[HK]M1 debuut; wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle77

Re: M1 debuut; wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 15:36

@vonneke dat mag haha Ik heb zelf helaas een beperkt budget, dus als overslaan kan, vind ik het uit dat oogpunt al fijn. Was het L2 niet van plan, maar instr had het idee dat we in het M1 beter uitkwamen dan het L2 qua oefeningen en voorlopig heeft ze daar wel gelijk in _O-

Maar op zich is dat wel een relatief "makkelijke" overstap. Van het M1 naar het Z1 is wel even andere koek. Dus dat zullen we niet zomaar doen. Maar als ik kijk naar de M2 proeven, wat ik sowieso echt ROT proeven vind, worden die proeven in een 20/40 baan gereden. Moet kunnen, rijd er nu ook in. Maar met zo'n reus is in een 20/60 baan wel fijner. Dus dat zou mijn grootste reden zijn. Maar als mijn instr het er niet mee eens is start ik gewoon M2 :D We zullen het eens gaan bekijken over een maand of wat.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 15:55

Dat scheelt wel zeg, als je door mag starten.

Ik mag met dressuur alles in het M1 starten en springen in het M.

Ben nu mijn good old TG weer aan het oppakken, we zijn gestopt op M2+4 en het zou toch wel heel gaaf zijn om er nog 6 te sprokkelen en om dan 1 puntje te scoren in het Z1.

TG was mijn eventing paard maar geblesseerd geraakt in 2011 en 2012 en nu mag hij niet meer springen. 2 jaar in de wei gelopen en hij loopt nog steeds dag en nacht buiten maar sinds kort rij ik hem weer 2 of 3 keer in de week.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 16:03

Wat fijn dat hij het weer doet, zou wel bijzonder zijn om daarmee terug te komen inderdaad.

Scheelt zeker!

Had er pas een discussie over, ik zei dat ik een paar maanden thuis zou blijven. Maar je wedstrijdritme dan? Nou, dat maakt voor ons niet veel uit. Ja tuurlijk wel, andere lokaties, wedstrijdspanning etc is voor het paard echt het beste te blijven gaan.
Nou voor deze maakt het niet uit, kijkt nergens naar. En als hij al ergens naar kijkt is het in een rondje over.
Tijdens mijn proef reed er zelfs een bijdehand over het grindpad naast de bak...

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 16:27

Als ik met deze nu ook een punt in het M rijdt mag ik dan hierna ook alles in het M1 starten? Weet nooit hoe dat zit..

Dacht dat je de L2 ook had gereden michelle, alsnog hard zat idd! Knap hooor

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 16:44

Laura, je mag versneld promoveren als je met 2 paarden of meer opgenomen bent in een bepaalde klasse. Dus met 2 paarden M1 winst? Dan mag je met elk paard in die klasse uitkomen, versneld promoveren of klasses overslaan. Uiteraard wel met in achtname van de leeftijd van je paard.

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 17:10

Oké dat is wel duidelijk dan.Ben dan wel benieuwd tot welke klasse jij bo mag meenemen?

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 17:39

Ik mag hem (en andere paarden afhankelijk van de leeftijd uiteraard) morgen Z1 starten als ik zou willen. Vanaf het Z1 moet ik gewoon ook weer alles uitrijden.

Heb met 2 andere paarden Z1 gereden. Helaas nooit de overstap kunnen maken naar het Z2.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 18:13

Haha michelle, ik wou dat don zo relaxt is met een parade/prijsuitrijking. heb nu 3x prijsuitrijking gereden, was blij dat ik er op bleef zitten :')
Dan is het wel fijn om door te kunnen starten inderdaad. Telt dat versnelt promoveren ook als je met de pony een bepaalde klasse hebt gereden? Heb met 2 pony's en dit paard M1 gereden. (niet dat het voor mij van toepassing is op dit moment :P )

Vonneke ik vind tot nu ook alle klasses leuk :) Heb nog geen M2 gereden, dus eens kijken hoe ons dat bevalt over een paar maand :P

TeeGee wat fijn dat je je eventing paard toch weer kunt oppakken. Wat voor blessure heeft die gehad?
Hopen dat hij straks weer mee kan de dressuurring in

Don ging na 3 dagen vrij best fijn vandaag.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 18:20

Met pony's weet ik het niet. Zou je even moeten opzoeken in het reglement. Staat een tabel ;)

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:50

Michelle: Gefeliciteerd! Super leuk :D En wat blijft hij lekker nuchter tijdens de parade!

Melissa: Lekker op ponykamp geweest! Fijn dat Don na 3 dagen vrij goed ging!

TeeGee: Succes vandaag bij de osteopaat!

Vonneke: Ik vind tot nu toe ook alle klasse's leuk. Maar dat komt ook omdat ik nog nooit iets in de sport heb gedaan voor Gijs. Dus alles is nog nieuw!

Ik scoor eigenlijk ook altijd wel 8 en 9 in mijn proeven. Maar heb er altijd wel 3en tegen over staan. Bij is het vaak alles of niets :P Afgelopen wedstrijd had ik 8en voor aangalopperen op x. En voor middendraf.

Ik heb gisteren weer een lesje met Gijs gereden. Hij wordt gelukkig al 100x korter waardoor hij voor mij ook niet meet zo achterlijk sterk is dat hij me uit het zadel trekt. Veel gewerkt in contragalop en hij ging er heel fijn en los van draven. Waardoor hij ook hele korte stukken licht in de hand is! Ben helemaal blij met zijn vooruitgang. Hij blijft op het moment elke les verbeteren!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:57

Super dat Gijs elke x weer blijft verbeteren!

Ik ga zo rijden. Zou clubles hebben. Hebben normaal lessen van 5 hooguit 6. Vielen er wat uit hebben ze van 4 lessen 3 gemaakt. Naja prima. Hebben ze nu alles bij elkaar ingedrukt en 2 lessen van 7. Daar bedank ik voor. Kom je niet aan rijden toe, alleen een ander in de gaten houden. Rij ik liever voor mezelf :P

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 13:59

Ja dan zou ik inderdaad ook liever voor mezelf rijden. Staan bij jullie trouwens de paarden nog op de wei? Hier heeft het zo veel geregend dat de paarden al bijna een week binnen staan....

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 14:06

ja staan hier gewoon buiten. Ze kunnen in de bak en en de wei komen. Is allebei wel mooi droog.
Net al een paar vervelende kinderen weggejaagd. Zaten de paarden op te jagen, hele tijd klappen en er langs rennen en schreeuwen.

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 14:26

Bij ons zag de parkeerplaats er zo uit!
Afbeelding

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 14:33

wow. vrijdagavond is hier dorpje verderop ook echt giga veel regen gevallen, dat alles blank stond. Hier bijna niks.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 14:56

zo hee, wat een water! Wij hebben amper wat gehad! Maar ik heb zaterdag concours en dan wordt er 31 graden en onweer verwacht........... daar word ik wat minder blij van....

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 15:02

Klinkt goed coquette. Fijn dat je zoveel verbetering merkt! Genieten is dat.

Wow dat is veel water zeg! Hier staan ze gewoon buiten. Ze hebben vorige week wel op dinsdag/woensdag vanwege het weer in de paddock gestaan en doordat het zo lekker regende is de wei gelijk bemest en hebben ze zondag pas weer op de wei gestaan.

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 19:21

Wow wat een water! Wel wat water gevallen hier maar niet zoveel :)!

Wat fijn dat het goed gaat!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 15:02

Melissa, hij heeft in 2011 een flinke peesblessure gehad, hij heeft 3 maanden gezwommen en toen nog 3/4 maanden op het fietspad gereden en het risico genomen om weer op te bouwen om te crossen. Helaas mis gegaan, beide oppervlakkige buigpezen aan de voorbenen waren toen onrustig. Daarna heb ik hem in de wei gedaan in Twente.
Hij is nooit kreupel geweest, lastig hoor. Nu ook niet meer laten scannen, ga gewoon rijden en zie wel waar het schip strandt. Springen zit er niet meer in maar dressuur moet nog kunnen.

Gister Do en Bari na laten kijken door osteo/fysio/naaldjes, niks schokkends dus mag er vandaag al weer even op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 15:07

Peesblessures.... Wat een ellende TeeGee!!! Weet er helaas alles van al zijn wij er heel genadig afgekomen!!!

Fijn joh dat je paarden zo goed bevonden zijn bij de check up!! vos mag maandag. Die komt er niet eenvoudig vanaf ben ik bang...

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 16:02

Ja vreselijk, hele cross droom in duigen. Sinds maart 2013 staat hij gelukkig weer bij onze huidige pensionstal, paddock met uitloop en bruggetje naar de wei dus hij loopt lekker 24/7 buiten.

Gaan jullie dit weekend nog starten? Ik ben beetje blij dat ik niks heb opgegeven. Was ook zo gepland met osteo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 16:05

Ik heb eind juli pas weer wat staan.

Heb de afgelopen vier weken eigenlijk minimaal gereden...

_coquette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 16:13

Ik heb nog helemaal niets staan... juli en augustus is hier in de buurt weinig te starten! En ga in augustus ook nog op vakantie. Dus denk dat het pas september wordt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 16:14

Ik wilde juni / juli extra weg... Daar is werkelijk niks van gekomen...

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 16:35

TeeGee wat enorm zuur zeg.. Hopen dat het dressuurwerk nu wel goed gaat
fijn dat de paarden goed door de check zijn gekomen.

hier volgend weekend weer wedstriijd. Hoop niet dat ik zondags te vroeg moet starten, helpen zaterdagavond/nacht bij de zwarte cross :p

Vanavond priveles :)