[HK]L2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 14:47

Mag ik me ook melden hier? Op 23 december L2 debuut. Verwacht er niet teveel van, onze laatste keer L1 hadden we echt slechte punten :+ maar heb de punten om over te mogen en ben toe aan een nieuwe uitdaging dus we gaan het gewoon proberen. Ik heb af en toe nog moeite met de activiteit en daardoor de aanleuning. Maar in de les gaat het wel iedere keer een stukje beter, dus we gaan vooruit :j

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 14:05

Leuk, ach wie weet! Soms is geen verwachting het beste :D

Hier vandaag ook weer gereden.. Wat een grappige jury.. :+ Die van mij is al zo voorwaarts als ik weet niet wat. Jolig ook nog in de eerste proef. Tweede proef controle, dus ik was super tevreden. Kon eindelijk eens netjes rijden, paard had nog wel veel go. Staat erbij: gehele proef paard actiever rijden en scherper. Uhh.. hoe dan? :+ Zei iemand anders tegen me: ja joh, gewoon schepje er bovenop, totdat je er naast ligt. Was enorm streng gejureerd, de eerste prijs had 179 en in de tweede proef 176. Terwijl er met inrijden echt paarden waren die super constant waren en alles tot op de puntjes bevestigd.
Die man van de club, achter de bar stond en alles regelde. Zei al. Ja sorry, de jury heeft er vandaag echt geen zin in... Erg streng gejureerd en lage punten..

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 19:52

Dat had ik mijn laatste keer L1 ook. Netjes gereden. Ook mooi voorwaarts. Maar jury vond het niet actief genoeg. Eerste plaats had 185 punten. Terwijl die echt supernetjes reed. Was imo dik 10 punten meer waard. Ik had zelf eerder gedacht dat ik 185 punten had gereden. Maar ik kreeg er maar 172. Nooit eerder zulke lage punten gehad. Je weet het soms toch niet.

Meya_

Re: [HK]L2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-17 20:03

Nee, vaak snap ik het wel en wil ik jury's niet de schuld geven van de punten. Maar gisteren begreep ik het niet echt :Y) Bij iedereen niet.

Morgen ook nog wedstrijd.. heb er eigenlijk geen zin in maarja, betalen voor niet starten is ook wel weer wat. Na morgen gaan we even paar weekjes rustig aan doen, heeft ze ook wel verdiend.
Hier de laatste toets ook binnen, dus eind febr. diplomering :D

stuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-17 21:07

hallo
vorige week ons L2 debuut gereden ik rijd op een pony tussen de paarden.
onze pony is een mixje tussen ..tja geen idee is een bonte van ong 1.46.
had een startpas voor hem aangevraagd omdat het me wel leuk leek om te kijken hoe ver die kwam ,
k had eerlijk gezegd weinig verwachtingen van hem,het is nogal een clown die in een serieus moment best een leuk proefje kan lopen. alleen zijn die momenten zeldzaam :D
maar blijkbaar vind hij het mee op wedstrijd gaan wel grappig hij misdraagt zich alleen bij het losrijden.
begonnen in de B
en na 7 wedstrijden z'n eerste L2 wedstrijd gelopen 2x eerste met 203 en 201 hij blijft je verassen. :D

Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-17 11:55

Nette punten hoor!

Ik had geen winst vanmorgen, maar had het zelf ook niet verwacht. Ik had 169 en 173.5 punt. Ik stop met rijden omdat ik het te goed wil doen. Ik lift als het ware mee :+ . Thuis en tijdens de les gaat het veel beter. Maar ik was al blij dat het me lukte om tussen de proeven door me te herpakken. Tweede proef er meer aan kunnen rijden. Daar moet ik de volgende keer gelijk mee starten als ik de losrijbaan in kom. Nu 6 januari weer op stap.

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 22:22

Mooie punten!
Susan komt wel goed! :)

Hier paar daagjes vrij gehad en zo'n hulpmiddel gekocht FRA voor longeren. Best nuver reageert ze heel goed op. Heeft nog nooit zó rustig gelopen :')

Fijne feestdagen allemaal :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-17 22:45

Ik hoop het haha :')

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 23:03

Susan, welkom! Jammer van je debuut, maar komt vast goed met wat meer kilometers!
Meya, jammer zeg! Af en toe zijn de punten gewoon lastig te volgen. Jurysport he.
Stuf, welkom! Jeetje wat een goed debuut zeg!

Hier gaat paard echt heel goed! Was afgelopen week echt heel fijn te rijden. Met travers is het kwartje ook gevallen, vindt hij nog heel lastig, maar hij snapt het wel. Keertwendingen doet hij ook al heel knap, vindt hij ook echt heel gemakkelijk. En de contragalop ging van de week ook echt heel erg fijn. Zelfs zo fijn dat ik dacht ik probeer gewoon eens een slangenvolte, gaat waarschijnlijk toch mis, maar dan weten we ook waar we aan moeten werken. Loopt hij hem meteen echt perfect zo zonder ooit geoefend te hebben! Ik kon 3 maand geleden nog niet eens een linksomkeert rijden zonder voordat ik überhaupt op de hoefslag was al van galop te zijn verwisseld, dus ik dacht die slangenvolte daar zit nog wel wat werk in. Maar nee, dat paard blijft me gewoon verbazen.

Gisteren ook nog een keer L2 gestart voor het wedstrijdritme. Paard was heel fijn en ontspannen, maar ik hing er zelf als een natte dweil op. Zo beroerd ondanks paracetamol én ibuprofen (loop bij de poli voor onderzoek en ben er zo ontzettend ziek van helaas), dat ik gewoon geen energie en concentratie had om fatsoenlijk te rijden. Dus de impuls en een stukje verbinding van achter naar voor ontbrak gewoon. Toch nog 173,5 en 184,5 terwijl ik ook nog best wat fouten had en paard deed het top, dus alsnog wel tevreden. Nu gaan we ons richten op de M1!

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-17 23:32

Stuf wat een knappe pony! En super mooie punten!

Susan jammer van je debuut. Ik ken het stoppen met rijden heel goed, vervelend is dat he! Het is bij mij minder geworden door vooral vaak te starten. Daardoor wordt het steeds minder spannend. Wat mij ook heel erg helpt is dat m'n instructrice vertrouwen in me heeft, zij zegt elke keer dat ik gewoon moet starten en dat we het prima kunnen en dat helpt een hoop. Als het nu een keer niet goed gaat vind ik dat niet zo erg meer, het betekent niet dat ik niet kan rijden, het betekent dat die proef niet zo lekker ging. Ik heb er nu bijna geen last meer van.

Glenstorm wat fijn dat je paard zo lekker gaat! Hoe gaat het met de spanning? Nu jij weer fit en dan lekker M gaan starten!

Ik had gisteren weer wedstrijd. In de eerste proef waren we eerste met 191,5 punt. In de tweede proef derde met 177. In de tweede proef hadden we wel wat meer spanning, maar ik vond hem niet zó veel slechter dan de eerste. De jury bij de tweede proef was volgens mij wel vrij streng, iedereen had daar veel lagere punten en alleen de nummer 1 had net aan winst. Maar ik ben tevreden :) Ik heb zelf altijd vrij veel spanning op die locatie dus dat we nu eerste zijn geworden in de ene proef is heel leuk. We waren wat laat en daardoor was ik wat gestressed en konden we wat minder lang losrijden dan ik had gewild. Dat we onder die omstandigheden nog zo kunnen rijden vind ik heel fijn, dan gaat het onder betere omstandigheden vast super :)

glenstorm

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 21:00

Sanned, ja gaat echt heel goed met de spanning. Eerder zette hij zich dan vast en dan kregen we rodeo. Nu blijft hij meestal gewoon los alleen gaat hij af en toe woest lopen uitstrekken en iets te veel gang erin. Maar dat gaat wel goed komen. Halsstrekken gaat ook echt steeds beter, dat vond hij zo super moeilijk.
Vandaag hebben we voor het eerst in 3 maand weer gesprongen en daarna nog even de contragalop geoefend. Dat gaat echt steeds beter :)

Mooie punten zeg in de eerste proef, dat moet ik nog maar waar zien te gaan maken. En tja het blijft een jurysport he, komt vast goed! Heb je nu je wedstrijdstop omdat je weggaat?

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 23:51

Mag ik me ook vast melden. Mijn dochter is degene die rijdt en heeft nu 21 wp in het L1, nog 1 selectiewedstrijd en dan in februari over naar het L2

Ze rijdt een leasepaard van(af morgen) 12 jaar en in kring Eindhoven. En ik...ik ben chauffeur en groom :D

Afbeelding

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 22:16

Zo iedereen is goed bezig hier! mooie punten en leuke foto's :D

ik heb mijn l2 wedstrijden weer gepland voor komende tijd! Erg veel zin in.
Ondertussen ook flink aan het oefenen voor het m1, het doorzitten... :+
Wat merken de ruiters die m1 rijden daar van? Wordt je genadeloos afgeslacht als je niet netjes kan doorzitten?

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 22:49

ik schrijf nog wel eens bij wedstrijden en als het echt, echt niet echt ehh mooi is dan krijg je idd wel een punt minder

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 22:56

Yom schreef:
ik schrijf nog wel eens bij wedstrijden en als het echt, echt niet echt ehh mooi is dan krijg je idd wel een punt minder

Voor alles? Of alleen houding en zit

Op zich logisch, het totaalbeeld is gewoon minder mooi

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 23:03

leeneliefje schreef:
Yom schreef:

Voor alles? Of alleen houding en zit

Op zich logisch, het totaalbeeld is gewoon minder mooi

Als je je paard in de weg zit ook bij de onderdelen maar in ieder geval je houding/zit en het effect van de hulpen gaan bij een onrustig beeld naar beneden

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 23:04

nee gelukkig niet voor alles, dat zou wel heel erg zijn. Mits je door je zit het paard stoort in de oefening natuurlijk, maar anders alleen bij H&Z

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 23:52

Scheelt dat ik op wedstijd zoooo veel ruiters zie hotsen en klotsen.. valt het niet zo op

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 23:58

Ja netjes doorzitten is tegenwoordig bijna een kunst :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 10:14

Ik vind het zooooo moeilijk :+ . Kwam ook ineens tot mijn grote schrik er achter dat na de L2 de M1 komt en ik dan dus MOET doorzitten. Maar goed eerst maar eens zien dat we winst gaan rijden (en zorgen dat we de andere oefeningen uit de M1 beheersen). Zaterdag weer op pad. Gisteren had ik hem heel fijn aan het lopen, morgen weer les.

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 13:28

@Glenstorm wat fijn dat het zo goed gaat!
Ik heb nu inderdaad wedstrijdstop, ik ga over twee weken een maand op reis. Dus waarschijnlijk wordt de volgende wedstrijd weer ergens in maart. Paard wordt gewoon doorgetraind door z'n andere baas, dus dat is heel fijn. Als ik straks terug kom kan ik gewoon weer opstappen en wegrijden :) Zal alleen wel spierpijn worden voor mezelf :+ Ik vind het wel heel jammer trouwens, we gaan echt lekker de laatste tijd en ik begin echt lol te krijgen in het rijden van wedstrijden! Heeft even 5 jaar geduurd, maar goed :P Ik vind het echt jammer dat het nu dan twee maanden stil komt te liggen.

@Yom welkom! Hoe oud is je dochter?

Het doorzitten valt mij eigenlijk erg mee. Ik was het eigenlijk een beetje vergeten, dus toen ik de punten had voor het M was het "oeps, nu moet ik doorzitten :oo " Had ik dus nog bijna niet geoefend :'). Maar we zijn het gewoon gaan doen en het gaat vanzelf steeds makkelijker. Ik moest van m'n instructrice aan het begin telkens één volte doorzitten tussendoor en daarna weer licht gaan rijden. Zo voorkom je dat je paard impuls verliest. Dat hebben we rustig uitgebouwd naar langere stukken doorzitten met kleinere stukjes lichtrijden tussendoor. Ook met proefjes oefenen mocht ik in het begin niet de hele proef doorzitten maar alleen af en toe kleine stukjes. Als je meteen lange stukken door gaat zitten terwijl je het zelf nog lastig vindt belemmer je je paard, verlies je impuls en loop je het risico dat je paard uiteindelijk impuls verliest zodra jij gaat doorzitten (of zodra je je proef in gaat).
Ik rijd nu in de training en tijdens het losrijden ook nog voornamelijk licht, met af en toe stukken doorzitten tussendoor. En ik stop gewoon met doorzitten als m'n paard niet helemaal fijn los is of als ik moe wordt. Je moet het niet forceren.
Bij m'n M1 debuut had ik gewoon 7'ens voor houding en zit dus blijkbaar doe ik het best aardig :P

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 15:15

Buikspieroefeningen doen scheelt bij mij een stuk voor het netjes/lang doorzitten.
Kun je mooi combineren met goede voornemens :+

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 17:04

Hier loop ik ook tegenaan, we hebben nog 8 wp's te gaan hoor maar straks gaat het ineens wel hard en dan kan ik nog geen proef doorzitten. Gelukkig kan hij ook nog geen nette schouder binnen, werk aan de winkel :')

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 00:05

Ze is 19

En gelukkig is doorzitten geen probleem voor haar (maar ach, ze heeft weer genoeg andere dingen om aan te werken :D )

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 08:46

Zo. terug van weggeweest :)
Leuke foto's komen er voorbij, bij iedereen gaat het maar goed!

Hier ook wel tevreden, rijden gaat lekker. Niet meer weggeweest, heb ook niks meer staan. Moet me er dit weekend weer even in verdiepen. Afgelopen zaterdag weer gelest, ging fijn! :) Rijden ondertussen alweer paar weekjes zonder sporen, gaat stuk beter. Alleen sindsdien niet meer gereden, oud&nieuw, diensten.. wel gelongeerd.

Wel lief. Kwam oudjaarsnacht uit de dienst, maar wou eigenlijk wel dat paard íets deed. En zouden oliebollen bakken. Heeft vriendlief haar 's ochtendsvroeg niet gelongeerd? :D Ja gewoon aan halster, maar maakt niet uit. Vond het wel geinig haha. Boxen en al waren gedaan toen ik 8.15 uur thuiskwam.