[HK]M1 debuut; wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Michelle77

Re: M1 debuut; wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 15:53

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 16:13

Gefeliciteerd Michelle, heb ook al in je topic gereageerd, echt een knappe en mooie prestatie!!
En zoveel vooruitgang in zo'n korte tijd: respect. :)
Toevallig nog tips om ''gewoon even'' een paar 9'ens en 8'en op je protocol te krijgen? :P

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 17:05

Joosiien schreef:
Gefeliciteerd Michelle, heb ook al in je topic gereageerd, echt een knappe en mooie prestatie!!
Toevallig nog tips om ''gewoon even'' een paar 9'ens en 8'en op je protocol te krijgen? :P

Jaaa, die tips wil ik ook wel!
Ik had dit weekend beide dagen concours. Zaterdag op een locatie waar ik al 1x eerder was geweest maar toen in de andere banen moest starten. Nu moest ik in de banen die direct aan het terras lagen. Het was zo warm dat ik eigenlijk weinig heb gedaan met losrijden, beetje veel gestapt. Resultaat was dat ze totaal niet meer scherp aan het been was en zich niet meer op mij concentreerde maar ineens heel kijkerig naar het terras was. Als gevolg daarvan ga ik strakker zitten dus dat werd helemaal niks. Twee proeven puin gereden.

Vandaag concours tussen de andere friezen. Lekker actief los gereden, ze was goed scherp, proeven gingen voor mijn gevoel ook goed, geen fouten. Maar ja, dan heb je weer een jury die behoorlijk scherp punt. Mijn friesje heeft nou eenmaal geen spectaculaire gangen en vindt verruimen moeilijk en dan leg je het snel af tegen de dekhengsten en sportfriezen die dat wel hebben.
Maar het gevoel was goed, daar gaat het om.

Maar een tip om alleen al meer 7ens te scoren is welkom hoor ;-)

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 18:29

Wat goed Michelle! Gefeliciteerd!

Caro_MarJah; jammer maar het gevoel is idd belangrijk dan komen die punten vanzelf wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 19:35

Proficiat Michelle!

LoveMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:00

_KellyAV schreef:
Ja ik heb uitslag!
Heel vaag verhaal over bloedcellen etc, snapte er op een gegeven moment niet zo veel meer van haha
Uit het onderzoek was niet echt een duidelijk antwoord gekomen, maar het duidde het meeste op de borstspier. 1 van de bulten is helemaal weg en die ander is nog heel minimaal. Ik heb nu nog extra pillen om het af te laten zakken.

drie paarden bij ons op stal hebben ook twee bulten bij de singelplek gehad. Was na een aantal dagen weer over bij alledrie de paarden. Heel vreemd en nog nooit eerder gezien, maar behalve dat de bulten heel gevoelig waren hebben ze geen kwaad gedaan

vonneke schreef:
Is het bij jullie ook zo enorm nat?

Vorige week was bij ons inderdaad ook drama. Ontzettend veel regen gevallen en vandaag was het heel warm en mooi weer, maar nu regent het ook weer...

Michelle77 schreef:
Zoiets moet ik ook maar eens scoren. Heb wel een Super fijne lange jas voor het losrijden. Blijf je volledig droog mee.

Hier ook vreselijk weer. Had vanochtend mazzel en heb redelijk droog gereden, af en toe miezer. Daarna is het erger gaan regenen.

Onze bak is juist heerlijk nu :D

Onze bak ook! Lang leve een binnenbak hahaha *\o/*

Lauura schreef:
Zo die van mij gaat goed nu.. Hopen dat dit echt even werkt. Na zondag toch beetje pissed, hij liep 196 in het L2 en 166 in het M1. Kan toch niet dus even m'n trainingsschema omgegooid voor komende weken. Maandag aan de longe gehad en dinsdag clubles. Heb het hele uur alleen maar overgangen terug gemaakt. 3 rondjes lang galop 4 passen en weer draf, weer galop 4 passen draf etc. Daarna uitgebouwd stap galop draf halt draf stap draf galop stap halt etc, echt alleen maar daar aan gewerkt dat hij nou eens gingen remmen. Hoofd even voor wat het was. Begin natuurlijk duwen nog en ff eruit willen knijpen of flink tdh. Dan halt en pasje aw.
Einde zo fijn, hoofd zakte daarna gewoon in m'n hand hij was scherp maar echt terug te rijden. Voorgenomen zo komende weken en misschien altijd wel te gaan trainen.

Woensdag dagje vrij en vanmorgen weer erop. ZO fijn, echt direct kunnen remmen en uiteindeljk in galop voelde het alsof elke pas van mij was en dat ik hem die hoek door reed ipv de hoek om scheuren omdat daar de bak rand toevallig zit. Paar keer uitgelokt door na uitgestrekte draf/ galop gelijk halt of stap te willen. Dan is hij weer even heftig dus weer paar keer aandraven en halt. Hij werd echt beter, controle focus en ook het gevoel dat we nou is aan het samenwerken waren. Het gevoel alsof hij snapte ipv elkaar tegen werken, hij wil hard ik wil rustig maar bleef toch beetje half half maar deze aanpak lijkt echt wel fijn.
Hopelijk krijg ik dat straks in de proeven ook zo!! Heel fijn hoor zo'n voorwaarts werkwillig paard maar het liep nu toch wel wat uit de hand.

Onze bak is ook fijn nu, beter meer regen dan droog..

Super! Hopen dat je zo je proeven ook door gaat! *D

_coquette_ schreef:
Laura: Wanneer moet je weer op wedstrijd?

Tsplendid: Fijn dat je les goed ging! Hier is de buitenbaan ook niet meer te rijden. Gelukkig nog 2 binnenbanen!

Melissa: Nu dit knopje vasthouden! Fijn dat het goed ging!

Ik heb vandaag best fijn kunnen rijden. 1ste proef fouten erin dus 178 hij wou niet aanspringen in galop bij B. Duurde tot de M voor hij in galop zat en dat was ook nog eens de verkeerde. En in mijn links omkeert sprong hij over dus toen de rem er even opgezet. Jammer want het waren kostbare punten achteraf! 2de proef fijn kunnen rijden zonder fouten en 183. Had voor die proef iets meer verwacht want hij liep eigenlijk gewoon goed. Maar het is een groot concours en dan zijn ze hier toch altijd iets voorzichtiger met punten.
Maar ben al lang tevreden dat hij niet stil viel in de proef. Daar was ik namelijk het aller bangst voor!
Nu morgen weer lessen. Vond het heel fijn dat instructrice er vandaag ook bij was. Ze heeft me dus goed kunnen helpen met het losrijden! :D

Balen van je eerste proef, maar alsnog een puntje! Super hoor! *D

Michelle77 schreef:

Ga zo even kijken! :D

Caro_MarjaH schreef:
Joosiien schreef:

Jaaa, die tips wil ik ook wel!
Ik had dit weekend beide dagen concours. Zaterdag op een locatie waar ik al 1x eerder was geweest maar toen in de andere banen moest starten. Nu moest ik in de banen die direct aan het terras lagen. Het was zo warm dat ik eigenlijk weinig heb gedaan met losrijden, beetje veel gestapt. Resultaat was dat ze totaal niet meer scherp aan het been was en zich niet meer op mij concentreerde maar ineens heel kijkerig naar het terras was. Als gevolg daarvan ga ik strakker zitten dus dat werd helemaal niks. Twee proeven puin gereden.

Vandaag concours tussen de andere friezen. Lekker actief los gereden, ze was goed scherp, proeven gingen voor mijn gevoel ook goed, geen fouten. Maar ja, dan heb je weer een jury die behoorlijk scherp punt. Mijn friesje heeft nou eenmaal geen spectaculaire gangen en vindt verruimen moeilijk en dan leg je het snel af tegen de dekhengsten en sportfriezen die dat wel hebben.
Maar het gevoel was goed, daar gaat het om.

Maar een tip om alleen al meer 7ens te scoren is welkom hoor ;-)

Nog winstpunten gereden of niet? :)

Mijn eerstvolgende wedstrijd is het Utrechts Kampioenschap. Gaat er helaas maar één door naar de Hippiade, dus dat heb ik al opgegeven, dus we gaan gewoon voor een goed gevoel over de proef en een winstpuntje :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:03

Dat zijn er wel heel weinig!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:15

Joosiien schreef:

Eh, ja heeeel veel oefenen en trainen :D Nee zonder dollen, ben ook niet gewend aan zulke scores, al is het met Bogan wel schering en inslag als ik mijn resultaten een beetje op een rij zet. En dan nu in het M1 nog veel hoger dan in het L1. Waar ik altijd "op scoor" is de afwerking, zowel van mijn proef als ons als combinatie.
Ik zit redelijk netjes op mijn paard, stil been, stille hand, Bogan heeft een heel fijne, stille en constante aanleuning gekregen. Dat maakt het denk ik al plezierig om naar te kijken en maakt dat een oefening "nog beter" oogt. DENK IK!
Ik kijk in mijn proeven altijd goed waar ik heen moet, zodat ik mijn oefeningen goed kan voorbereiden. Ook rijd ik (bijna) altijd erg nauwkeurig op de letter.

Tenminste ik hoor vaak dat mijn proeven altijd zo netjes afgewerkt zijn, netjes op de letter etc.

Schouderbinnenwaarts bereid ik in de hoek al voor, zet klein in en maak dan scherper. Bij de B/E ga ik rechtstellen, maar pas als mijn knie bij de letter is. Rustig omstellen.

De gebroken lijn in contra scoor ik heel vaak een 8 en nu zelfs 9'ns op. Dat doet hij ook heel fijn, hij blijft min of meer "perfect" in hetzelfde ritme, zelfde gedragenheid, wordt niet langer etc. Ik rijd echt richting de X en echt pas op de E-B lijn stel ik om. Ik heb heel veel geoefend op de gebroken lijnen met het aanleren van de contra en dan vooral op de het blijven in hetzelfde tempo. Zodra hij wat groter ging/langer werd maakte ik in plaats van een gebroken lijn een volte 10m onder de X, even weer terugzetten. Heb hem in het begin ook echt wel een paar keer op de rem gezet, met slofje gereden om dit echt goed aan te leren niet uit elkaar te vallen.

Oh en het groeten doet Bogan gewoon heel goed. Staat eigenlijk altijd heel netjes recht, vierkant en blijft keurig met zijn koppie naar beneden staan. Erg goed opgevoed dus haha

Dank jullie wel allemaal :o
Laatst bijgewerkt door Michelle77 op 13-07-14 21:30, in het totaal 1 keer bewerkt

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 21:26

Wauw geweldig Michellen, gefeliciteerd!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:52

Gefeliciteerd Michelle!! Super gaaf :D

Caro jammer dat het 1e concours niet lekker ging.. en balen dat de 2e dag er streng gepunt werd. Maar wel fijn dat je toen voor je gevoel goed gereden hebt.

Sharon leuk dat je ook regio mag starten! Hopen dat het lukt om naar de hippiade te mogen!

Michelle echt super gaaf! hh en groeten verlies ik juist punten op. Gaat ze netjes stilstaan zet ze vaak net een been weg naar links of rechts. Volgens mij is dat ook wel een truckje, want in training gaat het wel goed

Ik ben weer bovenwater na een super gezellig maar heel vermoeiend weekend ponykamp :')
Vanmiddag weer lekker rijden nadat ze 3 dagen vrij is geweest.

Joosiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 14:13

Bedankt voor je tips Michelle, vooral die gebroken lijn ga ik even oefenen met die volte als onderbreking. Die van mij wordt dan ook net wat te lang en gaat een versnelling hoger. :P Ik moet ook echt wat consequenter gaan rijden. :7 Zodat ik in de proef ook de oefeningen mooier af kan werken, want daar kom ik nu niet eens altijd aan toe..

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 14:16

Consequent rijden is idd erg van belang. Ik oefen zelden hele proeven, alleen helemaal in het begin gedaan. Wel oefen ik bepaalde stukjes.

Gebroken lijn met zo'n volte heeft mij echt geholpen, in die volte kun je 'm dan echt even op de rem en op het achterbeen terugzetten. Nou heb ik wel als voordeel dat Bogan die contra vanaf het eerste moment al goed deed qua techniek. Hij springt zelden over of valt er zelden uit.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 14:42

Joosiien schreef:
Bedankt voor je tips Michelle, vooral die gebroken lijn ga ik even oefenen met die volte als onderbreking. Die van mij wordt dan ook net wat te lang en gaat een versnelling hoger. :P Ik moet ook echt wat consequenter gaan rijden. :7 Zodat ik in de proef ook de oefeningen mooier af kan werken, want daar kom ik nu niet eens altijd aan toe..

Dit is bij mij ook een beetje het probleem. De gebroken lijn is eigenlijk geen probleem, daar scoor ik vaak wel 7ens op, maar ik laat haar teveel uit elkaar vallen gedurende de proef, moet haar meer gesloten blijven rijden en dat vind ik moeilijk. Ik heb gewoon nog niet de handigheid om dat goed voor elkaar te krijgen. Maar we blijven oefenen en oefenen en oefenen. Als het even meezit ga ik donderdag een les volgen bij L.oes C.orsel en dan op 31 juli een proefgerichte clinic bij haar doen. Hoop dat ik daar weer het nodige van opsteek.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 14:44

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 14:50

kan helaas je filmpje van de parade niet zien
maar gefeliciteerd !!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 14:51

En nu? Heb de instelling veranderd, misschien maakt dat uit.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 14:58

Wat doen ze dat leuk bij jou in de kring zeg!

Bij ons was het te voet, wel in tenue, maar zonder microfoon, lintje ophalen en dat was het.

Ik krijg morgen de osteopaat voor 2 paarden, daarna paar dagen rustig aan en dan weer lekker trainen richting eerste wedstrijd en daarna regio.

Voor mn dressuurles woensdag haal ik good old TG uit de wei :D

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 15:01

helaas bij mij niet hoor alleen het geluid maar zie niks voor de rest

Wanneer staat je M2 debuut gepland ?

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 15:06

Oh, ok, naja als anderen het wel kunnen zien ligt het misschien niet aan mijn instellingen _O-

@TeeGee, indoor is het wel te voet, maar outdoor was nu zo. Is ook wel tijd niet geweest geloof ik, maar ik ben er al een tijdje uit :D

Ik heb voorlopig geen M2 plannen, zoals ik erover denk komt er helemaal geen M2 debuut _O- Maar dat heb ik nog niet echt besproken met m'n instr. Ik richt me nu helemaal op het M1 (nu gaan knutselen aan echte M2 oefeningen vind ik niet handig) na de regio en hopelijk NK kijken we wel verder. Dan zijn we 2 mnd verder met trainen op gedragenheid, verzameling etc. Misschien dat we in november klaar zijn voor een rondje Z, maar dat zien we wel. Hoe graag ik dat ook zou willen, hij moet er wel klaar voor zijn. Het gaat al behoorlijk snel ;)
Laatst bijgewerkt door Michelle77 op 14-07-14 15:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 15:08

]@ Michelle jullie gaan zeker snel maar wel erg leuk
Succes alvast met de regio

ps. had je even toegevoegd op fb dacht miss kon ik het filmpje dan wel zien haha :') :')

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 15:14

Ohh jij mag doorstarten Michelle? Dat is lekker!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 15:21

MIchelle wat doet Bo dat braaf zeg!
Gaaf dat straks richting het Z gaat trainen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 15:23

Fijn Michelle!!!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 15:28

Heerlijk he? Aan de hand zou ik hem af en toe doodslaan zo lomp kan hij zijn (als hij de kans krijgt neemt hij de benen richting wei, dwars over de mesthoop of afgelopen week zelfs de weg op....) Maar onder het zadel verzet hij nog geen cm zijn benen verkeerd. Echt fantastisch!

@TG, ja klopt, is voor het eerst, echt heel fijn :D Daarom gaat het nu ook zo snel, heb het L2 ook overgeslagen op advies van mijn instr :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 15:32

Ik vind alle klasses leuk om te rijden hihi.

Wat wordt het warm van het weekend!