[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AnneOmie

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 14:30

Gefeliciteerd Steffiiy! Goed gedaan hoor! Mooie foto, ziet er lekker ontspannen uit :)

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 19:07

keshia wat fijn van je proeven! Verbeterpunten zijn er altijd hihi :=

Lis_Ol wat fijn dat hij zo goed loopt!

AnneOmie. Wat balen van je wedstrijd! Is 3x verkeerd rijden overigens geen uitsluiting? Voorbereiding is alles, zeker bij een debuut! Maar nu weet je ook wat je anders moet doen de volgende keer.

SteffiiY Wat een knap paard! En gefeliciteerd met je punten! Die slordigheden gaan er vanzelf uit.

Ik heb heel goed nieuws!!

Het baasje van El heeft laats weer even met hem aan de hand gedraafd en toen liep hij bijna weer goed!
Als het allemaal meezit mogen we hem volgende week weer rustig aan opbouwen!! *\o/*

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 21:28

Hey allemaal,
Ik ben er ook eindelijk weer. Super druk geweest.

Ik zie een hoop berichtjes voorbijkomen..

Steffiiy wat een goed resultaat!!

Anneomie het kan alleen maar beter worden!

Xemmafalcon dat is zeker goed nieuws! Spannend!

Ik ga zondag weer starten. Ben benieuwd!!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 10:08

Gisteravond gelukkig super fijn gereden :)

Xemmafalcon, dat dacht ik ook, maar misschien wou hij me uitsluiting besparen := :P Hij heeft me niet uitgebeld. Gelukkig maar want hoorde dat je dan meteen op L1 -2 staat?

Ik ben wel voorbereid op de L1, maar had deze 2 proeven nog niet geoefend/gereden. 9 en 10 wel, die vind ik ook makkelijker :P Had 7 en 8 wel doorgelezen, maar dan blijft het toch minder goed hangen. Vanavond gaan we ze rijden in de les :)

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 11:15

Ik moet donderdag de proeven doen, vind 7 echt een rotproef, alles zit zo snel op elkaar. Wel even geoefend....en 8 ook al geoefend, die vind ik beter te doen
Waar ging jij de mist in AnneOmie, mss kan ik het dan voorkomen ;)

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 11:38

Storm2009 schreef:
Ik moet donderdag de proeven doen, vind 7 echt een rotproef, alles zit zo snel op elkaar. Wel even geoefend....en 8 ook al geoefend, die vind ik beter te doen
Waar ging jij de mist in AnneOmie, mss kan ik het dan voorkomen ;)

Na de slangevolte 3 bogen ging ik de mist in :P Proef 7 vond ik wel okay. Ik vond proef 8 juist lastiger.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 12:22

In de l1 kun je niet lager komen dan l1 +0 dus geen paniek! Haha

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 12:29

Ik dacht dat je gewoon verliespunten kon rijden en dan stand bijvoorbeeld op -2 ofzo?

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 12:39

3. Een combinatie die wegens uitsluiting de ring moet verlaten, krijgt 2 verliespunten, met uitzondering in geval van:
- kreupelheid van het paard
- vrijwillige verlating van de ring
- ernstige blessure.
- wanneer bij het paard bloed in de mond wordt geconstateerd zonder dat
dit het gevolg is van wreedheid
- wanneer het jurylid bij gevaarlijke situaties besluit tot uitsluiting. Dit dient duidelijk door het jurylid op het protocol te worden vermeld.

Dit staat tenminste in de Dressuur reglementen.

Dan heb je wel geluk gehad! Misschien heeft hij het maar twee keer gezien?
Ik vind alle L1 proeven wel te doen. Je moet ze inderdaad even goed oefenen, maar ik zit inmiddels al zo lang vast in het L1 dat ik ze wel kan dromen :+ :+

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 14:47

Joh ik weet het niet meer hahaha ik was in ieder geval de weg kwijt en misschien was het dan wel 2x ofzo, geen idee.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 16:30

In de klasse B worden namelijk geen verliespunten geregistreerd. In de L1 wel, maar dan tot de stand L1+0. Je kunt dus niet degraderen uit de klasse L1.

Dit staat er in het reglement :)

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-16 17:01

Dat wist ik al :) maar maakt niet uit want ik heb geen verlies gereden en niet uitgebeld :P en volgende x zal ik nooit meer zo dom doen hahaha.

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 11:09

Het rijden van wedstrijden wordt bij mij nog verder uitgesteld.
Gisteren heel ongelukkig van de trap gevallen (gelukkig was ik al bijna beneden) en ben hierbij op mn enkel terecht gekomen. Het resultaat; scheurtjes in mijn enkelbanden..
Daar ben ik nog wel een maandje zoet mee |o

Heeft iemand dit weekend nog wedstrijd?

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 11:48

Gelukkig ging het proefjes oefenen tijdens mijn les gisteren erg goed :) Die 2e proef (8) vind ik wel echt een rot proef hoor.

Wat erg xemmafalcon! Ik heb zo'n 2 jaar geleden verrekte enkelbanden gehad na een flinke val van mijn paard, en was erg pijnlijk. Sterkte!!

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 13:21

Argh! Het zit jullie niet mee! Hopelijk geneest het goed.. ik heb volgend weekend pas weer wedstrijd.. komend weekend doet de leaser van mijn fjord mee met een koudbloedenwedstrijd.. Dus ben ik een keer groom voor de verandering ;) ik vind proef 8 nog wel te doen.. die andere met de overgang galop/draf op de diagonaal en het achtje op x vind ik een rotproef!

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 13:34

Hahaha die proef vind ik juist fijn!! Ik moet morgenavond. Laarzen gepoetst alles klaarstaan. Ben benieuwd na 8 weken wedstrijdpauze

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 13:46

keshia schreef:
Argh! Het zit jullie niet mee! Hopelijk geneest het goed.. ik heb volgend weekend pas weer wedstrijd.. komend weekend doet de leaser van mijn fjord mee met een koudbloedenwedstrijd.. Dus ben ik een keer groom voor de verandering ;) ik vind proef 8 nog wel te doen.. die andere met de overgang galop/draf op de diagonaal en het achtje op x vind ik een rotproef!

Die vind ik juist weer makkelijk :D Ik heb juist liever proef 9 en 10 :P

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 13:47

Storm2009 schreef:
Hahaha die proef vind ik juist fijn!! Ik moet morgenavond. Laarzen gepoetst alles klaarstaan. Ben benieuwd na 8 weken wedstrijdpauze

Spannend! heel veel succes alvast :)

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-16 14:32

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 00:44

Succes storm! Gaat het goed nu?

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 07:41

Ja heb hem enorm goed voor elkaar en hij is altijd wel relax op concours dus als ie met laden ook ff meewerkt ;) komt t goed. Ga een half uur te vroeg laden (dus als ie er in een keer in staat mag ie gras eten op het concours terrein hahha)

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 10:12

Oh dat is lastig ja als ze niet gemakkelijk laden.. ik laad meestal alleen dus heb daar nu ook speciaal op gelet met mijn nieuwe paard kopen.. dat ze overal braaf is onder het zadel en makkelijk te laden is.. maar wel een goed vooruitzicht voor jouw paard, hopelijk laadt ie in 1 keer! ;)

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-16 21:14

Laden alleen moeten doen...want m'n lezer had een lekke band toen ze naar stal reed met auto...

Keiveel stress....wel lekker losgewerkt en écht een fijne eerste proef neergezet (zeker wp waardig vond ik zelf) en in de tweede proef maakte ik een fout....na de volgende op x ging ik dus naar links ipv rechts...

Resultaat 177 en 179.5 voelt echt echt zuur. Die tweede was mss niet verdiend. Maar die eerste niet...dit demotiveert zo...ik sta nog wel 3e en 5e....word er laag gepunt...

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 08:57

Ja dat is echt zuur ja.. Hier wordt er ook erg streng gepunt in de buurt lijkt het.. ik ben benieuwd 8 oktober, dan rijd ik in een heel andere regio mee. Kijken of dat verschil maakt.. ik hoor het ook van de jury terug dat er hier veel professionele ruiters rijden met jonge paarden. Zie het ook op de startlijst terug dat er ruiters mee doen met een stuk of 5 a 6 paarden .. maar ik rij voor mijzelf, voor de winstpunten en niet voor de plaatsingen.. Want dat win ik simpelweg niet ;) te simpel paard, en ik een te slechte ruiter ;)

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 09:24

Ja de prijzen haal ik hier ook vaak niet.soms 3e of 5e. Maar rij idd voor de punten. Maar Gister was wel echt extreem. Was een meisje die had 176 tweede proef punten eerste moesten nog komen toen zei zij maar ook haar trainer die mee was dat t zeker een wp moest zin. (ik heb ze ook gezien was echt netjes!) Kreeg ze protocol met 166 :o