[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elise95

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 15:13

Goed zeg!! gefeliciteerd :)

LeMatsjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-15 20:34

bedankt!!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 11:12

Gaaf! Gefeliciteerd :D
Wij mogen donderdag weer op wedstrijd :)

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 22:26

Gaaf zeg! Gefeliciteerd!

Melissa; succes donderdag

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 13:01

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 13:28

1e proef was ze net niet helemaal scherp eraan, ook geen gekke dingen erin. 190 punten en 2e prijs. 2e proef was ze er scherper aan, 1x grote fout op aangalloperen, gaat ze voor mij uitdenken, ik sloot haar even wat terug waar ze het niet mee eens was, gingen toen achterwaarts de baan uit, verder voor mijn gevoel wel een aardig fijne proef, had daar 167-2 wat me wel een beetje tegenviel :P was ook geen enkele combinatie met winst

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-15 22:36

Super Melissa!

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 08:22

Toch wel beetje een droom om hier te kunnen melden haha, heb sinds eind mei de punten voor het M2 binnen met m'n paard en denk dat we over ongeveer 2 maanden ons debuut zullen gaan maken. Momenteel doen we de kampioenschappen nog in het M1 waar we outdoor kringkampioen zijn geworden :D en ons nu dus richten op de regiokampioenschappen half augustus *\o/* maar klets graag alvast even mee!

Enne, super super vet LeMatsjo!!!

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 12:39

Ik meld me hier ook maar eens! rij sinds eind maart M2 dressuur met mijn ruin Toran. Heb inmiddels 5 wp gereden maar momenteel valt het allemaal niet zo mee. Laatste wedstrijden steeds geen wp gereden, vorige week 175 en 170 en gisteren 179 en 169. Momenteel lukt het me gewoon niet om nette strakke proeven neer te zetten, is allemaal wat te slordig laat zelf veel punten liggen omdat ik teveel met mijn paard bezig ben ipv met de proef. Ik moet hier echt aan gaan werken hebben jullie misschien tips hiervoor!

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 12:55

Welkom!

Proef uit het hoofd leren een optie?

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 13:09

Welkom Myour! En alvast heel veel succes op de kampioenschappen :D

Welkom Spaikey, ik denk dat het toch een kwestie is van veel km's maken. Ik had hier in het begin ook wel wat moeite mee omdat de M2 toch allemaal een stukje sneller gaat als de M1. krijg nu wat meer routine in de proeven.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 13:26

@Tsplendid: ben ik al mee aan de slag maar dat valt nog niet mee ik haal de twee proeven nog snel door elkaar, dus heb het nog niet aangedurfd om uit het hoofd te rijden op een wedstrijd.

@melissa: inderdaad gewoon doorgaan en km maken. We hebben ook lang last gehad van wedstrijd spanning dat gaat pas sinds enkele weken beter. Hij moet toch gewoon mee ook al gaat het niet zo lekker in de proef als ik hem nu weer thuis laat ben ik straks weer eerst twee maanden bezig om de spanning eruit te krijgen. En tja zoals bij zovele thuis gaat ie als een zonnetje....

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-15 16:19

Dan is het denk ik idd gewoon km's maken!

Miiess18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 09:22

Gefeliciteerd allemaal met de behaalde punten!

Spaikey, ik denk inderdaad hetzelfde, km maken en wellicht proberen beide proeven toch in je hoofd te stampen. En wel een lezer blijven houden. Ik ken eigenlijk altijd al mijn proeven uit mijn hoofd, maar heb toch een lezer die me leest waar ik op kan steunen!

Wij hadden vorig weekend 2 daagse! Laatste keer dat we thuis startte was het echt drama en wilde meneer echt niet blijven lopen!
Dit keer ging dat echt stukken beter! Eerste dag had ik veel te lang losgereden dus 2e proef was hij op! 180 en 177 eerste dag. 2e dag korter losgereden en meer ontspanning, 2 fijne proeven met 180 em 185! En toen stonden er alweer op M2+5.

Gister voor het eerst met Stang & trens gereden in de les... Hij pakte het allemaal weer zo knap op! Vond het erg moeilijk en snapte het allemaal nog niet zo goed, maar liep weer z'n rondje en probeerde iedere oefening te laten zien. Hoe moeilijk het ook was! Zo trots op die kleine man!

Ik heb even wedstrijd stop. Eerst even op vakantie en dan in september weer op wedstrijd. 
Hij heeft de rust ook wel verdiend!
Nog 5 puntjes meepakken in de M2. En Door naar die Z!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 09:26

Gaan jullie allemaal over op S&T? Ik blijf fijn op trens. Loopt ie zo fijn en simpel op.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 10:20

Super Mies!

Vonneke ik denk dat ik ook op trens blijf rijden. Wie weet in de les een keer S&T proberen.

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 11:09

vonneke; reed met u.fo op gegeven moment wel met s&t, Guess nog nooit mee gereden en een nieuwe die loopt er ook net wat verfijnder op.

Waarschijnlijk morgen geen kring voor mij in het M2 :( .. Paard heeft schijnbaar iets gehad met de trailer, krijg hem er erg slecht op en racet naar achteren als de stang er achter weg gaat. Plus hij is nogal verwend in alles zowel aan de hand als onder het zadel, hij moet zijn zin doordrijven. Gisteren had ie waarschijnlijk wat spierpijn van de les en dan zint het hem niet dat je er überhaupt op stapt, dus begint te steigeren en te bokken uit het niets. Nou ben ik niet bang maar hij wil je er echt af hebben op dat moment en is bijna geen manier om het eruit te rijden. Dat kan ik op concours natuurlijk niet hebben haha, kijk vandaag nog ff aan hoe hij dan is aangezien hij het een paar maand niet meer heeft gedaan en het zo van de een op de andere dag ineens weer dit gedrag. (lees: hij heeft geen andere pijntjes/verkeerd zadel oid, wordt regelmatig gecheckt). Zelfde als aan de hand, soms moet ik er stiekem wel even om lachen dan denk ik ook wat een paard ben je toch ook haha. Hij bedenkt zich links te willen grazen bijvoorbeeld en dan rukt hij zich los en gaat meneertje in volle galop over t erf heen.. Tenzij een hengstenketting dan weet hij het donders goed.

Dus dit is even een dilemma of het vooral wel veilig is om te gaan zowel met trailer laden als rijden. Hij is wat dat betreft ook met rijden nogal onbetrouwbaar op zo'n moment.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 11:24

Gwen dat zou wel jammer zijn! Maar ik snap goed dat je het op zo'n moment niet goed aandurft.. Lattrop is ook nog niet echt een klein concours en losrijden tussen de trailers etc. Niet echt bevordelijk dan..

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 11:41

Gefeliciteerd met je punten Melissa!

Das idd een dilemma zeg met de trailer, het moet niet gevaarlijk worden wat je zegt.

Wat s&t betreft, tis wel altijd een pennydroom geweest :o dus ga begin volgend jaar wel n hoofdstel aanschaffen, maar voor ik er serieus mee ga rijden wil ik eerst goed bevestigd Z rijden, en hangt er natuurlijk ook vanaf hoe ie erop loopt. Dus zie het allemaal wel, vind dat n paard ook zonder goed moet kunnen lopen.

Miiess18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 15:38

Ik heb inderdaad ook alleen de stang en trens voor meer fijnheid!

Hij kent de oefeningen op trens ook. Word alleen net even rustiger in het beeld met stang en trens. Tenminste zoals we hem nu hebben zien lopen.

We gaan er rustig mee opbouwen, nu weer even twee weekjes op trens dan vakantie dan weer verder op trens en als ik weer wedstrijd heb gehad pakken we hem in de les weer een keer op stang em trens en dat afwisselen met gewoon op trensje!

Even aankijken hoe hij het blijft doen!

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 16:06

Melissa; hoe groter hoe beter het terrein wat dat betreft, wat ik ''eng'' vind is als hij 10 meter de trailer uit rent dan zal hij maar net tegen iemand aan knallen die aan het losrijden is.. maar hij is hebben we besloten echt ook te gevaarlijk voor omstanders op dit moment niet alleen voor mijzelf dus heb me afgemeld. Trailer is ook niet het enigste probleem maar hij kan ook met rijden op elk moment ontploffen als het ware zonder dat je het voelt aankomen :P Succes morgen iig!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-15 17:30

Jammer gwen maar wel begrijpelijk.. Doe je met guess ook niet mee?

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 08:47

Nee die had ik afgelopen dinsdag al gestart en voor de kring hoef ik toch niet mee te rijden :p veel succes vandaag!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 18:00

Ja klopt is ook zo. Ga je guess op de regio wel starten?

Ik heb aardig fijn kunnen rijden vandaag. 1e proef begon met iets spanning en wat rommelig. Was een paard losgekomen en ging de straat over net voor dat ik de proef in ging waardoor ze iets afgeleid was. paar foutjes erin die eigenlijk niet nodig hoeven te zijn. Precies 180. 2e proef ging stuk fijner alleen net zoals de vorige keer een keer in vezet. Ze gaat voor mij uit denken, in de verzamelde stap wil ze dan steeds aangalloperen, ze moet dan toch maar een keer leren wachten ipv elke keer dribbelen. Daar was ze het niet mee eens en ging vol achteruit. Had daar 183. Helaas heeft het verzet me de 1e prijs gekost :P Was de 1e proef 4e en de 2e proef 3e en daarmee afgevaardigd naar de regio kampioenschappen :D

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-15 18:08

Melissa; nee heb ik ook niks aan :') haha. Super dat je afgevaardigd bent! Gefeliciteerd.