[HK] B-debuut in 2017

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Gido

Berichten: 35
Geregistreerd: 08-04-17

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 21:14

Hij is eigenlijk spring gefokt en ik wil helemaal niet met hem in de m komen maar de basis moet goed zijn toch?!

MonteKarlo

Berichten: 2199
Geregistreerd: 28-07-10
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 21:45

Gido schreef:
Even snel het topic doorgelezen, wat een hoop mooie paarden zeg! Ik heb een 6 jarige ruin (bijna 7). Hij is laat ingereden, hij is pas vanaf december onder het zadel. De hele zomer hard trainen en dan hoop ik in de winter ons b-debuut te maken :j

Bamorka schreef:
Hoi! Ik heb het topic een beetje doorgelezen en het lijkt me ook leuk om me bij jullie aan te sluiten. :Q

Ik ben Marit, 22 jaar en ik woon in Friesland. Ik rijd al zo'n 6 jaar voor een fokker hier vlakbij, en sinds dik 2 jaar rijd ik Damorka, een 9 jarige merrie van Up to Date x Voltaire. We hebben een lange weg gehad, maar nu bijna zo ver om te gaan starten! Onze eerste oefenwedstrijd staat gepland op 22 juli, maar er kan nog een hoop veranderen :D Ook heeft ze nu een merrieveulentje aan de voet die geboren is op 17 maart, haar vader is Vermont.

Als jullie nog vragen hebben hoor ik het wel :D


Leuk leuk! Welkom!
Foto's vinden we leuk :D

Gido

Berichten: 35
Geregistreerd: 08-04-17

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-17 21:53

Dankjewel! :) Ik ga even kijken in mijn foto lijst :+

brittms
Berichten: 66
Geregistreerd: 26-10-16
Woonplaats: Tussen Utrecht/Amsterdam

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 10:09

Welkom!!

Ik ga op 5 mei weer een wedstrijdje rijden, na mn examens duurt me nog te lang _O-

Bamorka

Berichten: 1165
Geregistreerd: 01-01-09

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 12:10

Dit is Damorka
Afbeelding

En dit is Maylinn :D
Afbeelding

xsensibel

Berichten: 1466
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 16:50

Welkom allebei! Bamorka, ik ken jou van instagram kan dat? :)

Vandaag een clinic gereden bij Maxime van der Vlist! Mevrouw was voor de les mega gespannen. Alles was eng. Dus k heb dr maar aan een lijntje geslingerd, staart in de lucht, snuiven, benen alle op :o
Toen maar besloten om een slofje eraan te doen.. als extra rem. Ik wilde graag blijven leven :')

Eenmaal in de les ging ze als een gek! Wát een heerlijk gevoel kan ze je geven als ze dan eenmaal gaat, gaat ze ook lekker. Mega trots op mijn heethoofd! <3

Afbeelding
Afbeelding

Ghostattack

Berichten: 11280
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 16:57

Lekker sensibel!

Welkom nieuwelingen! Leuk nog meer mensen :D

Mijn pony is afgelopen week thermografisch gescand (kon voor een actieprijs, dus waarom niet he!). Daaruit is gebleken dat ze prima in elkaar zit, maar dat haar spieren in de rug/kont zo enorm gespannen zijn. Ze is best wel scheef en gaat daardoor bepaalde dingen ontlasten en overbelasten. Nu zijn we dus bezig met rechtrichten en we gaan acupunctuur proberen om de spieren meer los te krijgen. Ook kreeg ik als tip om elke keer even de rug te stretchen door met je hand onder de buik langs te gaan en dan de rug weer naar beneden krijgen en de staart vastpakken en langzaam rondjes mee draaien :+ Dit vindt ze stiekem echt ontzettend lekker dus dan staat ze heel relaxed een beetje mee te wiegen _O-

Het rijden gaat steeds beter, ze begint echt lekker te lopen en ook de galop gaat ontzettend goed. Af en toe nog wat miscommunicaties en gekke dingen, maar geen extreme reacties meer. Hopelijk kunnen we dit even volhouden want 6 en 7 mei is ons debuut!

Bamorka

Berichten: 1165
Geregistreerd: 01-01-09

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 17:12

Ja klopt xsensibel! Grappig :D Fijn dat je clinic zo goed ging!

Lijkt me wel interessant Ghostattack, zo'n thermografische scan. Mooi dat het rijden beter gaat!


Hier gister nog contact met de hengstenhouder gehad, Damorka staat daar nu sinds donderdag om voor de tweede keer gedekt te worden. Vorige week dinsdag moest ze gescand worden na de dekkingen rond de 10 dagen hengstigheid, maar bleek niet drachtig. Ze kon het niet met 100% zekerheid zeggen dus afgelopen donderdag moesten we terug komen. Bleek dus inderdaad dat ze niet drachtig was, dus donderdag meteen door naar de hengst met een ei van 3,5. De hengstenhouder ziet haar nog steeds niet hengstig (en dat zou ze nu écht wel moeten zijn), dus hij denkt toch drachtig maar dat de DA het vruchtje niet gezien heeft. Morgen komt zijn eigen DA dus wordt ze nogmaals gescand. Wat een gedoe :P

Gido

Berichten: 35
Geregistreerd: 08-04-17

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 17:17

Mooie paarden Bamorka en xsensibel! Fijn dat je klinic zo goed ging, ziet er goed uit!

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 18:57

Leuk luun! Ik hoopte al voor je dat ze het binnen gingen doen want het was echt zeikweer. :')

Welkom aan de nieuwe! (klinkt zo stom?) :)

Gelukkig gaat het weer de goede kant op! @ghostattack

@bamorka: dat veulentje, dat bekkie, geweldig <3 Even duimen nog!

Hier zijn we weer opnieuw aan het rijden, na mijn val van dinsdag. Even rustig aan omdat m'n vertrouwen een beetje geschaad is. Maar gelukkig gaat dit wel gelijk weer super goed. Ze loopt als nooit tevoren!! <3

Vandaag wilden ik en mama samen naar de divoza gaan, toen we eenmaal de parkeerplaats op reden en de dichte deuren zagen beseften we onszelf dat het zondag was.... :')

Dus toen hop naar de epplejeck. Even gekeken voor een wedstrijdjasje en een witte broek. Voor een wedstrijdjasje zijn we geslaagd, voor een witte broek niet omdat het enorm druk was en ik geen zin had om te wachten bij de pashokjes. Wel heb ik een enorm leuk wit dekje gekocht, ik twijfelde nog tussen deze en een eskadron BS met rood en donkerblauwe streep. Toch deze genomen omdat het simpel is maar door de bling rand toch een beetje extra. Laat dat debuut maar komen!! :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

brittms
Berichten: 66
Geregistreerd: 26-10-16
Woonplaats: Tussen Utrecht/Amsterdam

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 22:30

Welkom welkom!!

Heeey Luna, ik ken jou ook van insta, volg je al (veel te) lang _O- Belle blijft zo'n knapperd. Maar super leuk van je clinic, en fin dat die aan het einde steeds fijner ging!

Leuk jasje en dekje! Ik heb 2 weken geleden een jasje besteld bij de Divoza, moest nog bij de leverancier vandaan komen maar dacht die is er wel snel _O- Toch maar even gemaild na een week niks horen over enige schatting;'hij komt binnen nu en 2/3 weken binnen' heerlijk duidelijk en groot gezegt >;)

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-17 23:49

Ow lekker fijn.. @brittms
Gelukkig heb ik nog nooit problemen gehad met de verzending van divoza (zo vaak bestel ik er namelijk niet), maar ik zie op hun Facebookpagina echt verschrikkelijke recensies over de verzending. :Y)

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:17

hoogst waarschijnlijk zal mijn B-debuut op 2juni zijn! :D

normaal zou ik wachten tot ergens juli/augustus tot ik het geld had, maar de startkaart wordt betaald door de eigenaresse van het paard wat ik rij! echt gewoon super lief... aangezien ik voor haar met de trailer rij zag ze dat wel als een goede compromis voor benzinegeld (diesel technisch gezien :+ )

helaas red ik het niet meer om aan de selectiewedstrijden mee te doen voor de kempen, anders was dat wel een mooie uitdaging := zouden 4 wedstrijden zijn die telde en ik kan er maar 3 rijden, op 2 wedstrijden ben ik een weekeindje weg. dan maar voor volgend jaar! of is dat bij het indoor seizoen ook nog? het is nog allemaal nieuw voor mij... _O-

m'n debuut zal dan in Nederweert zijn, op vrijdag avond :)F spannend!! :):)

nu even een nieuw jasje zoeken... die van de zeeman ga ik niet gebruiken voor m'n debuut! :')

brittms
Berichten: 66
Geregistreerd: 26-10-16
Woonplaats: Tussen Utrecht/Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:20

Spannend! Nog even doortrainen en dan shinen in de ring! {:}

Zonde dat je daaraan niet mee kan rijden, indoor zijn er ook selecties en regiokampioenschappen. De selecties zijn al in de laatste maanden van 2017, en regiokampioenschappen zijn vaak rond februari (verschilt beetje per regio) ^^

En klopt, sommige recensies, pff... Ik wist opzich wel dat het nog van de leverancier moest komen, maar vind het gewoon jammer dat er niet een schatting bij staat van hoelang het ongeveer zal duren. Ik ben ongeduldig :')

venivedivici

Berichten: 726
Geregistreerd: 19-04-13
Woonplaats: Goirle

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:34

Ik kom me eigen ook weer terug melden. :')
Heb alles doorgelezen en beetje veel om op te reageren.
Welkom alle nieuwelingen!!

Met Duke gaat het super en merk echt verschil.
Waar die voorheen altijd kei hard wou, wacht ie echt op mij.
Hij is nog steeds super gevoelig op been en we schakelen veel.
Binnekort gaan we weer op wedstrijd om te oefenen.
Afbeelding

Afbeelding

Dit was voor de 2de keer dressuurmatig rijden.
Hebben zelfs 27 mei crosstraining!

ynskek
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 10516
Geregistreerd: 11-05-13
Woonplaats: Dronten

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 10:46

Wat fijn dat Duke zo lekker gaat weer.

Mooi dat hij inmiddels meer kan wachten.

Ik ben zelf een beetje aan t puzzelen wanneer ik alles geregeld kan krijgen om zelf weer te starten. Ik hoop op 14 mei maar ik denk dat t pas van de zomer wordt :x

roosjenat

Berichten: 1499
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 11:56

Welkom nieuwelingen!

Fijn dat het bij iedereen zo goed gaat.

Hier gaat het ook super goed. We zouden gisteren onze 3de oefencross rijden maar helaas ben ik na hindernis 2 gestopt. Miley is nog super jong en ze was enorm angstig omdat er veel luidsprekers en vlaggen waren. Ook was er veel lawaai van de tt baan in Assen (daar lag het terrein naast). Dat werd een beetje teveel voor haar dus ik heb haar weer op de trailer gezet en toen was ze gelijk weer helemaal zich zelf.

Tijdens de vetcheck : (je kunt hier ook wel zien dat ze angstig was)
Afbeelding

xsensibel

Berichten: 1466
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 14:44

brittms schreef:
Heeey Luna, ik ken jou ook van insta, volg je al (veel te) lang _O- Belle blijft zo'n knapperd. Maar super leuk van je clinic, en fin dat die aan het einde steeds fijner ging


Oh haha echt? Wat grappig! Bel is inmiddels een stukje minder knap dan 2 jaar geleden hoor, ze is echt een omaatje geworden :o

Blue_Berry

Berichten: 474
Geregistreerd: 20-10-13

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 17:10

Ziet er bij iedereen goed uit zeg! Zondag zou ik weer wedstrijd hebben maar deze is afgelast ivm rhino in de omgeving dus even opzoek naar een vervangende...

lienieminie

Berichten: 1284
Geregistreerd: 23-06-13

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 22:26

hoiii ik meld me hier ook graag!

na 2,5 jaar ga ik met mijn bijrijdpaardje op 6 mei mijn B debuut maken op de heidehoek! heb er ontzettend veel zin in maar ben wel beetje bang dat ik mezelf voor schut zet ofzo aangezien we nou niet echt de sterren van de hemel rijden maar ik vind plezier veel belangrijker en daar gaat het me om.

ik had nog wel een vraagje, want ik heb dus mijn eenmalige startpas aangevraagd maar nog niks binnen krijg je hier een pasje van of moet je het doen met het PDF bestand van de mail?

mcjv

Berichten: 2161
Geregistreerd: 10-05-11
Woonplaats: Rotterdam

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 23:21

Welkom!! Niet bang zijn hoor, je hebt niks te verliezen. :)

Heb je een foto? Wij vinden foto's leuk. :D

Saaams

Berichten: 13323
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 07:43

lienieminie schreef:
hoiii ik meld me hier ook graag!

na 2,5 jaar ga ik met mijn bijrijdpaardje op 6 mei mijn B debuut maken op de heidehoek! heb er ontzettend veel zin in maar ben wel beetje bang dat ik mezelf voor schut zet ofzo aangezien we nou niet echt de sterren van de hemel rijden maar ik vind plezier veel belangrijker en daar gaat het me om.

ik had nog wel een vraagje, want ik heb dus mijn eenmalige startpas aangevraagd maar nog niks binnen krijg je hier een pasje van of moet je het doen met het PDF bestand van de mail?



Pdf per mail en hij hoort op je mijnknhs te staan onder startpassen.

lienieminie

Berichten: 1284
Geregistreerd: 23-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 08:44

Saaams schreef:
lienieminie schreef:
hoiii ik meld me hier ook graag!

na 2,5 jaar ga ik met mijn bijrijdpaardje op 6 mei mijn B debuut maken op de heidehoek! heb er ontzettend veel zin in maar ben wel beetje bang dat ik mezelf voor schut zet ofzo aangezien we nou niet echt de sterren van de hemel rijden maar ik vind plezier veel belangrijker en daar gaat het me om.

ik had nog wel een vraagje, want ik heb dus mijn eenmalige startpas aangevraagd maar nog niks binnen krijg je hier een pasje van of moet je het doen met het PDF bestand van de mail?



Pdf per mail en hij hoort op je mijnknhs te staan onder startpassen.


ja klopt daar staat hij ook ja

Pien1989

Berichten: 365
Geregistreerd: 03-12-14

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 08:53

Het topic wordt weer wat drukker!
Welkom alle nieuwe mensen, alvast veel succes met jullie debuten.
venivedivici; fijn dat je terug bent en belangrijkst dat het goed gaat met Duke.
Roosjenat; knap hoor die cross training, jammer dat je moest stoppen maar weer een ervaring rijker toch.

Zondag eerste outdoor. Toch benieuwd hoe ze dat gaat doen.... ze loopt thuis echt fijn maar zodra ik op vreemd terrein kom wordt ze echt gek. We gaan het maar weer proberen :-)

lienieminie

Berichten: 1284
Geregistreerd: 23-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 08:54

mcjv schreef:
Welkom!! Niet bang zijn hoor, je hebt niks te verliezen. :)

Heb je een foto? Wij vinden foto's leuk. :D


Afbeelding

jaa foto's zijn ook leuk! heb alleen niet echt een recente meer, deze is van eind vorig jaar.