[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 17:23

Sanne96 schreef:
leeneliefje schreef:
Ah ok! En wat houdt je tegen? Ben gewoon benieuwd :)
Ziet eruit als een paard met veel springvermogen :D

Het is mijn 1e paard en ook het eerste paard waar ik wedstrijden mee rijd. We hadden wat moeite met dat eene winstpuntje rijden om te mogen gaan springen, ze vind dressuur gewoon echt niet leuk. en zodra we de witte hekjes binnen rijden denkt ze zoek het zelf maar uit :+ . met springen daarin tegen doet ze het echt top, heel relax en fijn te rijden. het is een paard met veel vermogen inderdaad! ze geeft ook een fantastisch gevoel als je over een hindernis gaat. Nu ben ik vooral bezig met zelf meer vertrouwen krijgen (ben een tijdje terug samen gevallen) en dan gaan we starten! Maar verwacht met springen eigenlijk geen problemen :)

Wat een verlichting moet dat dan zijn als je lekker kan starten in 't springen ipv dressuur. :D
Als je paard daar ook veel meer plezier in heeft dan is de keuze makkelijk gemaakt toch?
Ik herken je gevoel wel hoor, 't paard waar ik mee op wedstrijd gaat is voor mij ook de eerste ervaring met wedstrijden bij de paarden. voorheen wel met de pony gestart maar dat is zo anders, althans voelt zo. Maar heb nu 2 keer gestart en de 2de keer waren de zenuwen al zo veel minder dan de eerste keer, dus 't slijt gewoon, dat gevoel :)

IwanLuver

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 21:01

Ja idd super hoog :wow: Knap dat je dat na een val partij weer durft!

anoniempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 14:18

Gefeliciteerd iedereen met de punten!

Wij gaan morgen weer voor de dressuur voor het eerst buiten op vreemde locatie. En zondag gaan we BB springen. Ik start met mijn pony tussen de paarden. In het begin toen ik de pony kocht hoor ik mezelf nog zo hard zeggen " ik wil geen wedstrijden rijden daarom koop ik een pony " ondertussen doet ie het thuis zo goed, en stiekem vind ik het ook heel erg leuk. In het begin erg veel zenuwen gehad (voor dressuur! )maar nu we laatst onze eerste winstpunten reden is dat toch wel een stuk minder. Morgen zie ik maar als ervaring, pony is erg gevoelig voor spanning en vaak erg kijkerig bij dressuur. Bij het springen totaal niet, oortjes naar voren en gaan.

Zijn er meer mensen hier die van manege ruiter naar een (onbeleerd) eigen paard/pony zijn gegaan en deze uitbrengen?

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 14:21

anoniempje1 schreef:
Zijn er meer mensen hier die van manege ruiter naar een (onbeleerd) eigen paard/pony zijn gegaan en deze uitbrengen?

Nou mijn vriend is vanaf de manege op mijn bijrijdpaard gaan rijden, we gaan hem komend jaar samen overnemen dus hij is zo vanaf de manege op dit fijne paard overgestapt :) uitbrengen weten we nog niet, waarom ook niet :)

rebecc1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 18:31

Ik ben ook zo van de manege gekomen en heb toen een groene Pre gekocht. Heeft wat voeten in aarde gehad, maar inmiddels start ik hem!

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 18:42

Mag ik me hier melden? Hoop in 2016 nog te gaan starten met een nieuw project. :):)

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 18:43

Boemklatsch schreef:
Mag ik me hier melden? Hoop in 2016 nog te gaan starten met een nieuw project. :):)

ja gezellig! welkom

vertel! nieuw project?

Senna1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 20:19

Ik ook vanaf manege naar eigen paard dus. Zou het zo weer doen, ondanks de angsten. Je leert toch in een keer veel meer vind ik.
Gisteren super fijn gereden en vandaag wel redelijk. Bak was iets te nat gesproeid dus erge plassen en dat vind madame erg eng dus was er niet de ontspanning en aanleuning die ik wilde helaas.

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 01:32

anoniempje1 schreef:

ja! Als 13 jarig meisje een 4 jarige groene Fries gekocht (maandje later was t Friesje 5) en nog steeds super blij met de keuze we gaan als een speer en halen eigenlijk bij elke wedstrijd bij tenminste 1 proef wel boven de 190 pt inmiddels B+8 en dat is allemaal in iets meer dan een jaar gebeurd! Wel hele goede begeleiding gehad en nu nog steeds!

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 02:08

leeneliefje schreef:
ja gezellig! welkom

vertel! nieuw project?

Sinds deze week een 6 jarige merrie te rijden, ga d'r dressuurmatig uitbrengen. Voorheen enkel gesprongen, dus zeker een uitdaging. Paard zelf is ook een uitdaging en nog niet al te lang zadelmak, was voorheen niet al te makkelijk, zondag zelfs al meteen vanaf gevallen maar daarna geen problemen meer mee gehad. :)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 08:30

Dames druk me de duimen.
Vandaag mijn beduut eerste x officieel. Ben kak nerveus.
We gaan voor de km's en minimaal 180 punten.

:+

aniquegraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 11:18

16 mei ga ik voor mijn debuut bij de paarden! Verwacht er eigenlijk niet zo heel veel van :')

anoniempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 13:38

Super leuk om te horen dat er meer zo zijn begonnen!

Vandaag weer dressuurwedstrijd gehad, voor het eerst outdoor op vreemde locatie. met 183,5 en 189,5 hebben we er weer 2 punten bij! Hij was super fijn te rijden, ondanks dat halverwege mijn proef er een ander paard in mijn ring kwam, die uit de andere ring sprong... Meneer liep onverstoorbaar zijn oefening door :D

Boemklatsch

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 15:29

spannend onley, komt vast goed joh!

Gefeliciteerd anoniempje, zeker voor een eerste outdoor hele nette punten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 15:59

Wij ook voor het eerst op een groot concour en op gras. 2 e x L1. Heerlijk gereden wel wat foutjes gemaakt en zelfs een keer verkeerd gereden. Toch nog 189 en 186 punten. Ik ben trots! :o

Jullie ook gefeliciteerd met de punten!! Toppie!

jessicadewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 16:23

Zo, even alles bijgelezen. Lang geleden dat ik hier aanwezig was. druk,druk! Leuk om alle verhalen te lezen :)

Vandaag mochten onze paarden de wei op! Erg leuk :) Ze hadden heel veel interesse in het gras dus het was niet zo spectaculair als ik had verwacht (rennen etc.).

Mijn paard wilde absoluut niet verharen. Alles al geprobeerd (lijnzaad etc.) maar niets hielp.. Omdat hij na het rijden elke keer zo nat was en meteen buiten adem was na een rondje galop heb ik 'm toch maar geschoren vorige week. Was mijn eerste keer in m'n uppie een paard scheren maar ik vind 't niet eens heel slecht gelukt! :D Ben er stiekem wel een beetje trots op ;)

Hier een voor en na foto:

Voor (mijn vriend voor het eerst op een paard :D )
Afbeelding

Na (vandaag toen ze lekker de wei op gingen :D )
Afbeelding

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 17:41

Trots op mijn tut we hadden 191.5 punten

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 18:38

Hele mooie debuut punten Only! Van harte :j

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 18:40

Hier ook gestart op een (zeer) groot outdoor concours op gras, moet ik vaker doen, merrie was zeer fijn te rijden, en hoewel ze in de proef 1 x een hekje heeft gesprongen toch 186 en 189,5. Ik wil dat hekjes springen er nog uit (want 4,-2 is echt niet goed voor je punten) en dan gaan we naar de L1.

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 18:54

Gefeliciteerd met de mooie punten allemaal! :)

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 19:50

Zo ik zie hele mooie punten voorbij komen! Leuk zon groot concours. Zijn jullie dan ook eerder aanwezig omdat t qua uitzoeken etc langer duurt naar welke ring je moet enzo?

vickiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 20:16

Wat een super mooie punten allemaal! Jeetje wat fijn zeg! Ik mag 16 mei weer.. Maandag nog even met m'n instructrice oefenen, vd week nog een paar keer zelf trainen en dan kunnen we hopelijk weer knallen *\o/*

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 20:25

Leuke foto's en punten komen hier voorbij! Hier is het debuut helaas nog wat uitgesteld. De proeven hier in de buurt zitten tot juni al vol. Balen, want startpas ging 1april in. Miss 5juni wel onderlinge starten.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 21:25

leeneliefje schreef:
Zo ik zie hele mooie punten voorbij komen! Leuk zon groot concours. Zijn jullie dan ook eerder aanwezig omdat t qua uitzoeken etc langer duurt naar welke ring je moet enzo?

Ik was veel te laat daar ik zat er om kwart over 1 op en moest om kwart voor 2 al in de ring door enige afmeldingen. :')
Maar de oren gingen op ontspanningsstand bij haar en alles was prima.
Buiten loopt ze zowieso altijd beter dan binnen.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 07:40

leeneliefje schreef:

Dat was de bedoeling, maar heb een halfuur in de file gestaan dus mijn kwartier te vroeg werd al snel een hoop gestress omdat ik te laat zou zijn. Maar paard vond het gras en zonnetje zo fijn, dat ik weinig inrijden nodig had. Grote concours zijn qua ringen meestal duidelijker dan de kleine. Ik zag direct waar de B aan het rijden was en waar de ZZL.