[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 14:13

Mag ik mij hier ook melden? Ik ben afgelopen weekend M2 gestart. Even de voorgeschiedenis: ik heb mijn friese merrie bijna 5 jaar geleden gekocht, zij was toen 10 jaar en M1+3 maar ik had nog nooit wedstrijden gereden (was toen bijna 45 jaar). Een jaar later (2011) zijn we gestart met wedstrijden rijden, door de B en L heen gevlogen maar in de M1 kwamen de problemen. Ze was niet genoeg nageeflijk, zette de kaken vast en drukte de rug weg. Ik kwam er gewoon niet door mede door mijn eigen onervarenheid. Uiteindelijk 2 jaar in de M1 rondgedobberd en wp's bij elkaar gesprokkeld. Afgelopen winter heb ik in een dressuurtrainingstraject gezeten en werd me geadviseerd om haar met slof te gaan corrigeren, leren nageeflijk te worden. Langzaamaan ging het steeds beter, ander bit erin, en blijven puzzelen om die nageeflijkheid beter voor elkaar te krijgen.
Ongeveer 2 maanden geleden ben ik begonnen met het oefenen van de M2 proeven en heb afgelopen weekend de sprong gewaagd. De travers is nog een drama, ze heeft erg veel moeite met die lengtebuiging (barok type fries), kw is soms goed en soms niet. Verder gaat alles eigenlijk best wel goed hoewel ik zelf nog steeds moeite heb om de middengangen er goed uit te rijden (en dat weet ze duvelsgoed dus neemt ze gewoon een loopje met me).
Zaterdag ben ik voor het eerst M2 gestart, 1e proef 166, 2e proef viel ze helaas uit de contra waardoor de 7 die er al stond veranderd is in een 5 en mijn totaal op 179 uit kwam, balen dus. Gisteren de 2e dag en die traversproef weer laag in de punten, 165 en de 2e proef 173.
Het is geen winst maar ik ben er zelf heel tevreden mee en trots op mezelf dat ik op bijna 50-jarige leeftijd voor het eerst in mijn leven M2 ben gestart en mijn merrie (met merriestreken) natuurlijk ook voor het eerst M2 op haar 15jarige leeftijd.
De wp komen wel en ik zal hier regelmatig lezen, niet veel reageren maar probeer jullie op de hoogte te houden van onze vorderingen.

Sharonaa_

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 19:10

Hoi hoi,

Mag ik me ook melden?
Op dit moment rijd ik nog in de M1 met mijn 17 jarige E-pony tussen de paarden.
Gepland staat M2 te starten midden september.
De punten in het M1 gaan nu erg hard en zijn dus ook al lekker aan het oefenen op de oefeningen van de M2. Stukje bij beetje komen de knopjes er een beetje op. Pony vindt het erg leuk om nieuwe dingen te leren gelukkig.
Voor de M2 moet ze nog meer op de achterhand en sterker worden maar dit komt gedurende tijd wel goed.
Ben erg benieuwd hoe ze zich gaat ontwikkelen. Ik ga lekker meelezen hier.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 20:04

Welkom Caro en Sharona!

Dinsdag erg fijn kunnen rijden op clubles. Gister aan de longe gehad ging ook fijn.
Vandaag een al stres. Toen ze de wei/bak uitging was ze helemaal panisch. Toen ik zostraks ging rijden wou ze eerst niet naar de bak toe (ga altijd aan de hand naar de bak). Met rijden aan de ene kant van de bak helemaal gestrest en schrikken etc. Andere kant van de bak niks aan de hand. Heb het vermoeden dat ze vanmiddag achterna is gezeten door een of ander iets of dat er ratten in de sloot zitten ofzo. Dit is echt niks voor haar. Ben benieuwd of ze morgen wel normaal naar de wei toe wil.
Tussendoor ook wel hele fijne stukken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 23:36

Wat gek Melissa? Hopelijk snel beter.

Vandaag op concours geweest. Redelijk fijne proeven. 1e proef reed ik fout meteen in 4e onderdeel. Een hele zure -2... Werd 3e met 193. Scheelde me mijn tweede wp en de 2e plek!

2e proef was beter. 1e met 203. Had helaas een paar 5en.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 09:25

Welkom Caro en Sharona!

Hmmm, wat raar Melissa. De mijne heeft ook wel eens een dag dat ie vanuit het niets een tijdbom is. Is meestal de volgende dag wel over, maar dan is er inderdaad op de wei iets geweest waardoor hij een beetje van slag is geraakt. Hopelijk is ze vandaag weer haarzelf!

Oei, das zuur vonneke. Ik heb zo ook wel eens een winstpunt verspeeld. Maar ben vervolgens daar nooit meer verkeerd gereden, haha! Wel nette punten hoor!

Hier gaan we misschien de 16e weer starten en anders een driedaags concours eind augustus. Zit even te twijfelen of ik de 16e meteen meepak om er weer even de proeven gereden te hebben. We hebben even een ministop van een maand ingelast om extra te werken aan de (lengte)buiging en als ik dan wedstrijden rij, zit ik m'n eigen training in de weg doordat ik teveel focus op wat ik in de proef moet doen. Maar met de les gisteren ging het eigenlijk wel weer zo lekker dat we stukken van de proefjes erbij hebben gepakt en ik deze nu moet gaan oefenen. Dus misschien dat ik dan over twee weken wel start, ik weet het nog niet. (Scheelt dat ik in de organisatie zit, dan kan ik de dag van tevoren nog beslissen of ik meedoe of niet).

LeMatsjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 14:21

Ik ben lekker aan het veder trainen. Hij begint steeds fijner te lopen maar soms heeft hij wat streken omdat ik hem nog steeds te veel verwen en soms even wat te lief voor hem ben en dat weet hij heel goed. De afgelopen weken ben ik een beetje aan het trainen voor de Z. Het gaat redelijk. het scheelt wel dat hij alles al kan dus ik geef een hulpen hij doet de oefening wel maar niet super want hij zal nooit beter zijn best doen dan hij moet. Gisteren heb ik fijn les gehad en alleen met de M2 bezig geweest. Hij liep super fijn. de travers ging super daar heb ik geen moeite meer mee ende kw ook niet. bij mij is het meer het actieve en voorwaartse wat er mist maar gisteren was dat geen probleem. Mijn trainer zij als hij zo loopt op het NK dat ik wel in de top 10 moet eindigen. Ik verwacht gewoon dat het niks word dus we zien het wel.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 19:51

Vonneke super zeg! Gefeliciteerd. Jammer van je fout..

Mylittle joy even een kleine wedstrijdpauze. Dat is wel prettig dat je zelf kunt bepalen of je wel of niet start tot de laatste dag.

Lematsjo super dat het zo goed gaat. NK gaat vast goedkomen!

Don was vandaag met naar de wei gaan wel relaxt geweest. Ze had met naar binnegaan eerst de bak niet uit gewild, maar niet zo idioot als gisteren.
Ze heeft vandaag dagje vrij. morgen les en zondag maar eens kijken of ze weer ontspannen wil lopen in de bak.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:13

Welkom Caro en Sharona!! :)

Wij hebben afgelopen weekend en het weekend ervoor regio gehad. De gewone regio, de eerste dag 14e en dus door naar dag twee :). Tweede dag weer 14e en toen helaas niet door naar de finale (mochten en 13 door). Maar heb wel fijn gereden, vooral m'n losrijden op de eerste dag haha.

Met het viertal zijn we wel door naar het NK *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:24

Goed gedaan Elise!

Ik ben momenteel veel aan het starten. Het ging even niet zo lekker (mijn schuld) en daar wilde ik even doorheen werken.

2 weken geleden 3e met 194 en 1e met 203, hier ging het vrij redelijk maar nog niet half zo als wat hij thuis doet en kan. Vorige week 188 en 187. Helemaal niet fijn gereden. Hij werd lang en traag (voor mijn gevoel) en kon er niet meer zo fijn aan rijden. Hierdoor 4x een 4 voor de keertwendingen die hij normaal voor 7es loopt.
Daarom afgelopen maandag ingeschreven bij eigen club. Instructrice hielp me met losrijden en daarna tot de start van de proef. 1e proef super fijn gereden. Enkel een travers naar rechts die wat weinig was.
2e proef was hij wat leeg maar alsnog fijn gereden en hij bleef goed bij de les samen met mij.
Resultaat viel in de eerste proef tegen. Stond 7e met 182. Allemaal M1ers voor me. Iedereen had zeker ruim in de 190 verwacht en vrij bovenaan in de rubriek. Maar helaas, het commentaar wat erbij stond was ook niet echt bruikbaar helaas.
2e proef 3e prijs met 185. Tevreden.

Morgen mag hij weer mee. Eens kijken of ik het dan alleen ook weer fijn kan krijgen. Vanaf de 20e gaat hij lekker 2 weken met vakantie, lekker even niets.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:25

Nette punten zeg! Wel balen als je gevoel en punten niet helemaal matchen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 13:32

Is niet erg hoor. Heb liever te weinig punten voor een goede proef dan andersom. Het was van belang dat hij fijn rond ging en dat deed hij. Liep echt heel fijn.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 13:43

Vonneke weer mooie resultaten! Hoe is het gisteren gegaan?

Ik heb vrijdag op de regio heel fijn kunnen rijden. Instructrice kon helpen dus dat was wel ideaal. Ze liep er heel fijn aan, helaas 2 behoorlijke fouten in de proef. Keertwending bleef been een pas staan en uitgestrekte galop vertrok ze zo enorm goed dat ze haar balans niet kon houden en oversprong. Heb echt genoten van de proef. Bij de C jury 197 en de H jury 179. Behoorlijk veel verschil dus, maar dat hadden de meesten wel. Uiteindelijk 4e geworden waardoor we gisteren mochten overkampen. Helaas waren de banen behoorlijk drekkerig door de regen die nacht, ze had duidelijk wat moeite met de ondergrond waardoor het niet zo fijn ging als vrijdag maar nog wel heel tevreden. Helaas behoorlijke teleurstellende punten. 175 en 164. De 175 kan ik me nog enigzins in vinden maar de 164 absoluut niet. Uiteindelijk een 5e prijs :) Enorm blij met hoe ze liep en super tevreden dus :D (de punten van gisteren vergeten we gauw)

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 17:02

Ik had vandaag mijn 3e keer M2. Pfff, herriemerrie was al strontvervelend tijdens het vlechten. Het regende behoorlijk en heb daardoor op de trailer gezadeld wat ik normaal nooit doe dus daar was ze ook al door van slag. Losrijden ging nog wel aardig maar ik merkte dat ze veel spanning had. Tja, en dan staat er in baan 1 een leeg juryhokje bij H en achter de K een wateraansluiting en ze was er vast van overtuigd dat die 2 dingen haar gingen aanvallen. Pfff, wat een drama. Veel fouten dus en door alle spanning niet meer goed aan de hulpen. Tweede proef was een minder enge baan dus daar kwam er een beetje ontspanning terug maar nog lang niet goed. Ik had het gevoel dat ik gewoon verlies had gereden, maar dat viel gelukkig nog mee, ben weggekomen met 162 en 168 en in beide proeven ook nog wel 7ens kunnen rijden. Er is hoop voor mijn dramaqueen en haar grillige gedrag :o

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:30

Elise: toch maar mooi op de regio gereden, er zijn er zat die je dat niet na doen!

Vonneke: super punten! Het is toch altijd lastig wanneer je samen met M1 zit. Maar je bent wel lekker bezig zeg!

Melissa, wat een verschil! Stalgenootje van mij had dat ook op de regio; toch moeilijk dan om te volgen wat ze nou willen zien. Maar gefeliciteerdmet je prijs, ondanks de punten!

Caro,jammer van de spanning. Volgende x gewoon beter, toch?

Hier uiteindelijk toch besloten te starten; hij was zo fijn! Heb ook echt een hele fijne goede eerste proef neergezet. De tweede waren we helaas de flow en focus kwijt, dus daar wist ik al dat we dure punten verspild hadden. Helaas bleek de jury in de eerste ring erg streng; ik was derde met 175. Wel wat teleurgesteld, maar aangezien alleen nummer 1 net aan winst had (m1 combinatie) en anderen 153, 157 en een zelfs 130, ga ik niet al te lang klagen. De tweede had ik 172, maar wel met leuk commentaar.

Maar ik weet dat bij vrijwel elke andere jury een dikke punt bad gescoord, dus ik heb wel een goed gevoel over gehouden. Volgende keer dat ik een punt cadeau krijg, streep ik m wel tegen vandaag weg, haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 19:34

Melissa, toch knappe plaatsing! Niet meer aan de punten denken.

Caro wat een muts die merrie van je! Hopelijk wordt ze snel wijs!

Ik had donderdag een redelijke proef en een fijne. Zat het in de eerste proef het mezelf te moeilijk te maken. Tweede proef fijn herpakt en fijn gereden. Commentaar en punten waren ok. 2e 190 en 1e 203

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 20:43

Caro af en toe is het wat met die merrie's he..

Mylittlejoy wat een punten werden er dan gegeven zeg..

Vonneke weer mooie punten gereden! Gefeliciteerd

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-15 22:11

Ja, in de hele middag is er welgeteld 1x 60% gereden in die ring. Ik ben niet zo gauw van het juryoordeel in twijfel trekken hoor, maar deze zat wel echt een punt of 20 onder de andere ring. Het is ook niet raar gejureerd, maar gewoon erg streng. De schrijfster gaf ook aan dat ze het commentaar op zich wel kon begrijpen, maar dat ze gewoon overal punten voor aftrok. Dan wordt t wel erg lastig om nog richting de 60% te komen. Maar ja, ik heb tenminste wel voor elke 7 op mn protocol gewerkt, haha!

De 130 was trouwens eerlijk gezegd wel eentje die het inderdaad niet helemaal goed voor elkaar had. Maar dan nog vind ik 130 echt wel erg heftig. Met 149 snapt zo iemand de hint ook wel, hopelijk.

5050Sacha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 13:41

Hallo allemaal. Ik wil me ook graag hier melden.

Mijn paard is pas 5 jaar en we gaan best hard. Ik wil ook pas in het nieuwe jaar de overstap maken naar de M2, maar vind het leuk om alvast een beetje mee te lezen.

Ik ben nu een paar keer gestart in de M1 en heb inmiddels 9 winstpunten. Omdat al mijn M1 proeven selectie kring, finale kring en regiokampioenschappen waren heb ik afgelopen zondag nog even een 'relaxed' (lees relaxed voor mijzelf; minder zenuwen) wedstrijdje gereden bij mij in de buurt.

Ik was afgelopen zondag de M1 combinatie die wel 60% had bij die strenge jury van mylittlejoy :o .

Phoe wat een punten zijn er gegeven. Ik heb niemand zien rijden, maar dit is wel heel erg laag. Ik jureer zelf ook en zie echt niet altijd de beste combinaties, maar dit is wel erg dramatisch. Geloof niet dat ik de combinatie had laten doorrijden als het zo slecht zou gaan.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 13:51

Hey Sacha! :D Nog gefeliciteerd trouwens! In de tweede ring had je wel hele mooie punten! Doe je aankomend weekend nog mee met de Nootdorpse?

Het was inderdaad wat dramatisch gisteren. Terwijl ik wel vaker bij haar heb gereden. Ze is altijd wel wat aan de strenge kant, maar niet zo extreem. Misschien had ze gewoon de hele week Aken gekeken; dan vallen wij natuurlijk wat tegen. O:)

5050Sacha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 14:03

Dank je! :o

Nee, komend weekeinde kan ik helaas niet mee doen.

M'n paard krijgt nu even twee weekjes beetje rust. Dan weer oppakken. Hard oefenen voor de M2. Totaal nog niet bezig geweest met travers en wending om de achterhand. Dus nog wel wat werk aan de winkel.

Haha dat zou kunnen.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 23:27

Mylittlejoy 130 is wel echt extreem inderdaad.. Met 150-160 weten mensen ook wel dat het echt niet goed is.

Welkom Sascha, heb je een foto van je paard?
Gaat lekker hard dus! Heb je nog mooi even de tijd om te trainen voor de M2

Vanavond conocurs van eigen vereniging gehad. Iets te veel last van spanning. Moest op het hoofdterrein voor de tent, mensen met paraplus, reclameborden, bloemen etc. Ook wel fijne stukken erin. 1e proef 188 en 2e proef 182. 1e proef nog een 2e prijs in de M1/M2.

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 08:17

Hallo,

Ik kom me ook is aanmelden :D

Start sinds paar maanden M2 met Dandy.

Gaat bij mij wel heel wisselend hoor, heb zelf wel veel moeite met de proeven!

Heb ook de regio gestart in Heerjansdam, volgens mij heb ik jou daar gezien Elise.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 10:03

smurvaas schreef:
Hallo,

Ik kom me ook is aanmelden :D

Start sinds paar maanden M2 met Dandy.

Gaat bij mij wel heel wisselend hoor, heb zelf wel veel moeite met de proeven!

Heb ook de regio gestart in Heerjansdam, volgens mij heb ik jou daar gezien Elise.

Welkom :)

Wat leuk! Wij starten de eerste dag als eerste en de tweede dag een beetje halverwege.

Hoe is het bij jou gegaan?

Edit: ooh ik weet het al. Volgens mij hadden we de tweede dagen dezelfde aantal punten, maar door de exexo regeling mocht jij finale starten en ik niet :+

smurvaas

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 08:24

Ja, dan heb ik je gezien, ik starte als 4e :)

Ja ging goed, eerste dag was goed, kleine foutjes, was 7e. 2e dag was wel echt minder, had het niet verwacht maar mocht toch door, precies 13e.
De finale begonnen we echt heel goed, klein foutje met de keertwending, wilde aanspringen, maar verder oke...tot de laatste galop. Sprong verkeerd aan, hersteld, maar niet meer genoeg om een echt goede middengalop eruit te krijgen. Toen versprong hij in de contra en kreeg het niet meer hersteld. Was wel echt teleurgesteld, maar uiteindelijk 11e geworden, maar had 175 dus heen nk voor mij.
Het was wel een mooie ervaring, had nog nooit zo 2 dagen wedstrijd gehad, hele dag op de trailer, hij was ook wel echt vermoeid, en ik ook.
Was wel echt jammer, want de jury had voor mn contra al een 8 neer gezet, maar doorgestreept en natuurlijk een 2 neer gezet. En de overgang terug naar draf ook niet kunnen laten zien. dus ook een 2, aanspringen was een 3 daar is de rest gewoon nog niet goed genoeg voor om die onvoldoendes weg te rijden.

Vond de juryleden wel heel prettig. Had geen grote punten verschillen en overal leuk positief commentaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 09:31

Toch heel knap gereden!