[HK]M2 debuut: wie nog meer??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 10:33

En een filmpje. Voornamelijk lang en laag gezien het de eerste keer trainen was na zijn vakantie.
Keertwending is lang niet goed ik weet het haha. Hij snapt pas net de hulp dus nu gaan we proberen kleiner te draaien.

Ik ben mij heel bewust van mijn wiebelbenen. M.n tijdens doorzitten. Ik ben daar heel erg mee aan het oefenen maar krijg ze nog niet stil. Als er iemand daar dé tip voor heeft Hoor ik het graag :)

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 19:54

vonneke schreef:
Uiteindelijk maakt het kwa prijzengeld vaak maar een beetje uit.

Voor de ruiters een stuk leuker om niet in handicap te rijden.

Ik denk met het prijzengeld wat we hier over het algemeen verdienen en het voor verenigingen vaak niet uit kan :P 1e prijs vaak rond de 40 euro.
Maar het is inderdaad een stuk leuker rijden tegen alleen de klasse waarin je start

Lematsjo fijn dat de pony de oefeningen dan al wel kent. Maar als je M2 rijd ben je toch neem ik aan ook wel serieus bezig met het paardrijden?

CP een wedstrijdpauze, ook wel eens goed.
Ik heb een appuyement nog niet eerder vanuit travers in gezet.
Ik pak ze nu af en toe in les spelenderwijs mee, ik moet dan een rechtsom of linksom keert inzetten en dan een paar passen appuyeren richting hoefslag

Nibbit herkenbaar, ik heb ook meer moeite met de travers als een stukje appuyeren.
Al ligt dat meer aan mij dan aan het paard

cp112

Re: [HK]M2 debuut: wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 20:24

Travers vind ik echt een k.. Oefening. Appuyeren gaat een stuk makkelijker af haha. Noedel zelf vind ook de travers ontzettend moeilijk. Wil ook nog niet echt.lukken. Ach, komt wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 20:53

Travers vind ik een super fijne oefening. Loopt hij ook echt zo door. Het sb vind ik weer veel moeilijker en vooral links om. Maar dat ligt echt puur aan mijzelf.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 08:25

Appyeren van uit de travers is lichamelijk, gezien de bouw van het paard, eigenlijk niet eens goed mogelijk. Zelfde met de keertwendingen.
Ik wist dit zelf ook niet maar hadden hier laatst een discussie over dus vandaar.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 18:43

Vonneke mogen don en ik op cursus travers? :P
Moet zeggen dat linksom nu meestal wel voor een 6 gaat, rechtsom zit ik zelf veel te veel prutsen wat meestal resulteert in een 4 en beetje geluk een 5.
Probeer het nu een stuk van de hoefslag af te doen zodat ze niet aan de hoefslag kan gaan klemmen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 18:58

Haha kom maar een cursus travers doen! Geen idee waarom Vos ze ze makkelijk loopt.

Vandaag les gehad en sb ging veel beter. Linksom plakt hij graag wat met de schouder aan de keerwand. Als ik dan daarbij ook nog eens aan de linkerteugel trekt denkt vos: 'goed bezig domme muts, ik ga lekker rechtdoor met veel stelling en geen sb...'

Vandaag veel meer buitenteugel en minder binnenteugel en voila dat ging stukken beter

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 12:45

Ik heb dit weekend mn laatste punten gereden *\o/* dus op naar de Z1!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 17:35

Gefeliciteerd! Z debuut al gepland staan?

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 20:44

Hoi, ik meld me hier ook! Ik heb vandaag mijn 10e winstpunt gereden in de m1. Ik wil nog een paar wedstrijden m1 blijven rijden dat het iets constanter is.

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 22:17

Gefeliciteerd Nibbit!! :)

En welkom Iruss.

Wij hebben zaterdag onze 2e M2 wedstrijd gehad. En onze eerste 2 wp zijn binnen. Was wel een hele lieve jury, maar ach die moeten er toch ook tussen zitten :)

Lifestyle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 21:36

Hallo bokkers

vond geen m1 topic, dus meld me even hier.

Vorig weekend voor eerst m1 gestart wat schooneidsfoutjes.. beter op letters gaan rijden maar alsnog veel 7ns en zelf een 8 voor de gebroken lijn waar hij eerst elke keer omsprong of appyament inzetten.
Ja ook een paard die alles kan is niet altijd handig. Vrydag start ik 2de keer ben benieuwd !

LeMatsjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 16:24

Weer wedstrijd gehad met als resultaat 194 en 190 en 2x een tweede prijs!!
Afbeelding

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 22:26

Super! Wat een knappe pony!

Ik heb vanavond vanuit de ruiterfit een yogales gehad. Wist totaal niet wat ik ervan moest voorstellen. Maar ben er nu wel achter dat het een vak apart is :')
Morgenvroeg Don lekker rijden en morgenavond naar de Toppers :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-15 23:12

Klinkt heel fijn Melissa! Heel veel plezier bij de Toppers!!

LeMatsjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-15 11:34

Weer 2x op wedstrijd geweest.
195 en 196 en 2x eerste en 204 en 188 en ook 2x eerste. Ik vond die 188 een beetje aan de lage kant maar ja is niet anders.
Afbeelding

Miiess18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:00

Hallo! Mag ik mij hier ook melden?

Ik ben Michelle, heb gister voor het eerst M2 gestart, met mijn haflinger vriend!
Ik zal ons even een beetje voorstellen!
Ongeveer twee jaar geleden ben ik begonnen met het trainen van Hyrano!
Meneer ging vaak rennen, en pakt het bit vast. We hebben toen het bit veranderd en dat ging al stukken beter. Na doortrainen hebben we toen besloten vorig jaar April meneertje uit te brengen in de sport...
Begonnen vanaf de B.. We vlogen door de klasses heen en zo zijn wij nu gekomen bij de M2.

Gister dus voor het eerst M2 gereden, opzich niet heel slecht gereden, Hij wilde ontzettend hard werken!
We hebben nog wat punten die nog niet helemaal bevestigd zijn, maar was zeker niet ontevreden!

Hele leuke jury! Met veel commentaar en tips opgeschreven, wat me zeker kan helpen!
We hadden heerlijk gereden, met fouten natuurlijk maar ook volgens de jury was het niet slecht!
Een 1ste plaats met 181 en een 3e plaats met 180 punten!
Met commentaar onder de proef: Netjes afgewerkte proef. Sympathiek gereden, gehele beeld mag nog wat flitsender + actiever Ga zo door!

Zo verschrikkelijk leuk om dat dan toch mee te krijgen!
Er zijn foto's gemaakt van ons debuut maar die heb ik nog niet! Dus hier alvast wat oudere foto's!
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:24

Knap gedaan! Proficiat!!

Het is hier rustig in het topic! Mijn M2 gaat goed al veel gewonnen. In de training gaat mijn paard met sprongen vooruit. Heb inmiddels de punten voor het Z1 ruim binnen. De overstap laat nog wel even op zich wachten. Vind het een hele stap!

Miiess18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:55

Bedankt!
Ik zag het, was al een tijdje niet gereageerd hier, maar probeer het lekker toch :p
Ik dacht dat de M2 ontzettend moeilijk was vergeleken met de M1, maar ik moet zeggen dat ik de proeven echt super leuk vind!
Voelde zelfs een teleurstelling gister toen ik klaar was na mijn proeven, was zo snel weer voorbij! Ga het liefst morgen weer xD.

Eerst nog maar even trainen, over 3 weken weer starten, dan is er 2-daagse bij ons in de buurt.

Zit soms wel eens te denken aan de Z1, komt ook wel dichtbij nu.. maar moet er toch nog even niet aan denken! Vooral de lange afstanden in de uitgestrekte draf xD!

pitbullgup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 14:58

Proficiat met je mooie debuut!
Lekker vonneke!

Hier door allerlei omstandigheden al lang niet meer in de ring verschenen . Maar thuis wel flink aan het door trainen en dat gaat heel fijn. 1e wedstrijden zijn wel weer ingeschreven dus nu ff weer de proeven in mm hoofd stampen

Elise95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:00

Heey Michelle! Welkom haha :) En gefeliciteerd met je twee wp.

Onze wedstrijd was vrijdagavond helaas op t laatste moment afgelast. Dus toen zaterdagochtend onderling maar mee gedaan, knotten zaten er toch al in en spullen lagen al klaar. Dus even de proef van volgende maand geoefend, die moeten we toch ook over 2 weken op de kring. Hadden 184 en een hoop leer punten dus hartstikke leuk.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 15:25

Gefeliciteerd en welkom!

Vervelend Elise, was het vanwege het weer?

Hier wel gestart, maar wat wisselend. De ene keer een slecht gevoel, maar wel goede punten, en de andere keer een goed gevoel, maar geen punten. Dus ja, ik word nog niet heel veel wijzer van deze klasse. Nu helpt t ook niet dat Adonis en ik even wat ruis op de lijn hebben de afgelopen weken. We zijn gaan rijden met een anatomische singel, maar ik heb toch het idee dat hij er iets te kribbig van wordt. Ik ben er nog niet uit of dat hij moet wennen (het blijft een autist wat dat betreft) of dat het gewoon niet werkt voor hem. Ga vanavond maar weer eens m'n oude singel erom gooien.

Ik heb trouwens wel het Z1 voorgelezen voor een vriendin en ik vind wel dat dat een stuk fijnere proeven zijn. Er zit zoveel meer rust in! Maar goed, eerst het M2 maar even (goed) uitrijden. :')

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-15 18:18

Welkom Michelle.

Hier gaat het ook best heel fijn op moment :) In de training gaat het steeds fijner.
Gisteren de punten voor de Z gehaald. Al blijven we voorlopig nog wel even M2 rijden.
Over 2 weken met het clubkampioenschap gaan we wel een keer Z1 proberen, zijn we eigenlijk nog niet helemaal klaar voor, maar wel een mooie gelegenheid om die proeven eens te rijden.

Miiess18

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 22:58

Bedankt!!

Elise ga je 2-daagse starten?
xD wat leuk om je hier tegen te komen! Hoe ging het onderling?