[RIJ-ITP] Bogan, nu kringkampioen in het M1!
Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Joosiien schreef:Gefeliciteerd Michelle, heb ook al in je topic gereageerd, echt een knappe en mooie prestatie!!
En zoveel vooruitgang in zo'n korte tijd: respect.
Toevallig nog tips om ''gewoon even'' een paar 9'ens en 8'en op je protocol te krijgen?
_KellyAV schreef:Ja ik heb uitslag!
Heel vaag verhaal over bloedcellen etc, snapte er op een gegeven moment niet zo veel meer van haha
Uit het onderzoek was niet echt een duidelijk antwoord gekomen, maar het duidde het meeste op de borstspier. 1 van de bulten is helemaal weg en die ander is nog heel minimaal. Ik heb nu nog extra pillen om het af te laten zakken.
vonneke schreef:Is het bij jullie ook zo enorm nat?
Michelle77 schreef:Zoiets moet ik ook maar eens scoren. Heb wel een Super fijne lange jas voor het losrijden. Blijf je volledig droog mee.
Hier ook vreselijk weer. Had vanochtend mazzel en heb redelijk droog gereden, af en toe miezer. Daarna is het erger gaan regenen.
Onze bak is juist heerlijk nu
Lauura schreef:Zo die van mij gaat goed nu.. Hopen dat dit echt even werkt. Na zondag toch beetje pissed, hij liep 196 in het L2 en 166 in het M1. Kan toch niet dus even m'n trainingsschema omgegooid voor komende weken. Maandag aan de longe gehad en dinsdag clubles. Heb het hele uur alleen maar overgangen terug gemaakt. 3 rondjes lang galop 4 passen en weer draf, weer galop 4 passen draf etc. Daarna uitgebouwd stap galop draf halt draf stap draf galop stap halt etc, echt alleen maar daar aan gewerkt dat hij nou eens gingen remmen. Hoofd even voor wat het was. Begin natuurlijk duwen nog en ff eruit willen knijpen of flink tdh. Dan halt en pasje aw.
Einde zo fijn, hoofd zakte daarna gewoon in m'n hand hij was scherp maar echt terug te rijden. Voorgenomen zo komende weken en misschien altijd wel te gaan trainen.
Woensdag dagje vrij en vanmorgen weer erop. ZO fijn, echt direct kunnen remmen en uiteindeljk in galop voelde het alsof elke pas van mij was en dat ik hem die hoek door reed ipv de hoek om scheuren omdat daar de bak rand toevallig zit. Paar keer uitgelokt door na uitgestrekte draf/ galop gelijk halt of stap te willen. Dan is hij weer even heftig dus weer paar keer aandraven en halt. Hij werd echt beter, controle focus en ook het gevoel dat we nou is aan het samenwerken waren. Het gevoel alsof hij snapte ipv elkaar tegen werken, hij wil hard ik wil rustig maar bleef toch beetje half half maar deze aanpak lijkt echt wel fijn.
Hopelijk krijg ik dat straks in de proeven ook zo!! Heel fijn hoor zo'n voorwaarts werkwillig paard maar het liep nu toch wel wat uit de hand.
Onze bak is ook fijn nu, beter meer regen dan droog..
_coquette_ schreef:Laura: Wanneer moet je weer op wedstrijd?
Tsplendid: Fijn dat je les goed ging! Hier is de buitenbaan ook niet meer te rijden. Gelukkig nog 2 binnenbanen!
Melissa: Nu dit knopje vasthouden! Fijn dat het goed ging!
Ik heb vandaag best fijn kunnen rijden. 1ste proef fouten erin dus 178 hij wou niet aanspringen in galop bij B. Duurde tot de M voor hij in galop zat en dat was ook nog eens de verkeerde. En in mijn links omkeert sprong hij over dus toen de rem er even opgezet. Jammer want het waren kostbare punten achteraf! 2de proef fijn kunnen rijden zonder fouten en 183. Had voor die proef iets meer verwacht want hij liep eigenlijk gewoon goed. Maar het is een groot concours en dan zijn ze hier toch altijd iets voorzichtiger met punten.
Maar ben al lang tevreden dat hij niet stil viel in de proef. Daar was ik namelijk het aller bangst voor!
Nu morgen weer lessen. Vond het heel fijn dat instructrice er vandaag ook bij was. Ze heeft me dus goed kunnen helpen met het losrijden!
Michelle77 schreef:

Caro_MarjaH schreef:Joosiien schreef:Gefeliciteerd Michelle, heb ook al in je topic gereageerd, echt een knappe en mooie prestatie!!
Toevallig nog tips om ''gewoon even'' een paar 9'ens en 8'en op je protocol te krijgen?
Jaaa, die tips wil ik ook wel!
Ik had dit weekend beide dagen concours. Zaterdag op een locatie waar ik al 1x eerder was geweest maar toen in de andere banen moest starten. Nu moest ik in de banen die direct aan het terras lagen. Het was zo warm dat ik eigenlijk weinig heb gedaan met losrijden, beetje veel gestapt. Resultaat was dat ze totaal niet meer scherp aan het been was en zich niet meer op mij concentreerde maar ineens heel kijkerig naar het terras was. Als gevolg daarvan ga ik strakker zitten dus dat werd helemaal niks. Twee proeven puin gereden.
Vandaag concours tussen de andere friezen. Lekker actief los gereden, ze was goed scherp, proeven gingen voor mijn gevoel ook goed, geen fouten. Maar ja, dan heb je weer een jury die behoorlijk scherp punt. Mijn friesje heeft nou eenmaal geen spectaculaire gangen en vindt verruimen moeilijk en dan leg je het snel af tegen de dekhengsten en sportfriezen die dat wel hebben.
Maar het gevoel was goed, daar gaat het om.
Maar een tip om alleen al meer 7ens te scoren is welkom hoor
Joosiien schreef:Gefeliciteerd Michelle, heb ook al in je topic gereageerd, echt een knappe en mooie prestatie!!
Nee zonder dollen, ben ook niet gewend aan zulke scores, al is het met Bogan wel schering en inslag als ik mijn resultaten een beetje op een rij zet. En dan nu in het M1 nog veel hoger dan in het L1. Waar ik altijd "op scoor" is de afwerking, zowel van mijn proef als ons als combinatie.

Ik moet ook echt wat consequenter gaan rijden.
Zodat ik in de proef ook de oefeningen mooier af kan werken, want daar kom ik nu niet eens altijd aan toe.. Joosiien schreef:Bedankt voor je tips Michelle, vooral die gebroken lijn ga ik even oefenen met die volte als onderbreking. Die van mij wordt dan ook net wat te lang en gaat een versnelling hoger.Ik moet ook echt wat consequenter gaan rijden.
Zodat ik in de proef ook de oefeningen mooier af kan werken, want daar kom ik nu niet eens altijd aan toe..
Zo lekker braaf! Heeft geen voet verzet, terwijl er 2 waren die heel de tijd aan het steigeren waren 

Maar dat heb ik nog niet echt besproken met m'n instr. Ik richt me nu helemaal op het M1 (nu gaan knutselen aan echte M2 oefeningen vind ik niet handig) na de regio en hopelijk NK kijken we wel verder. Dan zijn we 2 mnd verder met trainen op gedragenheid, verzameling etc. Misschien dat we in november klaar zijn voor een rondje Z, maar dat zien we wel. Hoe graag ik dat ook zou willen, hij moet er wel klaar voor zijn. Het gaat al behoorlijk snel

Daarom gaat het nu ook zo snel, heb het L2 ook overgeslagen op advies van mijn instr