[HK]Wedstrijd springende bokkers.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mistid

Re: Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 15:25

Haha nee bereik je vaak het tegenovergestelde mee omdat je ze wat uit balans haalt.

Vanmiddag goed bezig geweest:
Afbeelding
Op de eerste foto had ik wel alle knopen al uit de manen gekamd.

Morgen nog een keer bij een wat groter exemplaar.

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 15:29

Haha ja inderdaad. Slechte eigenschap van mij :+

Ahh dat ziet er netjes uit!!

xDebora

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 15:46

Korte manen zien er lekker sportief uit :D

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 15:46

Ja vind dat soort dingen leuk om te doen, zie je tenminste resultaat :+ hij heeft de hele zomer op het land gestaan.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 16:06

Vind ik ook altijd erg leuk om te doen Myrthe. Is echt een stuk verbeterd in ieder geval. Pony van jullie?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 16:16

Jep, de pony die ik het laatst heb uitgebracht. Daarna heeft mijn zusje er nog een tijdje mee gereden. Z springen, M SGW en M1 dressuur en 9 jaar oud. Moet eigenlijk verkocht worden maarja. Eerst moet m'n kleine zusje hem maar even oppakken.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 16:22

Leuke pony, al zal je niet zeggen met die lange manen dat ie in de sport heeft gelopen. :p
Je zusje had laatst in Exloo ook goed gereden volgens mij of niet?

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 16:26

Marieke? Die kan het ook niet maken om niet goed te rijden met die pony haha. Ik heb er ZZ mee gesprongen, m'n ene zusje al Z en nog iemand anders ook Z. Ze gaat binnen L springen.

NibbitLotus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 16:31

Oh echt? Haha heb hem al heel lang loshangen moet inderdaad strakker. Merk het niet eens..
Toevallig ga ik aankomende zondag weer mee doen aan een cross les! Gewoon van wieneke en dan oo het terrein in Meerwijck. Ben benieuwd, ze is een stuk rustiger dan ze altijd was. Die keer bij jou ging niet van harte haha!

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 16:45

Crossles in meerwijck?! Waar? Sinds wanneer?

Haha dan kom ik mooi weg met je commentaar op mijn foto Myrthe! :Y)

En staat direct heel anders, zo'n mooie coupe!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 16:48

Ik was laatst op concours en daar was iemand die BB startte. Paard was niet zo braaf maar echt bang. Ruiter had geregeld dat hij later nog een rondje BB mocht, komt 'ie binnen, cap los, na hindernis 2 begint paard te staken en rond te tollen en toen hij met z'n vlakke hand op het hoofd sloeg werd hij uitgebeld en mocht hij even op gesprek komen :Y) .

Als je naar Meerwijck gaat komt het denk ik niet goed hoor Inge, daar zit geen terrein :+ Meerstad bij Harkstede is het haha

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 17:04

Jeetje zeg, dat meen je niet Myrthe. Wat een hufter zeg.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 17:09

Was nog een 'prof' ook. Prof tussen haakjes want dan stel je je niet echt professioneel op als je dat doet. Hij had geloof ik nog wat paarden op de lijst staan die hij zou starten maar heb hem niet meer gezien. Hij heeft dat andere paard eerst nog flink op z'n kl0ten gegeven op het losrijterrein. Denk niet dat dat paard echt geschikt was als mannenpaard want hij schoot elke keer weer compleet in de stress.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 17:09

Dat is een lekker inderdaad.. :=

Pony ziet er knap uit zo! Ik vind korte manen toch ook veel mooier.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 17:10

mistid schreef:
Was nog een 'prof' ook. Prof tussen haakjes want dan stel je je niet echt professioneel op als je dat doet. Hij had geloof ik nog wat paarden op de lijst staan die hij zou starten maar heb hem niet meer gezien. Hij heeft dat andere paard eerst nog flink op z'n kl0ten gegeven op het losrijterrein. Denk niet dat dat paard echt geschikt was als mannenpaard want hij schoot elke keer weer compleet in de stress.

Die prof's voelen zich altijd heel wat. :=

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 17:13

Met die korte manen is het ineens een hele andere pony, knapt een eind op!

Er zit zo'n verschil tussen prof's, dat is ongelofelijk. Als je ziet wat er hier soms rijdt.. :n

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 17:17

Nou eigenlijk vind ik de meeste profs hier heel fatsoenlijk. Het zijn natuurlijk niet voor niks profs, die krijgen echt niet de meest simpele paarden te rijden en sommige paarden zullen ook heus wel een keer echt op hun flikker moeten krijgen, maar doe dat thuis of op oefenparcours, niet op een plek waar je volgens de regels van de bond moet rijden en je ook straffen opgelegd kan krijgen die de bond heeft bepaald. Je hebt als prof toch een soort voorbeeldfunctie.

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 17:20

Oe dan ben ik altijd gelijk benieuwt wie het is :(

Ben een jury eens 3 weekenden achter elkaar tegen gekomen en pas 3e weekend vond ze mijn kinbandje te los. Was ook zo, maar cap schuift niet doordat ik mijn haar door de opening tussen cap en instelsysteem heb. Moest eigenlijk van paard af en verstellen. Maar toen ik zei dat ik dan eerst op zoek moest naar een stoel mocht ik gelukkig wel blijven zitten. Beste jury kreeg nog wel een veeg uit de pan van de ringmeester. Ze had mij zien losrijden dat concours en in het eerste parcours gezien maar vond het pas nodig om tussen het eerste en tweede parcours in te grijpen. Vond de ringmeester niet zo netjes.

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 17:21

Wat ik bedoel is dat de echte profs, grote stallen, over het algemeen heel keurig rijden. Ook met de lastige paarden. Ik ben niet bepaald onnozel dus een keer doorpakken kijk ik echt niet van op. :D Maar je hebt ook nog zo'n onderlaag die zich ook graag prof noemt, dat zijn toch een beetje heikneuters is mijn ervaring.

NibbitLotus

Oh haha ik ben er weer lekker bij. Ik bedoel inderdaad Meerstad! Hersenactiviteit gaat flink naar beneden als ik van school kom..

Ik zie bij Jan Lenting geen foto's van het L springen staan helaas..

welmoed__

Je hebt natuurlijk echte profs en mensen die denken/vinden dat ze zichzelf prof mogen noemen. ;)

Ik ben ook altijd gelijk benieuwd hoor, vooral omdat het hier in de buurt is (waarschijnlijk)

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 18:16

Jullie gaan hard :)
Even aan het werk en meteen ander halve pagina verder.

Er zijn naar mijn idee heel veel semi profs. Ze zijn regionaal bekend en rijden rond in het M Z met jonge paarden die daarna weer weg gaan.
Voor mij heeft mijn paard een enorme emotionele waarde. Voor dat soort ruiters is het een middel om geld te verdienen. Ik vind dat ze soms (daardoor?) even vergeten dat ze op een levend wezen zitten die ook zijn vertrouwen kwijt kan raken..

Gelukkig zijn er bij mij in de buurt ook heel veel die het heel netjes doen en die het paard juist meer vertrouwen geven.

Mirthe ik zou z'n kerel echt heel kwaad aankijken en misschien wel een opmerking maken.. Hoop dat hij een officiƫle waarschuwing kreeg en niet meer mocht starten! Eikel!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-14 18:38

Iedereen die zijn geld verdiend met rijden is een prof, als je er niet zo goed/tactisch in bent (zie voorbeeld) dan wordt dat vanzelf droog brood en dan ben je prof af :+

Slaan tussen de oren mag volgens het reglement nooit, maar als iemand in het voorjaar die jonge hengst die recht overeind staat op het voorterrein een keer een tik geeft vind ik dat toch alweer anders dan in een situatie die Mirthe omschrijft. In het eerste geval is ieders veiligheid op het terrein ervan afhankelijk, in het tweede is het afreageren op een paard :o

Capbandjes horen vast, maar als jury hoor je dat dan ook wel op tijd te signaleren. Pas na het eerste parcours is wel wat aan de late kant :+

Ik lees vanavond verder bij, moet nu naar vergadering. Daarna de paarden nog maar even doen, was net vandaag druk op het werk :=

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 22:54

Iemand nog een goede tip nodig? Neem geen singel mee op concours die 15 cm korter is dan de singel die je normaal gebruikt. Dan moet je er zo aan hangen om hem vast te krijgen. Hoe ik hier zo bij kom? Eh iets met proefondervindelijk geleerd :o

billy3105
Ik hou van poffertjes!

Re: [HK]Wedstrijd springende bokkers.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-14 22:57

Of vergeet je beugels :D
Ik had eerst maar 1 paard beugels en riemen. Die wisselde ik steeds en als je dan gaat springen en je beugels zitten aan je andere zadel heb je een probleem := toen zonder beugels ingereden en de beugels van een mederuiter geleend _O-