[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 16:11

Keshia ik heb haar vandaag echt goed aan dat been gezet en in de proef wilde ze me weer dat gelijke flikken maar pff heb gas erop gezet wat ten koste van het wijken ging maar nu was het even het doel dat ze voorwaarts bleef en eraan bleef.
Had dan ook 181 punten en dan nu mijn eerste puntje binnen *\o/*

Tuurlijk kon de afwerking en ect beter maar ze nu gelukkig beter erbij dan vrijdag.
Nu vooral weer km's maken in het L en dan zal het later ook weer beter gaan met de afwerking.

keshia

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-16 18:35

Goed gedaan onley! Knap dat je nu wel even aanpakte.. beter idd op 1 onderdeel wat minder scoren dan heel de proef er tegenaan rijden.. De mijne gaat altijd te vlug.. en valt daardoor snel.op de voorhand, en wordt dan strak van voren.. heel zonde.. zijn nu veel bezig met sluiten etc maar dat vindt ze nog erg lastig.. komt wel weer :) knap dat je je eerste punt binnen hebt! Gefeliciteerd!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-16 22:34

Ja precies het ging me nu erom dat ze voorwaarts en gehoorzaam bleef.
De afwerking komt dan wel weer.

Helaas was ze wel al wat moe dat merkte ik vlak voordat ik de ring in ging..ze gaat dan wat hangen in mijn handen en is van achter niet compleet meer bij.

Maar ik kan het haar niet kwalijk nemen ze is nog jong en heeft nog niet alle kracht om dit lang vol te houden..dit vergt weer tijd en km's voor ons beiden.

Gefeliciteerd Anne_mieke

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 14:09

Onley hoelang rijd je ongeveer los? Ik merk dat mijnv orige paard moest ik ruim half uur losrijden maar als ik dat met storm doe dan is de tweede proef knudde. Ik rijd nu dus max 15-20 min los en dan gaat het stuk beter.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 12:56

Ik probeer circa max! 30 min los te rijden..maar het was allemaal erg lang uitgelopen zondag.. waar je helaas niks aan doen kan.
Heb veel gestapt zodra ik merkte dat het uitliep. Hoe ik haar dan nog oppakte vlak voordat ik de ring in moest merkte ik gelijk dat ze moe was en ging hangen

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 12:58

Juiist van stappen word storm sloom. Ik zet m soms zelfs helemaal stil (za liep ook uit) dus toen heb ik m stilgezet, eraf gegaan (wel zadel opgelaten) en tien minuten ervoor weer op. Van stappen wordt storm juist sloomig.

Irritant als het zo uitloopt. Ik check t meestl voor losrijden ook nog even bij ringmeester maarja soms is er niks aan te doen en gebeurt het als je al aan t losrijden bent

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 16:19

Wij hebben vorige week, na een stop van een half jaar, weer een wedstrijdje gestart. Even terug in de B om het gevoel weer te krijgen. En dat ging verrassend goed! Twee keer eerste en een tweede plaats in het eindklassement van de Kaag & Braassem Cup!
Vorige week heeft Storm ook model gestaan voor een vriendin. Erg blij met het resultaat!
[ITP] Storm door Muiz Photography

In november gaan we weer een L1 wedstrijd starten :)

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 09:04

Ik stap meestal een half uur van te voren op. Meestal heb ik haar nog net niet voor elkaar dus vindt dat nog wel lastig om te timen.

zondag eerste keer indoor. Ben heel benieuwd want mevrouw kan nogal kijkerig zijn op jury hokjes..

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 10:24

Gisteren is Phoebe behandeld door de osteopaat. Was echt nodig :j
Over 2 weken komt de masseur (Jack Meagher methode) en eind november komt de osteopaat nog een keer. Dan is ze straks weer lekker los als ik weer kan beginnen met rijden.

Aankomende zaterdag ga ik met haar een soort van paardenfluisteraar voor een reading. Schijnt dat heel veel bekende ruiters uit de omgeving hier naar toe gaan en met goede resultaten. Ben heel benieuwd!

Normaal gesproken probeer ik een half uur los te rijden, langer wordt ze ook vaak moe en korter is ze vaak nog niet los genoeg. Maar we zullen zien of ze deze behandelingen wat sneller los is.

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 10:40

Ik rij ongeveer 45-50 minuten in. Heb echt wel een tijdje nodig dat ze went en losser wordt. En wat meegaander.
Soms rij ik dik een uur in. Ik stap wel veel. Ik vind inrijden met veel ruiters echt heel irritant.
Ik heb soms nog geen stuur dus dan ben ik bang dat ik tegen andere mensen aan bots. Ook wordt ik vaak afgesneden :=

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 10:53

Mag ik mij hier melden :wave:

Sinds April rijd ik met een Wynton merrie van 7 jaar.

In September voor het eerst een wedstrijdje gereden en toen was ons doel om 2 proeven uit te rijden. Dat was gelukt. Alleen had ik mega zenuwen en was ik zelf in de proef niet meer aan het rijden maar aan het meeliften. :')

Afgelopen weekend voor de tweede x een rondje B gestart en met 2 oranje linten en 4 winst thuis gekomen (203 & 204.5 punten) Het scheelt dus een hoop als je zelf ook blijft rijden :j

We hebben aankomende 2 weekenden nog 2 wedstrijdjes op staan en daarna wil ik de overstap naar het L maken. (Maar eerst gaanw e dan lekker 10 dagen naar Kaapverdie)

Qua oefeningen thuis kunnen we best al een L proef doorkomen, alleen voor de merrie zelf is wat extra km in de B niet verkeerd.

Voor de indruk hieronder wat foto`s

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 11:12

Leuk! En welkom.
Mooie punten!

Het scheelt echt wel als je zelf blijft rijden :j

Ik merkte dat nog echt dit weekend.
Eerste proef. Elk onderdeel over nagedacht : 192,5 en tweede prijs
Tweede proef was ik misselijk (ik ben zwanger) en kon dus niet mee nadenken. 177 punten. (Wel 5e maargoed wel dik punten verschil)

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 11:12

Knappe merrie! Welkom!

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-16 11:34

Dank jullie wel :o :o

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-16 09:30

Goedemorgen,

Gisteren weer op wedstrijd geweest en weer super tevreden.

Met losrijden liep ze er heel erg fijn aan in de buitenbaan. Voor de eerste proef naar de binnenbaan en daar voelde ze zich ineens heel alleen dus werd het brullen en het lopen wat hectisch. Ik kon er niet zo goed aan zitten, ze krulde zich van voren helemaal op en kreeg haar niet meer op lengte. Jammer!

Daarna weer even naar de buitenbaan en de rust er weer ingebracht.

Tweede proef ging duidelijk beter, meer rust en kon er gelukkig weer aan zitten.

De punten waren netjes: 1e proef 186.5 en de 2e proef 197.5, dus weer 3 winst erbij. *\o/*

De B gaan we nu laten voor wat het is en na mn vakantie zullen we lekker naar de L1 overgaan. :j

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 11:24

Helaas voorlopig voor mij geen wedstrijden meer en ook niet paardrijden :( zelf lopen zit er de komende 5 weken nog niet in :( Ik ging op 5 oktober op vakantie naar mijn vader in Thailand (hij woont daar) en op Schiphol ben ik heel naar gevallen op de roltrap en heb mijn enkel op 3 plaatsen gebroken :( Ik ben afgevoerd met ambulance naar de VUmc en heb daar 10 dagen liggen wachten tot mijn enkel voldoende was ontzwelt om te kunnen opereren. De operatie is gelukkig goed gelopen en niet veel last van gehad. Ben sinds vorige week maandag gelukkig weer thuis. Hechtingen zijn er al uit en gips is er gelukkig af, maar enkel nog erg gezwollen en helaas is de hechtwond ook beetje ontstoken, dus zit nu ook aan de antibiotica :( Gisteren 1e x fysiotherapie want voet staat in spitsvoet stand dus die moet weer helemaal opgerekt worden naar de 'loopstand'...

Ik heb mijn paard al sinds 5 oktober niet meer gezien... ik baal er zo ontzettend van. Gelukkig zorgt mijn stalgenootje/ex bijrijdster voor mijn paard dus dat komt allemaal wel goed, maar word wel erg verdrietig als ik bedenk dat ik de komende maanden niet mag rijden :( Wat een pech....

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 13:21

oh wat naar AnneOmie :(:)
En je bent dus ook niet op vakantie geweest. Fijn dat je wel een lief stalgenootje hebt, maar ik snap ook dat je allemaal liever zelf doet. Is er niemand die je even naar stal kan brengen om je paardje te zien?

Sterkte meid Y;(

odenxia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 14:59

ach meid wat verschrikkelijk, sterkte. en hopelijk kan je snel weer naar je paardje en in de herhaling voor je tripje naar je vader.

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 18:14

Oh wat erg!!! Sterkte!!!!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 21:04

Wow heftig erg veel beterschap.
Is er niemand in de buurt die toch eff naar stal kan brengen.

Ik zou vandaag starten maar kon helaas niet gaan.
Heb een onsteking in mijn elleboog wat vreselijk pijn doet

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 22:50

Jeetje anneomie! Wat een ellende! Allemaal in de lappenmand zeg!
Van harte Beterschap!.. en gewoon iemand vragen of ze je willen brengen.. veel mensen denken er niet zo aan, en als je het vraagt willen ze dat vaak wel doen :)

Ook jij Beterschap onley! Hoe kom je daar ineens aan?

Ik ben weer volop aan het plannen geweest.. 8 oktober voor het laatst geweest, en ga nu 6, 18 en 26 november weer, en dan 9 en 10 december weer.. een aantal kleine wedstrijden en 2 grote. Ik hoop in de komende 2 wedstrijden 2 winstpunten bij elkaar te rijden en dan gelijk door te stromen naar de L2.. even daar ons geluk beproeven!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 12:14

Ik ben helaas reumatisch chronich ziek ik denk dat dat daarmee samen hangt.

Woensdag ga ik ervoor naar mijn eerste behandeling in het ziekenhuis.

Ik heb 13-11 de volgende gepland staan.

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 12:19

Sterkte onley. Hopelijk slaat de behandeling aan

Wij hebben morgen een amateur/oefencross. 50 cm vast. Best spannend. Ben niet zo'n held. Maar heb wel super veel zin in een dagje lol met m'n knol

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 18:04

Jeetje wat een pech allemaal! -O- beterschap beide!

Veel plezier Storm2009!

Rest succes op de geplande concoursen!

OliLau

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 22:11

Beterschap allen!

Gefeliciteerd met de mooie behaalde resultaten! :D

Setteli, bij wie ben je geweest met Phoebe?

Ik heb al 2 maanden niet meer gereden, omdat mijn zadel niet meer goed lag. Zaterdag komt Ali van Sella zadels om er eentje aan te meten *\%/*