[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 22:47

Sanne Thanx!
Wat heerlijk zo’n stal!
Zou ik ook wel willen, maar helaas niet te vinden of niet te betalen...
En dan ga ik toch maar voor minder luxe en paarden overdag buiten...
Succes op de Hippiade en in de Z straks!

Leuk foto’s of filmpjes meya!

Steffy welkom!
Ben je al een eindje op weg in de M1?

Flevolander

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 06:56

Pfoe ik was even offline met alle hitte.. Wel een beetje bijgelezen en alle filmpjes gekeken die voorbij kwamen..

Nouvel ziet er goed uit je rijden, je merkt als hij iets meer bovenin komt dat hij het dan moeilijk krijgt, erg herkenbaar!

Gamble onder het zadel ziet er ook goed uit, beetje wiebelig nog, maar voor zover ik er van kan beoordelen wel braaf.

Verders de mensen die wel weg geweest zijn gefeliciteerd met de behaalde resultaten.

En welkom voor Steffy.. wij moeten zaterdag tegen elkaar starten zag ik

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 07:43

Ik ga vanavond weer op cc. Gelukkig lekker koel. Heb er zin in!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 09:03

We mogen al M2 starten maar wil nog even doorstarten in de M1, even de spanning eruit en weer in het wedstrijdritme komen.. 16 maanden geen wedstrijden gereden. :)

@Flevolander: Ow wat leuk! :D Ik zie mijn mederijders eigenlijk nooit als tegenstanders :P

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 10:57

Haha, ooh op die manier Meya! Ja zul je altijd zien dat het rijden dan ineens weer lekker gaat.. :D

Leuk dat je er bij je dochter zo van geniet Yom. Schrijven is inderdaad heel leerzaam! Wat jammer dat ze straks moet stoppen met het paard. Heb je geloof ik wel eens in een ander topic voorbij zien komen. Bizar wat voor prijzen er soms gevraagd worden.. :\ Wordt hij straks overgenomen door een andere leaser dan? En heeft je dochter al een ander paard gevonden waarmee ze verder kan gaan?

Als ik de 10 punten heb ga ik niet nogmaals in het M1 starten Harvey.. Als ik haar nog niet goed genoeg klaar heb voor de M2 ga ik thuis oefenen en dan vervolgens in de M2 gewoon km's maken :)

Leuk dat er foto's en filmpjes zijn gemaakt Nouvel. Ziet er goed uit!

Ach, is ook niet zo erg dat 'ie even vrij heeft gehad toch Sanne :) Leuke dingen op de planning en je nieuwe stal klinkt goed!

Welkom SteffiiY!

Ik heb ook op een hele luxe stal gestaan maar daar kwamen de paarden maar weinig buiten en tijdens mijn zwangerschap vond ik het wel erg duur worden omdat ik toen geen gebruik meer maakte van de faciliteiten.
Nu een minder luxe stal maar wel alles super goed geregeld en netjes. Ga er met zoveel plezier naar toe, dat is volgens mij het belangrijkste!
Kan me voorstellen dat zo'n stal als waar je stond, met grote evenementen, soms erg lastig is Sanne.

Lekker dat je vanavond pas hoeft Harvey! Vandaag overdag wordt 't nog redelijk warm geloof ik? Succes alvast iig!

Ik heb dus de 18e een proevenclinic en dan 28e weer wedstrijd!

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 16:09

Luxe stal kan leuk zijn indd, als je jezelf er maar prettig bij voelt :) Ben benieuwd, klinkt iig goed!

Succes alvast Harvey voor vanavond, steffiiy en flevolander komend weekend!

Zag op Facebook een haflinger wedstrijd voorbij komen, 9 sept in Vinkega. Is dag wat voor jou rianne? Ik vond dat destijds wel leuke wedstrijden.

Nog 1 dag werken en dan vakantie :D

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 16:52

Heb jij ook een Haflinger gereden dan Meya?
Toentertijd was het nog via de aangespannen haflinger, deze via NHPS toch? Ik zal er eens naar kijken. Heb meestal niet zo heel veel met die haflingerwedstrijden. Veel ons-kent-ons en vriendjespolitiek.. Start liever tussen de paarden :o

Ah lekker vooruitzicht! Ik heb na vandaag weekend, ook lekker :D

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 18:50

Ja, zo'n 10 tot 12 jaar geleden. Mijn eerste wedstrijdpony. Reed bij de Tschogglberg in Noordbergum, alleen maar haflingers :D

Hier zijn mijn vriend en schoonvader wezen klussen gisteren en vanochtend. Wordt wel mooi :j Als het helemaal af is de achterkant zal ik even foto plaatsen voor degene die dat leuk vindt.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 19:36

Ohh, ik stond hiervoor een tijdje bij haar op stal hier in het dorp waar ze nu woont := :=

Zag er idd al een stuk beter uit!

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 19:48

Iedereen weer succes met de komende wedstrijden. Nu in de avond rijden is heerlijk qua temperatuur, wordt alleen een beetje lastig voorlezen als het al donker wordt :D

Echt een 100% goede stal is volgens mij niet te vinden, wij hebben er maar 3 gehad maar toch bij alle 3 was het wel iets. Dus als je er een vindt meteen doen ja

Stalgenoten gaan hier juist naar speciale haflingerwedstrijden omdat ze bij de paarden wel merken dat ze toch anders beoordeeld worden. Ze rijdt er Z mee en dat ziet er met een haflinger toch heel anders uit dan met zo'n gelikt sportpaard.
Maar ze moeten wel steeds verder weg om nog wedstrijden te vinden want er zijn er maar weinig en dan natuurlijk amper in de buurt.

Tja het is balen dat het ophoudt met ons leasepaard. Maar ik vind het erger dan mijn dochter, het was natuurlijk ook net zoveel mijn hobby inmiddels. En ja als 20 jarige is het ook wel leuk om meer met je vrienden af te kunnen spreken. Dus zij heeft er wel vrede mee. Ik adopteer denk ik maar een klein pennymeisje, kan ik nog doorgaan als groom :D

Dit was maandag in een heerlijk avondzonnetje

Afbeelding

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 19:56

Haha zo vroeg is het nog niet donker toch? Ach en voor je het weet start het indoor seizoen alweer!

Oh echt ja? Je hoort het idd wel vaker. Maar ik wil mijn punten niet bij elkaar sprokkelen op Haflingerwedstrijden. Ja ik ben in mijn nadeel met haar en ze zal nooit zulke fantastische gangen hebben zoals de meeste paarden maar juist daardoor ben ik heel trots op wat ik met haar bereik. Ze komt prima mee tussen de paarden, we werken er alleen iets harder voor :o Ik krijg bijvoorbeeld nooit hoger dan 6-jes op haar gangen..

Begrijpelijk wel van je dochter! Maar ook van jou, haha. Niemand die je kent en het leuk vindt dat je meegaat als voorlezer/groom oid? Leuke foto!

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 21:10

:') En dat was geen succes zo te horen.. waar woont ze nu dan?
Toen was het ook wel (eens) "bijzonder"... Maar woonde ze nog bij haar ouders ;) Ik was denk ik 13/14 toen ik kwam en met 16 weggegaan.. Met de groep die er toen was was het wel gezellig.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 21:42

Haha nee :') Ah ja, dan is het wel anders inderdaad..
Ze woont nu in D.rogeh.am!

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 21:58

Verschrikkelijke avond. Was erg nerveus want ging voor het eerst zonder m’n vriend op pad. Hij rijdt altijd. Heb wel vaker zelf gereden naar les maar nu dus naar wedstrijd met vriendin. Inrijden was druk. 20 paarden? Groot veld.

Er lagen grote kuilen in het gras en m’n gekke pony sprong erover heen haha. Nou ja toen het wat rustiger werd ging het echt heel fijn. Kon alle basis oefeningen uit de lessen meenemen. Mooi aan m’n binnenbeen. Dan rijden we de ring in... en hij laat mij (of ik hem) keihard zitten. Hij gaat slingeren. Geeft niet meer na.. toen reed ik ook nog 2x verkeerd, foutje van de voorlezer en ik ken de proef maar was enorm in de war. Ik heb af gegroet. Toen even met jury gepraat, was fijn. Aardige meid. Proef 2 begon goed met 7 op binnen komen en 6,5 middendraf. En daarna... 5 5 5 5 6 5 5 5 niet nagevelijk. 160 punten. Dit gebeurt ons nou zo vaak... hij kan het wel. WIJ kunnen het wel. En dan in de proef... niks. En nu op M niveau komen we daar niet mee weg. Starten op gras tussen hekjes is ook gewoon niet ons ding. Als ik zeg ik start hem niet meer en Thuis beter trainen (waar het prima gaat) dan wordt de spanning bij hem en bij mij alleen maar groter. Dit is al zo vaak gebeurt... in de l1, l2 en M1 nu. Vaak na 5 winstpunten en een paar maanden komen we in ons ritme en gaat het beter. Sowieso indoor... maar zie het echt even niet meer zitten. Sorry voor de ego post. Rij met een 17 jarige pony tussen de paarden. 2 jaar geleden kon hij niks en nu zijn we M1 met winst. Ik ben heel trots maar WEET dat we het kunnen. Deze tegenslagen zijn dan gewoon poedersuiker. Hij laat zich niet rijden.. het domme is dat ik met inrijden zenuwachtig ben in de proef niet meer. Waarom sluit hij zich daar dan af? Anyway dit is een derby van 3 week dus mag woensdag en de woensdag erop weer.. yay....

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 22:17

Wat jammer zeg, terwijl je wel gewoon weet dat het er in zit. Maakt het verschil als je je instructrice meeneemt naar een wedstrijd?

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 22:41

Yom schreef:
Wat jammer zeg, terwijl je wel gewoon weet dat het er in zit. Maakt het verschil als je je instructrice meeneemt naar een wedstrijd?

Heb net een nieuwe en die is nog niet meegeweest. M’n oude ging weleens mee en die vond dat ik er niet genoeg aan reed. Dat is wel iets beter geworden hoor!

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 22:47

He harvey wat rot voor je zeg...
Maar de moed niet verliezen hoor, jullie zijn al hartstikke ver gekomen!
Blijven ademen, lekker thuis je proeven gaan oefenen zodat het gewoon wordt om ze te rijden en je durft te corrigeren en meer te rijden wanneer dat nodig is.
En gewoon niet meer op gras tussen hekjes, en lekker je vriend mee nemen als dat meer rust geeft!

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 22:48

maandag is onze instructeur mee geweest en dat geeft toch net dat zetje extra. Dus als je wat meer gelest hebt bij je nieuwe instructeur zou ik die gewoon eens meevragen. Laat maar kijken of hij/zij misschien kan ontdekken waar het hem in zit

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 23:19

Nouvel schreef:
He harvey wat rot voor je zeg...
Maar de moed niet verliezen hoor, jullie zijn al hartstikke ver gekomen!
Blijven ademen, lekker thuis je proeven gaan oefenen zodat het gewoon wordt om ze te rijden en je durft te corrigeren en meer te rijden wanneer dat nodig is.
En gewoon niet meer op gras tussen hekjes, en lekker je vriend mee nemen als dat meer rust geeft!

Dankjewel. Lief van je! Doet me goed.
Afbeelding

Deze tekst even doorgenomen en gewoon maar door.

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 07:56

Afbeelding

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 08:21

Mooie tekst, helemaal waar <3

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 08:49

Inderdaad waar hoor :+: Niet opgeven en kijk waar jullie al zijn gekomen :D De puntjes komen vanzelf!

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 18:57

En als je naar een wedstrijd gaat om alleen in te rijden, zou je dan niet de spanning bij beide weg kunnen nemen?
Bedenk ook maar wat want het is zo sonde eigenlijk he

Hebben jullie ook wel eens een “dom” kado gekregen/gepakt?

Mijn dochter dacht maandag een zak paardenkoeken oid gepakt te hebben. Momentje zegt de organisatie en ze duwen haar ook nog een zak bbq houtskool in handen. Ja zegt ze tegen mij, waarom krijg ik dat ik godsnaam...

Juist ja die paardenkoeken waren geen koeken maar aanmaakblokken voor de bbq -O-

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 22:08

Argh wat frustrerend kan het zijn.. jammer zeg! Komen wel mooie teksten voorbij :j

Ha.. wat een kado. Maar andere kant ook wel weer leuk toch?

Hier goed begin van de vakantie. Eerst opgehaald uit werk door het thuisfront en heerlijk wezen uiteten. Vanavond fijne les gehad, bezig met de keertwendingen en travers. Nog niet perfect en super nageeflijk, maar na paar x had ik voor de rest wel tempo controle en deed ze het over de benen wel goed :D

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 12:49

Nou regen genoeg gehad hier de laatse dagen :D

Pff zit in twijfel.. is eind september clinic van L.aurens van L.ieren hier dichtbij. Ene kant wil ik wel mee doen, alleen lijkt me leuker als je hoger niveau rijdt.. en alleen als mijn zadel komt in september, maar die zekerheid is er niet :7