[HK] B-debuut in 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

roosjenat

Re: [HK] B-debuut in 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 12:40

Succes allemaal!
Maandag geen wedstrijd want de tijd komt niet uit helaas.

Woensdag een fotoshoot met miley en een van mijn andere pony's. Donderdag komt de zadelpasser om te kijken als het dressuurzadel nog past. Zo niet dan verkoop ik die en koop ik een nieuwe.

Vandaag gaan wodan zijn ijzers eraf en dan blijft hij op blote voeten.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 17:31

MonteKarlo schreef:
Huh ghostattack zie ik nu Zara in de boktmarkt ?

Klopt. Ik heb toch echt wedstrijdambities en met Zara is het nu ruim een jaar later nog steeds continu ruzie en gezeik met rijden. Inmiddels ben ik een dikke 15.000 euro verder en op een gegeven moment is de koek op. Dat betekent niet dat ik haar zomaar random verkoop, absoluut niet zelfs. Ze staat te koop voor als de juiste persoon zich meld, dus enkel iemand waar ik echt een goed gevoel bij heb en waar het vooral met rijden goed mee klikt. Ze blijft de komende tijd dus gewoon bij mij, maar staat eigenlijk in de 'stille verkoop'. We hebben nog genoeg dingen op de planning staan en die gaan we ook zeker nog doen ;) Als er geen juiste persoon is voor haar, blijft ze gewoon lekker bij mij. Dan kies ik ervoor om volgend jaar een tweede paard erbij te kopen en Zara in te zetten als fokmerrie / recreatiepony.

Ons debuut staat nog steeds op 6 en 7 mei gepland. Daarnaast hebben we ons ingeschreven voor de Paard&Leven dag 17 juni in Ermelo. Daar rijden we een dressuurles mee.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 17:33

Ghostattack schreef:
MonteKarlo schreef:

Klopt. Ik heb toch echt wedstrijdambities en met Zara is het nu ruim een jaar later nog steeds continu ruzie en gezeik met rijden. Inmiddels ben ik een dikke 15.000 euro verder en op een gegeven moment is de koek op. Dat betekent niet dat ik haar zomaar random verkoop, absoluut niet zelfs. Ze staat te koop voor als de juiste persoon zich meld, dus enkel iemand waar ik echt een goed gevoel bij heb en waar het vooral met rijden goed mee klikt. Ze blijft de komende tijd dus gewoon bij mij, maar staat eigenlijk in de 'stille verkoop'. We hebben nog genoeg dingen op de planning staan en die gaan we ook zeker nog doen ;) Als er geen juiste persoon is voor haar, blijft ze gewoon lekker bij mij. Dan kies ik ervoor om volgend jaar een tweede paard erbij te kopen en Zara in te zetten als fokmerrie / recreatiepony.

Ons debuut staat nog steeds op 6 en 7 mei gepland. Daarnaast hebben we ons ingeschreven voor de Paard&Leven dag 17 juni in Ermelo. Daar rijden we een dressuurles mee.

Begrijpelijk!
Als je al zoveel geld er in hebt gestopt dan is het idd op een gegeven moment klaar. Hopelijk vind je een geschikte baasje en kan jij verder met je ambitie!
Veel succes met verder trainen in ieder geval.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 17:38

Helaas moet ik Wodan hier afmelden.
Wodan staat ook te koop en ik ga niet meer met hem op wedstrijd.

Ik heb hem nu 2 jaar maar in zijn vorige jaren reed hij alleen maar buiten. De overgang van alleen buitenritten naar 5x per week trainen kan hij niet en hij vind het in de bak werken niks aan.

Hij staat te koop maar gaat alleen weg naar iemand die graag buiten wil rijden. Misschien houd ik hem zelf maar daar moet ik nog even overna denken.

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 18:59

roosjenat schreef:

Ik heb hem nu 2 jaar maar in zijn vorige jaren reed hij alleen maar buiten. De overgang van alleen buitenritten naar 5x per week trainen kan hij niet en hij vind het in de bak werken niks aan.

Hij staat te koop maar gaat alleen weg naar iemand die graag buiten wil rijden. Misschien houd ik hem zelf maar daar moet ik nog even overna denken.

Jeetje jammer zeg! Hopelijk kan je een geschikt nieuw baasje vinden. Zelfde voor jou Ghostattack!

xsensibel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-17 23:21

PrimaDonna_ schreef:
Beste meiden,
Ik zal dit topic gaan verlaten. Heb gisteren afscheid moeten nemen van mijn lieve vriendinnetje... Zij was en is mijn droom <3
Ze staat lekker haar buikje op de eeuwige groene weides rond te eten..

Op dit moment heb ik het even helemaal gehad met de paarden. Dit is nu al mijn 4de maatje waar ik afscheid van heb moeten nemen. Zodra ik weer iets heb van; jaa.. ik mis het ga ik rustig op zoek.
Maar voor nu, even niks.. rust, alles een plekje geven.

Heel veel succes allemaal verder in de toekomst!

Ohh wat vind ik dit rot om te lezen... zag dit echt niet aan komen. Heel erg veel sterkte <3

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 08:15

Even over mijn debuut: gisteravond 184 en 183 gereden. Was een jury met veel 6 en 7'en. Maar was zooooo tevreden. 1 minpuntje was dat ze uit de galop viel maar ze was echt op. Had 25 min ingereden en mentaal was ze volledig op. Hoe kan ik dit oplossen? Meer km's rijden? Want thuis heeft die dit probleem helemaal niet. Ze was ginder in het begin kijkerig maar was al snel over. Kortom; ben trots op haar! Zeker als je weet dat we van zo ver komen.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 08:57

Gefeliciteerd HiFive.

6en en 7ens hoeven niet verkeerd te zijn mits ook hier af en toe commentaar bij staat waarom t 6en en niet hoger is of waarom nog een 6 en geen 5.

Qua mentale training denk ik dat je kilometers moet gaan maken.

Gaat vast goed komen. Geniet van t feit dat je nu officieel geklasseerd bent.

Orthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 12:36

Gister mijn 2e B debuut gehad, 191 punten en 189. Vorige keer rond de 200 gescoord, dus een stukje minder maar hadden toch wat opstartproblemen. Resulteerde wel in 2x een 2e prijs :)

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 13:29

Gefeliciteerd beide met jullie punten! :)

Blue_Berry

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 13:31

HiFive5 schreef:
Even over mijn debuut: gisteravond 184 en 183 gereden. Was een jury met veel 6 en 7'en. Maar was zooooo tevreden. 1 minpuntje was dat ze uit de galop viel maar ze was echt op. Had 25 min ingereden en mentaal was ze volledig op. Hoe kan ik dit oplossen? Meer km's rijden? Want thuis heeft die dit probleem helemaal niet. Ze was ginder in het begin kijkerig maar was al snel over. Kortom; ben trots op haar! Zeker als je weet dat we van zo ver komen.

Wauw, gefeliciteerd! Ik denk gewoon echt kilometers maken. Dat mentale stukje kan je thuis gewoon niet trainen, dus lekker ervaring opdoen en dan moet het goed komen :D

Orthos schreef:
Gister mijn 2e B debuut gehad, 191 punten en 189. Vorige keer rond de 200 gescoord, dus een stukje minder maar hadden toch wat opstartproblemen. Resulteerde wel in 2x een 2e prijs :)

Nette punten! Gefeliciteerd :D

Vanmorgen mijn debuut gehad, 1e en een 2e prijs met 194.5 en 189 punten! Hier in de polder waaide het flink en veel windmolens die toch meer geluid maakte dan verwacht. Overall super trots en veel zin om weer te gaan starten.

Afbeelding

Afbeelding

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 13:32

Gefeliciteerd met alle winstpunten!

Inney

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 14:21

Gefeliciteerd allemaal met de goede punten! Was vandaag ook wel echt heel winderig.

Wij hebben ons debuut afgesloten met 187 en 186,5. Op zich wel tevreden, sloot goed aan bij mijn gevoel. Nu lekker kilometers maken. Mijn doel is toch wel in de 190 haha.

Afbeelding

Afbeelding

Even wat beeldmateriaal. Ik moet echt aan mijn balans werken. Hij zit soms ook zo moeilijk dat soepele smalle ding haha.

Qua moe worden is het denk ik gewoon kilometers maken en tijd geven. Komt vast goed!

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 14:42

Denk dat iedereen hier wel tevreden mag zijn !

Tymone

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 14:57

Wat een mooie punten allemaal zeg. Ga ook duimen voor zo'n mooi debuut volgende maand.

Sharonaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 16:09

Ik lees eigenlijk elke dag maar post erg weinig.
Jeetje PrimaDonna, heftig, ik schrok er toch wel van toen ik het las..Zoveel plannen, zo blij met dit paard en er kwamen geweldige foto's en verhalen voorbij. spijtig dat het zo heeft moeten lopen. Je hebt gelijk dat je het niet open en bloot op internet plaatst.. Mocht je het kwijt willen, mijn pbbox staat altijd open. Het zal de komende tijd nog wel erg moeilijk zijn en blijven, maar je zal het op een gegeven moment een plekje kunnen geven, geloof me, er komt een dag dat het weer gaat kriebelen. Heel veel sterkte gewenst de komende tijd, en neem de tijd om het te verwerken!

G.A. Begrijpelijke en moeilijke keuze hoor. Als je ambities hebt voor de sport en het gaat niet lukken kan erg frustrerend zijn.. Hopen op een mooi plekje voor der, en fijn dat je eventueel de mogelijkheid hebt om er een tweede paard bij te hebben. Kun je haar toch bij je houden met met andere doeleinden. Ik blijf het een erg leuk dier vinden.

Veel vervelend nieuws komt er voorbij zeg. Helaas hoort dit er ook bij, maar je post natuurlijk liever een leuk berichtje.
Ook Roosjenat sterkte met het bericht. Wie weet blijft hij toch wel bij jou!

Gelukkig ook veel goede berichten met mooie debuten! gefeliciteerd iedereen met de punten en winstpunten! Lekker km maken.

Mijn pup gaat ook lekker, rijd nog steeds rond de 3 x per week en hij krijgt lekker conditie en een wat minder puppy achtige uitstraling. Ook gaat hij al lekker ontspannen en op zn eigen beentjes lopen!

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 17:22

Goede punten allemaal!

Sharonaa : fijn dat het zo goed gaat!

Ik heb wodan zijn advertentie er eerst weer afgehaald , ik kan het gewoon niet over mijn hart verkrijgen hem weg te doen.

Ik begin gewoon weer bij 0 en ik ga minder met hem doen zodat hij zich niet kan vervelen in de bak.

Als ik toch nog een perfect baasje tegenkom dan ga ik er nog maar eens over nadenken maar eerst ga ik het toch maar proberen.

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 19:21

Ik lees ook trouw iedere keer bij maar ben zo gigantisch druk dat ik het soms lastig vind. Ook heb ik zelf nog niet zoveel te melden omdat ik pas vanaf mei start.

Maar er zijn mooie punten gereden. Erg goed gedaan en ga zo door!

Oom wat minder nieuws gelezen maar knap om de beslissing te maken. Is een moeilijke keuze

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-17 20:56

Ik zie veel mooie punten voorbij komen, netjes allemaal! :D

Wij hebben voor morgen weer een les gepland staan, we moeten hard werken om een winstpunt waardige B proef te rijden := Voorlopig zijn we namelijk nog niet echt B waardig, want de linkergalop blijft moeilijk. Rechts gaat steeds beter, alleen nog niet heel erg ontspannen. Ze springt wel heel makkelijk aan, maar ze kan ook heel gemeen doen en netjes aanspringen en dan uit het niets een giga bok geven :') We moeten nu veel gaan werken aan het aanspringen in de linkergalop en daarna aan het in galop blijven linksom. Ze valt er nog snel uit, waardoor ik heel veel moet drijven om haar voorwaarts te houden. Dat zie je ook enorm terug op de foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 17:44

Ghostattack schreef:
MonteKarlo schreef:

Ik snap je heel goed,en ik hoop ook echt dat je een geschikt iemand voor haar gaat vinden zodat je zelf weer verder kan ! Succes :j

roosjenat schreef:

Ook die zag ik niet aankomen! Jammer, maar wel heel eerlijk tegenover het paard.

HiFive5 schreef:

Wauw gefeliciteerd! Denk dat je er goed aandoet veel kilometers te maken inderdaad, en ook op andere plekken gaan trainen als je die mogelijkheid hebt. Veel meenemen, buiten rijden zodat ze veel ziet, een keer springen ofzo, gewoon heel veel doen en laten zien.

Orthos schreef:

Alsnog geen mindere punten toch ! Gefeliciteerd :j

Blue_Berry schreef:
Vanmorgen mijn debuut gehad, 1e en een 2e prijs met 194.5 en 189 punten! Hier in de polder waaide het flink en veel windmolens die toch meer geluid maakte dan verwacht. Overall super trots en veel zin om weer te gaan starten.

[ [url=m/ki3H0U.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/rEiMzk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jij ook gefeliciteerd! Zuur van dat halve puntje anders had je in die proef 2 winst maar hee waar hebben we het over := dit is ook super goed! En wat braaf ondanks de wind en de molens enzo.

Inney schreef:
Gefeliciteerd allemaal met de goede punten! Was vandaag ook wel echt heel winderig.

Wij hebben ons debuut afgesloten met 187 en 186,5. Op zich wel tevreden, sloot goed aan bij mijn gevoel. Nu lekker kilometers maken. Mijn doel is toch wel in de 190 haha.

[ [url=m/5MuEgR.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/HfXI5a.jpg]Afbeelding[/url] ]

Even wat beeldmateriaal. Ik moet echt aan mijn balans werken. Hij zit soms ook zo moeilijk dat soepele smalle ding haha.

Qua moe worden is het denk ik gewoon kilometers maken en tijd geven. Komt vast goed!

Haha doelen stellen kan geen kwaad! En gefeliciteerd met je winspunten :j

MonteKarlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 17:50

Hier gaat het super super goed, de verandering van stal heeft ons veel positiviteit gebracht en ons debuut staat op 13-5 maar als nog iets in de buurt is misschien wel wat eerder.

Nog even een fotootje van gisteren :)

Afbeelding

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 18:02

MonteKarlo schreef:
Hier gaat het super super goed, de verandering van stal heeft ons veel positiviteit gebracht en ons debuut staat op 13-5 maar als nog iets in de buurt is misschien wel wat eerder.

Nog even een fotootje van gisteren :)

[ [url=m/tEAJA9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind jullie echt een leuk duo! Fijn beeld ook. :)

Wij gaan woensdag weer een uitje maken naar school om te oefenen op vreemd terrein. Ik doe de opleiding paardenhouderij en -sport en krijgen ook paardrijles, in die lessen mag je je eigen paard meenemen. :) Geen druk, gewoon lekker oefenen.

Vrijdagochtend hadden we weer les. Mijn instructrice was even erop gesprongen voordat ik erop ging (doen we wel vaker), maar we herkende haar echt even niet. Ze was ontzettend ril, schrok van alles en echt explosieve reacties op haar been (lees: naar voren schieten). Alles om onder het werk uit te komen. Zo hebben we haar echt nog nooit gezien.
We denken beide spierpijn, maar dan iets heftiger als normaal. Ze laat het namelijk normaal ook wel goed merken als ze spierpijn heeft. Ze zat wat vast bij de lendenen van de week en die heeft zij toen aardig los kunnen rijden. Sinds vrijdag heeft ze een warmer dekentje op omdat haar spieren toch blijkbaar een klap hebben gehad van de koude wind. Vandaag even gevoeld bij de lendenen ze hield ze al wat minder strak als van de week.

Vanmiddag aan een halster gelongeerd en ze ontspande prima. Lekker met het neusje over de grond.

Morgen gaan ik samen met instructrice weer een poging wagen, dus morgen weer een update van onze kant. :)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 19:02

Vervelend maar begrijpelijk GA en Roosjenat. Hoop dat jullie snel een leuk baasje vinden.

Ziet er netjes uit Montekarlo!!

mjcv lekker dat je zo gemakkelijk op vreemd terrein kunt oefenen!
Spierpijn en kou is idd niet lekker, hopelijk loopt ze morgen beter.

Hier niet echt een ideale voorbereiding met 2x springles voor onze BB proefjes morgen haha.
Gisteren nog even een half uurtje geoefend en tsja zitten hele goede stukken tussen maar ook mindere.
We gaan het morgen zien. Voor het eerst tussen de hekjes op gras volgens mij.

mcjv

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 19:06

@ Josien
Inderdaad erg makkelijk! En we krijgen ook nog eens les :D

Heel veel succes morgen! :)

Searcher

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 22:03

Mijn haflinger en ik hebben 2 april ook ons debuut (voor beide echt de eerste keer) gehad. Het resulteerde in 2 x 180,5. Zonder mn 8 op verzorging had ik deze niet gehad haha.
Vooral in de galop gaat nog veel mis. Heeft me echt punten gekost. Laatste weekend van april mogen we weer. Hoop op een wonder voor die tijd want iets hogere punten zou wel leuk zijn :D

Afbeelding