Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vienna2

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 17:55

Mijn dochter heeft haar Z proef gisteravond terug gekregen.

miriammiddel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 18:01

vienna2 schreef:

En je hebt hem maandag ingevelerd? Hoe was de beoordeling? Nieuwsgierig gezien ik ook vol smart dit te wachten!

vienna2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 18:06

Ja, inderdaad maandagochtend gelijk om 7.00 uur.

Ze had 210,5 pnt, met helaas 2x 1 omdat ze de travers en de schouderbinnenwaarts had omgedraaid. Was weer een mooi leermomentje zullen wij maar zeggen ;-) Voor de 1e keer Z1 met deze 6-jarige pony, dus zeker niet ontevreden.

Helaas geen enkel commentaar op het protocol. Jury jureerde misschien voor de eerste keer en is er iets misgegaan met invoeren.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 19:10

Ondanks dat ik het voorjaar een paar keer heb meegedaan kom ik er met de nieuwe regels toch niet uit. Ook mede door de wisselende verhalen hier over wat nu wel en niet mag wil ik mijn vraag hier toch nog graag stellen.
Het voorstellen (met dus nu neusriem check erbij) spreekt voor zich, maar ik snap echt niet meer zo veel wat nu wel mag met filmen en wat niet.

Afbeelding

Wordt het filmen van zo'n bakrand nu wel of niet afgekeurd? Want tot aan de zomer was dit geen probleem (ook niet bij andere stalgenoten). Ik rij trouwens B, dus er zijn niet heel veel oefeningen op deze korte zijde die ik bijvoorbeeld niet al in de hoek kan doen.

Edit: Bij het voorstellen hoef je volgens de regels ook je combinatie nummer niet te noemen. Alleen naam ruiter en sportnaam paard. Hoe gaan juryleden hier mee om?

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-21 20:00

vienna2 schreef:

Bedankt voor het melden! Leuk om te weten dat de beoordeling dus wel elk moment kan komen! En wat een super punten met 2x een 1

Miss_lizje, de combinatie moet ten alle tijden geheel in beeld zijn. Dus officieel mag het bij jullie niet zoals op de foto. Dit staat op paardrijden.nl:

Als het niet mogelijk is om achter C te filmen, omdat de combinatie dan niet volledig zichtbaar is, ga dan vóór de letter C staan in de bak ongeveer ter hoogte van de letter G op de AC-lijn. Wanneer de ruiter over de AC-lijn moet rijden, gaat de filmer aan de kant voor de ruiter om die ruimte te geven om de juiste lijn te rijden. Daarna gaat de filmer weer terug op de juiste plek staan. Zorg hierbij dat de combinatie te allen tijde volledig in beeld is.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 20:29

@ miss Lizje als ik een video krijg met zo de bak rand in beeld dan keur ik hem wel af

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 21:53

Kun je in bovenstaand geval niet beter strak aan de bakrand gaan staan? Dan mis je maar een klein stukje recht voor de filmer. Als wij binnen opnamen (ivm weer) hadden we ook zo'n bakrand. Ik stond dan op een stoel zodat ik ruim over de bakrand keek en miste zo alleen een klein stukje op C

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 22:01

miss_lizje schreef:
Ondanks dat ik het voorjaar een paar keer heb meegedaan kom ik er met de nieuwe regels toch niet uit. Ook mede door de wisselende verhalen hier over wat nu wel en niet mag wil ik mijn vraag hier toch nog graag stellen.
Het voorstellen (met dus nu neusriem check erbij) spreekt voor zich, maar ik snap echt niet meer zo veel wat nu wel mag met filmen en wat niet.

[ [url=m/joIEJu.png]Afbeelding[/url] ]

Wordt het filmen van zo'n bakrand nu wel of niet afgekeurd? Want tot aan de zomer was dit geen probleem (ook niet bij andere stalgenoten). Ik rij trouwens B, dus er zijn niet heel veel oefeningen op deze korte zijde die ik bijvoorbeeld niet al in de hoek kan doen.

Edit: Bij het voorstellen hoef je volgens de regels ook je combinatie nummer niet te noemen. Alleen naam ruiter en sportnaam paard. Hoe gaan juryleden hier mee om?

Ik keur het ook af.

Over de binnenhoefslag rijden zodat het paard in beeld blijft.
Sowieso dichter op de rand gaan staan zodat het grootste gedeelte van de hoek te doen is.

Of zoals het sinds enkele weken mag, op de G gaan staan en meedraaien.

VWestra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 22:05

vienna2 schreef:
Ja, inderdaad maandagochtend gelijk om 7.00 uur.

Ze had 210,5 pnt, met helaas 2x 1 omdat ze de travers en de schouderbinnenwaarts had omgedraaid. Was weer een mooi leermomentje zullen wij maar zeggen ;-) Voor de 1e keer Z1 met deze 6-jarige pony, dus zeker niet ontevreden.

Helaas geen enkel commentaar op het protocol. Jury jureerde misschien voor de eerste keer en is er iets misgegaan met invoeren.

Stalgenoot dacht laatst ook geen commentaar te hebben gekregen, maar had protocol enkel op telefoon geopend (Android). Bij openen op laptop/desktop of iphone is de feedback wel zichtbaar op het protocol

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 22:16

Bedankt voor de feedback. Toch raar dat er ruim 50 proeven in deze bak zo zijn gefilmd die allemaal zonder commentaar beoordeeld zijn en nu ineens afgekeurd zouden worden. Dan wordt het toch kijken of de buitenbaan uitgemeten kan worden.

Ilja000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 22:19

Dat is niet heel raar hoor. Zoals je kunt lezen zijn er duidelijke richtlijnen verzonden naar de juryleden waarin nog duidelijker staat wanneer wel en niet af te keuren. Het paard moet geheel in beeld blijven.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 23:43

Even een egopost.. maar 215 punten voor mijn Z1 proef! *\o/*

AtillaFlash

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 23:58

Netjes!! En gefeliciteerd (net zoals degenen hierboven) met de winstpunten.
Hoe was t commentaar bij de Z-ruiters? Ik ben heel benieuwd hoe de subtop jury’s dit online jureren nou vinden.
@Urosa: heb jij al je uitslag van je Z1 primeur? Met zulke mooie PR cijfers moet t vast goedkomen.
Edit:
Oh ja: hoe vonden de filmers het 20x60 bak filmen met de regels daarvan? Werd hier bij proef oefenen en ook filmer gelijk mee oefenen toch als best lastig ervaren...

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 00:03

Ja heel fijn! Bij elk onderdeel lager dan een 6 commentaar wat er beter kan.. en in zijn algemeenheid ook, beeld is duidelijk, fijne combi maar paard moet voor het hogere werk meer reageren op m’n zithulpen en meer van de hand af worden gereden.. :j

Kan ik me in vinden en stemt ook erg overeen met wat juffie zegt

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 08:57

Gefeliciteerd met de punten! Leuk om te horen idd dat de eerste Z punten ook binnen druppelen

Kirrietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 09:36

Ik heb sinds een tijd ook maar weer een online proef opgenomen. Zondag verstuurd en dinsdag al de uitslag *\o/*
182 punten in de L2 :D
Eigenlijk was ik niet heel tevreden over deze proef, ik neem er altijd twee op. Met de normale wedstrijden is meestal mijn tweede proef ook het beste :+ maar tijdens de tweede proef had ik haar helaas opengeprikt dus maar niet verder opgenomen ookal zag je er niet veel van.

Een stalgenootje doet altijd gezellig met mij mee en zij heeft ook haar beoordeling terug gekregen.
We rijden dezelfde proef en zij had net aan winst terwijl ik haar proef vele malen beter vond dan de mijne. We hadden andere jurys maar het is wel grappig om te zien dat de beoordeling zo verschillend kan zijn, normaal hebben we natuurlijk dezelfde jury.
Deze week kunnen we helaas niks opnemen omdat ik het hele weekend moet werken, volgend weekend doen we weer een poging :D

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 09:50

Fijn dat iedereen zo snel uitslag heeft en proficiat met de punten!

Wij wachten ook nog op 1 van zondag en 2 van maandag (verschillende pony's)

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 09:53

Een vriendin en ik hebben vrijdagmiddag een proef gefilmd en gelijk ingestuurd. Zij had maandagavond al uitslag (B) en ik wacht ook nog steeds (M2).

Ik wil eerst weten wat mijn punten zijn (en commentaar) voordat ik weer iets nieuws op wil nemen.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 09:59

Kirrietje schreef:
Eigenlijk was ik niet heel tevreden over deze proef, ik neem er altijd twee op. Met de normale wedstrijden is meestal mijn tweede proef ook het beste :+ maar tijdens de tweede proef had ik haar helaas opengeprikt dus maar niet verder opgenomen ookal zag je er niet veel van.

Maar openprikken is toch een reden om direct af te stappen en niet verder te rijden? Of je er nu wat van ziet of niet.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 10:09

En om je spoorgebruik even flink onder de loep te nemen lijkt mij :o

Tierania, hier ook zo... ik wacht (on)geduldig met je mee.... :=

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 11:00

mijn proef is afgekeurd(wat ben ik daar stiekem erg in teleurgesteld en beetje boos om) Reden was dat ik een ringetje op neusriem heb(doe daar niets mee tijdens het rijden en al mij proeven niemand over gehoord) en dat ik klipje aan bit heb, heb ik altijd en snap niet wat daar fout aan is. Is juist heel vriendelijk en dat zouden meer ruiters is moeten gebruiken(ik ben heel stil in handen maar mocht je zagen kan dat niet)

Nezzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 11:04

Over twee weken ga ik mijn eerste keer een B proefje starten. Stal organiseert een proef-gericht rijden dag met filmen van de proef en dus mogelijkheid om in te sturen. En omdat Bejaard Paard de laatste tijd heel lekker loopt en we al grappen aan het maken waren over een B starten in het voorjaar doen we maar gewoon mee.

Nu heb ik een vraag: paard is 25 jaar en heeft dus niet meer de gangen van de meeste paarden die je in de B zou verwachten. Hij is wel gewoon rad, maar de draf is bijvoorbeeld niet meer zo ruim als toen hij 7 was. Krijgen we daar last van in de beoordeling? Even in het kader van mijn eigen verwachtingsmanagement :D En gewoon uit interesse: kijken juryleden eigenlijk naar de geboortedatum van het paard als jullie het paspoort bekijken? Of kijk je vooral of aftekeningen en kleur kloppen?

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 11:06

Nezzie schreef:
Over twee weken ga ik mijn eerste keer een B proefje starten. Stal organiseert een proef-gericht rijden dag met filmen van de proef en dus mogelijkheid om in te sturen. En omdat Bejaard Paard de laatste tijd heel lekker loopt en we al grappen aan het maken waren over een B starten in het voorjaar doen we maar gewoon mee.

Nu heb ik een vraag: paard is 25 jaar en heeft dus niet meer de gangen van de meeste paarden die je in de B zou verwachten. Hij is wel gewoon rad, maar de draf is bijvoorbeeld niet meer zo ruim als toen hij 7 was. Krijgen we daar last van in de beoordeling? Even in het kader van mijn eigen verwachtingsmanagement :D En gewoon uit interesse: kijken juryleden eigenlijk naar de geboortedatum van het paard als jullie het paspoort bekijken? Of kijk je vooral of aftekeningen en kleur kloppen?

Ze kunnen natuurlijk geen onderscheid maken of jong of oyd paard is, het is zo verschillend kwa jurry maar zou zeggen probeer het en je ziet het ;)

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 11:09

helmab schreef:
mijn proef is afgekeurd(wat ben ik daar stiekem erg in teleurgesteld en beetje boos om) Reden was dat ik een ringetje op neusriem heb(doe daar niets mee tijdens het rijden en al mij proeven niemand over gehoord) en dat ik klipje aan bit heb, heb ik altijd en snap niet wat daar fout aan is. Is juist heel vriendelijk en dat zouden meer ruiters is moeten gebruiken(ik ben heel stil in handen maar mocht je zagen kan dat niet)

Heel jammer en je hebt geluk dat ze er eerder niks van hebben gezegd.
Een ringetje op de neusriem mag volgens het KNHS regelement helaas niet en moet je dus afplakken of verwijderen. Hetzelfde met het lusje van de sperriem. Die mag er ook niet aanzitten zonder sperriem erin en vast. Klipjes aan het bit durf ik dan weer geen uitspraak over te doen. Zou je in het regelement moeten nalezen.

Het kennen van en het houden aan het KNHS regelement is de verantwoordelijkheid van de ruiter, niet van de jury.

helmab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 11:12

Moonlight17 schreef:
helmab schreef:

Heel jammer en je hebt geluk dat ze er eerder niks van hebben gezegd.
Een ringetje op de neusriem mag volgens het KNHS regelement helaas niet en moet je dus afplakken of verwijderen. Hetzelfde met het lusje van de sperriem. Die mag er ook niet aanzitten zonder sperriem erin en vast. Klipjes aan het bit durf ik dan weer geen uitspraak over te doen. Zou je in het regelement moeten nalezen.

Het kennen van en het houden aan het KNHS regelement is de verantwoordelijkheid van de ruiter, niet van de jury.

Het is een hele studie om dat regelement te kennen hahah maar goed vind gewoon raar moet ik voor de (schijnheiligheid afplakken hahah om het zo maar even te zeggen) Baalde zo want was echt een fijn gereden proef. hahah maar goed zal dan maar afplakken := := := :=