B-debuut, wie oh wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marjolein_el

Re: B-debuut, wie oh wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 22:16

Haha ja bij mij ook, zou niet weten wat de afstanden zijn.

Pattyy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 22:16

ach dat komt wel majken :)

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 22:18

ik moest altijd mee gaan met de beweging, hield mijn teugels altijd best strak anders kon mijn pony na de hindernis niet meer terug krijgen :+
Afbeelding

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 22:18

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 22:24

Amees

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 22:25

Gefeliciteerd!!!

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 22:30

@nicky klopt, ik was toen eigenlijk aan het dressuren en had mijn beugels voor dat sprongetje niet korter gemaakt. ook heb ik een dressuurzadel dus dat is best vervelend dan. dankje voor de tip :)

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 22:40

ja werkt ook niet. dan klap je al zo ie zo sneller achter op de lepel. kijk maar eens naar mijn zadel op die foto die is gewoon helemaal plat dat vind ik het fijnst

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 22:48

gave pony/paard heb je nicky :) volgesmij had hij er in het 1e filmpje wel zin in of niet haha.

ik denk dat ik morgen een sprongetje ga wagen met onze nieuwe hindernissen, en dan doe ik het vz zadel van mijn andere paard erop. misschien dat dat zadel fijner zit.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-12 22:51

pony, dat is die pony die Z loopt uit mijn profiel. die pony ging zo hard als ik moetst springen dat deed ze altijd. ik kon ook echt van alles doen om haar in te houden, maar dat hielp gewoon echt niks. maar die kon wel goed springen dus daar maake ik me niet zo'n zorgen om als die niet helemaal uit kwam

Kirstten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 00:37

Leuke pony!

susasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 08:43

Yeeeeeeeej!! Ik ben 1e selectie 1e geworden en de 2e selectie ook!
Zaterdag hebben we de laatste selectie, ben ik al kringkampioen of moet ik zaterdag ook weer 1e worden?
Superblij!

Nicky_rilana: Super mooie springfoto en mooie pony!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 08:46

Zowwwww jij gaat ook lekker! Dat is iets waar ik alleen maar van kan dromen volgens mij :').

Dames ik heb een middendrafprobleem :'). En met bijlezen op bokt wordt ik ook niet wijzer :P. Shaggy versnelt bij mij alleen maar en verruimt niet... Nu zat ik te kijken wat ik daar aan kan doen qua training en nu loop ik al spaak bij de juiste hulp... De een zegt been bij en voor begrenzen dan moet ie verruimen en niet versnellen (klinkt logisch met mijn probleem), en een ander zegt juist weer been bij en meer lengte geven zo kan het paard dan ook zijn passen verruimen (ook een logische gedachtegang). Dus ja wat nu te doen :=. Wil sowieso meer balkjes gaan rijden en die dan inderdaad steeds een stukje verder uit elkaar leggen (kan die prima). Maar de hulp erbij moet natuurlijk ook correct zijn!

Verzorgster had het toevallig gister in de longeerbak al gedaan :P.
r_oo_sj_e schreef:

Kijk eens wat een knappe pony van net! <3 Had de balkjes flink ruim liggen dus hij moest hard werken maar hij deed het heel braaf zo :)

marjolein_el

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 09:43

Haha nicky jullie hadden vast geen moeite met de barage, wat een racemonster! Maar hij springt wel heel netjes!

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 10:07

@Nicky en Susasan: Gefeliciteerd met jullie punten, en dat met die 'storm'

Middendraf... daar hebben wij ook een beetje moeite mee.. als ik op de lange zijde wil verruimen verzamel ik hem op de korte zijde een beetje. Op het moment dat we dan goed en recht op de lange zijde gaan geef ik zowel been als extra teugelruimte, hij moet sowieso weer verruimen om naar de arbeidsdraf te gaan, maar ik probeer het verruimen op die manier een beetje uit te bouwen.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 10:56

evdpanne: dat probleem heb ik al een paar keer gehad, zowel nu met mijn paard maar ook met die pony hier boven.

het probleem van versnellen is dat je paard niet 'genoeg' op zijn achterhand is. je moet vooral veel schakelen. eerst korte stukjes en die steeds uitbrijden. vooral voor niet los laten want de jouwe moet nog leren dat hij zijn achter hand meer gaat gebruiken. al je voor dat alles los laat dan gooi je het gewoon weg. waarschijnlijk word hij eerst stek als je dat doet, maar dat wordt beter. als je dan los kunt laten als je je middendraf in rijd kun je er van zelf voor zorgen dat je zijn neus er iets meer uit kan.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 12:07

Ben blij dat ik niet de enige ben :). Vanavond maar is hard oefenen met balkjes, verzamelen verruimen enz...

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 12:09

iedereen met een jong paard/pony heeft dat volgensmij wel hoor

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 13:18

Nou ga waarschijnlijk naar low budget oostwold en over een week of twee garijp.
Ben nu lekker in de mood :P

OEEEEHH MENSEN!!! BIJNA HK!!!

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 13:46

haha, ik heb nu echt de neiging om alleen nog maar onzin te posten :+
Maar dat ga ik niet doen hoor :o

Ik ga zondag naar Tilburg, ik hoop dat het weer een beetje meezit... Maandag even rustig aan longeren om te zorgen dat hij wel los blijft, ik ben bang dat hij dinsdag helemaal op is als ik hem maandag ook nog rijd.
Dinsdag dus nog naar Vught, startlijst staat erop, alleen de tijden niet :+

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 13:47

volgensmij doen ze dat in vught vaker geen tijden er bij, wel alvast succes voor je wedstrijden

Majken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 13:54

succes ilse :)

ik ga zo weer naar de paardjes, weet nog niet of ik ga rijden. vanmiddag op school hadden we sportdag, en was er een spel dat 1 persoon een hele groep geblindoekte mensen moest lijden. nou die leider zei niet waar ik heen moest en ik knalde kei hard tegen een boom aan. :+ nu zit er een grote bult op mijn voorhoofd.

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 14:01

haha, dat is niet zo slim

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 14:07

Dat is niet lekker!

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-12 14:13

Nou, ik zal naar m'n paardjes toe!