[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 01:50

lovemario schreef:
afgelopen zaterdag mijn 3e wedstrijd gehad. 2x 191 en 2x 1e prijs. teller staat nu op b+9!! nog 1 puntje en dan door naar de l1 :D inmiddels 4x een 1e prijs en 1e een 3e prijs en 1 x 4e plaats. en alles boven de 189! nou dan denk ik dat ik heel snel uit de b moet :')

erg lang niet op bokt geweest dus zal nu ff reageren haha. ik ga inderdaad meteen naar de l1. paardje heeft al z gelopen dus appeltje eitje haha. nu moeten we het alleen nog samen doen natuurlijk.
heb me opgegeven voor de selectie van de groninger kampioenschappen voor de L1 !

Senna, je hoeft je nergens voor te schamen! iedereen is onderaan begonnen. en als ze lachen, laat ze dan maar lekker. over een paar jaar lach jij hun uit als je dikke punten gaat scoren :D

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 19:31

Senna1988 schreef:
Haha gaat niet zo zeer om leeftijd hoor. Trek het me gewoon teveel aan dat t niet altijd goed gaat en dat ik als n sukkel door de bak rij. En ik weet dat paard t kan want bij vriendin loopt ze gewoon super. Dus de fout ligt bij mij en daar baal ik dan van.
Maar vd week weer vol goede moed er tegen aan ;)

Maak je niet gek dit heb ik ook vaak.
Ben ook te snel onzeker en voel ne dan soms een beginner dat net begonnen is :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 19:37

Niet te onzeker voelen hoor. Iedereen begint ergens en aldoende leert men... Als ik verleden jaar kijk en bedenk wat ik nu allemaal al weer geleerd heb.. Dat geldt voor jou ook en zo blijf je je ontwikkelen. :j

Ik start donderdag voor de 2e x L1. Voor het allereerst, op gras en op een groter concour. En we hebben niet gek veel getraind de laatste tijd, omdat we er veel uit hebben gelegen. Eerst ben ik ziek geweest, nierstenen, toen zat paard in de hechtingen en toen weer in de hechtingen. (Op dit moment zitten er nog hechtingen in maar wel trainbaar)
Dus ik ben benieuwd. Ik ga maar met het idee van 'alle kilometers zijn mooi meegenomen'. Toen ik van de week fotos zag van mijn rijden, werdt ik ook al niet zo al te vrolijk hahahahaha :o
Werk aan de winkel := :))

Sanne96

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 15:33

vandaag weer gestart, man wat vond ze dat spannend. Kreeg het er ook niet uit. Dus lekker voor de ervaring gereden.

163,5 en 169, jammer maar we moeten gewoon kilometers maken

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 17:48

Ja dat onzekere is bij echt een minpunt. Maar goed het is al stukken verbeterd.

Sanne jammer van de punten.
Gewoon veel km's maken.
Ik ben ook benieuwd donderdag.
Ik heb echt het idee hoe meer ik train hoe slechter het gaat.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 17:53

Ik heb idee dat hoe slechter het weer hoe slechter het gaat, gisterenavond eindelijk weinig wind en een waterig zonnetje, en alles ging terug vanzelf.... Te veel trainen mag ik ook niet doen, maar te weinig ook niet, 2 dagen rijden en dan 1 dag rust lijkt hier ideaal, 2 dagen rust is drama, 3 dagen na elkaar rijden is ook drama...

Donderdag op gras zonder ijzers, grote concours met veel ringen, ik ben benieuwd! (Vooral voor het weer)

Ik moet wel zeggen dat voor mij proef 3 en 4 beter te rijden zijn dan 5 en 6, ik weet niet waarom, maar proef 5 kom ik altijd in de knoop.

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 18:49

Balen Sanne! Komt vast goed met veel ervaring opdoen :)

Succes donderdag Seltje! Is het over het algemeen te doen om zonder ijzers op gras te starten? Ik heb nog nooit op gras gereden dus heb me tot nu toe ook alleen nog maar opgegeven voor wedstrijden op zand.

Wij gaan morgen voor ons B-debuut! Nu maar hopen dat pony haar manen en staart een beetje wit houdt vannacht :')

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-16 19:48

Ik ben 1x gestart op het gras zonder ijzers dat was een drama het ochtend dauw stond er nog op.. dus glibber glibber.
Ik hoop donderdag ook op een redelijk te rijden ring.. vanaf morgen word het gelukkig beter weer. Dus hopelijk droogt het allemaal op tijd.

Succes Spianna

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 19:51

Ons B-debuut zit erop! Rianne was heel fijn te rijden, de tweede proef was voor mijn gevoel wat rommeliger maar uiteindelijk toch 192 en 189 punten gereden en bij de tweede proef een 3e prijs :D

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 20:02

Afbeelding
Afbeelding
Wij hadden vandaag onze tweede wedstrijd ! En t ging geweldig <3
We zijn eerste en tweede geworden met 198 en 193 punten!
Had ik niet verwacht gezien we voor t eerst op gras startten en ik voor mijn gevoel voorzichtig (lees lafjes) reed..
Een super enthousiaste jury en een mega braaf paard hebben mijn dag helemaal goed gemaakt :)

Zo en nu bijlezen

Senna1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 20:17

Gefeliciteerd met de punten!
Vandaag met vriendin en ons paard weer weggeweest, ze heeft weer 2 winst dus erg blij. Maar man ik heb echt plaatsvervangende zenuwen voor haar haha.
Wordt nog wat als ik ga starten.. hoe gaan/gingen jullie om met wedstrijdstress?
Morgen zelf weer rijden, ga weer met goede moed er tegenaan! Hopelijk zaterdag weer les :)

rebecc1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 20:25

Gefeliciteerd allemaal met de punten!

@sanne, inderdaad lekker kilometers maken, komt vanzelf goed.

@senna, bij mij doen valeriaan pillen wonderen :+

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 20:45

Wat een mooie resultaten! Gefeliciteerd allemaal!

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 21:21

Euforie : wel leuk zon echt' concours. Op gras en met springen d'r bij enzo! Leuk sfeertje :)
Wat vond je van de overstap van B naar l1? Wanneer voelde jij je er klaar voor?

Sanne; jammer van je punten :( heb je bruikbaar commentaar?

Zo spianne wat een mooi debuut! :) en nu lekker die regelmaat d'r in en dit volhouden komt t helemaal goed

Senna: ik was alleen de 1ste keer zenuwachtig en heb me op m'n paard gefocust. Was op t laatst zo blij en bezig met m dat ik m'n punten haast vergat na afloop. Gewoon lekker rijden en genieten van het hele 'op wedstrijd gaan ' ik zei tegen mezelf ; je wilt dit al een jaar verpest dit niet met je eigen zenuwen!!
Strng zijn voor jezelf :p

darkadia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 21:55

Super leuk allemaal!

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 17:41

:wave:

Gezellig nieuwe mensen, welkom! :D

Senna, nergens voor nodig! Gewoon lekker gaan rijden en vooral plezier hebben. Daar gaat het toch om. Iedereen leert nog steeds nieuwe dingen. Ik zou me er echt niks van aantrekken en gewoon lekker genieten.

Lovemario, leuk selecties! Wil ik mij ook voor opgeven. Lijkt me vooral leuk om het te proberen.

Euforie, gaaf zo'n concours! Hier heb je dat ook in de buurt. Hoop volgende keer mee te kunnen doen. Komt vast goed! En je moet het gewoon zien als een ''normale'' wedstrijd, er is niks anders aan. :D

Sanne, zonde van je punten maar gewoon kilometers maken. Had je zelf het gevoel dat het niet goed ging of? Bruikbaar commentaar erbij gekregen?

Spianne, nette punten hoor! Gefeliciteerd, ook met je prijs. :D

Eileen, ik heb het al gezegd maar ik ben trots op je! Ik zeg bewust jou, omdat ik weet dat Az het met 2 hoeven in z'n neus doet haha. Wanneer (en waar) heb je weer wedstrijd?

Wij zijn net terug van een weekend weg met stal dus nu maar eens kijken wat er bij ons in de buurt is binnenkort. Ik denk dat ik 12 mei weer dressuur ga starten. Donderdag hoop ik te gaan springen, ligt eraan hoe de training gaat.

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 20:13

Utixo schreef:
Hm, hier staat opeens dat de Talentendagen vanaf de klasse Z zijn. Eerder stond er dat het voor alle niveaus was.

Welkom Gliss! Een foto vinden wel leuk.

Hierbij de foto's :j excuus dat de bovenste niet zo duidelijk is.
Nu volop in voorbereiding voor ons debuut op 22 mei! M'n wedstrijd outfit van 10 jaargelden weer uit de kast gehaald. Ik heb nog een witte ribbroek van Eurostar :o Heeeeul erg retro, zo erg dat het hip is {:}

Afbeelding

Afbeelding

Senna1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 21:04

Gliss, wat leuk dat je weer gaat starten! Benieuwd naar je retro outfit! ;)

Vandaag heerlijke training gehad en zo waar weer eens gegaloppeerd! Verder lekker laag gereden, motortje aan en heerlijk ontspannen. Kon ik gelijk t doorzitten weer oefenen :)
Het ene moment super goede moed om in september te starten, maar blijf het doodeng vinden! :p

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 21:29

Gliss leuk paard heb je!

En Senna klinkt als een fijne training! Gewoon lekker gaan starten in september. En ja het is doodeng maar een proefje is ook zo weer voorbij :+

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 14:22

Hier geen zomer seizoen, ik merk gewoon dat het met de dressuur buiten helemaal niet lukt. binnen heeft ze veel minder om naar te kijken :Y) dus we trainen gewoon door.

Gister heerlijk conditietraining gedaan op het strand, man wat heeft dat paard een uithoudingsvermogen ze stopt gewoon niet.

Vandaag heerlijk bovenin de staanders gesprongen <3 hoe hoger hoe beter ze het doet.
(de foto ziet er een beetje ongelukkig uit haha) had niemand om foto's te maken, dus zelf maar telefoon op de bakrand en filmen :')
Afbeelding

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 16:27

Nann__ schreef:
:wave:

Eileen, ik heb het al gezegd maar ik ben trots op je! Ik zeg bewust jou, omdat ik weet dat Az het met 2 hoeven in z'n neus doet haha. Wanneer (en waar) heb je weer wedstrijd?

Wij zijn net terug van een weekend weg met stal dus nu maar eens kijken wat er bij ons in de buurt is binnenkort. Ik denk dat ik 12 mei weer dressuur ga starten. Donderdag hoop ik te gaan springen, ligt eraan hoe de training gaat.

haha true story, azrael de professor :))
Ik ga 5 juni (zondag) starten in Bemmel. Doe ook mee! Heel fijn starten op zand. Indoor losrijden en outdoor de proef :D

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 16:28

Wow sanne, die gaat hoog! :oo
start je ook in 't springen?

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 16:30

leeneliefje schreef:

Het is wel de bedoeling om in het springen te gaan starten en wie weet ook crossen, maar voor nu springen we gewoon lekker thuis :P

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 16:34

Sanne96 schreef:
leeneliefje schreef:

Het is wel de bedoeling om in het springen te gaan starten en wie weet ook crossen, maar voor nu springen we gewoon lekker thuis :P

Ah ok! En wat houdt je tegen? Ben gewoon benieuwd :)
Ziet eruit als een paard met veel springvermogen :D

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 17:15

leeneliefje schreef:
Ah ok! En wat houdt je tegen? Ben gewoon benieuwd :)
Ziet eruit als een paard met veel springvermogen :D

Het is mijn 1e paard en ook het eerste paard waar ik wedstrijden mee rijd. We hadden wat moeite met dat eene winstpuntje rijden om te mogen gaan springen, ze vind dressuur gewoon echt niet leuk. en zodra we de witte hekjes binnen rijden denkt ze zoek het zelf maar uit :+ . met springen daarin tegen doet ze het echt top, heel relax en fijn te rijden. het is een paard met veel vermogen inderdaad! ze geeft ook een fantastisch gevoel als je over een hindernis gaat. Nu ben ik vooral bezig met zelf meer vertrouwen krijgen (ben een tijdje terug samen gevallen) en dan gaan we starten! Maar verwacht met springen eigenlijk geen problemen :)