[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kaitlyn

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 16:10

Geen grote bijleespost maar wel alles bijgelezen. :j

Weer wat nieuwe mensen in het topic, leuk en welkom!

Verder zag ik wat mindere resultaten maar vooral goede resultaten voorbij komen, iedereen gefeliciteerd met punten en/of prijzen!

Utixo wat een knap paard zeg! <3

Verder las ik iets over ijzerloos starten. Lorna werd in de B ijzerloos gestart, Velvet t/m het M1 alleen ijzers voor (met stiften) en vanaf het M1 vierkant beslagen en Gibbie moest vorig jaar op ijzers omdat haar hoeven zo snel sleten en die is er nooit meer vanaf gegaan, die staat er ook vierkant op.

Hier afgelopen vrijdag gestart op een concours in Hoekelum, wat een stress, laars ging kapot tijdens het rijden. :x Proeven gingen ook helemaal niet fijn, maar alsnog 2 winstpunten gereden!

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 17:36

Euforie schreef:
Ik vind het heel erg meevallen. Het is net wat je zegt, het wijken en de middengallop.

Heb je toevallig de knhs app? Daar staan filmpjes van alle proefjes, met commentaar erbij, waar je allemaal op moet letten en waar hun op letten in de proef.
Super handig en ik vond het een hele fijne houvast! :j

Ja heb ik ! Heb ik ook al even gekeken en inderdaad; verschil is niet zo super groot.
Maar vroeg me af of ze ook ineens een stuk strenger beoordelen. Wat bij de B een 7.5 is voor nagevelijkheid, is dat in het l1 dan een 6.5?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 18:28

Nee dat idee heb ik niet hoor. Ik heb een beetje dezelfde punten in het l1 als in de b. Blijft een jurysport maar wat goed is, is natuurlijk gewoon goed.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 18:30

Euforie schreef:
Nee dat idee heb ik niet hoor. Ik heb een beetje dezelfde punten in het l1 als in de b. Blijft een jurysport maar wat goed is, is natuurlijk gewoon goed.

En reed jij in de b ook vaak boven de 190? Mijn instructrice zegt dat als je boven de 190 blijft rijden je de volgende klasse aan kan. Ik heb nog maar twee wedstrijden gereden maar heb wel steeds dikke punten dus denk dat ik bij 10 wel over wil namelijk.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 18:36

Als je dikke punten haalt en de oefeningen in de volgende klasse redelijk beheerst kan je over hoor.
Echt super veel verschil is er niet... kijk als je net steeds je winstpuntje haalt dan moet je niet verwachten dat je een klasse hoger wel punten rijdt maar als je 195 of hoger regelmatig scoort dan moet een winstpunt in de hogere klasse gewoon te doen zijn.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 18:46

Evelijn schreef:
Als je dikke punten haalt en de oefeningen in de volgende klasse redelijk beheerst kan je over hoor.
Echt super veel verschil is er niet... kijk als je net steeds je winstpuntje haalt dan moet je niet verwachten dat je een klasse hoger wel punten rijdt maar als je 195 of hoger regelmatig scoort dan moet een winstpunt in de hogere klasse gewoon te doen zijn.

ja zit wel een buffertje in geloof ik idd.
Nouja ik ga d'r ook vanuit dan mijn niveau niet 't zelfde blijft, als ik door train wordt je elke keer weer een stapje beter natuurlijk. Heb wel zin in l1, lijkt me een stuk leukere proeven.
Vinden jullie dat ook?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 18:49

Ik heb met paard wat ik nu rijd al moeite genoeg met de simpele B proefjes :+ ik was van het weekend vooral blij dat we redelijk ontspannen op het wedstrijdterrein waren en dat ik de goede kant op ging tijdens de proef ... first things first. :j

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 18:50

Evelijn schreef:
Ik heb met paard wat ik nu rijd al moeite genoeg met de simpele B proefjes :+ ik was van het weekend vooral blij dat we redelijk ontspannen op het wedstrijdterrein waren en dat ik de goede kant op ging tijdens de proef ... first things first. :j

ja dan heb je je handen vol met andere aandachtspunten natuurlijk. Ik heb de luxe dat ik een professor rijd die al jaren op wedstrijd is geweest en daarbij ontzettend nuchter is. Dus ik kan me 100% op 't rijden focussen. Hoe pak je dat dan aan die stress bij je paard? Gewoon meters maken?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 18:58

Het was eerste wedstrijd en er was veel minder stress dan wat ik had bedacht... dus ik was al tevreden voordat ik de ring in ging :D maar vooral zelf rustig blijven en net zo blijven rijden als thuis... En niet te hoog inzetten... volgende keer ga ik er wel proberen wat aan te rijden maar het is nogal een dame die ik niet teveel kan gaan regelen dan laat ze me helemaal zitten.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 18:59

Oh ik had me van te voren ook zo ontzettend over de zeik geholpen. Terwijl het 100% meevalt.
Ik ben nu laatst voor de tweede keer gegaan en het was al een stuk minder erg, wordt elke keer leuker denk ik :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 19:02

Als ik het zo hoor, kan jij makkelijk promoveren hoor. Ik reed lang niet altijd boven 190+ maar de laatste 2 keren toevallig wel en ben dan ook gelijk met 10 punten overgestapt naar het L1.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 09-05-16 19:05, in het totaal 2 keer bewerkt

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 19:05

Euforie schreef:
Als ik het zo hoor, kan jij makkelijk promoveren hoor. Ik reed lang niet altijd boven 190+ maar de laatste 2 keren toevallig wel en ben dan ook gelijk met 10 punten overgestapt naar het L1.

hopelijk ben ik binnen de volgende twee wedstrijden l1 startgerechtigd, dat is mn doel.
Als jullie in de buurt zouden wonen zou ik trakteren als 't lukt! haha :D

Eigenlijk moeten we en soort agendaatje aanmaken om te kijken wie waar start en wanneer, zodat we eventueel elkaar eens kunnen bewonderen.

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 19:07

Sorry dat ik hier even kom binnenvallen hoor hihi, maar ik volg jullie allemaal stiekem wel. Zit onder een meeleessteen :D Heb niet de tijd om alles bij te houden en op te reageren helaas. Ik zie nu dat jullie het over de overstap naar het L1 hebben en wil dan toch graag even weten wat jullie vinden.. Ik ga zaterdag mijn laatste puntje binnenhalen van de B en wil graag naar de L. Er is alleen een probleempje en dat is het wijken. Ze kan 3 passen, met een beetje geluk.. :Y) Alle andere oefeningen beheerst ze van de L. Zouden jullie dan toch de overstap maken en dan het wijken maar laag laten punten of toch door trainen tot ze het wijken helemaal beheerst en dan pas de overstap?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 19:08

Hahaha dat zou leuk zijn!! Ik zit alleen erg ver van jou vandaan hihi.

Maar om af te trappen. Ik start de 27e op de wauwse plantage. :))

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 19:18

Michelletjuh schreef:
Sorry dat ik hier even kom binnenvallen hoor hihi, maar ik volg jullie allemaal stiekem wel. Zit onder een meeleessteen :D Heb niet de tijd om alles bij te houden en op te reageren helaas. Ik zie nu dat jullie het over de overstap naar het L1 hebben en wil dan toch graag even weten wat jullie vinden.. Ik ga zaterdag mijn laatste puntje binnenhalen van de B en wil graag naar de L. Er is alleen een probleempje en dat is het wijken. Ze kan 3 passen, met een beetje geluk.. :Y) Alle andere oefeningen beheerst ze van de L. Zouden jullie dan toch de overstap maken en dan het wijken maar laag laten punten of toch door trainen tot ze het wijken helemaal beheerst en dan pas de overstap?

Ik zou voor m'n eigen gevoel dat laatste doen. Pas overgaan als je er 100% aan toe bent. Wat heb je aan lage punten? Ik zou daar zelf niet gelukkig van worden eigenlijk. Lekker thuis alles bevestigen en dan pas over. Wat zegt je instructrice hiervan?
Je hoeft nog niet over bij 10 natuurlijk, dus je kan ook nog ff door uiteraard :D oranje lintjes verzamelen 8-)

vickiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 19:26

(Om me even in het gesprek te mengen :+ ) Ik zou denk ik ook pas overgaan als ik weet dat de gehele proef erin zit. Kijk, aandachtspunten en verbeteringen zijn er natuurlijk al-tijd maar ik denk wel dat het een prettig gevoel geeft als je de oefeningen allemaal in ieder geval kan rijden. Als je lagere cijfers op je protocol krijgt (in jouw geval bijvoorbeeld bij het wijken), werkt dat waarschijnlijk alleen maar negatief op jezelf uit. Misschien is dit natuurlijk heel erg persoonlijk, maar dit is mijn mening. := Ik zou zoals Leeneliefje zegt nog even profiteren van het oranje lintjes verzamelen!

Oh en ik start volgende week maandag (2e pinksterdag, 16 mei) in Hulten met m'n knollie!

--

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 19:28

@leeneliefje, Dat is nou het punt haha, mijn instructrice zegt ook dat we gewoon de L moeten gaan doen. Wil namelijk niet de B nog eens doen, haal nu boven de 200 en oranje lintjes hangen er al genoeg inmiddels. Ze gaat nu zo rap, maar het wijken is dan ook het enige wat niet lekker gaat. De contragalop en schouderbinnen zit er ook al op, dat deed ze dan weer met 2 hoefjes in dr neus :') Met het wijken zijn we hard bezig, maar ze duwt regelmatig nog wel eens terug of reageert helemaal niet. Met die 3 passen mag ik dus heel blij zijn haha. Mijn instructrice vind dat het wijken dan vanzelf nog wel komt en als we de rest gewoon goed doen winst nog wel te halen valt. In mijn laatste B wedstrijd had ik een 2 en een 0 en nog winst := Alleen ik twijfel nog, omdat als het wijken niet goed gaat in de proef ik bang ben dat de jury je dan anders gaat beoordelen omdat je het niet beheerst en dat dus de hele proef benadeeld. Maar ik heb geen idee hoelang dit nog gaat duren voordat ze het helemaal beheerst. Zijn er toch al geruime tijd mee bezig om het voor elkaar te krijgen.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 20:11

Gefeliciteerd met de behaalde punten iedereen!

Michelletjuh, ik denk juist dat je prima over kan gaan. Het zijn maar 2 onderdelen hé. Ik zou ondertussen wel gewoon echt ermee aan de gang gaan, het blijft vanaf de L1 een onderdeel dus ze zal het ooit een keer onder de knie moeten krijgen. :D Hoe oefen je het? Bij mijn vorige paard heeft het geholpen dat mijn instructrice ernaast liep en haar opzij hielp met een zweep. Ze had het toen zo onder de knie! Zeg niet dat we er een 8 voor kregen, maar wel een 6.

Wij mogen donderdag weer starten! :D

vickiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 20:17

Oh jongens... Ik weet dat dit totaal het verkeerde forum is, maar ons veulentje is geboren :=
Het is een merrie en ze heet Lavida Spring Flower (van Metall x Hamlet).

Kan het echt even niet laten!

Afbeelding

rebecc1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 20:51

Aaaahhh wat een schatje!

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 21:48

Je kan gewoon over gaan Michellutje... Als je weet dat het wijken een onvoldoende is maar de rest gewoon goed ... een jury zal je echt niet afrekenen op twee onderdelen die nog niet perfect gaan... ze moeten per onderdeel jureren. Als je zelf kan relativeren dat een onvoldoende op wijken geen ramp is en je gewoon vrolijk je proefjes rijdt dan lijkt me dat je best L1 kan starten.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 21:56

vickiva schreef:
Oh jongens... Ik weet dat dit totaal het verkeerde forum is, maar ons veulentje is geboren :=
Het is een merrie en ze heet Lavida Spring Flower (van Metall x Hamlet).

Kan het echt even niet laten!

[ Afbeelding ]

Wat een schatje! Gefeliciteerd :)

jessicadewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 23:05

Michelletjuh ik zou ook overgaan als je nu zo'n hoge punten rijdt. In het L1 krijg je weer nieuwe tips etc. Dat wijken gewoon heel goed oefenen en neem alle tips die je dan meekrijgt van de jury mee! Daar leer je juist weer van. Dat wijken komt wel :)

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 11:37

Hoi luitjes,

heb een topic geopenend met mijn proeven van afgelopen keer = [RT-HAW] Azrael v Nero x Cabochon op concours.

Misschien willen jullie een kijkje nemen en hebben jullie nog tips?

Qua wedstrijdplanning start ik 6 juni weer eens in Bemmel :) lekker op zand hiep hoi :D

Michelletjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 12:23

Dankje voor jullie reacties! Ik denk er nog even over na hihi. Maar denk dat ik de gok maar ga wagen idd. Vanmorgen kon ik haar zonder eerst een volte te openen op de rechte lijn opzij zetten voor 2/3 passen. Maar vervolgens aan het einde dacht ik het nog een keer te doen en reageert ze dus weer 0.
Wij oefenen het nu via kleine voltes vergroten en dan haar op die manier leren opzij te gaan. Is tot nu toe de enige manier waarbij het nog redelijk lukt soms haha. Kunnen helaas de manier met zweep erbij niet proberen. Ze heeft een enorme angst voor de zweep en rijd haar daarom zonder zweep. Hebben dit al geprobeerd om weg te krijgen, maar ze vervalt steeds weer in haar angst. Werd te gevaarlijk.

Wat een knap veulen! Mooie kleur en subtiele aftekening, houd ik van! :D