[HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 21:30

startlijst net online en ze starten gewoon om 17 uur, erg jammer dat ze er niks mee doen met de tips vd KNHS. Heb meteen afgemeld en ben nu benieuwd of ik toch moet betalen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 22:26

Verstandig om af te zeggen, er komen nog wedstrijden genoeg en ons leven hangt er niet van af gelukkig!

Hier vanavond allebei gelongeerd in vanmiddag gesproeide bak, fijn even geen stof!

NatasjaS

Re: [HK] M1-Debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 06:40

De paarden gaan waarschijnlijk niet mee het weekend........ze vinden het te warm. Baal wel heel erg. Speciaal deze camping uitgezocht, wilde graag naar de Veluwe. Van alles ervoor aangeschaft....... Stomme hitte.

Flevolander

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 06:57

NatasjaS schreef:
De paarden gaan waarschijnlijk niet mee het weekend........ze vinden het te warm. Baal wel heel erg. Speciaal deze camping uitgezocht, wilde graag naar de Veluwe. Van alles ervoor aangeschaft....... Stomme hitte.

wat jammer, lijkt mij juist heerlijk om ochtends in alle vroegte lekker een rondje Veluwe te kunnen doen en dan vervolgens lekker bij het zwembad te gaan zitten..

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 10:58

Oh jammer zeg...
Maar verstandig, eerst een lange trailerreis in de warmte en dan daar in een vreemde omgeving met waarschijnlijk veel steekbeesten...

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 09:57

Wat balen zeg!!

Hier was het vanochtend goed te doen. Tropenrooster, 5 min ingereden maar ze was er gelijk bij met haar hoofd. 1e proef tevreden met winst. 2e proef ging beter, maar wel wat spanningsfoutjes en daar flink lager
Zijn naar huis gegaan dus coupons heb ik niet. Zullen straks wel weer even langs rijden.

Maar super gaaf. Alles ging beheerst qua tempo, braaf met op en afzadelen, langs bloembakken, hekjes en pionnen en jury hokjes :D misschien voortaan minder lang inrijden

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 12:02

He super fijn zeg!
Gefeliciteerd! *\o/*

Ik heb voor volgende week zondag toch nog bij kunnen schrijven, had niks opgegeven vanwege de warmte maar zag dat het wat minder wordt dus ik dacht proberen of ik er nog bij kan kan altijd...

Vanmorgen tijdens de voorspelde regen naar strand geweest, paar druppels gevallen meer niet, natter van het zeewater dan van de regen...

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 13:12

Vandaag ging alles mis wat er mis kon gaan. Ik ben nooit te laat, verslaap me nooit. Nu ging de wekker niet af. Had om 8 daar willen zijn, kwart voor 8 maakt m’n vader ons wakker van had je niet allang weg moeten zijn? In 5 minuten alles aan en weg. Gelukkig had ik gister al alles ingeladen. Ingevlochten alles.

Willen we weg van stal, lag de trailer stang nog thuis. Vriend weer naar huis om die te halen. We waren veeeeel te laat. Mocht gelukkig later starten. Niet fijn eraan. Kreeg hem niet fijn in de aanleuning. Heel veel vliegen en daar had hij last van. Schudden. Vervelend. Het was een flop.

Had zelf niks gegeten of gedronken. Dus was behoorlijk lam. 175 en 166. Die proef 16 is écht ruk om te rijden.

Nu maar even bijkomen... wat een aparte ochtend. Had voor ponylief 6 liter water mee + appelsap dus hij heeft na de proef echt heerlijk gedronken.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 17:51

Oh jee....
En dag om snel te vergeten dus!
Kan gebeuren...
Gelukkig hangt er niks vanaf...

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 17:55

Nee klopt... :-(

Is het bij jullie ook zo lekker koel buiten nu?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 18:00

Hier bijna geen regen gevallen helaas...
Nu wel hele harde wind, dus alles stoft alweer...
Frist wel een beetje op inderdaad!

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 09:40

Ach wat balen zeg!! Dan gaat vaak alles mis

Lekker Nouvel! Ik kom nog een x langs voor de strandrit, heerlijk zeg. Zal als goed is deze zomer nog met Hope op buitenrit :D

Nou hier happy!! Was vandaag vol maar gisteravond bericht of ik er nog bij wou, was een uitvaller.
Tuurlijk.
Inrijden dit x erg kort, 3 min? Was iemand vanaf gevallen en ben verplicht te helpen (eed voor afgelegd tijdens vpk al) maar kon weinig doen.. dus even gebleven en er toen op. Ze riepen al tijdens het opstappen :7 Nou ging als een tierelier. 1e proef wat lagere punten dan verwacht 176.5.. 2e proef zat 1 grote fout in maar 185.5 *\o/*

Dus dat korte inrijden houden we erin. Hebben nu even wedstrijd pauze, puntjes op de I doen. En over dik anderhalf week vakantie :)

Afbeelding
Trots <3

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 11:49

Jee wat goed zeg, gefeliciteerd!

Yevrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 12:12

Super goed gedaan!

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 18:40

Thnx!! :)

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 09:24

Jammer dat de paarden niet meer mee zijn gegaan Natasja! Uiteindelijk was het qua weer prima te doen dit weekend..

Leuk dat je je weer hebt opgegeven voor een wedstrijd Nouvel!

Wat jammer Harley. Dan zit ook echt alles tegen he.. -O- Nou, op naar de volgende keer!

Gefeliciteerd met je punten Meya. Ik rijd ook nooit heel lang in, anders is Marena op.. Haha. Goed om af en toe even een pauze in te lassen! Gaan jullie nog weg, op vakantie?

Marena heeft lekker een weekje vrij gehad met die hitte. Had sowieso steeds moeite om oppas te vinden dus kwam ook nog wel mooi uit zo. Gister weer even gelongeerd, vanavond maar weer 's rijden. Zondag gaan we weer op wedstrijd!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 09:46

Komt zo’n weekje vrij ook nog goed uit met die warmte en weinig tijd zelf!
Succes met je wedstrijd ook zondag!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 10:19

Nouvel schreef:
Komt zo’n weekje vrij ook nog goed uit met die warmte en weinig tijd zelf!
Succes met je wedstrijd ook zondag!

Ja inderdaad! Meestal doet ze het ook wel erg goed op een weekje vrij. Dankjewel! :D

PreHungaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 14:55

Ik meld me hier ook :) We rijden nog twee winstpunten en dan gaan we de overstap maken naar het M1.
Mijn PRE heeft vooral veel last van spanning, thuis loopt hij op dit moment super. Op wedstrijd wil hij graag te hoog gaan lopen en enorm met zijn benen de lucht in lopen waardoor we amper vooruit komen :P

Leuk om hier mee te lezen en jullie avonturen te volgen.

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 13:18

Succes alvast zondag Rianne!

Welkom keeyzie

We hebben nog niet concrete plannen om op vakantie te gaan, is wat aparte vakantieplanning dit jaar. Gaan wat daagjes weg, misschien nog met caravan weg en thuis klussen en genieten :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 13:33

Keeyzie welkom!

Meya, ook lekker toch!
Hier ook geen echte plannen, we wilden een paar daagjes weg, maar het is steeds zo warm en op stal zijn veel mensen op vakantie, wil toch graag met die hitte toch graag mijn paarden goed kunnen verzorgen...

Meya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 16:14

Nouvel schreef:
Keeyzie welkom!

Meya, ook lekker toch!
Hier ook geen echte plannen, we wilden een paar daagjes weg, maar het is steeds zo warm en op stal zijn veel mensen op vakantie, wil toch graag met die hitte toch graag mijn paarden goed kunnen verzorgen...

Ja gelijk heb je. Sta je ergens op stal of mensen bij jullie?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 18:33

Ik sta op een doe het zelf stal met 8 paarden, helaas zijn wij zo ong de enige echte serieuze mensen die er staan en die veel over hebben voor hun paarden.
Dan zijn er nu ook nog een aantal op vakantie en de rest aan het werk, dus dan ben ik blij dat ik vrij ben en wat vaker op een dag kan gaan...

Net even de proeven geoefend voor zondag, ging niet helemaal fijn, kreeg ‘m niet echt lekker aan de gang, aan het eind toch even wat meer doorgepakt en toen ging hij wat meer door zijn lijf lopen.
Nou ja, we zien het zondag wel...

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 19:22

Wij maandag de 2e wedstrijd in het M. Starttijd is 21.30 dus dan is het lekker afgekoeld :)

Kar_lien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 21:26

Hoi hoi! Ik lees al even mee omdat wij ook hard aan het trainen zijn voor het M1 en nu ons debuut gepland staat (18/8) vind ik jullie ervaringen helemaal interessant +:)+

Freek en ik zijn er denk ik wel bijna klaar voor om het maar eens te gaan proberen, ik zie het als een oefenrondje, hoewel dat nu makkelijk gezegd is.. Heeft iemand de gouden tip voor het (snel) op maat maken van de teugels na het hals strekken? Ik ben daar zooo langzaam in en het moet zo snel want daarna gelijk alweer de galop in! Als mijn teugels nog te lang zijn valt hij helemaal op de voorhand en krijg ik hem bijna niet meer fijn, zo zonde..