[HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

linda2008

Re: [HK] Je B-debuut in 2019 of rustig verder in de B?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 22:16

Wendy, hoe is het gegaan vandaag? Heb je een zadel? :))

Dee_Es, dat is toch een heerlijke update zo? Helemaal niet saai hoor! Ik vind het interessant om te lezen waar jullie aan werken, waar jullie tegenaan lopen en hoe jullie het dan weer oplossen :j
Wat fijn ook trouwens dat het trailerladen zo goed ging :D zo had ik het ook gedaan in jouw geval; klein rondje, extra belonen en lekker vrij :) heerlijk! Hij vind vast snel het vertrouwen weer terug.

Verder vind mijn instructrice haar minder wisselend dan ik hoor, en volgens mij heb ik ook wel een beetje een idee hoe dat kan... althans dat is mijn idee er achter; over het algemeen doet ze het best goed maar we gaan natuurlijk steeds iets meer vragen, steeds iets meer op achter... en dan gaat haar trucendoos open. De ene keer drukt ze zich lang, dan rent ze weg, dan gaat ze op hol, dan kruipt ze achter mn been, dan pakt ze links niet aan, dan pakt ze rechts niet aan, nou zo kan ik wel even doorgaan... ze is gewoon slim ;)
Mijn instructrice herkent gelijk wat ze doet, pakt dat aan, en dan is het weer “opgelost”. Maar ik heb dat niet snel genoeg door, want ze is wel zo slim om bijvoorbeeld aan de haal gaan en achter mijn been kruipen te combineren, waardoor ik denk dat ik moet remmen terwijl ik toen eigenlijk juist naar voren had moeten rijden... dan vererger ik het dus in eerste instantie tot de signalen overduidelijk zijn en dan ben ik eigenlijk al wat laat om het nog de kop in te drukken dus dan ben ik eerst weer dagen aan het “herstellen” en dan dient het volgende zich aan... stukje ontbrekend ruitergevoel bij mij ben ik bang :o maar we werken er in ieder geval hard aan :j

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 22:28

Ja! Gewoon mijn eigen zadel!
Was eigenlijk niet zoveel mee aan de hand _/-\o_

Ze heeft de risers eruit gehaald, en een smallere boom erin gezet. Nu spieren kweken, dus speciaal voer besteld zodat die bovenlijn aan gaat zetten. Dan wrs over 3 maanden controle en weer de iets wijdere erin.

De plekken zelf zijn geen druk plekken. Ze voelt nergens verdikking of reactie en vind t gekke plekken voor druk, die zitten meestal ietsje naar achter op beugelplek zeg maar.
Ze denkt aan hittewrijving vd zomer. Ziet ze vaker bij koudbloeden, kans is groot dat in de zomer vacht er niets meer van te zien is. Daarom zag ik eerder ook niets.

Nu dus weer aan de gang!!!! *\o/*

Ook maar eens opzoek naar instructrice.. wordt nog wel zoektocht denk want ik wil altijd iemand die precies aansluit bij mijn idee en das lastig.. maar ga gewoon eens rond vragen en kijken bij ons in de buurt

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 22:46

Wat een schattige babyfoto's!!

Dee_Es nette proef, jammer denk ik dat ie qua aanleuning net een beetje achter de loodlijn komt. Dat vinden ze in de M toch minder fijn om te zien volgens mij. Ben benieuwd wat je punten worden!
Heerlijk verder toch zo'n blije update. Beter zo dan anders :j

Linda daarom heb je les toch, zodat je juf je op zulke moeilijke punten kan helpen en je die punten iig zelf weet te herkennen en vervolgens ook zonder juf op kunt gaan lossen.

Wendy wat fijn van je zadel en de geendrukplekken! Heb je toevallig de bodybuilder besteld van Hippalgo/Mijten? Dat is wel fijn spul voor de spierontwikkeling.

Gisteravond was ik niet zo vrolijk na mijn werkdag dus ben ik maar gaan longeren ipv rijden. Is voor ons allebei beter dan. Snob was uiteraard de liefste :) Vandaag was ik mooi een paar uur eerder vrij dus kon ik nog fijn gaan rijden voordat het donker zou zijn! Even afwachten of hij de 2e keer met dit zadel ook braaf zou zijn, maar dat was hij (natuurlijk!). Er gebeurde genoeg tijdens het rijden, een kettingzaag bij de buren, paarden die binnengehaald werden, langsrennende honden.. maar Snob bleef zoet aan het werk. Lekker dier. Ik heb het niet te gek gemaakt omdat ik zelf echt nog wel een beetje aan het zadel moet wennen, maar ik klaag niet. Na het rijden lag het nog steeds keurig, dus ik heb echt goede hoop voor maandag als de zadelmaker komt.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 23:14

Sanne super van je 1e wp! Op naar meer :D

Linda lastig dat het soms zo wisselend gaat.. Maar anderzijds ook wel weer fijn dat het na een mindere dag wel weer fijn gaat!
Konden ze je maar vertellen waarom he, was soms best makkelijk geweest

Wendy hoe is het gegaan bij de zadelmaker?

Dee-es super dat je zo fijn kon werken in de les! Heerlijk als ze zo stoer beginnen te lopen!
Heel fijn dat het trailerladen ook braaf ging, hopen dat je hiermee weer zn vertrouwen op de trailer terugkrijgt
Wat is sportsupport voor een voer? Ik ben altijd wel benieuwd naar dat soort dingen :)
Ken krijgt sinds een maand of 2 hippalgo bodybuilder erbij en merk ook dat ze het daar heel fijn op doet, heel veel geprobeerd om haar wat voller te krijgen maar ze vind veel niet lekker, en nu lijkt het een product te zijn wat goed zn werk doet en wat mevrouw ook lekker vind :+

Linda heel herkenbaar hoor! Zo zie je maar weer hoe fijn en belangrijk het is om af en toe te lessen. Ik ben ook nog wel eens te laat met reageren en te afwachtend en als er iemand op de grond bij staat dan gaat dat wel goed (of althans beter). Merk ik ook in het donker bij lamplicht als ik voor mezelf rij en er komt een hond aangelopen dan ga ik rijden van oh zal ze m zien, wat doet ze erop. Of terwijl ik ga rijden zonder been en als er iemand op de grond staat die zegt juist doorrijden dan trekt ze zich er ook veel minder van aan. Soms lijkt het allemaal zo makkelijk maar valt het in het echt best een beetje tegen :+ Maar net wat je zegt, je werkt eraan, dus dat gaat zeker goedkomen!

Wendy fijn dat je zadel eigenlijk toch wel prima lag, kan je mooi weer mee verder!
Succes met de zoektocht naar fijne instructrie!

Maaike grappig om te lezen dat je ook tevreden bent over de bodybuilder, ik had er voorheen nog nooit van gehoord totdat ik de tip van iemand kreeg
Weer lekker gereden, top! Fijn dat Snob lekker zn ding bleef doen ondanks alles eromheen.
Succes maandag met de zadelmaker!

Fijn gelest vanavond :) Weer stukje bezig geweest met sluiten in galop, paar kleine stukjes omdat ze het nog best heel lastig vind. Aanspringen wat vaker meegepakt en gewerkt aan nog meer lossigheid in de overgangen. Wat zijgangen meegepakt en een klein beginnetje spelenderwijs gemaakt aan de keertwending. Lekker kunnen werken :)

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 23:27

Wat fijn dat jullie zo lekker gereden hebben vandaag! :))

Kayenne deed het ook heel braaf na 1,5 maand geen zadel. Even 10 min, stap en wat draf voor check zadel maar top braaf en zowaar los!

Ik heb idd die van mijten besteld. Las er veel goeds over dus dat maar in mijn bakjes erbij mengen. Hoop alleen dat ze niet aan de diarree gaat of gaat schuren ervan..

Denk zaterdag binnen dus dan zondag beginnen. Even mooie foto's maken dan voor t verschil in dr boven lijn!

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 23:37

Lekker bezig geweest dus Melissa! Klinkt fijn :)
Snob kreeg jaren geleden een beetje bodybuilder bijgevoerd, toen hij echt nog hard in de groei was ter ondersteuning. Nu staat ie op simpel voer: per voerbeurt 1 schep luzerne en 3 handjes muesli waar weinig in zit. Vooral weinig suiker. Na het werken nog een schep slobber en onbeperkt ruwvoer boven alles.

Ben benieuwd hoe jou de bodybuilder gaat bevallen Wendy, met zo'n sober ras is dat toch altijd even afwachten. Bijhouden met foto's is wel interessant!

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-20 23:47

Linda; wees niet te streng voor jezelf! Dat de trainingen nog wat wisselen is natuurlijk logisch. Bij mijn lessen loopt mijn pony ook nog fijner dan in de training thuis.

Dee_es: heb de KNHS een bericht gedaan, protocol moet er uiterlijk dinsdag zijn; zo niet, dan moet ik dan nog een keer contact opnemen. Hoop dat het niet tot dinsdag duurt :+

Saaie updates zijn ook fijn; super dat hij zo fijn loopt! En goed bezig met de trailer, vervelend dat hij daarvan zoveel spanning krijgt :(:)

Wendy; wat fijn dat je zadel weer passend is! Is toch altijd een lastig iets! Lekker weer aan de slag dus :D

Maaike; hopelijk past het zadel inderdaad goed!

Nova krijgt sojaschroot bij voor de extra eiwitten & dit heeft echt ervoor gezorgd dat eindelijk de bovenlijn meer vult! Echt super.

Wij hadden vandaag weer les, en dat ging weer heel fijn!
Hebben gewerkt aan het sluiten & verruimen in zowel draf als galop. In galop de contra op de gebroken lijnen meegenomen.
Bij het wijken en schouderbinnenwaards hebben we gewerkt aan het voorwaarts blijven, dus eerst inzetten en dan bijna richting middendraf rijden. Vind ze superlastig, maar ze ging er wel flink van sjouwen 8-)

En dan hopelijk morgen m'n protocol terug _O-

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-20 15:03

Ik kan m'n post niet meer aanpassen maar toch mijn protocol nog voor 't weekend terug! *\o/*

Komt heel erg overeen met m'n gevoel! Staan dezelfde dingen op al waar we aan werken in de lessen/trainingen; balans (op de rechte lijnen), impuls, middengangen. Dus we gaan gewoon lekker op dezelfde weg verder :D

Onderaan ook nog wat positief, opbouwend commentaar met de tips samengevat, dus ook een fijne jury!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 11:29

Wendy, wat fijn dat het uiteindelijk allemaal mee blijkt te vallen en je eigen zadel gewoon aangepast kon worden :D dat scheelt een hoop gedoe (en centjes :P hihi).

Maaike, wat heerlijk dat Snob het zo braaf bleef doen :) super!! Op vervelende werkdagen stap ik ook niet op hoor, dat neem je onbewust toch altijd een beetje mee... goed dat je ervoor gekozen hebt om te gaan longeren :j

Melissa, haha oh ja herkenbaar zeg!! Wij hebben een sloot naast de bak, ik zie altijd uitvliegende eenden voor me en daarbij behorende schrik-drama met op hol gaan, in gedachte lig ik al met mijn kop in het zand... maar Raika springt tot nu toe hooguit even opzij van de schrik en soms niet eens... := hoe meer kilometers, hoe meer vertrouwen, dus het komt vast snel goed :j

Sanne, wauw jullie nemen al veel mee zeg... schouderbinnenwaarts en contra zijn wij nu pas een inimini beginnetje mee aan het maken. Super fijn trouwens dat je protocol ook netjes aansloot bij je gevoel, dat vind ik vaak echt veel belangrijker dan de punten. :j

Helaas had ik dat bij ons laatste proefje dus niet :n wijken vond ik echt gaan voor een 6je (was niet hoger want ze viel eerst over de buitenschouder weg maar ik kon haar snel herstellen) dat was een 4. Halthouden ging keurig was een 5, middenstap heb ik nooit lager dan 6,5/7 op gescoord en nu een 5...
en juist dingen die ik zelf slecht vond gaan zoals niet op eerste hulp aanspringen in galop, dat hadden van mij wel 4en mogen zijn maar dat was dan weer een 6 en 6,5... de totaalscore kwam wel ongeveer overeen met mijn gevoel maar die “vreemde” beoordeling zit me dan toch niet helemaal lekker :n

Maargoed we mogen niet klagen. Ondanks de krappe puntjes hebben we wel 4 uit 4 gescoord terwijl ik ons er eigenlijk nog helemaal niet klaar voor vond. Dus we trainen nu even verder en hopelijk mogen we snel weer op wedstrijd/meetmoment :))

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 17:00

Sanne wat fijn dat je je protocol terug hebt en dat het overeen komt met je gevoel. En daarna nog een lekkere les gehad, altijd leuk!

Linda wat een bummer dat jouw gevoel juist niet overeen kwam met je protocol. Maar elke proef winst gereden is wél knap! Lekker verder trainen en hopelijk snel weer echt op stap idd.

Wij hadden vanmorgen les en hebben daarna onze proef opgenomen voor Weallride. Les ging fijn, daarna de proef even geoefend omdat ik m uit mijn hoofd moest rijden en er niet zeker van was dat het ging lukken maar dat ging op een kleine hapering na prima. Toen de proef filmen, blijkbaar leg ik mezelf dan wel opeens meer druk op ofzo. Beetje stoppen met rijden en het te netjes willen doen zeg maar. Dus ik was een beetje teleurgesteld (in mezelf). Gelukkig viel het beeld wel mee bij het terugkijken. Proef wordt ook gewoon ingestuurd :j

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-20 17:54

Wendy fijn dat Kayenne fijn braaf was onder het zadel!
Ik ben bij Ken erg tevreden over de Bodybuilder, zie haar duidelijk veranderen/voller worden.
Gister weer 2 zakken binnen gekregen :)

Sanne super dat je zo fijn hebt kunnen werken in de les!
Heel fijn dat je een protocol terug hebt gekregen waar je ook duidelijk wat mee kan, dat is toch altijd wel prettig!

Linda ik kan je gedachte heel goed voorstellen met opvliegende eenden :+ Fijn dat Raika ook niet meer doet dan iets opzij springen
Balen dat je protocol totaal niet overeen kwam met het gevoel..
Inderdaad heel netjes dat je alles in de L2 al winst hebt gereden! Ik hoop ook zo dat we weer gauw op pad mogen.

Maaike niet te snel teleurgesteld zijn in jezelf he! Ik denk dat iedereen in de proef er wel net iets minder aan rijd (onbewust) dan gewoon in de trainingen.

Ken vanmorgenn gereden, die was best fris :brr: Daarna aardig fijn kunnen rijden :)
Morgen samen met m'n zusje naar het veen om buiten te rijden. Daar hebben ze veel ruiterpaden dus even een keer wat anders dan een rondje buiten vlakbij huis.

Zag dat locatie hier in de buurt eind december 2x oefendressuur met jury gaat doen. Verbaasd me enigzins dat het mag maar denk dat ik een van beide data wel ga inschrijven. Dan kunnen we mooi even weer in het wedstrijdritme komen.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 14:47

Linda wat jammer dat jouw protocol tegenviel. Nooit fijn als je gevoel niet overeen komt! Wel fijn toch een puntje! :D lekker even doortrainen dan nu! Is ook nooit verkeerd toch!

Wij nemen best veel mee ja, ze is heel slim en pakt dingen snel op. Betekend niet dat het al helemaal goed gaan, maar wel leuk om aan te werken. Ze gaat zich dan ook snel vervelen, dus moeten lekker afwisselend aan de slag tijdens het rijden :D

Maaike; niet te hard zijn voor jezelf! Volgens mij rijd iedereen wel wat anders in een proef, zelfs als je thuis rijd! Ben benieuwd naar het resultaat!

Melissa wat leuk! Lekker weer er op uit!

Wij hadden gister even een rondje oefenspringen. De hoogte is geen probleem, maar zulke korte bochtjes in een parcours is best pittig voor d'r! Maar ze wilt het zo graag goed doen, dus we wiebelen alle kanten op maar ze springt alles :D

Afbeelding

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 19:26

Sanne, wat fijn van je protocol dat t ook goed aansluit bij je gevoel. Fijn is dat altijd!
En wat tof dat springen zo! Ziet er goed uit!!

Linda dus juist niet overeenkomend, raar hoe dat soms is. Zelf ook wel eens gehad.

Maaike, misschien vaker filmen? Alsof t voor t echt is? Dat je op die manier leert met de spanning om te gaan?

Melissa, lekker buiten gereden, klinkt heerlijk!
Wat raar idd, maar ik zou me dan ook inschrijven hoor!

Hier vandaag weer geschoren, tweede keer.
Daarna helemaal gewassen.
Ook een voor foto gemaakt voor ik begin met bodybuilder:

Afbeelding

Zo kan ik dr telkens makkelijk neerzetten. Ben heel benieuwd!

Ook nog even 15 minuutjes gereden. Ze was lekker fris zullen we maar zeggen. Maar blijft dan wel braaf onder me..
Wil ik zadel af doen, en deken pakken, naait ze me er toch tussenuit :roll:
Doet ze echt nooit, ze blijft altijd overal los staan.

Lol dat ze had, trut :+ keihard door de 20x60 bak heen. Mag niet maar mevrouw nam t er even van nu...
Piepend, bokkend en heel hard rennend.

Afbeelding

Afbeelding

Daarna nog maar even kwartier in de molen uit laten stappen :')

Morgen maar weer echt aan t werk dus met dr :') gek dier :+:

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 20:38

Melissa het was zeker fris gisteren! En vandaag nog erger... zeker apart van de oefendressuur aangezien reisbewegingen beperkt moeten worden, maar ik kan me goed voorstellen dat je er naartoe wilt gaan.

Sanne stoer hoor zo'n rondje oefenspringen! Tof dat ze zo enorm dr best doet

Wendy vaker filmen is denk ik idd slim om te doen. Voelde wel echt stom hoor, de 1e keer die proef doorrijden ging het prima en de 2e keer stopte ik met rijden omdat ik alles dan te netjes wil doen. En dat helpt niet mee met het stukje extra uitstraling/afwerking wat je juist wilt hebben tijdens een proef. Ik heb de proef evt op youtube gezet mocht iemand het leuk vinden om te zien. De link hoeft niet open en bloot op Bokt ;)
Ohhh die Kayenne wat een boefje!!! Moet wel lachen dat je dan ook gewoon de tijd hebt genomen om er even foto's van te maken dat ze zo aan het feesten was

Vandaag was Snob een dag vrij. Even gepoetst en een andere deken op gedaan, meer niet. Morgen de zadelmaker!

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-20 20:45

Ik ben wel benieuwd naar t filmpje!

Ja de draak ging rondjes om me heen galopperen. Dan stopt ze toch niet, dan maar ff foto's :')

Uiteindelijk stopte ze gelukkig en kon ik dr ook gewoon zo weer pakken. Ze moest duidelijk even een struisvogelei kwijt. Ze zal wel gedacht hebben, zoek t uit met je 2 weken niet komen! _O-

Maaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 20:16

Hilarisch vind ik dat, eigenlijk superstout zijn en daarna weer gewoon laten pakken.

Nou, Weallride maakt de belofte wel waar van de beoordeling binnen 48 uur retour! Vanmiddag had ik m binnen. 69% gereden ondanks een hele vette 1 omdat ik een volte was vergeten te rijden :D daar tegenover stond een 9 voor het halsstrekken en een 10 voor de laatste lijn in de proef; A afwenden en arbeidsstap, X halthouden en groeten. Met daarbij het commentaar dat het keurig recht en in balans gereden was. Voelt wat overgewaardeerd omdat ik niet zo lekker aan het rijden was in de proef. Maar we staan wel 1e nu in de tussenstand. De rubriek staat open tot 14dec dus ik ben benieuwd waar we gaan eindigen.

Mijn nieuwe zadel is helemaal goedgekeurd door de zadelmaker vandaag!! Ze vond het een supermooi zadel, lag keurig op Snob. Wel de kussens in de gaten houden omdat die mogelijk bijgevuld moeten gaan worden, maar ik moest er eerst maar lekker een paar maanden mee gaan rijden.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-20 22:55

Sanne wat springt ze toch lekker! Super :D

Ohoh Wendy die had goed zin haha :+ :+
Ben benieuwd of je resultaat gaat merken met de bodybuilder

Maaike ik ben wel benieuwd naar je filmpje :)
Wauw wat een superscore, super tof! Zo zie je maar dat het beeld soms heel anders is dan je gevoel
Duimen dat je 1e blijft staan!
Heel fijn dat het zadel goed ligt op Snob! Kun je mooi mee verder :D

Gisteren heerlijk rondje gereden in het Haaksbergsveen, het wat fris maar met het zonnetje erbij heerlijk :)
Vanavond naar de clubles springen geweest, m'n zusje was ook mee met haar paard en dan is ze toch altijd een beetje gefocust op die van haar. Aantal hele fijne lijntjes gereden, 2x kwam ze vrij groot op de oxer en dan moet ik zelf net wat meer ondersteuning geven, ik denk dan 'help, afstand te groot, dikke oxer' :+ terwijl Ken zich er eigenlijk prima mee red, dan baal ik zo van mezelf dat ik loop te prutsen. Blijven oefenen haha. Voor een maand of 1,5 terug had ik niet verwacht dat we deze hoogtes ooit zouden springen :')

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-20 23:27

Wendy; wat een boef _O- _O-
Ben benieuwd wat die bodybuilder doet voor haar!

Maaike; wat fijn dat de uitslag er zo snel was zeg! En wat een supermooie punten :D

Ah Melissa jullie zijn al zovet gekomen! Gewoon lekker dooroefenen zo! :D
Dan wordt 't vanzelf gewoon!

Hier vandaag zó fijn gereden, het was jammer dat er niemand op stal was want anders had ik graag een proef gefilmt vandaag haha, nu maar donderdag of vrijdag filmen; hopelijk loopt ze dan ook zo fijn.

Zelfs voor het eerst een slangenvolte in galop gereden, omdat ze zó mooi los voelde, deed ze toch mooi maar voor me!

Het rechtsom aangalopperen blijft een dingetje :+ maar daar werken we rustig verder aan hana

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 20:22

Sanne super dat het zo fijn ging, heerlijk! Super knap dat jullie de slangevolte al lukt, heerlijk!
Succes met filmen van de week!

Hierbij een paar foto's van Ken sinds ze op de bodybuilder staat, foto's zijn wel wat ongelukkig genomen. Foto's maken, paard vasthouden en een paard wat graag de telefoon opeet is niet altijd handig :+ toch wel blij hoe ze het nu doet, voorheen was het altijd een hele uitdaging om haar in de winterperiode op gewicht te houden.
Ze krijgt dit icm een halve kilo sportbrok, schep luzerne en scheut lijnzaadolie.

Toen we begonnen zijn 17-09

Afbeelding

31-10
Afbeelding

2-12

Afbeelding

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-20 20:29

Ow, dat ziet er netjes uit zeg!
Mooi gevuld inderdaad! Dat is precies wat t hopelijk bij Kayenne ook gaat doen! :))

Slangen volte in galop, klinkt cool! Dat duurt bij ons nog wel ff :')

Melissa, heerlijk, dat zou ik toch ook wel willen, lekker springen. Maar het dan weg moeten met trailer in avond en donker heb ik dan niet zo'n zin in haha

Wat fijn dat t zadel goed gekeurd is maaike! Is toch fijn om te horen!

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 10:57

Willen jullie paardjes een beetje spek van ons overnemen? :+ :Y) Wij hebben genoeg :') hahaha
Moet zeggen dat Raika haar spieren weer netjes terug komen nu (was ze uiteraard wel helemaal kwijt na de operatie/revalidatie). Als je spieren wilt ontwikkelen is het belangrijk dat ze voldoende eiwit binnen krijgen. :j (Mensen zijn vaak een beetje bang voor te veel eiwit, maar dat hebben ze wel nodig, en ik geloof dat ze tot 8x de benodigde hoeveelheid kunnen verwerken, dus je overschrijd het echt niet zomaar ;) )

Sanne, slangenvolte in galop? Dat zou mijn keuze niet zijn als de balans in galop nog niet optimaal is, mag ik vragen waarom jullie daar dan juist wel voor kiezen?

Wij waren stiekem begonnen aan de M1 oefeningen, maar het ging helemaal mis dus we hebben weer even stapje terug gezet. Eerst het L2 maar eens beter voor elkaar krijgen :')

Melissa, wat een held met dat springen zeg _/-\o_ ik doe het je niet na! Niet balen van jezelf hoor! Dat hoort er gewoon bij, is een leerproces, dat lossen jullie samen wel op :(:)

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 13:25

Melissa ze ziet er goed uit hoor! Fijn he!
Nova krijgt dus ook eiwitten bij, en ik zie echt zoveel verschil! Zal eens kijken of ik foto's kan vinden waar het duidelijk op is.

Linda; tuurlijk mag je dat vragen! Haar balans in galop is namelijk wel heel goed. Het is alleen het aanspringen waar ze moeite mee heeft. En dat komt meer door de draf (sluiten en activiteit tegelijk behouden) dan de galop zelf.

Uiteraard niet zomaar opeens een slangenvolte gereden. Maar ze bood het zelf aan. In galop kan ze voltes 10m beide kanten op, van hand veranderen, door in contra en dan voltes van 12/15m zijn ook geen probleem. Dus vanuit die oefeningen uiteindelijk doorgereden naar een slangenvolte.

Was die perfect? Nee vast niet. Maar wel drie bogen netjes nagefelijk gebleven, ging niet racen e.d.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 22:34

Wendy hopen dat het bij Kayenne ook goed zn werk doet!
Het staat natuurlijk ook in combinatie met training, ergens las ik laatst iemand die er niet tevreden over was maar dat paard stond ook niet in training. Ik geloof ook niet in een product wat spieropbouw ondersteunt zonder training.
Ik vind het heerlijk met dit weer om 2x per week binnen te rijden 's avonds haha. Maar idd het vergt wel heel wat meer tijd dan bij huis

Linda inderdaad eiwit is wel belangrijk, dit product is ook veel eiwit. Heb haar in de lucerne wel ietsje teruggezet, mocht ze van het winter toch weer iets meer terugvallen dan heb ik nog weer wat om op te schroeven. Zoals ze het nu doet heeft ze aan 2x daags 1 schep lucerne voldoende
Voor een maand of wat terug had ik ook zeker niet gedacht dat ik dit allemaal zou gaan springen, dan scheelt een fijne instructrie wel echt heel veel voor het vertrouwen.

Sanne welk eiwit product kreeg Nova erbij?

Ken dinsdag een dagje vrij gegeven, gisteren gelongeerd en vanavond wezen lessen. Draf liep ze er lekker overheen te sjouwen, galop bezig geweest met het meer loslaten. Ze wil af en toe nog wat strak worden in de galop, met name linksom. Kleine volte inzetten daarin wat meer buigen en terugsluiten en dan weer naar voren eruit en wat wijken voor het linkerbeen meegepakt in de galop zodat ze wat makkelijker om het binnenbeen gaat buigen. uiteindelijk halsstrekkend in de galop afgesloten en heel fijn los. Daar kunnen we de komende week mooi mee verder sleutelen :)

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 22:42

Ik ben juist wat bang voor eiwit/suiker. Ze schuurt heel snel en heeft snel last van dr darmen. Dus daarom vind ik het wel wat spannend. Maar we zijn nu rustig een beetje aan t voeren. Dus ben benieuwd!

Heb mijn bucas deken ook binnen, dus wie weet werkt dat ook wel fijn voor haar rug!

Ik kan altijd binnen rijden, hebben een binnenbak bij stal :) dat is wel erg fijn in e winter!

Haha m oefeningen, dat duurt nog wel even bij ons!
Alhoewel ik wel al travers in stap meeneem en als ze fijn is lijkt het ook prima in draf.
Ook appyumement gaat dan prima.
Maar dan moet ze gewoon lekker los zijn en goed aan mijn hulp staan. Anders vraag ik het ook niet want dan wil het ook niet.

Dus meestal met de basis bezig. Maar voor ons werken die oefeningen wel om los en sterk te worden voor haar galop die niet zo sterk is. Omdat ze haar achterhand dan meer erbij moet pakken natuurlijk

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-20 21:44

Wendy hopen dat Kayenne de hoeveelheid eiwit goed kan hebben!
Oh inderdaad heel fijn om lekker altijd binnen te kunnen rijden in de winter. Al moet ik zeggen dat ik kou niet eens zo erg vind maar wind en regen daarin tegen :+

Gisteren lekker thuis in de bak gereden en vandaag mocht ze maar naar een oefenparcours. M'n zusje heeft haar gesprongen, ze had haar handen eerst goed vol, was een heel mooi aangekleed parcours dus heel veel te zien. Als ze dan maar een paar rondjes gehad heeft is het wel weer goed. Eerste rondje springen moest ze er ook wel aardig aan rijden,2e rondje ging ze rond zo van oh maar nu weet ik hoe dit moet, ik ga wel vast hoor :+
Daarna zelf nog een paar lijntjes gereden, weer een angst overwonnen, en dat met springzadel (ik rij echt nooit met springzadel ) Ik vind het maar niks van die kleurrijke hindernissen met hekjes en plankjes en muurtjes, nergens voor nodig want op hindernissen kijkt ze totaal niet, alle gekkigheid springt ze gewoon, het is echt de omgeving wat ze nog heel spannend vind.
Heel veel geleerd en ze heeft heel veel plezier gehad :) Voor de liefhebbers heb ik een filmpje per PB beschikbaar