[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 08:02

Ik dacht ook ruim op tijd te zijn, op mijn grote concour. Ruim een uur... (kon er te voet naar toe) Uiteindelijk door omstandigheden, maar een kwartiertje los kunnen rijden. Het secretariaat was al 10 min lopen. Gelukkig hadden we
een fiets bij. Hahahaha maar ik vond het wel heel leuk, zo een groot cc!! :j Maar zal de volgende keer, als het weer zo goei weer is, nog eerder op t terrein willen zijn. Lekker op het gemakkie aanmelden. Paardje laten 'aarden' aan de situatie en dan op het gemakkie losrijden. :D

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 10:58

Ik zie net dat ik echt prijs had en 6de was het was alles wat verwarrend voor mij de eerste x ben dus gewoon gegaan omdat ik dacht dat ik er niet tussen zat.. heb de vereneging al gemaild of ik mijn prijs na kan halen :')

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 11:15

Je bent gewoon gegaan? Een tip voor de volgende keer,het is voor de organiserende vereniging ook wel zo leuk dat als ze alle moeite erin steken, mensen ook even blijven wachten op de prijsuitreiking. De enige keer als ik eerder weg ga is als ik 2x heb af moeten groeten, dan overleg ik dit met de vereniging.

Vaak vervallen gereden prijzen aan de vereniging als ze niet dezelfde dag opgehaald worden. Wijze les voor de volgende keer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 11:20

Als 6e eindigen en een prijs krijgen. Nou dat is niet gek zeg. Hier gaat het meestal maar tot 3 heel soms 4, volgens mij.
Ik ga altijd terug voor de uitreiking, al is het maar voor mn protocolletje. Super leerzaam. En ik vind het netjes naar de organisatie toe. Net wat utixo al zegt.

Ben benieuwd wat je gewonnen hebt en of je het nog krijgt. Wel super leuk om nog wat te winnen toch!

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 11:30

ik hoop morgen mijn laatste b wedstrijd te rijden. heb nog maar 1 puntje nodig. als dat lukt gaan we zondag meteen L1..

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 12:42

Lang wachten voor protocollen doe ik liever niet,dan heeft paard de trailer helemaal afgebroken, zeker als het zoals gisteren 25 graden is wil ik paard geen 2u op de warme trailer laten staan in de volle zon. Dan breng ik paard eerst naar huis en rij later terug.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 13:03

Ja, dat doe ik ook als de mogelijkheid er maar even is. Paard is braaf in de trailer, maar vind het fijner, ik geef het dan ook altijd door dat ik haar naar huis breng en dan weer terugkom. Ik doel ook echt op de prijsuitreiking, het lukt me gewoon niet leuk voor de vereniging als mensen dan al weg zijn.

Morgen lekker in het zonnetje wedstrijd. Ik hoop de laatste 2 puntjes te rijden, dan kunnen we M.

Lovemario, succes morgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 13:06

Ik breng paard lief meestal ook al naar stal en kom dan terug. Of ik blijf en mijn vriend brengt haar terug.
En soms blijft ze even op de trailer, als we niet meer te lang hoeven wachten.

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 13:18

als we lang moeten wachten brengt de eigenaresse het paard terug. dit weekend moet ik 2 dagen dus dan ga ik de eerste dag als ik mijn protocol heb weg. natuurlijk meld ik dit wel. 2e dag blijf ik wel tot de prijs uitreiking als ik denk dat ik kans heb.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 15:37

Hier in de regio krijg je pas je protocol na de prijsuitreiking, dus iedereen moet wachten of terugkomen,zelfs als je zeker bent dat je verlies hebt gereden (of je moet je protocol niet willen)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 20:38

De reden dat ik gegaan ben is omdat mijn dochter met 15 hechtingen in hasr scheenbeen daar liep.
De staatjes lagen daar in een bouwwagen daar kon je ook tevens je prijs ophalen.
Ik was tegen half 3 klaar de prijsuitrijking was om 5 uur.. voor ons te lang om te wachten (normaal wacht ik dus wel altijd) trailer stond in de volle zon en dochter was bekaf. Die heeft 3 dagen terug thuis een ongeluk gehad.

Ik heb de vereneging gemaild.
Mijn prijs mag ik gelukkig ophalen wat morgen gedaan word. ( ik had echt niet verwacht tussen de prijzen te vallen) goeie les voor de volgende x :')

Zondag weer wedstrijd dan even 1 maand niks

Naat3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 21:34

Als ik kang moet wachten rij ik op en neer

jessicadewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 20:41

Gefeliciteerd allemaal met de behaalde punten en prijzen! Ik wacht ook altijd inderdaad op de prijsuitreiking.

28 mei heb ik een 'koudbloedenwedstrijd' in Houten. Lijkt me erg leuk! Wel spannend, voor het eerst met m'n paardje naar een onbekende locatie. Dus ook voor het eerst met de trailer. Ben erg benieuwd hoe dat zal gaan!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 22:13

Morgen weer starten 2 proeven
Ben benieuwd.

Ik had trouwens een lintje en 10 euro gewonnen.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 22:52

Iedereen gefeliciteerd met de resultaten!

Afbeelding

Met 191.5 en 193 heeft Adelin de laatste 2 punten gelopen in het L2. Nu even thuis trainen en ergens volgende maand maar eens een M proefje proberen. Geweldige knol!

Wat waas het trouwens warm! Ik wilde gewoon mijn jasje aan, want, zo beredeneerde ik, dit is geen wollen jasje, en zal wel goed uit te houden zijn. Niet dus, heb het niet eens geprobeerd.

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 13:11

gisteren mn laatste b wedstrijd gehad en had 190 en 186 en een 2e prijs.
vandaag voor het eerst L1 en 187 en 189 gehaald. super tevreden!

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 14:39

Gefeliciteerd allemaal met de mooie punten. Gister mocht ik schrijven bij de jury, wat zie je dan leuke combinaties voorbij komen.

Even een vraagje: welke stiften kan ik het beste gebruiken om op gras te springen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 16:44

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 16:54

Vandaag weer 2 winst gereden.
Proef 1 had ik 186 punten en 3de plek.
2de ring werd enorm laag gejureerd. Desaltemin 182 punten en een 6de plek.
Ik was zelf ontevreden jill viel compleet stil in de ring er was niks aan te rijden.
Maar goed ook dat heb je wel eens.
Volgende x weer beter :o

Sanne is leuk om te doen dat schrijven en erg leerzaam.

Lovemarion succes in de L :j

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 19:56

Mooie punten allemaal! :D

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 20:50

Iedereen gefeliciteerd met de punten!

Ik heb vrijdag voor het eerst weer lekker getraind, sinds de blessure van paardlief. Wat liep ze er weer lekker over, zo blij dat ik haar op rust heb gezet en nu weer op kunnen bouwen.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 20:55

Hele mooie punten allemaal! Gefeliciteerd! Ik mag zondag weer.

moonday

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 13:23

Wat een prachtige punten allemaal :D Wat gaan sommige snel.

Mijn debuut is een maand opgeschoven . Ik zou vorige maand al starten maar alles zit een beetje tegen. Het rijden gaat niet zo lekker, mijn paard heeft een cranio sacraal behandeling gehad en moet over een paar weken nog een keer en dan is het hopen dat het rijden eindelijk beter gaat. We rijden nu evengoed enner is wel al iets verbetering.
En het trailer laden... Wat een drama is dat. Het word alleen maar erger. Ze is zo dwars. Als ze er eenmaal op staat is het geen probleem maar het er in moeten vind ze vreselijk.
Maar als het mee zit hebben we volgende week donderdag dan eindelijk onze debuut.

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 14:54

wat kunnen jullie mij vertellen over het verschil tussen de B en het l1? Behalve het wijken en de middengalop natuurlijk. Wordt je veel strenger beoordeeld? Of valt het wel mee?
Ik ben erg benieuwd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-16 15:12

Ik vind het heel erg meevallen. Het is net wat je zegt, het wijken en de middengallop.

Heb je toevallig de knhs app? Daar staan filmpjes van alle proefjes, met commentaar erbij, waar je allemaal op moet letten en waar hun op letten in de proef.
Super handig en ik vond het een hele fijne houvast! :j