Wedstrijden kletstopic 2023

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 10:38

xxxmh schreef:
Wauw mijn 2e wedstrijd gehad vanmiddag. Gisteren en vandaag waren de voorrondes en je kon je selecteren voor de finale van morgen. Eerste proef echt heerlijk gereden. Veel minder spanning en gehinnik dan de vorige keer. Tweede proef was ze een beetje op en miste ze de impuls en tempo maar was ook warm. Eerste proef 1e met 200.5 en Tweede proef 2e met 194. 3 winstpunten en dan maakt de teller op b+5. En we mogen door naar de finale. Samen met 2 andere combinaties in de B. Eerst morgenochtend een vrijheids dressuur clinic van Jesse drent daar en dan kan ze uurtje op stal blijven en dan de 2 proeven rijden. Hopelijk is het niet te warm. Moet om 12.20 en 12.44... wat ben ik trots <3

[ [url=m/0QsrMB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/LdMQBd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hè wat grappig. Ik moet jou zo dan schrijven :D succes alvast!

Noukie

Re: Wedstrijden kletstopic 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 10:57

Mooie resultaten allemaal, gefeliciteerd!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 12:12

Goed zo Lot! Fijn na de laatste keer. Super dat je fijn hebt kunnen rijden.
En alle anderen ook gefeliciteerd!

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 13:42

Nou goed gedaan Lot! Heel tof!

En Mh ook gefeliciteerd! En succes dadelijk!

Thanks voor de wensen, hondje voelt zich gelukkig wel al iets beter!

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 14:29

Vanochtend mijn L1 debuut gereden, gelukkig niet met de trailer weg want het was bij onze eigen vereniging 5 a 10 minuutjes stappen verderop.

Helaas was Sterlyn het niet eens met het feit dat hij op de poetsplaats moest staan terwijl de rest op de wei stond... dat resulteerde op een pony wat geen seconde stilstond en na een uur droop het zweet er letterlijk vanaf.... ik moet altijd al voorzichtig zijn met zijn energie want hij heeft al geen energie voor 10..
2 (voor mijn gevoel) dramatische proeven gereden met een dood paard wat echt helemaal nergens meer op reageerde omdat er geen energie meer inzat :n eerste proef 177 en tweede proef toch nog 187 en een 5e plek van de 20! Alsnog het eerste winstpuntje in de L1 maar wat een drama :=
Volgende keer beter hopelijk :Y)

(Mocht iemand tips hebben voor op de poetsplaats, graag! Nu ze op de wei staan is het echt drama... lief zijn helpt niet, negeren helpt niet, boos worden helpt niet. Ongeduldig is hij altijd al wel maar vandaag sloeg echt helemaal nergens op :x )

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 15:41

FleurSandro: vervelend dat hij zo onrustig was op de poetsplaats, gelukkig toch nog een mooie winstpunt! Toen die van mij verhuisde naar ons thuis was het ook drama op de poetsplaats, kwam heel de tijd omhoog. Ze staan bij ons 24/7 buiten en vanaf de poetsstal kunnen ze de rest net niet zien. Wij hebben hem toen een tijdje dagelijks gevoerd in die stal, dus even erin, eten en weer terug. Sindsdien staat hij er heel rustig. Voer hem na het rijden ook daar nog wat brok terwijl ik mijn spullen opruim.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 15:53

Autumnn schreef:
xxxmh schreef:
Wauw mijn 2e wedstrijd gehad vanmiddag. Gisteren en vandaag waren de voorrondes en je kon je selecteren voor de finale van morgen. Eerste proef echt heerlijk gereden. Veel minder spanning en gehinnik dan de vorige keer. Tweede proef was ze een beetje op en miste ze de impuls en tempo maar was ook warm. Eerste proef 1e met 200.5 en Tweede proef 2e met 194. 3 winstpunten en dan maakt de teller op b+5. En we mogen door naar de finale. Samen met 2 andere combinaties in de B. Eerst morgenochtend een vrijheids dressuur clinic van Jesse drent daar en dan kan ze uurtje op stal blijven en dan de 2 proeven rijden. Hopelijk is het niet te warm. Moet om 12.20 en 12.44... wat ben ik trots <3

[ [url=m/0QsrMB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/LdMQBd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hè wat grappig. Ik moet jou zo dan schrijven :D succes alvast!

Haha grappig. Vandaag ging helaas minder dan gisteren. Baan was net ff te nat en merkte dat ze eigenlijk al op was door gisteren. Ze krijgt ook geen krachtvoer maar gaan we nu dus toch wel een handje geven. Vanavond om 20uur de uitslag.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 16:55

Wij hebben een oefenwedstrijd gedaan.. met de vierjarige merrie. Ze was nogal onder de indruk, maar het ging best aardig.

Afbeelding

Het lijkt net echt zo :')

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 20:10

Proficiat XXXMH! Goed gedaan.
Fleursandro wat vervelend! Ben bang dat er weinig te doen is aan dit soort stress, ken er meer die het doen als ze alleen moeten zijn als de rest buiten is. Oefenen is vaak de oplossing, maar hoe vaak staat je paard op de poetsplaats? is het de moeite waard om goed te oefenen?
Sophie wat leuk met een jonkie. Mooie merrie! Lijkt wel wat op mijn merrie Guardian x Krack C! En oefening baart kunst, ze worden vanzelf relaxter.

Suzanne F. schreef:
Goed zo Lot! Fijn na de laatste keer. Super dat je fijn hebt kunnen rijden.
En alle anderen ook gefeliciteerd!

Ben er nog blij van! Hij liep als vanouds en dat had ik niet verwacht. Vergat erdoor wel nog beter af te werken, maar verder echt blij dat we zo fijn konden rijden. De warmte deed hem ook echt niets. Ik kwam er oververhit vanaf, hij was maar net warm haha.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 20:19

FleurSandro, heb je ook andere plekken waar je kunt staan? Ik zadel eigenlijk altijd op bij ons in de gang en er zijn dagen dat Eva daar ook heel onrustig van wordt als de rest op de wei staat, als ik haar op de poetsplaats zet op zo’n dag dan is alles weer goed, ondanks dat ze vanaf daar nog steeds geen paard kan zien gaat ze daar staan dutten.
Mijn advies zou dus zijn, verschillende plekken proberen in de hoop dat je een plekje vind waar Sterlyn rustiger kan blijven.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 20:22

PSvanLot wat heerlijk dat je fijn hebt kunnen rijden!!

Grappig, deze merrie is geheel tuigpaard gefokt :D thanks voor je compliment!

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 20:38

Hij staat echt elke dag op de poetsplaats... ene dag niks aan de hand andere dag is het 1 groot drama

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 20:40

FleurSandro schreef:
Hij staat echt elke dag op de poetsplaats... ene dag niks aan de hand andere dag is het 1 groot drama

Dan is het een kwestie van lange adem en consequentie denk ik.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 20:47

PSvanLot schreef:
FleurSandro schreef:

Dan is het een kwestie van lange adem en consequentie denk ik.

Ja ik ben er ook bang voor... maakt ook niet uit of er een paard bij staat of niet

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 20:57

Dan zal het idd niet meevallen. Sommige zijn, helaas, zo.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 21:19

Wilde nog wat wedstrijden plannen, maar zie dat de vakantie er aan komt en dan is het allemaal zo druk.
Kan wel wat thuiswedstrijden meepakken, maar die rijd ik toch minder fijn in mijn eigen baan.

30 juni nog een keer van huis en dan in juli/aug 3x thuis, 1 september van huis en dan 17 september laatste keer voor de zomer met een onderlinge voor punten thuis.

Toch nog een mooi seizoen, ondanks dat ik er eind mei pas in gestart ben.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 21:49

Vanmiddag de finale gereden van ons wedstrijd weekend van de rijvereniging. Eerst een vrijheidsdressuur clinic gehad van Jesse Drent. Was erg leuk en uurtje later 2 proeven gereden. Ging minder dan gisteren. Waren 3 combinaties in de B en ben 2e geworden met 188.5 en 187. De teller staat nu op B+7. Leuk verzorgingspakketje gewonnen!Afbeelding

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 22:20

Van harte!!!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 22:28

:D leuk. Je had netjes gereden maar batterijtje was inderdaad wel een beetje op :Y) was niet alleen bij jou trouwens hoor. Zagen dat er meer “op” waren.
gefeliciteerd!

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-23 22:40

Autumnn schreef:
:D leuk. Je had netjes gereden maar batterijtje was inderdaad wel een beetje op :Y) was niet alleen bij jou trouwens hoor. Zagen dat er meer “op” waren.
gefeliciteerd!

Dankjewel! Ja sommige hadden al 2 dagen gestart en moesten dus voor dag 3. Dit was voor mij dag 2 maar moet ook nog 35 min heen lopen vanaf stal. En de warmte hielp ook niet mee haha

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 20:00

Wauw PsvanLot, wat goed en fijn! Viel die jury toch nog mee ;) :D

Xxxmh, gefeliciteerd!!
Misschien heb ik het gemist maar heeft jouw paard maar 1 oog?

Fleursandro, vervelend is dat. Rudi deed dat voorheen ook. Inmiddels is hij eraan gewend en is het geen probleem meer. Behalve als ze gek gaan lopen doen in de wei, dan wordt hij ook druk. Ik heb het gewoon steeds genegeerd en als hij heel maf stond te doen gecorrigeerd. Het is zoals PSvanLot al zegt iets van de lange adem. De aanhouder wint. Toch gefeliciteerd met je eerste winstpunt in de L1 :)

SophiedV, ideaal voor die jonkies zo'n oefenrondje. Leren ze enorm veel van :j Fijn dat het goed ging :)

Bij ons is het de komende 2 weken ook even rustig. Komend weekend zitten we een weekend op de camping in Bloemendaal en de 27e komt de fysio Ruud weer even onder handen nemen. Dus wij gaan pas in Juli ergens weer een keer op pad

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 20:52

Gefeliciteerd iedereen met zijn puntjes!

Wij oefenen nog even verder voor de regio. Vandaag gallop training gecombineerd met proeven rijden. Wie van jullie komt er dan ook naar heerjansdam?

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-23 21:12

Noisy schreef:
Wauw PsvanLot, wat goed en fijn! Viel die jury toch nog mee ;) :D

Xxxmh, gefeliciteerd!!
Misschien heb ik het gemist maar heeft jouw paard maar 1 oog?

Fleursandro, vervelend is dat. Rudi deed dat voorheen ook. Inmiddels is hij eraan gewend en is het geen probleem meer. Behalve als ze gek gaan lopen doen in de wei, dan wordt hij ook druk. Ik heb het gewoon steeds genegeerd en als hij heel maf stond te doen gecorrigeerd. Het is zoals PSvanLot al zegt iets van de lange adem. De aanhouder wint. Toch gefeliciteerd met je eerste winstpunt in de L1 :)

SophiedV, ideaal voor die jonkies zo'n oefenrondje. Leren ze enorm veel van :j Fijn dat het goed ging :)

Bij ons is het de komende 2 weken ook even rustig. Komend weekend zitten we een weekend op de camping in Bloemendaal en de 27e komt de fysio Ruud weer even onder handen nemen. Dus wij gaan pas in Juli ergens weer een keer op pad

Dankje, ja dat klopt. Twee jaar geleden eruit gehaald ivm tumor op het oog.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 07:44

miss_lizje schreef:
Gefeliciteerd iedereen met zijn puntjes!

Wij oefenen nog even verder voor de regio. Vandaag gallop training gecombineerd met proeven rijden. Wie van jullie komt er dan ook naar heerjansdam?

Ik!

Ben even alleen aan het meelezen, nieuwe en verhoogde medicatie en voel me flink beroerd erdoor helaas. Hopelijk zakt het snel

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-23 08:00

Ik zit me net te bedenken dat ik afgelopen weekend op een wedstrijd was die er wel hele ruige handicapregels op na hield.

Z1/Z2/ZZL in handicap, maar ook L1/L2/M1/M2 in hetzelfde prijzenstelsel. Zal daar toch eens een mailtje aan wagen want ik weet niet beter dan dat het met een naastgelegen klasse mag.