[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 22:04

Sam staat 24/7 buiten ja. :) hij is ook zo'n watje... Als ik een deken met hals heb laat ik hem Miss ook wel scheren

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 22:18

Ach.. misschien doet hij wel alsof..

Toobs op stal.. hangt altijd met zijn snuit buiten boord, dus natgeregende snuit en hals.
Toobs bij Sjol, staat dan wel in container als het giet, samen met Sjol (knus...)
Toobs onder het zadel (vanochtend in dat hondenweer) als ie de kans krijgt staat ie met zijn gat richting de regen.
Dus het is maar net hoe het hem uitkomt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 00:28

Bibberen en stijve spieren is een aardig toneeltje voor een paard... Nee... Sammie is gewoon ECHT een watje. Mijn opa van 24 die op stal op gegroeid is de eerste 14 jaar is stoerder! Sam is gewoon mijn kleine sulletje <3

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 13:36

Zo ik lees even niet mee en ik mis gelijk een hele hoop!

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 14:37

Toobs is ook een watje...

Toobs vanochtend ook aan het bibberen, moet zeggen begreep hem vanochtend volkomen.

We waren om kwart over 8 aan het inspannen in die wind, KOUD!!
Maar ja.. je moet hem toch optuigen en inspannen.
Hij stond gewoon te bibberen.
Moest vervolgens ook nog met zijn kop in de wind en voor de kar.
HIj stond er net voor en toen vertrok ie al, iets wat met kar dus echt NOT done is!
Gelukkig goede groom ervoor, snel opgestapt en naar binnenbak gereden, daar stond in ieder geval geen storm.

Hoe ging ie, redelijk.
Was wat te terughoudend.
Volte werd wat klein wou hem wat groter, dan wordt ie natuurlijk eivorming.
Halthouden pasje aw mag natuurlijk niet.
Stapte scheef weg.
Wou niet halsstrekken! Dat waar ie het aller best in is, rare snuiter.
Ik lette niet op bij leidsels op maat maken en toen stond ie stil.
Middendraf kan ie veel meer, dit was lauwloenen.
AC lijn zat ik 1 x echt wel naast.. maar corrigeren zou ook slinger opleveren.
(ik was 1e starter dus kon ook niet op de grond mikken)
En ahum, misverstandje, ander AC lijn, we moesten naar links, Toobs dacht rechts, omdat ik
miniietsje over corriegeerde met rechts omdat ie veels te vroeg naar links wou.
(soms is ie ineens kruidje roer me niet!)
Neusje was er iets uit en had iets opgerichter en met meer impuls gemogen.
Maar het is B... weet niet of ik er mee weg kom.
(prijs uitreiking half 3)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 17:09

Jeeehhhh! Net terug.
Resultaat van ons proefje in de kou vanochtend vroeg.
183 pnt, dus Toobs zijn 1e wptje voor de wagen.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 17:11

Super, gefeliciteerd Sjolvir! :)

Poown is vanmorgen onder handen genomen door de sportmasseur. Was hard nodig en meneer werkte flink tegen dus een tweede behandeling is wel nodig. Stomme zadelmakers die hun werk niet goed doen. {:)-:(

Edit: Meneer was onderuit gegaan in de wei en wilde daarna niet meer rechtsom aangalopperen, dus dat was in eerste instantie de reden om hem te laten behandelen. Maar zijn rug was heel gevoelig en hij was over zijn hele lichaam te strak. Hij was natuurlijk zijn pijnlijke plek aan het compenseren met andere spieren. Zijn rug kwam duidelijk door het zadel (die overigens twee maanden geleden nog is aangepast), dus vrijdag komt de zadelmaker opnieuw.

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 18:26

Sjolvir schreef:
Jeeehhhh! Net terug.

Leuk!!! Dat is mijn volgende doel, mennen! Ik men nu wel met het paard van een vriendin van mij, echt enorm leuk. Eerste indoor oefenmarathon gehad, maar nog niets officieels. Wil ik dit jaar wel mee gaan beginnen. Ik had niet verwacht dat ik dat mennen zo leuk zou gaan vinden en ik kan het nog best aardig ook, heb ik mij laten vertellen :j wie had dat gedacht :')

Hier verder weinig ponynieuws... Afgelopen week wel op oefenparcours geweest met 2 ponys, die wij in training hebben, waarvan 1 Z springen moet worden, dus die heb ik even bijgespijkerd in een M parcours en met resultaat... Meisje wat haar voor mij officieel start haalde er vandaag weer een mooi puntje bij *\o/* Volgende week ga ik weer met ze aan de slag op oefenparcours. Ik kan daar zo van genieten, die kleine, lenige vuurvretertjes :+ Wat dat betreft jammer dat ik al volwassen ben. Want tussen de paarden springen met die ukkies wordt mij wel een beetje te gek. B/L gaat nog net, maar daar houdt het dan toch ook wel een beetje op.

Zelf ook aan het springen geweest, maar met de paarden weer. Bruintje liep weer fijn 2 foutloze ritten en schimpie deed ook goed haar best, maar tikte helaas een paar balkjes. Nu is er net een trainingspaard opgehaald die naar huis gaat en keurig de trailer opliep :D dus dat is altijd weer fijn.

En nu weer aan het werk zo...

@ Lisanne, dat masseren blijf ik toch rete interessant vinden, misschien dat ik daar toch eens een opleiding voor ga volgen. Wat zou het toch fijn zijn om sommige dingen zelf te kunnen onderhouden in een paardenlijf (dan heb ik het over de kleine ongemakjes).

SaskiaLucia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 18:53

Dat is balen Sjolvir dat je regen had. Gefeliciteerd met je eerste prijs. Bij mij was het gelukkig droog. Ik vond het wel een leuke crosstraining. Niet echt sprongen die niet te doen waren. Bij ons waren ze in de eerste bak ook aan het mennen. Ashir vond die dingen maar eng. Hij is trouwens helemaal geschoren en staat onder een outdoor van 380 gram.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 19:57

Suelza, dan is het wel handig dat je kleinere ruiters ter beschikking hebt die met de pony's parcoursen bij de pony's kunnen springen.
En zo te horen heeft het bijspijkeren zijn vruchten afgeworpen.

SaskiaLucia, jij geluk dat het droog was!

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 20:29

Sjolvir schreef:
Jeeehhhh! Net terug.

+:)+

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 21:42

Gefeliciteerd met je winstpunt Sjolvir!!

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:41

Gefeliciteerd met je puntje!! :D

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 00:52

Suelza, ik ook! Zou het heel graag zelf kunnen. Heb er wel eens over gedacht om zo'n spoedcursus te doen om inderdaad het zelf bij te kunnen houden. Heeft toch zoveel impact zon massage, lijkt me heerlijk als je dat gewoon preventief kunt gebruiken bij je paarden.

UnitedxWest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 10:50

Citaat:
@ Lisanne, dat masseren blijf ik toch rete interessant vinden, misschien dat ik daar toch eens een opleiding voor ga volgen. Wat zou het toch fijn zijn om sommige dingen zelf te kunnen onderhouden in een paardenlijf (dan heb ik het over de kleine ongemakjes).

Ik krijg het aangeboden op school en krijg als ik het behaal een certificaat! Helaas, stelt het bij ons niet zo heel veel voor nog tot nu toe... Maar het lijkt me indd ook geweldig om echt te kunnen voor je paarden. :)

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 10:51

UnitedxWest schreef:
Citaat:

Ik krijg het aangeboden op school en krijg als ik het behaal een certificaat! Helaas, stelt het bij ons niet zo heel veel voor nog tot nu toe... Maar het lijkt me indd ook geweldig om echt te kunnen voor je paarden. :)

Ach, je wordt er nooit dommer van, denk ik dan!

UnitedxWest

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 11:21

Suelza schreef:
UnitedxWest schreef:

Ach, je wordt er nooit dommer van, denk ik dan!

Nee, klopt helemaal! Maar ik ben dan wel zo ambitieus dat ik er ook zoveel mogelijk van wil weten en kunnen. ;)

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 12:25

Ik heb een jaartje een opleiding gedaan tot paardensport masseuse, dus mijn pony's worden wel af en toe verwend :P

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 12:26

Gefeliciteerd Sjol!!! :D

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 13:17

Er zijn ook zoveel verschillende methodes wat betreft de massages. En tot nu toe is er maar van een wetenschappelijk bewezen dat het werkt. Vind ik ook nog wel belangrijk bij het kiezen van een sportmasseur. Sta wel open voor nieuwe dingen. Heb een tijdje terug ter controle ook een sportmasseur hier uit de buurt laten komen ter controle, maar die hanteerde een hele andere methode dan de sportmasseur die gisteren is geweest. De laatste methode (die dus wetenschappelijk bewezen is) heeft tot nu toe als enige nog echt resultaat geleverd bij mijn paarden.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 13:20

Ik zou het er ook nog wel eens bij willen doen, maar ken al wel een gedeelte :-) Paar handige dingetjes geleerd haha. Maar zou me er best eens meer in willen verdiepen.

Ik sta echt te springen om een startkaart aan te vragen maar ik moet eerst maar even zien dat het hier allemaal goed blijft gaan met betrekking tot opbouwen... en weer in het zadel komen :') Maar denk dat het niet lang meer duurt! En dan hopen dat met paardrijden het ook goed blijft gaan.

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 13:46

Startkaart aanvragen kan je zoiezo al doen Annash ! L1 proefje moet je toch al makkelijk kunnen doorkomen met jou knapperd.
Hoe gaat het eigenlijk met hem? alles goed gegaan?

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 14:37

Marjolein, ik stel voor dat de radiostilte van afgelopen jaar wordt voortgezet en we ieder onze eigen weg gaan... ik heb werkelijk geen zin in die fake interesse en er niets meer aan toe te voegen.

Voor alle anderen: sorry dat dit hier neer gezet moest worden. :-)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 14:40

no worry's, je geeft gewoon netjes aan wat je wil. Niks mis mee! :)

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 15:30

Sorry hoor. . mijn interesse was oprecht bedoeld. . maar als jij jezelf te goed voelt om normaal te communiceren, dan heb ik best wel medelijden met je.