[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rianne_

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 14:10

Zo is dat! Klopt, is zo moeilijk om te kijken naar hoe ver je al bent gekomen ipv waar je nog naartoe wilt. Naja en ik vind het gewoon jammer dat je zo afhankelijk bent van de jury. Wat dat betreft kun je beter springen.. Maar geloof niet dat ik daar ver mee kom met een haf tussen de paarden :+

Nou, super toch! +:)+ Klinkt echt als een hele vooruitgang! Leuk, ben benieuwd naar filmpjes. Ik hoop een fotograaf te kunnen regelen tijdens proevenclinic de 18e!

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 15:16

Helaas hebben wij nooit wedstrijd filmpjes en foto's omdat we maar met zijn 2tjes gaan en ik moet voorlezen. Hoop altijd dat er een fotograaf aanwezig is maar tot op heden was dat nog maar 1x. Maar die had dan weer net kwalitatief slechte foto's helaas

Vanavond gaat instructeur mee dus die mag mooi een keer filmen :D

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 16:17

Zo is dat ook Nouvel.
Ik keek ook vaak snel naar wat niet helemaal goed ging etc. Maar moet bekennen dat dat de laatste maanden anders is geworden, bijna de knop om.
Kwam toen we er achter kwamen wat voor ellende van het zadel kwam en toen dacht ik echt oliebol. Serieus? Wat als het niet bijtrekt of tijden duurt... Gelukkig heel snel bij getrokken door een plan van aanpak.
Maar was wel het moment van weet je, boeiend. Gewoon lekker rijden. Alhoewel ik vorige week ook 1 proef geen winst had waar ik het wel had verwacht... Dat blijft toch eventjes een domper. Maar anders kon ik er bijna chagrijnig van worden :o

Hebben zij geen fotograaf geregeld Rianne? Soms wordt dat ook wel gedaan toch?

Ik wou ook nog wel eventjes weg op concours. Maar heb 2x les staan. En de kids van mijn vriend zijn er en dan is het ook wel leuk om thuis te zijn/klussen, uitjes plannen en niet dat alles om de paarden draait.. :)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 16:32

Ja normaal wel maar kan er nu niets over vinden.. -O- Zou wel mooi zijn.
Had je geen wedstrijdpauze? :P Is inderdaad dan wel zo leuk om ook even andere dingen te doen idd. Die wedstrijden komen wel weer!

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 16:49

Ja.. ik dacht kan van eind april tot september / oktober niet rijden.
Nou toen kwam er een leenzadel maar daar moest ik eerst zo aan wennen, dat ik dacht als ik thuis maar wat kan rijden. Maar goed.. ze noemen het niks voor niks een uit te hand gelopen hobby :P haha. Ondertussen 4 winstpunten rijker in de 'wedstrijd pauze'

Oh dat is jammer zeg.. misschien komt het nog?

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 19:53

Oooh maar omdat je dat hier laatst nog plaatste, vandaar dat ik dat dacht :)

Nou heb even gevraagd maar helaas geen fotograaf. Erg jammer, volgens mij was t wel een goeie! Maar goed, je buurvrouw gaat mee dus dan die mijn camera maar even in de handen drukken :D

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 21:00

Nouvel, gefeliciteerd met de punten, zo komt het Z1 al in de buurt zeg.
Yom, hoe is het gegaan vanavond?
Rianne, ook mooi weer een puntje erbij. Jammer dat de punten niet helemaal met je gevoel overheen kwamen, maar dat blijf je toch wel houden af en toe.
Meya, fijn dat ze zo vooruit gaat. En dat heet worden met galop-stap en stap-galop herken ik wel, maar geloof me dat komt wel goed. Mijn kon daar super heet van worden, maar gaat nu heel beheerst.
FCSA, ik zou altijd proberen te herstellen. Ik heb een keer gehad dat hij omsprong, toen ging ik terug naar draf en weer aangesprongen in de goede galop dus (niet de contra) en van daaruit terug naar draf. Toen kreeg ik een 1 voor de contra en een 4 voor de overgang. Een andere keer dat hij omsprong en ik hetzelfde deed kreeg ik een 2 voor de contra en een 1 voor de overgang. Dus het verschilt heel erg per jury, maar ik zou altijd opnieuw proberen aan te springen.

Hier gaan de paardjes weer lekker. Tinky had ik even een dipje mee, maar vorige week weer les gehad en na heel lang loswerken werd het beter. Toen ging hij echt mega draven, bijna te veel van achteruit want hij kan het aan de voorkant nog niet helemaal bolwerken, maar dat komt wel. Ook even goed gewerkt aan de travers en een beetje arbeidspirouettes in galop. Zaterdag liep hij ook heel fijn en toen spontaan het pittige galopstuk uit proef 21 meegenomen (A galop en meteen slangenvolte 3 bogen, HXF van hand veranderen in middengalop, A wissel door de draf, K gebroken lijn 10 meter, MXK van hand veranderen in middengalop, A draf) en wauw die liep hij zo foutloos door. Over 2 weken gaan we weer starten, ben benieuwd!

Gamble doet het ook goed, van het weekend voor het eerst zonder longeren erop. Iets te vroeg begonnen met galopperen dus daar kregen we een stuk rodeo, maar daarna weer heel braaf. Ik zit nu ook maar 2 rondjes door de bak vast aan de longe, zodat hij even alles heeft gezien en dan kunnen we al meteen los. Binnenkort ook maar eens los in galop, maar daar heb ik nog niet zo'n best stuur omdat hij echt nog balans mist. Vandaag gingen we ook nog even terug naar de kliniek om te controleren of er geen botsplinters zijn blijven zitten van de behandeling 4,5 week geleden. Voor de zekerheid de kaak even op de foto gehad, maar alles zag er goed uit.

Heb nog een filmpje van vorige week

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 23:24

Hier een prima 2e wedstrijd met pit er in, resultaat; 2x een eerste plaats met 194.5 en 190.5 *\o/*

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 23:44

Goed bezig glenstorm! Fijn dat beide paarden lekker gaan :D Filmpje bekijk ik op een later moment even.

Yom, nette punten! Enne... Het zou op zich wel leuk zijn als je ook wat meer op anderen zou reageren i.p.v. alleen je eigen verhaal hier neer te zetten en niet meer dan dat :o Maar misschien ben ik de enige die zich daaraan stoort hoor ;-)

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 00:01

Ohh sorry daar zal ik me aan houden, het eigenlijke M debuut was ook even geleden gepland maar ging toen niet door
Toen heb ik me ook eigenlijk niet echt met dit topic bemoeid omdat ik niks te melden had. Voelde me er zodoende nog niet echt in thuis

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 06:25

Je gaat goed met je trainen glenstorm, fijn!
En andere paard ook!

Rianne, je hebt wel gelijk inderdaad...

Yom, fijn dat het goed ging!
Start je dochter bij de paarden of de pony’s?
En rijd je zelf ook?

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 06:56

Wat fijn dat het goed gaat Glenstorm! Zal vanavond even je filmpje bekijken

Oh ja en toen ik dacht wedstrijdpauze nodig ging het thuis en op les goed :)
Oh mooi, heb je toch nog wat foto's. Zou indd zeggen dan degene die met je mee is even een camera overhandigen.

En je hebt wel gelijk Rianne.. Daarom reageerde ik niet meer op jou Yom.. Maar nette punten ;)

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 07:13

Wedstrijdpauze is iets wat je zelf bedenkt he, je paard denkt er volgens mij anders over ;)

Nee ik heb zelf nooit gereden en ik heb er dan ook niet echt verstand van. Zeker op M niveau zal ik dan ook geen hulp kunnen bieden hier met de technieken
Heb meegekeken vanaf dat mijn dochter begon op 9 jarige leeftijd en nu is ze 20
Ik schrijf regelmatig bij wedstrijden en zo leer je uiteindelijk toch wel iets

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 07:38

Wat is iedereen weer lekker bezig hier! Gaan jullie direct over naar M2 als de punten binnen zijn?

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 08:10

Als ze dan klaar is voor het M2 wel. We hebben een leasepaard en helaas moeten we daar om financiele redenen mee stoppen per december. Dus we kijken nu gewoon wat nog gaat lukken

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 09:59

Wat zonde dat het stopt in dec als je er zoveel werk en tijd in het gestopt zeg!
Wel leuk dat je het zo samen met je dochter doet!

Haha toen je niet meer op wedstrijd hoefde van jezelf ging het ineens beter meya!
Super fijn dat het zo lekker gaat, ben benieuwd straks ook met je nieuwe zadel!

Mijn moeder kwam afgelopen zondag even kijken omdat het vlak bij was en die heeft mijn foto’s gemaakt, wel heel leuk!
Een kennisje kwam kijken en heeft beide proeven gefilmd, ook fijn om even terug te kijken!

Ik ben met 10 punten gelijk over gegaan, het was in de M1 geen hoogvlieger en zal dat ook niet worden met langer oefenen, mijn instructeur zei ook gewoon proberen.
Voor ‘t Z1 straks ga ik weer eerst even rustig thuis aan de slag als ik 10 punten heb, ik wil niet eindeloos door starten in een klasse als ik genoeg punten heb. Dan train ik liever thuis verder en dat is voor de Z1 proeven nog wel even nodig...
Maar goed, eerst de rest van de punten maar zien te halen...

Ik vond deze foto ook nog wel leuk

Afbeelding

NouvelJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 11:12

Even zoeken, hier is wat van mijn les van een paar weken terug

Gisteren voor de ander de balkjes eens in de bak gelegd, ook wel weer eens leuk voor de afwisseling!

Had ze laten liggen, vanmorgen met Ferro ook nog even mee gepakt.

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 14:15

Ach wat jammer dat het dan ophoudt.

Ja haha druk van de ketel. Ik zal proberen dat ik ook wat foto of film materiaal krijg van mijn lessen :)
Ja ben ook erg benieuwd! Toen liep ze zo mega los door het lijf :oo

Leuke foto Nouvel!

Ik weet niet of ik met 10 punten overga, hangt er vanaf of de oefeningen dan voldoende bevestigt zijn.

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 15:48

:wave:

Meya, wat tof dat ze de eenvoudige wissels zo makkelijk op pakt!

Nouvel, super knap, je gaat als een speer hoor. Nog even en je mag het Z1 in. :D Je filmpjes zien er fijn uit. Ik vind je zo prettig en vriendelijk rijden. :j

Rianne, het blijft een jurysport, soms snap je er helemaal niks van. Maar je hebt maar mooi weer een punt in the pocket!

Glenstorm, wat fijn dat de paarden zo lekker gaan. En dat is best een pittig stukje he, in proef 21. Als je dat fijn door komt, dan moet het op wedstrijd wel goed komen. :D

Dior heeft even een maandje semi vrij gehad. :o Heel weinig gereden, ik zat zelf niet helemaal top in mijn vel en daarnaast wilde ik het hem met de hitte ook niet aan doen. Vorige week zijn we van stal verhuisd, naar een onwijs mooie en fijne plek. Dior staat er vanaf dag 1 heel rustig en hij heeft inmiddels ook weer een maatje waarmee hij samen het land op kan, dus dat is top. Ik ben hem nu ook weer aan het oppakken en donderdag weer les. Komende weken lekker trainen voor de Hippiade die 31 augustus is. 18 augustus hebben we een proefgerichte training ter voorbereiding op de Hippiade, die hebben we aangeboden gekregen vanuit de Regio. :)
Na de Hippiade gaan we rustig toewerken naar ons Z1 debuut.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 19:59

Nieuwe stal, nieuwe kansen toch. Wat maakt deze stal fijner dan Sanne?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 20:42

Ik meld mij ook, leuk om met jullie mee te lezen :D
Ik start op dit moment ook (nog) M1 :)

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 21:03

Yom schreef:
Nieuwe stal, nieuwe kansen toch. Wat maakt deze stal fijner dan Sanne?

Stal waar we vandaan kwamen was ook een fijne stal hoor. :j Prima tijd gehad! Alleen behoorlijk ver van huis, altijd drukte op het terrein en praktisch elk weekend grote evenementen.

De stal waar we nu staan is wel extreem luxe hoor. :o Maar wel een hele gave, prachtige locatie waar alles gericht is op het paardenwelzijn maar daarnaast ook op comfort voor de mens. :)

SannevdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 21:03

Welkom Steffiy!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 21:06

Wat fijn Sanne!

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 21:31

Nou dat klinkt ook wel heel erg fijn, ben benieuwd waar je staat dan

Wij hebben ook eens op een prachtige nieuwe stal gestaan, mensen waren alleen vreselijk en gewoon liegen dat ze buiten gestaan hadden wat dus niet zo was. Dus ik hoop voor jou dat die luxe ook echt luxe is ;)

Welkom Steffiiy, rijdt je al langer in de M1 dan?