Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 11:22

Melzazu

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 13:44

Ah dus toch omdat het een Fries is L1 ipv L2
Apart eigenlijk dat het afwijkt maar voor jou fijn natuurlijk. Nogmaals gefeliciteerd *\o/*

Oei Flubberboot hopelijk inderdaad iets simpels wat snel weer beter is.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 13:57

Weer wat geleerd! Wel apart dat het afwijkt voor bepaalde rassen. Vraag me af waarom dat is.
Maar voor jou wel super fijn :D

Balen FB dat je paard kreupel loopt! Hopelijk snel over

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 14:10

Ik denk dat hengsten binnen deze rassen minder "heftig" zijn en het hengst houden vaker voorkomt, dan bij bijvoorbeeld NRPS/KWPN.. Maar het fijne weet ik er inderdaad ook niet van :) Ik ben er in ieder geval blij mee, dat deze regeling er is :))

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 10:18

En nu kun je ook lekker wat dichter bij huis gaan starten :-)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 08:52

Hier helaas de regio afgemeld. Merrie is niet goed en zelfs als het iets onschuldigs blijkt te zijn vind ik het oneerlijk om haar mee te nemen over 2 weken. Maar mijn onderbuik gevoel zegt foute boel. Ze liep tijdens het rijden gewoon goed en fijn, veel stapwerk gedaan met keertwendingen en halthouden en achterwaarts, daarna stukje draf gedaan en toen ik nog een keer wegdraafde liep ze gewoon goed, in de hoek viel ze naar binnen met rare beweging en daarna liep ze niet meer helemaal goed. Iedereen roept dat het gewoon simpele verstappping kan zijn maar ik denk het niet. Al afspraak op de kliniek gemaakt voor over anderhalve week.

Als jullie willen duimen? Zit er flink doorheen

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 09:04

Och jee MWM.. Kun je de afspraak niet vervroegen, zodat je eerder weet wat er aan de hand is?
Veel sterkte in ieder geval :(:)

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-24 09:10

O nee wat erg MWM! Ik snap je gevoel zo goed :knuffel: ze blijven zo kwetsbaar en het is naar mijn idee altijd maar afwachten totdat het misgaat :')

Ga je meteen naar Heesch of iets hier in de buurt btw?

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 09:24

Oh jeetje MyWishMax, wat balen.. ik ga flink voor je duimen dat het allemaal meevalt!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 09:33

Fly_high schreef:
O nee wat erg MWM! Ik snap je gevoel zo goed :knuffel: ze blijven zo kwetsbaar en het is naar mijn idee altijd maar afwachten totdat het misgaat :')

Ga je meteen naar Heesch of iets hier in de buurt btw?

Heesch :') ik ga voor alles daarnaartoe, niet zulke goede ervaringen hier in de buurt. Enige wat gedaan wordt door da's in de buurt is inenten, tanden en eventueel hechten of medicatie bij dik been door wond ofzo. Zodra het iets is waarvoor je naar kliniek moet rijden we naar heesch. Ze heeft pasgeleden wel debiel gedaan in het land toen het nog zo zeiknat was dus kan best dat ze toen al iets beschadigd heeft door stukje glijden, waren er een aantal echt volledig onderuitgegaan ook die dag. Stom genoeg stonden ze al weken in datzelfde land zonder problemen maar kwam die dag een nieuwe bij die enorm ging rennen en dus alles opjoeg. Zelfs aangrenzende landen gingen mee doen. Maar ik ga haar niet beperken in vrijheid en normaal is zij juist heel rustig en verstandig. Ging ook niet onderuit, maar keertje glijden zal best gebeurd zijn. En dat die misstap nu druppel was. Of het is wel simpele verstapping, maar je snapt dat ik met ons verleden iets zwarter denk :=

Djz, dat heeft geen nut. Als het iets met de pees is wil je dat eventuele vocht weg is en dan is zelfs dit al soort vroeg qua afspraak. En ook met andere dingen kan je beter eerst even stappen zolang ze niet op 3 benen staan oid en dus geen spoed.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-24 10:28

Ja ik snap het ook echt 200% en zou ook meteen naar de kliniek gaan. We gaan ook met alles naar de kliniek tbh, lekker overdramatisch wellicht := op inenten, tanden enz na.

Duimen dat het meevalt :knuffel:

Moet zeggen dat dit natte voorjaar en zomer ook echt niet bevorderlijk is voor de gezondheid, we hebben er al een paar op stal met peesblessures die ze op het land zijn opgelopen (en nu heb ik je ongetwijfeld enorm gerustgesteld :') sorry :') ).

Henk zit ook in de ziekenboeg op het moment btw maar dan met zijn oog. En ik was al zo trots dat hij als de enige écht nooit wat heeft :') :=

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 10:40

Nou ja, het is wel de beste manier om gewoon alles te kunnen checken.
Onze pony was telkens wat aan t kwakkelen en onze dierenarts hoogzwanger...dus die kon m wel bekijken, maar ging niet meer allerlei handelingen uitvoeren natuurlijk. Want hij is niet altijd zo lief voor de dierenarts :=
Die zei ook: ga naar n kliniek. Daar eerst dingen uitgesloten en vrij makkelijk gevonden wat er was. Maar dan kun je ook even n echo maken en desnoods andere onderzoeken doen indien nodig.

Hopelijk valt t mee MWM

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 11:13

Ja precies wat jullie zeggen. En liever een keer voor Jan met korte achternaam rijden dan niet gaan en met grotere problemen zitten. Of dubbele kosten omdat je na huisbezoek alsnog naar kliniek moet.
Andere da komt hier op stal wel eens scannen, maar ik wil gewoon op de kliniek. Ook zodat je beelden kan vergelijken met vorige keer en daar kan je idd alles meteen onderzoeken wat nodig is en behandelen als het nodig is.
Plus de kwaliteit van apparatuur is meestal toch nog wel stuk beter als die van mobiele. En met Heesch ben ik ook gewoon verwend :') Alsnog spreek ik daar altijd bij dezelfde da af, maar dat komt omdat we daar alweer bijna 15 jaar bij komen.

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 15:15

Melzazu fijn dat je op ander terrein bent geweest en het fijn ging.
Balen van je zadel, maar goed dat je er wat mee doet! (Volgens mij zit je ook in de achterhoek toch? ik heb zelf goede ervaring met Den Hollander)

MOoi herpakt DJZ!

Oef Mwm dat zijn altijd nare dingen.. Het klinkt wel als verstappen, maar ik snap dat je er wel voorzichtig mee bent! Been ook dik/warm? Ga duimen dat het meevalt!

Wij hebben vanmorgen sinds ruim een half jaar weer eens een oefenparcours gesprongen. Vooral niet te hoog :+ maar gewoon lekker voor de afwisseling. Ze vond het weer erg leuk :)
1e rondje miste we ritme, ik ga dan toch wat te afwachtend rijden, ze helpt me heel goed maar verdiende zeker geen schoonheidsprijs. 2e rondje gingen we heel fijn rond :D

Volgend weekend gaan we weer starten :)

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 15:48

Ah nee toch MWM. Wat vreselijk naar en je hebt al zoveel aan je hoofd (en aan je lijf -O- )
Ik hoop en duim voor je dat het allemaal meevalt.

Dankjewel melis. Goed om dat te horen van je over Hollander want die komt in juli bij ons langs. +:)+
Leuk zo’n oefenparcours voor de afwisseling zo.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 16:09

O wat sneu MWM, ik snap je heel goed. Risico's moet je niet nemen, zeker niet als je gevoel erover niet goed is.
Heesch is een prima kliniek. Ben er ook wel geweest. Ik duim dat het meevalt. Wellicht is het alleen een verstapping en ben je er op tijd bij!
Mee eens, met peesblessures zie je niet meteen wat. Tenzij het heel ernstig is.

Balen FH ook. Wat is er met Henk zijn oog?

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 17:16

Oh wat sneu MWM! Hoop dat het inderdaad gewoon even verstapt is. Ik snap wel dat je naar de kliniek wil, beter een keer te veel dan een keer te weinig.. duimen!

Wij zijn vandaag weer op pad geweest. We hebben echt heel hard gesleuteld de afgelopen weken. Vandaag hebben we twee fijne harmonieuze proeven kunnen rijden, zonder gerommel dit keer.

En dat werd beloond met 2 eerste plekken! *\o/* :D Heeeel trots op mijn kleine poown.

En het mooiste van al: Zie ik mijzelf daar nu lachen? IN EEN PROEF? _O- Eindelijk een beetje genoten ipv overleven :')

Afbeelding

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 19:19

Wat gaaf DiscoDipp *\o/*
En wat een mooie foto met jouw lachende gezicht!

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-24 22:28

Gefeliciteerd Disco!! Prachtige foto ook!!

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 13:41

Oh nee MWM. Hoop dat het allemaal mee blijkt te vallen!

Leuke foto DiscoDipp!

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 14:40

Zo hoort het Disco : geweldige foto !

Hier een braaf proefje , niet zoals ze kunnen . Met wat kleine foutjes. Had geen topscore verwacht , maar 62.9 was wat teleurstellend ...

Audesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 16:21

Ik meld me ook weer maar iets anoniemer dan voorheen ;)

Rijd nu in de L2 en M1 met mijn bruine Spaanse merrie. Vandaag heel fijn gereden, dame gaat steeds meer zitten en kan blijven schakelen zonder dat ze uit elkaar en uit de galop valt. Erg fijn en in beide klasses een wp rijker!

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 18:32

DiscoDipp, wat fijn dat het zo goed ging! Wat ontzettend tof! Hele mooie foto ook :)

Getup, wat balen.. maar alsnog nette score!

Audesta wat goed en wat fijn! Gefeliciteerd met je wp :)

Hier waren we gisteren weer op pad. Toch iets warmer dan ik verwacht (en gehoopt) had, want ik kan niet zo mega goed tegen de warmte en paardlief is ook meer een die beter tegen kou dan warmte kan. Maar alsnog lekker op pad gegaan en ook niet zonder resultaat! De 1e proef was echt niet spectaculair, maar we kregen dus wel mooi 'even' 201 punten :D 2e proef minder, ook geen wp helaas met 176.5.
Proef 26: https://www.youtube.com/watch?v=mnqVXc2k3ew
Proef 27: https://www.youtube.com/watch?v=rFCwOY1CCoc

Woensdag weer op pad. Dan zijn de temperaturen sowieso beter dus gaat goedkomen. We gaan gewoon weer genieten :D Morgen eerst nog zadelmaker, dus dan gaan we weer op pad naar Nijkerk :)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 18:48

Gefeliciteerd DemiSisa! Wat een verschil in punten zeg. Waar zat ‘m dat in? Ik vond het beide ontspannen proeven om te zien

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 19:46

2e proef was hij leeg. En ik ook, kon gewoon amper ademhalen door de warmte, terwijl het 'maar' 23 graden was. Dat is gewoon mijn type weer niet :o Je ziet ook aan mij dat ik er veel harder voor moet werken en dat bv. volte's ook veel minder mooi zijn. Ook 2 verschillende jury's.