Z2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lieuwkje_90

Re: Z2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 12:06

Wel lief hé, zo meedenken :D

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 12:07

Jenny en Miranda, wat willen jullie sws oefenen?

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 12:27

sharon_quiz schreef:
Ik hoor juist van veel mensen dat het niet goed is om aan te leren in een bocht of de volte. Maar bij jou was het blijkbaar een succes Laura! Dus als je bijvoorbeeld in de linkergalop zit rij je een volte rechtsom en dan stel je je paard naar rechts en kont naar binnen. En dan leg je je linkerbeen naar achter voor de hulp?

Ik heb verder geen ervaring met het aanleren van wissels. Voor mij werkte het iig het fijnste om het op de volte aan te leren, dit vond ik zelf makkelijker. Ik ben begonnen op de rechtervolte in rechtergalop (dit is haar makkelijk kant). Op de volte ging ik eerst de achterhand naar buiten duwen net zolang totdat ze uit haar eigen achter ging wisselen (voorhand recht houden, niet inbuigen naar rechts). Toen ze die hulp snapte en dit eigenlijk meteen deed zodra ik mijn been verlegde, ging ik pas de daadwerkelijke wissel rijden. Het was dan alleen nog een kwestie van als ze achter omsprong om meteen de voorhand mee te nemen en dus van de rechter naar de linkerhand te gaan.
Snap je het nog? ;)

Bij ons/mij werkt dit goed iig, als ik hem zo rijd is de wissel altijd goed! Nu moet ze de wissel natuurlijk ook op andere 'lijnen' goed gaan springen, maar het belangrijkste is toch dat ze eerst leert dat eerst achter moet wisselen.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 12:42

Ik snap hem ja :) Die manier van aanleren heb ik nooit eerder gehoord. Lijkt me best lastig!

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 12:47

lienbono schreef:
Wel lief hé, zo meedenken :D

Hahahahahahah, ehum, jah... Tot op zekere hoogte :')
Bijvoorbeeld bij de keertwendingen, daarna komt\kwam altijd galop... Paardje ging dus alvast heet worden, dan moest ik d'r tegen houden, en WHAM, ruzie! Paardje was boooss. Het was vroeger dan altijd óf stilstaan en bokjes geven, etc óf er vandoor knallen, ik kon dus geen beengeven, maar ik kon ook niet geen been geven.... :')
Gelukkig viel dat in de Z wel mee :j
Alleen wilde ze toen al teveel meedenken in de eenvoudige wissel, heb een keer een hele korte zijde gedaan over een wissel in mijn proef, omdat ik vond dat ze moest en zou stappen (niet dribbelen) :+

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 12:50

sharon_quiz schreef:
Ik snap hem ja :) Die manier van aanleren heb ik nooit eerder gehoord. Lijkt me best lastig!

Makkelijk bestaat denk ik niet :=
Tenminste dat is mijn ervaring. Toen ze eenmaal snapte dat ze achter moest wisselen op de volte, was/is het alleen nog een kwestie van de voorhand meenemen en dan heb je de wissel en nog van achter naar voor ook ;)

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 13:06

Nee dat is waar Laura. Grappig hoe iedereen het anders aanleert. Op zich doe ik hetzelfde, alleen dus niet op een volte. En altijd vanuit contragalop. Omdat het in m'n les steeds goed gaat ben ik wel een beetje bang geworden om in m'n eentje te gaan oefenen. Zit dus heel sterk te twijfelen of ik voor vrijdag nog eraan moet werken. Mijn gevoel zegt om het niet te doen en me te gaan focussen op de appuyementen en misschien wat te beginnen met pirouettes. Ben benieuwd wat Alex ons vrijdag laat doen :D

En Michelle, zoooo herkenbaar! Zo heet worden dat je eigenlijk niets meer met ze aankunt. Quiz heeft dat soms nog steeds :(

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 17:07

pff ik ben echt nog steeds niet topfit. Ga er zo op sinds donderdag. Stress + griep is geen goede combi voor mij hopelijk is paard lief genoeg XD

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 17:47

Ik leer het ze op dezelfde manier als Sharon, links of rechtsomkeert en dan vanuit de contragalop en in het begin precies op het punt waar je de hoefslag raakt!
Maar ZZ snapte t snel dus dat is wel lekker! :)
Wilde zondag met m starten... Opgegeven zie ik net op de startlijst dat ze maar tot M hebben... Pff lekker dan :( nu mag die aap alleen weer mee! Ook leuk! :)

Beterschap Daisy! Hopen dat je snel opknapt!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 00:03

X_Michelle_X schreef:

Er is zovééél te oefenen, ik wil alles wel oefenen maar we kijken wel hoe het gaat en waar we dan mee aan de slag gaan, de series zijn nog wel een punt van aandacht al gaan de om de twee nu veel beter en kan ik soms zelfs de korte zijde doorwisselen, de wissels om de pas moeten zeker nog beter, en verder vooral meer gedragenheid in de draf en dat gaat meestal gepaard met passage piaffe oefenen, en de lengtebuiging en gedragenheid tijdens de drafappuyementen wil ik ook nog graag beter.

rink

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 00:14

Hallo, mag ik mij hier ook melden? Mijn starremans en ik zitten nu op z1 +6 dus maken wij de opmars naar het z2..

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 08:37

X_Michelle_X schreef:

Uh zou het zo niet weten.
Denk dat Alex wel met iets komt of moeten we zelf ook iets hebben?
Heb ik helemaal nog niet overnagedacht.

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 08:38

Gisteravond gestart in Barneveld, helaas heel veel spanning in de proef en tussen de proeven het niet kunnen laten afvloeien.
Maar toch 207 en 208.
Ze kan het super totdat die spanning haar de parten speeld en heel jammer.

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 09:04

rink schreef:
Hallo, mag ik mij hier ook melden? Mijn starremans en ik zitten nu op z1 +6 dus maken wij de opmars naar het z2..

Natuurlijk, je bent altijd welkom. Maar wel jezelf even voorstellen met een leuke foto van jou en je paard ~~}>

miranda21 schreef:
Gisteravond gestart in Barneveld, helaas heel veel spanning in de proef en tussen de proeven het niet kunnen laten afvloeien.
Maar toch 207 en 208.
Ze kan het super totdat die spanning haar de parten speeld en heel jammer.

Gefeliciteerd! Nog eentje en je mag zzlicht, toch?

Bluemans mocht gisteren aan het werk aan de longe en hij deed super zijn best. Alleen hij zweette echt enorm! Hij is al zo aan het verharen, niet normaal. Die van jullie ook al?

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 09:48

welkom rink!

lekker hoor miranda alweer bijna ZZL!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 10:16

Hoi rink! :)
Miranda gefeliciteerd. Toppie! Jullie gaan super goed. Jammer dat je spanning had, maar blijkbaar is het dan alsnog goed genoeg :) :)
Daisy gaat het al beter?
Anouk balen dat er geen Z is zondag. Maar met CP is ook leuk toch? ;)

Ik heb gisteren op zich wel lekker gereden. Op maandag is ie altijd vrij, dus dinsdag meestal extra veel werken. De galopappuyementen gingen fijn, alleen verloor hij af en toe wat sprong. Reed met een stel ....... Echt continu uit moeten wijken. Kan ik echt pissig om worden. Dus de wissels maar niet gereden, daar was het een beetje te druk voor.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 10:19

Hoi Rink!
Knap Miranda, met zoveel spanning toch zulke punten rijden. Wel balen dat het dan niet lukt om het af te laten vloeien. Enig idee waar de spanning vandaan komt?
Anouk, balen, hier in de omgeving is niet zo heel veel Z vanwege niet al te veel 60m banen.
Sharon, helpt het niet om er een keer goed hard op af te rijden en dan te roepen ho sorry, niet gezien! Ik rij gewoon door namelijk als ik een keer teveel moet remmen. Ligt natuurlijk ook aan de persoon, als mijn vriendinnetje met haar haf uit de bocht vliegt en ik opzij moet, doe ik dat natuurlijk niet :+

Leuk hoor, jullie gaan vrijdag lekker clinic rijden, hoop dat het weer meevalt voor iedereen zodat jullie veilig heen en weer kunnen. Wel beeldmateriaal maken he!

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 10:21

Welkom Rink
Toch weer 2 winstpunten miranda, goed hoor :j
Sharon, herkenbaar. Ik reed gisteren ook met anderen. Die willen dan best aan de kant, dat is niet eens het probleem. Ze snappen echter niet wat voor oefeningen ik wil rijden. Slangenvolte in galop, diagonaal in galop, appuyeren.... Dan denken ze aan de kant te gaan maar gaan ze juist in de weg rijden haha!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 10:30

Ja dat kan je ze dan ook weer niet kwalijk nemen maar ik rijd wel eens op de volte en dan is het overduidelijk dat ik daar op die volte aan het werk ben en er dan ook precies gaan rijden......das nergens voor nodig en dan rij ik wel eens door hoor! Neem van mij aan dat Alf best aankomt dan!!!

HIj is best groot.....
Afbeelding

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 10:32

Dit is inderdaad erg irritant daffodil. Mijn paard walst ook gewoon door, ze is ook best groot en niet gauw onder de indruk van andere paarden.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 11:06

Vanquish heeft geen angst voor andere paarden, maar doorwalsen zou hij ook weer niet doen. Wat je zegt f_f! Ze snappen mijn oefeningen niet altijd en proberen dan niet in de weg te rijden, waardoor ze dat juist wel doen. Maar als je me al 60 meter aan ziet komen in een galopappuyement hoef je natuurlijk geen volte te sturen mijn kant op.. -:(- Later kwam ik in contragalop uit en reed ik op de hoefslag de hoek door en ging zij prompt op de hoefslag stilstaan en achterwaarts. Toen moest ik dus flink op de rem! Gelukkig zit die er momenteel wel goed op. Een ander zei ook gelijk "gelukkig kan je snel remmen!". Maar de dame in kwestie vond het niet nodig om excuses aan te bieden.

En er reed ook nog iemand mee waarvan ze zo onwijs zat te trekken dat het paard iedere keer omhoog kwam en er vandoor rende met d'r kop in de lucht. Lekker schreeuwen door de baan dat het een k**beest is.. Misschien eerst bij jezelf nagaan waarom het paard dat doet. Ik kan dan echt niet meer rijden, met een paar van zulke pubers erbij. Maar goed..

Edit: leuke foto daffodil! Groot contrast zo met die shet erbij :)

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 16:14

Heeee, de GVR zit op ons forum ;) (voor wie Roald Dahl niet kent: de Grote Vriendelijke Reus)

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 16:15

Nou, inderdaad! Wat een grote!!!

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:58

Hoe groot is hij Daffodil? ZZ is ook zo'n grote, dik 1.80 maar vind het altijd wel mooi staan in de ring :)

Irritant Sharon, was het de persoon waar we het zaterdag nog over hadden of een ander? :P
En CP is superleuk, maar wilde graag met beide en dan vind ik het gewoon stom dat ze het niet even melden dat het Z niet doorgaat en ik moet bellen waar de startlijst van het Z is? Achja, wel lekker rustig met 1 :)

Hoi Rink! Stel je jezelf wel even voor? Dan ben je hier van harte welkom :)

Mijn paarden zijn trouwens echt al grotendeels door hun vacht heen, zitten al weer dun in het haar, maar zijn eigenlijk helemaal niet echt dik in het haar geweest, misschien scheelt dat?

En Miranda!! TOPPER!! Zag het al op facebook maar ook hier gefeliciteerd!! Jij ook hard op weg naar het ZZ-licht volgens mij! :D

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 18:35

aahahah aahw die kleine is ook leuk!
Ik zou vandaag les hebben totdat ik weer super ziek werd... :( dus heeft instructie hem gereden en ben ik terug bed in gegaan, vanmiddag had een vriendin een noodgeval en voelde ik me alweer beter. nu weer diehard leren en hopelijk vrijdag gewoon topfit

denk dat de stress van school mij gewoon te veel wordt