Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MyWishMax

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 12:32

Wedstrijden gaan bijna altijd door. Het is eigen verantwoordelijkheid of je gaat of niet.

Met zulke temperaturen ga ik niet met trailer weg in middag of avond. Vorig jaar regio was ook heet en was hele programma omgegooid zodat half 10 's ochtends de laatste moest starten. Op weg naar huis was het 26 graden en dat was qua trailers echt het randje. En dan heb ik een paard wat beter is in de hitte als kou.

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 16:39

Hier juist niet die ervaring MyWishMax. Afgelopen jaar echt al wel een keer of 6 afgelaste wedstrijden gehad, waarvan 1 door warm weer en de rest door slecht weer. En van die 6 waren er 2 outdoor (1 hitte en 1 regen in de zomer), de andere indoor :+

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 18:44

ChristelJ schreef:
Nouu we hebben ons dubbele bewezen gister. Weer bijna een bordje eraf geschopt maar bleef gelukkig hangen Eerst proef hebben we 194,5 (had mij dat 0,5 gegund ) en in tweede proef 185,5. Waar wijken donderdag super ging dacht liefke gister ja doei niet nog een dag

Oh jammer zeg , van die 0.5

Poeh dat zijn heftige temperaturen, moet er niet aan denken zo ineens . Nou ja, ik op zich wel , maar niet voor m'n paard.

Als het echt te heet is , ga ik niet. Dan maar voor niets startgeld betaald, m'n paard is belangrijker.

Lieser ( en anderen): succes morgen.

Met netjes en precies rijden ( en voorbereiden! ) kom je echt n eind.

Wij waren vandaag op pad, waren 2 keurige proeven met 2 x een eerste plek ( 68.85% en 70.2% ).

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 18:49

DemiSisa schreef:
Hier juist niet die ervaring MyWishMax. Afgelopen jaar echt al wel een keer of 6 afgelaste wedstrijden gehad, waarvan 1 door warm weer en de rest door slecht weer. En van die 6 waren er 2 outdoor (1 hitte en 1 regen in de zomer), de andere indoor :+

Slecht weer, ja. Als ze gewoon niet kunnen starten door water of sneeuw oid. Door warm weer is echt heel zeldzaam.

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 23:28

Apple jammer van de 1e proef, toch netjes herpakt de 2e!

Jammer Flubberboot, maar inderdaad een ervaring rijker!

xxmmh wat een naar nieuws.. hopelijk knapt hij op van rust..

Lieser wat vervelend.. Kan je m niet ondersteunen met een supplement of evt regumate?

Christel mooi een puntje op je L1 debuut :)

Dee-es toch mooi een winstpunt mee gepakt op je debuut. Jammer van de fouten!

Heb vorig jaar wel wat wedstrijden gehad die door de warmte niet door gingen of naar 's avonds laat verplaats waren.

Wij zijn donderdag weer op pad geweest, we hadden weer meer controle in de proeven dan de laatste keer :+ Nog wat rommeltjes en onnodige foutjes, maar voor nu heel tevreden. Totaal niet verwacht, maar 2x 1e met 228 en 218,5 :)

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 00:11

Lieser schreef:
Nou, wij zijn vroeg op, dus we gaan blijkbaar gewoon met onze lieftallige pismerrie op oefenwedstrijd *\o/*
Hoe is het gegaan Lieser?

ChristelJ schreef:
Nouu we hebben ons dubbele bewezen gister. Weer bijna een bordje eraf geschopt maar bleef gelukkig hangen Eerst proef hebben we 194,5 (had mij dat 0,5 gegund ) en in tweede proef 185,5. Waar wijken donderdag super ging dacht liefke gister ja doei niet nog een dag
Jammer van het wijken, maar alsnog gefeliciteerd met de punten!

DJZ schreef:
Ik ben benieuwd of de wedstrijd woensdag doorgaat.. Het wordt 25 tot 30 graden en het is eind van de middag :=
Volgens mij mag ik van de weergoden mijn L1 debuut niet maken _O-
Oh dat is idd erg warm. Maar goed dat buienradar het vaak fout heeft, beetje geluk valt het uiteindelijk mee kwa temperatuur. En alvast success met je L1-debuut!

melis_93 schreef:
Wij zijn donderdag weer op pad geweest, we hadden weer meer controle in de proeven dan de laatste keer :+ Nog wat rommeltjes en onnodige foutjes, maar voor nu heel tevreden. Totaal niet verwacht, maar 2x 1e met 228 en 218,5 :)
Mooie punten! Altijd leuk als het hoger uitvalt dan verwacht. Gefeliciteerd!

Lieser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 06:33

Het ging goed! Zo trots op ons paardje en natuurlijk op mijn dochter :)F
Ze bleef netjes opletten ondanks alle interessante nieuwe paarden om haar heen, geen gebok of gestaak, alleen wat gehinnik tussendoor. Dat doet ze dan wel met heel haar lijf :)

Melis_93, ze krijgt puur oestro om de scherpe kantjes eraf te halen.

Flip00

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 09:34

Mooie punten zijn er weer gehaald!
Wij hadden afgelopen weekend ook succes. 64% en 65,33% kunnen halen, ondanks de hitte en lange uitloop.

Ook nog hele bruikbare tips gekregen van de jury hoe ik van zevens naar achten kan gaan. Moet vooral leren om het terugrijden beter voor te bereiden en meer te markeren. Nu al zin in de volgende wedstrijd!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 11:40

Mooie resultaten weer. Gefeliciteerd allemaal!

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 13:44

Sorry, weer een ego post! Heb het enorm druk met werk en school op het moment!

Gisteren weer even op pad geweest. Avond ervoor zomercarnaval gevierd en voor het eerst sinds tijden weer alcohol gehad, in de ochtend kwam ik erachter dat ik niet om 11:38 moest starten maar 10:15 waardoor we direct weg moesten en paardlief op locatie nog hebben gewassen ipv thuis. Ging voor goed gevoel en fijne ervaring! Is uiteindelijk gelukt met twee nette proeven zonder echt foutjes! Wel wat kleine slordigheden en verdiende onvoldoendes, maar ook hele nette stukken met 8en en zelfs twee dubbel tellende 9ens voor wijken *\o/* Achteraf nog even met een jury gepraat en zij was zo blij dat er eindelijk iemand recht binnen kwam op de a-c lijn!! Gezien dat een nogal moeilijk stukje was voor ons, mega blij mee!!! Uiteindelijk 200 en 201,5 punten gereden en de punten voor het M1 zijn dus binnen *\%/* Overstap gaan we na het regiokampioenschap maken!

cindyy_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 14:17

Zo... Een paar weekendjes weg, drukke werkdagen tussendoor, en ineens zijn er een pagina of 10 bij :') Het spijt mij ook zeer, ik ga niet 10 pagina's iedereen persoonlijk beantwoorden _O-

Ik zie in ieder geval van alles langskomen, mooie debuten en winstpunten en helaas blessureleed..

Wij zijn in de afgelopen weken twee keer met het vrachtwagentje naar "vreemd" terrein geweest! Super trots, de eerste locatie op makkelijk loopafstand zodat we nog naar huis konden lopen als hij de wagen niet meer op wilde. Gelukkig liep hij er in één keer in, én was hij super braaf met rijden. Afgelopen donderdag voor de tweede keer naar vreemd terrein geweest, dit keer iets verder en ook de locatie waar we aankomende zondag hebben ingeschreven voor een wedstrijd. Ook dit ging weer super! Heel fijn kunnen rijden en ook fijn om alvast de baan verkend te hebben, want dat juryhok is daar wel erg spannend. Aankomende zondag dus wedstrijd nog in het ZZL, en volgende week (7-7) ons ZZZ debuut! Super spannend :):)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 12:27

Poeh wat wordt er veel gepost hier steeds.
Even iedereen langsgegaan sinds mijn laatste post:

ChristelJ
Je L1 debuut klinkt fijn alhoewel het wel jammer was van je tweede proef maar ondanks het fout rijden en het bordje waren die punten ook nog niet verkeerd.
Eigenlijk knap wat jij steeds weet te doen met die bordjes, de andere wedstrijd weer bijna dat bordje :D

Dee_Es
Z behaald, megaknap!! En wat fijn dat je je doelen behaald had en dat je zelf zo trots was op je paard. Klinkt echt allemaal heel mooi! +:)+

En ik moest lachen om wat je zei over er als een halve gare naast te hangen. Ik zie het helemaal voor me maar inderdaad is het gewoon jammer dat het misschien net punten scheelt.

Oef DJZ het wordt wel erg warm hè. :(

Getup en Melis allebei gefeliciteerd weer met 2x een eerste plek! *\o/*

Lieser wat fijn dat het toch zo goed ging en dat ze netjes oplettend was.

Fijn dat je een succesvol weekend had Flip :)

Waaaaah wat fijn allemaal zeg Flubberboot :):)

Zo leuk cindyy dat het met het wagentje nu zo fijn gaat. En mega spannend straks je ZZZ debuut :))

Ik ben in de tussentijd weer een keer op vreemd terrein wezen rijden. Zonder instructie dit keer. Gewoon maar eens zelf zien hoe het ging en het ging relaxed. Dat gaf fijn vertrouwen. +:)+

Wel is het mij inmiddels ook helemaal duidelijk geworden dat mijn zadel niet helemaal lekker is. Voor paardlief prima maar ik kan mijn balans niet vinden. Er spelen al langer wat dingen waarvan ik vooral dacht dat het rijtechnisch was maar het zadel helpt me totaal niet mee. Na van meerdere al eens dingen gehoord te hebben als. Ligt het zadel niet te veel voorover? Je moet je beugels langer. Je moet je beugels korter. Wat stuiter je toch. Ik heb je in het verleden veel beter zien rijden. En het feit dat ik zelf soms oude filmpjes van mezelf op een ander paard/zadel bekijk om mezelf eraan te herinneren dat ik rijtechnisch toch best nog wel enigszins iets kan en het na allerlei lessen en weet ik wat zo blijft ga ik toch maar eens op zoek naar een ander zadel.
Met de huidige zadelpasser kwam ik er ook nog niet uit. Die is al 2x recent nog geweest.

Ik hoop dat dat straks ook nog net even wat verschil gaat maken voor ons samen en onze rijderij :D

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 13:16

Balen van je zadel Melzazu!! Zou heel goed kunnen dat daar de oorzaak ligt! Ik weet niet waar je ongeveer staat maar ik kan Countrymill echt aanraden! Komen alleen niet op locatie dus dan moet je naar Nijkerk.

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 13:17

Lieser: wat super fijn dat het goed ging! :)
Flip00: super nette percentages, goed gedaan
Gefeliciteerd Flubberboot!
cinddy_1993: wat super goed dat het zo goed ging joh. Gaat vast goedkomen komende weekenden :D

Melzazu: wat naar van je zadel. Hier hetzelfde probleem gehad, dat ik totaal niet fijn zat in het zadel.. Daarom naar een andere zadelmaker gegaan voor een nieuw zadel. Daar aangekomen bleek het zadel an sich bleek achteraf ook totaal niet goed te liggen voor mijn paard, ondanks op maat aangemeten was het zo slecht aangemeten dat de boom zo'n 5cm te breed bleek. Dat verklaarde ook een deel van mijn houdingsproblemen, want ik bleefmaar voorover kukelen. Intussen een fijn zadel en dat heeft voor ons een wereld van verschil gemaakt. Dus ik zou zeker aanraden voor een nieuwe te gaan en ook niet akkoord te gaan voor je een zadel hebt dat zowel jou als je paard goed past :D

Hier mag ik zaterdag en volgende week woensdag weer starten. Heb intussen van beide wedstrijden de starttijden en heb er super veel zin in! Nu nog duimen dat het niet te warm is :D

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 17:37

Dankjewel Flubberboot en DemiSisa.
Het lijkt mijn paard wel te passen maar ik ben ook best eens benieuwd wat een ander daarvan zegt. Soms ga je ook aan alles twijfelen dan.

Fijn te lezen DemiSisa dat dat dus zomaar toch erg veel verschil kan maken. Ik ben erg benieuwd straks. Ik heb nu aankomende maand 2 afspraken al staan met 2 verschillende passers. 1 ervan heeft ook veel aanbod tweedehands. Dat hoeft voor mij niet perse maar vooral deze gekozen omdat die dus veeeeel verschillende merken heeft. Omdat het paard het goed lijkt te vinden heb ik ook niet zo’n haast. Wil vooral zeker zijn dat het zadel straks wel goed is en dan maar zien wat ik met deze doe die 2 jaar geleden nieuw gekocht is :roll:

Country Mill vaker van gehoord ook. Ik vind zelf ernaartoe toch iets wat me tegen houdt en wat ik even lastig vind is dat mijn huidige passer daar gewerkt heeft en soms nog steeds wel eens een dag daar werkt geloof ik? En aangezien ik daar dus niet zo happy mee blijk te zijn -O-

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-24 18:07

Flubberboot: Wat top! Gefeliciteerd!

cindyy_1993: Wat fijn dat dat goed gaat. En leuke foto's! Veel succes zondag :)

Melzazu: Balen van je zadel! Hopelijk vind je snel een fijner zadel.

cindyy_1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 11:31

@Melzazu Fijn dat het rijden op vreemd terrein zo goed ging! Lekker vertrouwen daarin krijgen, dan komt het helemaal goed :j Wel balen dat je zadel voor jou niet lekker zit. Hopelijk kom je er met de 2 zadelmakers uit en zit er voor jullie beide wat tussen! Het blijft toch altijd een puzzel, die zadels..

@DemiSisa lekker weer starten! De temperaturen gaan gelukkig wel weer iéts naar beneden vanaf vrijdag, het is nu gelijk weer zo overdreven warm :')

Ondanks de temperatuur, hebben we gisteravond toch maar even gelest... Wel op een iets lager pitje uiteraard, en er stond gelukkig nog een fijn windje. Maar wat geeft ie toch een fijn gevoel de laatste tijd! De pirouettes vindt hij (en ik ook) ontzettend moeilijk... Zijn bouw zit niet helemaal mee waardoor hij erg veel moeite heeft met het zitten en dragen. In de pirouettes is dit even een extra uitdaging. Maar, in vergelijking met toen we daarmee begonnen zijn ze denk ik wel voor 90% verbeterd! Instructrice was ook mega positief over hoe het ging gisteren en is ervan overtuigd dat we zelfs voor de halfjes voldoendes kunnen rijden. Nu op wedstrijd nog in de praktijk kunnen brengen... Maar toch fijn dat ons harde werken in ieder geval in de trainingen resultaat lijkt te geven! *\o/*

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 12:09

Spannend Cindy , of het er op concours uit komt is altijd maar de vraag, maar dat zou toch moeten kunnen.

Hier gister avond om 20u30 gereden. Heerlijk in n grote , niet stoffige buitenbak naast een meer. Voelt altijd een beetje als vakantie {:} .

Zondag weer wedstrijd, hopelijk vroeg zoals altijd ( zul je net zien..nu niet ofzo ).
Proef rijden en paard naar huis brengen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-24 13:08

Op wedstrijd in de proef is altijd tikje lastiger, succes alvast cindy!

Ik ben verwend met geïsoleerde binnenbak waar het echt paar graden koeler is. Maandag had mevrouw amper zweet, ja onder het zadel en de singel, maar de rest zat amper wat. Helaas voor haar doen we toch tikje rustiger aan haha.

Hopelijk mag je op tijd getup!

Ik ben druk bezig met debuut plannen en nog even de proef voor de regio doornemen en oefenen. Hebben nog wrl 2 weken, maar afgelopen weekend niet gereden vanwege been die nog steeds stuk is, deze week wat rustig aan en minder rijden door de warmte en dan schiet het toch altijd ineens op.

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 01:16

Enorm getwijfeld om vandaag op pad te gaan voor mijn L1 debuut, maar toch wel gedaan. Was tevens ook mijn eerste outdoor.
Maandag met 26 graden nog een fijn stukje gereden en was hij niet vermoeider of anders dan normaal (wel bezweter, maar dat is niet raar). Daarnaast stonden de paarden met de warmte gewoon in de volle zon hun hooi te eten, terwijl ze op meerdere plekken in de schaduw konden eten en ik had zelfs hooi in de schuilstal had opgehangen...
Voorgenomen om eventueel de 2e proef af te melden, als ik merkte dat de 1e proef genoeg was, maar niks was minder waar :=
De andere wedstrijden waren mijn 1e proeven beter dan de 2e proeven. Vandaag kon ik pas in de 2e proef er aan rijden.. Diablo begon al heel gespannen. Veel te zien, een boer die in het naastgelegen land het hooi eraf aan het halen was, pony's langs de bakrand die lekker gras aan het snoepen waren.. Echt zijn aandacht niet helemaal waar die moest zijn :') Voor het starten van de 1e proef, draafde ik aan en hij ging maar alvast door in de 3e versnelling.. uhm nee Friesje, zover zijn we nog niet... Ik ben mij maar gaan focussen op het zo correct mogelijk op de letter rijden van de oefeningen, want als ik teveel aan de voorkant ga rommelen, wordt de spanning alleen maar groter, dus dan maar ergens anders op focussen, dan komt Friesje vanzelf wel tot de conclusie dat ik er ook nog ben en begint hij meer op te letten en wordt hij fijner. Dit zag je ook wel een beetje aan de punten. Naar mate de proef vorderde, werden de punten ietsje beter. Uiteindelijk 1e proef 164,5 gereden. Hoorde van iedereen dat er erg laag was gepunt.. Geen idee, ik was met de meeste dingen wel eens: Veel spanning, weinig buiging en werk aan de galop :) Een 4 voor het wijken: meer scharen, stond erbij.. deze vond ik wel apart, maar goed, het was zeker niet goed voor een 7 :P

Doordat Diablo zo door de proef ging en na de proef nog energievol was, ben ik gewoon de 2e proef gaan rijden. En maar goed ook. Het scherpe was er van af en hij voelde zeker nog niet vermoeid. Deze proef heel fijn kunnen rijden. 7-ens voor het wijken, de voltes, aanspringen in galop en zelfs een galop verruiming was goed voor een 7 :wow: Totale score 191,5 en zijn we nu officieel L1+1 en mogen we een startpas aanvragen *\%/*

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 07:59

Melzazu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 08:54

Dankjewel Cambionn en cindyy.

Wat mooi ook cindyy dat je paard je zo’n goed gevoel geeft de laatste tijd en hopelijk gaan de pirouettes straks op wedstrijd ook fijn. :)

Ik hoop dat je een beetje op tijd kan starten zondag Getup.

Ah wat fijn MWM van jullie binnenbak. Soms zijn die nog wel eens veel warmer dan buiten maar dit klinkt goed. Tijd vliegt.

Gefeliciteerd DJZ
Verloop van je wedstrijd en je proeven klinkt goed. Ik dacht wel ook hetzelfde als Autumnn :o?

Wij hebben een hele rustige week.
Dinsdag hadden we een afscheidsritje buiten gepland met een groepje van 3 omdat 1 van die dames helaas gaat verhuizen. Gekozen om niet door het bos te gaan vanwege alle nare steekbeesten nu. Met de warmte viel het nog best mee met een beetje een briesje en toch wat schaduw van bomen langs de weg en het was leuk!

Had eventueel vandaag nog willen rijden maar ik ga alleen maar even hem douchen en lekker even knuffelen want het is al behoorlijk warm en aangezien het dan morgen weer koeler is kunnen we nog wel 1 dagje wachten. :D

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 10:44

Gefeliciteerd DJZ +:)+ 191,5 is een goed punt ook, geen 'hakken over de sloot' puntje :-)

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 10:48

Goede punten DJZ!

Melzazu in de schaduw is t echt heerlijk inderdaad. Steekbeesten zijn stom -O-

Volgens mij hadden we t er ergens al over gehad; knhs mag je geen hengst starten , maar op rassenwedstrijden wel. Wat ik echt heel krom vind.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 11:20

Gefeliciteerd DJZ!!

Fijn dat de trainingen zo fijn gaan Cindy *\o/*

Hier zou ik dit weekend op pad gaan, gaat helaas niet door want paardlief loopt kreupel. Vermoeden is een domme actie in de weide. Hij is nergens op de benen dik, wel gevoelig op wat spieren in de achterhand. Nu tot zondag vrij en kijken hoe hij zondag loopt. Dan weer even kijken wat het plan van aanpak wordt. Al hoop ik dat hij na wat rust gewoon weer goed loopt!