[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

keshia

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 10:20

Nou dat is apart ja!

Hier laatst ook.. van de 25 combinaties slechts 4 of 5 met een krap winstpuntje.. nr 1 had 187 geloof ik

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 12:32

Ach ja volgende week beter. Hij moet meer op de achterhand komen en dat gaat al stuk beter maar dat scheelt me zo 5 punten op een proef. Dus morgen weer mee bezig in de les.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 16:14

Dat hebben wij eigenlijk nooit, ik zit vrijwel altijd goed als ik moet gokken hoeveel punten ik heb. Zelfde voor mijn man, die start SGW, dat is door het hele land. Na zijn proefje gok ik ook en meestal heb ik hooguit 3 punten verschil met de uiteindelijke score. Heb er eigenlijk nog nooit hele veel naast gezeten. Heb al wel eens gegrapt dat ik ook maar jurylid moet worden. Ik zie alleen lage punten uitgedeeld worden als het ook echt niet winstpuntwaardig is. Ik start zelf zowel in de provincie Utrecht als in Gelderland, en verschillende regio's (alles in een straal van max 20 km rond onze woonplaats). Merk daarin ook geen verschil qua punten.

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 16:43

Ik merk wel verschil in soort concours/ruiters. Grote concoursen met grote professionele ruiters vallen vaak wat lager uit. Maar mss komt het ook omdat ik dan meer spanning heb. Daarnaast blijft het een jury sport dus zij beoordelen mijn kunnen en als zij het niet voldoende voor een winstpunt vindenmoet ik de volgende keer nog beter m'n best doen het tegendeel te bewijzen

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 19:35

Oh ja ik ben ook zeker zo ingesteld dat ik gewoon beter moet rijden dan.. en ook echt niet zo zuur dat ik op zoek ga naar wedstrijden waar milder gejureerd wordt.. maar merk hier echt veel verschil.. Zoals er ook 1 jurylid is die altijd enorm laag punt.. Vaak tot 20 punten verschil met de andere jury..
Maar het blijft idd een jurysport.. dat maakt het juist zo leuk ook..

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 21:15

Zo leuk én zo frustrerend tegelijk vind ik hihi

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 12:37

Vandaag weer gestart!
Hele week heel moeilijk gehad met rijden. Ze was het vertrouwen volledig kwijt in me.. hoe en waarom? Ik denk meerdere factoren maar het is en blijft een merrie met karakter

Ik had me voorgenomen om te kijken hoe ze zou zijn met losrijden en daarop baseren of ik de ring in zou gaan.
En fijn dat ze was
Nog niet 100 procent voor elkaar maar goed genoeg. In de ring werd ze steeds beter. Tweede proef wat impuls verlies maar ik was al lang tevreden dat ik boven bleef..

192 en 183.5 en 1e en 3e van de l1 en l2 samen (14 starts totaal)

Heel blij dus l1+5!

CdeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 14:24

xemmafalcon schreef:
Wat fijn CdeB! Ik heb even op je profiel gespiekt O:)
Maar wat is Buzzy een knap paard!

Vloggen kan heel leuk zijn om te zien, mits het goed is uitgevoerd.

Aawh dankjewel <3
Nee precies, ik ben nu vanalles aan het uitwerken en bedenken maar binnenkort zal ik er mee gaan beginnen!

CdeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 14:31

Update vanuit het koude zuiden :

De paardjes gaan allebei met grote stappen vooruit , nog steeds vergeten een foto te uploaden van ze maar zal even kijken of ik er vanavond of morgen de tijd voor heb !

Vandaag ga ik op concour met een vriendin van me , zij rijd met haar grote knappe vosruin in de B en vandaag word het hun 2de concours dus ik ben benieuwd !

Gefeliciteerd met jullie winstpunten / prijs !

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 18:40

Ik was vandaag ook weer gestart! Was best wel zenuwachtig na mijn slechte debuut van vorige week :P Nachtmerries dat ik weer verkeerd zou rijden in proef 8! Gelukkig had ik me zorgen om niks gemaakt en proefjes gingen allebei best lekker, niet foutloos, maar netjes genoeg voor 2 winstpunten!! 182 en 184,5 :) Super blij! Nu na mijn vakantie werke aan de verbeterpunten. 29 oktober heb ik een proefgerichte clinic bij mijn RV an Crista Bruine de Bruin. Zin in!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 18:41

Morgen lees ik even bij, nu even weinig tijd voor. Wat een hondenweer vandaag zeg! Moest buiten losrijden en binnen starten. Gelukkig had ik wel beetje mazzel met het weer en kon tussen de buien losrijden.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 10:44

Storm2009 schreef:
Laden alleen moeten doen...want m'n lezer had een lekke band toen ze naar stal reed met auto...

Keiveel stress....wel lekker losgewerkt en écht een fijne eerste proef neergezet (zeker wp waardig vond ik zelf) en in de tweede proef maakte ik een fout....na de volgende op x ging ik dus naar links ipv rechts...

Resultaat 177 en 179.5 voelt echt echt zuur. Die tweede was mss niet verdiend. Maar die eerste niet...dit demotiveert zo...ik sta nog wel 3e en 5e....word er laag gepunt...

Wat balen zeg :( Als je gevoel goed is en je punten dan tegenvallen is echt een domper en erg demotiverend. Fijn dat je na alle stress nog wel lekker hebt kunnen losrijden. Volgende x weer beter!!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 10:48

GillyZidane schreef:
Vandaag weer gestart!
Hele week heel moeilijk gehad met rijden. Ze was het vertrouwen volledig kwijt in me.. hoe en waarom? Ik denk meerdere factoren maar het is en blijft een merrie met karakter

Ik had me voorgenomen om te kijken hoe ze zou zijn met losrijden en daarop baseren of ik de ring in zou gaan.
En fijn dat ze was
Nog niet 100 procent voor elkaar maar goed genoeg. In de ring werd ze steeds beter. Tweede proef wat impuls verlies maar ik was al lang tevreden dat ik boven bleef..

192 en 183.5 en 1e en 3e van de l1 en l2 samen (14 starts totaal)

Heel blij dus l1+5!

Wat fijn! Gefeliciteerd met je punten!

Hopelijk is het vertrouwen snel weer terug! Is er iets gebeurd dat ze het vertrouwen kwijt is?

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 10:50

Thanks anneomie. We mogen donderdag weer dus hopelijk dan wat beter.

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 18:03

Ik had gisteren weer na anderhalf maand weer wedstrijd. Mn groom kon wegens prive redenen op het laatste moment niet meer ( had er alle begrip voor). Haar vriend heeft me gebracht en daar moest ik een voorlezer regelen. Meerderen gevraagd maar niemand kon. Toen moest ik er al op. Was super gestrest. Op het laatste moment toch iemand kunnen regelen.
Toen was alle spanning weg en heb ik heel fijn kunnen rijden. 193 en 199 punten en 2e en 1e prijs. Teller staat op L2+6! Hoop eind van het jaar M1 te zijn

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 11:42

Hoi allemaal.
Ik heb aanstaande vrijdag ons L1 debuut.
Ik ben opzich nog niet zenuwachtig maar dat gaat nog wel komen denk ik :j

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 22:29

GillyZidane gefeliciteerd met je punten! Jammer van het vertrouwen, is dat inmiddels alweer terug?

CdeB Ik ben benieuwd! :o

AnneOmie Gefeliciteerd! Het was bij jou dus ook zo erg aan het regenen? Ik was mee als groom naar een wedstrijd in Leusden. En het regende toch hard!! :( Het grappige was dat het paard van degene met wie ik mee was alleen maar met z'n kont naar de wind wilde staan, ze heeft dus amper los kunnen rijden :+

Lovemario Toch fijn dat je ondanks alle stress fijn hebt kunnen rijden! De meeste nemen dat mee in het rijden. Super van je punten, het M1 komt dat wel heel dichtbij!

Hoe gaat het eigenlijk bij de rest? Qua wedstrijden, trainen, maar ook met jullie zelf en de paardjes?

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 14:15

Wij mogen vanavond weer, het gaat best lekker alleen moet Storm nog meer op de achterhand komen. Vanavond onze eerste binnenwerdstrijd weer dus ben benieuwd. Voel me beetje onzeker en zenuwachtig na laatste concours met goed gevoel en slechte punten. We will see

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 18:33

Succes vanavond storm!
Hier gaat het goed.. Tosha bouwt in rap tempo conditie en spieren op.. alleen het middenstuk blijft een beetje achter en daardoor toont ze mager als ze geen zadel op heeft.. dierenarts ernaar laten kijken en nu een heftig Voer schema vol eiwitten en aminozuren.. ook ben ik nu al 2 weken volop aan het longeren en even niet rijden om haar rugspieren losser te krijgen.. dat lijkt al effect te hebben.. zondag heb ik weer wedstrijd.. Daarna ongeveer een maand geen wedstrijden.. Dus dan longeren we vrolijk verder om nog meer op te bouwen... gisteren er weer op gezeten en mennnn wat een power opeens.. dat wordt wennen! Haha

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 07:53

Pff ik zit even in een dipje. Gisteren weer geen winstpunt gehaald (derde wedstrijd l1 en tot nu toe 1 wp gehaald in 6 proeven) ik weet dat bijv het nog niet voldoende op de achterhand lopen me zo 4-5 punten kost in een proef en Gister in de binnenbak had hij het warm en was erg onder fe indruk dus 2 slordige foutjes (verkeerde galop en terugval uit galop) en dus met 170 en 172 naar huis. Voel me zo gedemotiveerd. Moet morgen weer en voel me nu nog onzekerder. Heb nog 2 koudbloedenwedstrijden staan die doe ik nog en de rest heb ik geannuleerd. Eerst even de boel wat beter bevestigen blijkbaar want dit is niet goed voor ons zelfvertrouwen

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 08:43

Storm2009 schreef:
Pff ik zit even in een dipje. Gisteren weer geen winstpunt gehaald (derde wedstrijd l1 en tot nu toe 1 wp gehaald in 6 proeven) ik weet dat bijv het nog niet voldoende op de achterhand lopen me zo 4-5 punten kost in een proef en Gister in de binnenbak had hij het warm en was erg onder fe indruk dus 2 slordige foutjes (verkeerde galop en terugval uit galop) en dus met 170 en 172 naar huis. Voel me zo gedemotiveerd. Moet morgen weer en voel me nu nog onzekerder. Heb nog 2 koudbloedenwedstrijden staan die doe ik nog en de rest heb ik geannuleerd. Eerst even de boel wat beter bevestigen blijkbaar want dit is niet goed voor ons zelfvertrouwen

Ik heb hier al lang niet meer gereageerd, maar wil toch even zeggen nu dat ik dit echt vervelend voor je vind!

Staat er nog commentaar op je coupons? En op welke onderdelen verlies je punten? Wie weet kom je er door het te evalueren zelf achter. Maar misschien heeft iemand hier ook juist goede tips die je verder kunnen helpen!!

Misschien is de proef filmen ook een goed idee? Dan zie je het geheel in plaats van dat je het voelt, en dan zie je vaak ook beter waar nog op getraind moet worden en wat juist goed gaat.

Wil je in ieder geval veel succes wensen! Uiteindelijk heeft iedereen wel eens een dipje en je komt er zekerweten bovenop!

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 08:47

Thanks voor je reactie. Gisteren was het vooral het duiken op de voorhand in de tweede proef. Dan verliest ie impuls en dus punten op alle onderdelen. Ik verwachtte al geen wp Gister in de eerste proef en mss een krappe in de tweede na de tijd. Zo super voelde het niet. Maar baal gewoon want thuis gaat t beter.
Mss kan m'n instructrice mee naar een concours om te kijken. Sowieso lees ik de coupons altijd door en ook in de les Neem ik ze mee en behandelen we fe onderdelen eruit. Morgen nog 1 regulier concours en dan even pauze. Lijkt me iig goed voor m'n eigen gemoedstoestand ;)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 09:18

In het L1 maakt het toch nog niet uit of ze een beetje nog naar voren duiken? Alles hoeft nog niet zo verticaal te zijn toch?

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 09:21

Blijkbaar wel ;) hij duikt erg op voorhand en gevolg is natuurlijk dat verruimen en impuls lastiger zijn dus dat werkt door in veel oefeningen natuurlijk. Maar de L1 valt me tot nu toe tegen. 1e keer was ik derde met een winstpunt tegen 26 deelnemers en sindsdien alleen maar rond de 170-175 gereden :(

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 09:28

Dat is zeer demotiverend indd.
En eventueel even thuis houden om de puntjes op de i te installeren?

Ik heb vanmiddag mn L1 debuut. Hele week nergens last van. Tot ik vannochtend wakker werd. Ben nu zelf misselijk van de zenuwen. :?