Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

FCSA schreef:Opnieuw aanspringen in contra is haast niet te doen omdat ik maar een paar passen heb en omdat het paard door het eruit-vallen natuurlijk redelijk uit elkaar is. Het is dus kiezen tussen doorgaan in draf (en dan dus de overgang naar draf te vroeg) of aanspringen in de gewone galop (en overgang naar draf vanuit de verkeerde galop). Of wordt het toch meer gewaardeerd als je in ieder geval probeert om opnieuw aan te springen in contra?

Maar daar maak ik me niet meer druk om, de rust in de oefening komt straks wel weer.

Bak was erg zwaar en normaal heeft Marena daar heel veel last van maar ze liep nu zo fijn. Heel mooi constant, goed voorwaarts en aan de hulpen. In de eerste proef sprong ze rechts ineens contra aan terwijl ze dat deze week juist linksom deed.. Maar netjes opgelost. Tweede proef moest ik er iets meer aan rijden maar al met al echt zo fijn gereden. Zat er met een grote lach op en kon niet anders dan winst zijn dacht ik... Maar helaas
174,5 en 182,5. Ik snap officieel niks meer van de jurysport, schiet mij maar lek. In beide proeven zat verder weinig verschil en juist de eerste ging fijner dan de tweede en dan zo'n groot verschil. Ook niet echt onderbouwd, veel 5-jes en 6-jes. Zelfs op binnenkomen etc. Groeten op beide een 6 terwijl in proef 2 scheef was (dat stond er ook bij) en eerste proef niet.. Dus hoe dat dan beide dezelfde punten kunnen zijn?
En ze doet 't toch maar even tussen die grote (dure) paarden! Spectaculaire gangen zal ze nooit krijgen en 't is jammer dat een jury dat niet kan waarderen maar lekker boeiend. 

Merk echt dat ze sterker wordt en ze is heel mooi constant, dat is ook al winst.