Bedankt voor het fijne welkom! Ik zie goede resultaten voorbij komen! Knap hoor, ik bok altijd mobiel maar zal van het weekend een plaatje van ons posten!
miranda21
Geplaatst: 21-03-13 08:49
horseyfries schreef:
Wel op zich een goed teken als je nu al je punten zo gemakkelijk rijdt Miranda terwijl het nog zoveel beter kan!
Beterschap Daisy!
Ja is wel zo maar het voelt niet fijn. Waar de spanning vandaag komt tja. Als ze iets denkt te zien en er niet de tijd voor krijgt om erlangs te mogen lopen en ernaar te kijken dan zet ze zich strak. In het Z krijg je niet zoveel tijd om een rondje te maken door de bak, dus dan heeft ze dat heel gauw. We moeten nog 3 winstpunten en dan zijn we ZZL startgerechtigd, zou het geweldig vinden als dat lukt voordat ik 'dik' wordt en niet meer op wedstrijd ga.
Heel lastig ja als anderen proberen niet in de weg te rijden terwijl ze als ze er zo opletten juist in de weg rijden. Thuis rij ik vaak alleen heel soms met meerdere, als dat dan zo is dan rij ik wat andere oefeningen. Mijn paard is dus juist wel bang voor andere paarden/pony's vooral als ze tegemoet komen.
Volop zin in morgen ben echt heel benieuwd!! Succes met je les vandaag Jenny!!
Nee Anouk, ging niet over die van zaterdag, maar toevallig wel een vriendin van haar.. Irritant dat je zelf achter de startlijst aan moest bellen ja. Vanquish zit ook dun in z'n haren, maar dat zit ie altijd wel. Hij heeft 's zomers en 's winters een even dikke vacht voor m'n gevoel. Heel fijn in ieder geval. Hoef nooit te scheren! En hoef ook geen hele dikke dekens op te doen. Toppie!
Miranda het zou inderdaad chill zijn als je na je zwangerschap op kan bouwen naar het ZZL en je niet eerst nog Z2 hoeft te rijden. Maar jullie gaan onwijs goed, dus denk dat dat wel in orde komt. Heb ook heel erg veel zin in morgen!! Hopelijk gaat de zon schijnen!
roosje78
Geplaatst: 21-03-13 10:05
Van Blue zijn haren kan je deken maken! Dat is echt niet normaal wat daar afkomt. Vanavond gaat hij onder de douche en ik hoop dat ik er dan wat extra af kan halen. Maar goed, hij ziet er dus half/half uit morgen...
Denk je dat je een poos kunt doorrijden met je zwangerschap, Miranda?
Oeh Miran, dat wordt nog doorrijden hahaha! Alf zit best dik in zijn vacht maar scheren is geen optie, wel jammer want daar wordt ie wel knapper van maar het is zo'n ontieglijk drama dat ik m plat moet laten spuiten en dan klapt ie er nog doorheen dus ik begin er maar niet aan. Ga heel vroeg met dekens aan de gang want ze staan bij ons gerust tot oktober buiten als het weer goed is, twee jaar geleden hebben we zelfs november gehaald.
Hij maakt overigens pas zoveel vacht aan sinds ik hier op stal sta en hij echt heel veel buiten staat. Voorheen was ie altijd heel glad maar als ik mag kiezen, heb ik dit toch liever, hij heeft het zo goed daar!
Ik hoop wel dat ik gewoon thuis lekker door kan rijden. Wil zolang het gaat blijven rijden. Voor de kleine maakt het niet uit, het is meer dat ze bang zijn dat je eraf valt en of een trap krijgt. Maar ja dat gaat lastig als de paarden aan huis staan. Ik kan geen dag zonder mijn paard.
Jammer Webster dat je te druk bent. Hopelijk kun je het straks weer lekker oppakken.
Leuk paard Rink. Aan je onderschrift te zien hebben jullie nog vier punten te gaan voor het Z2. Ben je al met de Z2 oefeningen begonnen of wacht je tot je de punten eerst hebt?
Hier gelukkig geen sneeuw maar wel die vieze gure koude wind. Wordt er ook beetje moe van, heb je lekker 2dagen vrij heb je dit weer helaas. Welkom Rink.
sharon_quiz
Geplaatst: 25-03-13 10:18
Dat meen je niet Jenny, sneeuw! Straks hebben we nog een witte Pasen! Hier ook geen sneeuw maar wel die wind inderdaad. IJskoud! Quiz heeft weer vrij vandaag. Twijfelde daarover omdat hij zaterdag ook al vrij was, maar goed, anders gaat m'n hele schema in de war haha. Wel lekker gereden gister. Kreeg er een mooie draf uit en hij was heel fijn in de oprichting. Kreeg zelfs complimenten van stalgenoten En de wissels deed hij ook. Z'n moeilijke kant op ging hij nu ook niet meer rennen. Dus z'n moeilijke kant is nu eigenlijk z'n makkelijke kant geworden.
Als ie zo doorgaat kan mijn geplande debuut 5 mei misschien we doorgaan
beemst36
Geplaatst: 25-03-13 10:21
wat goed Sharon, gewoon doen 5 mei als de wissels goed gaan!
edit: @Miranda: ik heb tot de dag voor de bevalling nog gereden en ik heb met 6,5 maand me laatste wedstrijd gereden. Je moet gewoon kijken hoe je je blijft voelen en wat gaat, probeer gewoon goed naar je lichaam te luisteren. Ik had trouwens wel met het paard van me vriend dat ik met 4 maanden niet meer reed, dit voelde niet meer goed. (die kon nog wel eens bokken en stuiteren van achter en dat vond me rug ook niet zo prettig)
Laatst bijgewerkt door beemst36 op 25-03-13 10:27, in het totaal 1 keer bewerkt
Wanted2003
Geplaatst: 25-03-13 10:22
Gewoon doen!
Hier ook geen sneeuw, zonnetje met gure wind. Ik ga dit weekend naar Scheveningen met vriendinnen, nou dat wordt veel binnen vertoeven.
Ja ben echt super blij! Moet je nagaan wat het verschil het maakt om er soms een ander naar te laten kijken. Op zich zegt Alex hetzelfde als mijn instructrice, maar door de voorbereidingen in het stap en drafwerk was hij wel heel lekker los en alert geworden en dat scheelt natuurlijk ook een hoop!
Tja, ik hoop dat 5 mei lukt. Zou leuk zijn. Maar de wissels moeten wel echt goed gaan. Als ik er zo aan door kan blijven sleutelen ben ik al heel tevreden. Nu wisselt ie dus vanuit een soort travers. Uiteindelijk moet ie natuurlijk rechter worden. Maar het principe begint geloof ik bij hem te dagen
Bo wat ik gehoord heb ik dat aankomend weekend best redelijk wordt en daarna weer koud
We zijn klaar voor het Z2, hij springt zijn wissels al in series van om de 3 em de arbeidspriouettes zijn we mee begonnen en dat gaat echt wel redelijk, het ritme daarin vind ik lastig.. Iemand tips misschien? Dus zodra ik er 10 heb gaan we over
Wat fijn dat er hier al zoveel klaar zijn voor het Z2. Ik blijf er maar niet klaar voor zijn. Alles lukt al buiten die verdomde wissels. Zou zo graag eens een keertje starten voor de fun. Is er hier al iemand gestart toen de wissels er nog niet 100% op zaten? Of is dit nu een heel domme vraag Als ik op wedstrijd ga kijken zie ik er maar bitter weinig waar alle wissels bij lukken.. daarom vroeg ik me af of iedereen echt wacht tot dat helemaal gaat
Ik ken er een heeeeeleboel die al gaan terwijl de wissels nog niet best zijn. Zelf zou ik dat dus nooit doen. Dat het op wedstrijd niet lukt kan gebeuren, als het thuis maar wel goed gaat. Maar joh, wie ben ik! Bij ons op stal zijn er een aantal het Z2 door gekomen zonder goede wissels. Dus het kan, maar ik ben daar te kritisch voor.
rhapsody_do
Geplaatst: 25-03-13 11:35
De tips van Alex hebben bij ons ook echt geholpen! Zaterdag niet gereden omdat ik echt niet lekker was, ontstoken oog erbij dus heb haar maar een dagje vrij gegeven. Gisteren ook nog niet helemaal fit maar toch gereden en echt heeeeel veel wissels! Ze gingen zo fijn!! We snappen het nu echt, de wissel van links naar rechts zelfs na appuyementen gereden!! En de wissel van rechts naar links enkel na het van hand veranderen op de hoefslag of uit de contra galop op de hoefslag. Maar allen in enen en beheerst. Inderdaad zoals Sharon ook al zegt, deze gaat nog uit de travers beweging maar ze begint het nu wel te snappen! Super trots dus! Want we zijn er nu net 3 weken mee bezig!! Kon er gisteren dus geen genoeg van krijgen.. Heb denk ik wel 20 wissels gesprongen
Zo naar de manueel therapeut voor mijn schouder.. En daarna nog maar weer eens kijken hoe het met paardje lief gaat!
@Lienbono, Mijn instructrice heeft gezegd dat je op wedstrijd KAN gaan als je bij het vragen van wissels, op welk punt dan ook, reactie krijgt. Dan wel half, dan wel rennen daarna, etc. Maar als ze maar iets laten zien. Zij zegt ook, je moet toch een keer en daar leren ze ook weer van.
Ik ben ook zeker weten, super zeer trots over hoe paardjelief de wissels deed bij Alex, zeker als je bedenkt dat ik voor de clinic maar 1x eerder een wisseltje heb gedaan met haar!