
Fijn zo'n bijrijder die er ook voor gaat GA.

Ynskek wat een leuk manege paard.

[ [url=m/JCJ0gX.jpg]Afbeelding[/url] ]
Me bodybuilder gisteren lekker op de wei zonder deken ! <3

Ahh wat ziet ie er goed uit! Fijn zeg <3

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:49

Er kan nog tot 29 april ingeschreven worden voor deze wedstrijd, dus denk dat er niet heel veel meer verandert. Mijn ervaring met deze vereniging is dat er sowieso weinig in de B starten :+ De meesten rijden hier M1 of hoger.

Als er iets verandert, dan hoop ik dat ik zondag wat later mag starten :o

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 23:14

Succes in ieder geval GA...

Als t goed is heb ik voor 28 mei vervoer om te kunnen starten. Dan gaan we voor t eerst echt op pad. Ben benieuwd. Is in ieder geval een fijne locatie :j

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-17 22:54

Eerder in dit topic vertelde ik over mijn b debuut met 2 x180,5. Komend weekend mogen we weer.
Ik ben nu nog nerveuzer. Dit terrein is hij nog nooit geweest, het vorige wel.
Afgelopen week ging mn galop een stuk beter, vandaag helemaal mis.
Ik ben vrij hard voor mezelf en zou het een afgang vinden om zonder wp naar huis te gaan. Hoewel ik weet dat we km's moeten maken om beter te worden.
Ik ben hier gewoon niet geschikt voor... :=

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 11:16

Succes GA! Op zich is het niet erg dat er weinig starters zijn in de B toch :) ?
Veel succes alvast!

Wat een prachtig bont paard hierboven :D !

Ook jij alvast succes Ynskek!
Komende week die dagpas maar eens aanvragen en inschrijven voor mijn debuut.
Na deze punten moet het er toch maar eens van komen haha.
Afbeelding
Al ben ik het er zelf gevoelsmatig er niet helemaal mee eens en verdenk ik de jury ervan milder te jureren op een onderlinge wedstrijd. Zal het vanavond eens vragen, want dan heb ik les van haar haha. Halsstrekken vond ik dan weer wel beter gaan dan een 5. Maar acht dat hoort bij een jurysport.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 11:22

Josien, ik verbaas me vooral over het aantal spelfouten in het commentaar :')

Aan de startlijst is enkel de tijd van zaterdag iets veranderd, ik start dan wat later. Geen probleem dus! Zaterdag is vol, dus ik heb werkelijk maar 1 concurrent _O- Zondag sta ik wel genoteerd als selectie, terwijl ik dat niet had aangegeven. In principe geen probleem natuurlijk, het wordt vast toch drama hahah.

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 11:28

Ghostattack schreef:
Josien, ik verbaas me vooral over het aantal spelfouten in het commentaar :')

:') Ja dat ook..

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 13:18

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 14:48

Ik ga ook ontstippen, ben binnenkort wedstrijdpaard-loos.
Succes iedereen +:)+
Laatst bijgewerkt door MonteKarlo op 28-04-17 15:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 15:01

Wat vervelend Always!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 15:51

Jammer AlwaysH en MonteKarlo! :(:)

Hier vandaag weer een enorm gevecht met rijden, ze was totaal NIET in de mood :') Ik had spontaan geen rem meer, ze ging gewoon expres als een plank door de bocht en dan onregelmatig lopen. Vervolgens nergens langs willen en weer stilstaan of achteruitgaan. En expres schrikken van onzin dingen. Trut. Uiteindelijk wel goed gereden en toen liep ze wel een stuk beter.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-17 19:50

Jammer van de afmelders :(:)

Vandaag mijn laatste echte "les" gehad voor mijn debuut. Gelukkig help mijn stalgenoot mij van de week nog een keer extra.
Afbeelding
Nu de zenuwen nog in bedwang houden en dan moet het toch ergens wel goed komen.

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 07:05

Miss_lizje, heel veel succes. Wanneer start je?

Hier stijgt de spanning ook. Startlijst voor volgende week zondag staat online

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 15:30

Jammer AlwaysH en MonteKarlo.

Hier even een update : Wodan is verkocht en wordt van de week opgehaald wss.

Met Miley gaat het ontzettend goed!

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 15:38

Hoi hoi! Mag ik hier weer meelezen/reageren?

Ik heb me een tijd geleden hier gemeld rond mijn eerste oefenwedstrijd. Die ging best goed, maar we kregen hier na best een dipje kwa rijden dus dat stond even op een lager pitje. Inmiddels verhuisd naar een andere stal en hier het rijden weer opgepakt en dit gaat eigenlijk heel erg goed. Ook is de stalling een heel stuk goedkoper dus ben ik aan het overwegen om toch een startkaart aan te vragen. Ik hoop dat als ik hier wat meer ga bijlezen en reageren dat het weer meer begint te kriebelen :D

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 18:45

Tymone schreef:
Miss_lizje, heel veel succes. Wanneer start je?

Hier stijgt de spanning ook. Startlijst voor volgende week zondag staat online

7 mei, maar startlijst staat nog niet online dus heb ook nog geen idee hoe laat ik moet. Liever niet te vroeg omdat Gentle nog steeds niet geweldig te laden is en met vlechten soms zijn geduld al kan verliezen. Aangezien ik hem niet een avond van te voren durf te vlechten hoop ik niet dat mijn wekker om 5 uur hoef te zetten. Dus duimen voor een redelijke starttijd.

EdkingEnzo schreef:
Hoi hoi! Mag ik hier weer meelezen/reageren?

Ik heb me een tijd geleden hier gemeld rond mijn eerste oefenwedstrijd. Die ging best goed, maar we kregen hier na best een dipje kwa rijden dus dat stond even op een lager pitje. Inmiddels verhuisd naar een andere stal en hier het rijden weer opgepakt en dit gaat eigenlijk heel erg goed. Ook is de stalling een heel stuk goedkoper dus ben ik aan het overwegen om toch een startkaart aan te vragen. Ik hoop dat als ik hier wat meer ga bijlezen en reageren dat het weer meer begint te kriebelen :D

Welkom!

Het ging bij mij ook vrij vlot kriebelen toen ik Gentle een beetje normaal door de baan kreeg. Die kriebels verdwenen even toen ik de huidige prijs van een startkaart zag, maar met mijn ogen dicht toch maar betaald. :o

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-17 20:27

Ik lees al een hele tijd mee haha, rijd sinds kort weer op de manege en als mijn (zo ongeveer vaste) lespony zo blijft lopen als hij vandaag liep ga ik binnenkort maar eens kijken of ik een mogelijkheid heb tot een proefje. Ben in F10 en heb met hem mijn F9 afgesloten, F10 nog niet gestart. Probleem bij hem is dat het altijd eventjes duurt voor hij ontspant en zeker in galop is dat wel een dingetje haha. Stap en draf gaat hij eigenlijk te langzaam, galop gaat hij hard, raak je de rem kwijt en gaat zijn hoofd omhoog. Vandaag voor het eerst(ik heb hem 1,5 jaar elke week gereden en nu weer 4 weken ofzo achter elkaar, rij er pas 8 lessen weer) naar voren omlaag, ontspannen kunnen galopperen, ik durfde zelfs de teugels iets te laten ontspannen wat normaal niet gaat. Netjes over de hoefslag. Vanuit stap aanspringen moeten we vaker doen haha :+