Z2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

fatal_flower

Re: Z2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 15:02

leuk filmpje!
Ik heb een Z2 proef geoefend en het viel helemaal niet tegen. De wissels lukten allemaal *\o/*
Nog wel wat aandachtspunten en het allemaal wat beter aan elkaar rijden...maar ik heb goede hoop dat het ons allemaal wel gaat lukken :j

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-13 15:12

Leuk filmpje!!! Ziet er goed uit!

Heb vandaag alleen maar geoefend op schakelen! Geen wissels, niks moeilijk, maar wel proberen hem heet te krijgen (vergeefse moeite natuurlijk) en meer aan mijn been.

f_f, komt dik in orde!!

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 08:53

Zo ff bijgelezen.
Thuis heb ik alleen een 20x40 baan, in de manege een 20x60 en 20x40 baan.
Afgelopen zaterdag naar Weesp geweest om te starten is best een eindje rijden voor ons maar niet voor niets geweest.
2x eerste met 210 en 220.
Heel blij mee, was al blij na m'n eerste proef dat ze zowaar 'simpel' door de baan liep zonder teveel te loeren naar vanalles en nog wat.
Op naar morgenavond dan gaan we naar Barneveld.
En dan is het zo vrijdag.
Normaal plan ik niet zoveel in 1week, maar wou graag wat starten nog en dat lukte zowaar ondanks de wachtlijsten.
Waarom vertel ik jullie vrijdag goed??
Zet niet alles op bokt.
Of pb me dat mag ook.

DaisyB94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 08:57

pb staat open miranda! was je z1 of z2 gestart?

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 10:37

Ben het weekend afwezig geweest, maar heb inmiddels bijgelezen :)
Carolien hoe was je wedstrijd gegaan? Ging het alllemaal in je eentje? En hoe is het nu met Rene?

Esther, wat een leuk filmpje. Wat een verschil in draven in het begin en later. Ben benieuwd of ik Quiz uiteindelijk zo aan het lopen kan krijgen.

f_f wat goed van je oefenproef. Wanneer staat je debuut gepland?

Webster: is je paard moeilijk heet te krijgen? Hier juist eentje die er andersom last van hebt. Soms is die heetheid wel fijn, want je krijgt er vaak wel wat spectaculairs voor terug. Maar oooh soms kan ik hem wel wat als hij teveel met me meedenkt en compleet z'n eigen ding begint te doen.

Miranda ik zag je bericht al op fb. Gefeliciteerd met de mooie punten! Leuk voor je :)

Ik heb gisteren les gehad en ik heb in tijden niet zo lekker gereden. De appuyementen in galop gingen heel fijn. In de wissels kon ik hem nu aardig bewerken. Ik rijd ze nu in een links- of rechtsomkeert. Dan kan ik de schouder wat makkelijker naar buiten plaatsen en het binnenbeen activeren. Heb nu achter elkaar zes wissels kunnen springen. Hij ging nog wel een klein beetje rennen, maar het was niets vergeleken met hoe hij eerst door de baan ging. En als ik hem dan teruggenomen had, bleef hij netjes bij me en wachten op de nieuwe wissel. Dus ik was erg trots. Helaas springt ie nog niet alles van achter naar voor. Maar als voor eerst is, kom achter wel meteen mee. Als hij zo doorgaat heb ik er wel vertrouwen in dat het snel beter wordt. Want ik kan nu dus eindelijk wat meer eraan sleutelen zonder dat hij het op een lopen zet. Daarna de draf meegepakt en hij was echt lekker los en met voor zijn doen best wel wat gedragenheid. Ook in de sb en zigzagapp kon ik het goed volhouden :D Moe maar voldaan afgestapt :D

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 11:03

Ben ook wel benieuwd of het Z1 en Z2 was miranda. En ook waarom je zo graag nog wilde starten en er zo ver voor ging rijden...(pb?)
Sharon, komt goed met die wissels!
Ik ben benieuwd of ik de zigzaggers ook kan zonder dat mijn instructrice me er helemaal doorheen praat.
Over een maandje ofzo gaan de hindernissen uit de buitenpiste naar de springweide. Dat betekent dat ik een Z ring kan gaan uitzetten, dat is helemaal luxe :)

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 11:42

We starten Z2. Hebben nu 7proeven gestart en 5winstpunten.
Dus mag niet klagen.
Daisy en fatal_flower jullie hebben pb.

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 11:43

oh wow, wat goed miranda!

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:20

Gefeliciteerd, Miranda, goed gedaan! Nog even en je kan al door naar het zz licht!

Klinkt fijn, dat je straks een ring kan uitzetten, f_f! En die zigzag komt dan vast heel snel!

Woh, dat is super voor je Sharon, dat je zo lekker hebt gereden! Daar kun je lekker verder mee! Ging het vandaag ook goed?

Verder weet ik het niet meer zo, sorry! :o

Zelf gisteren weer eens ziek geweest en vandaag aan het bijkomen. Op deze manier kan ik haast niet wachten tot ik word geopereerd. Nog vier weken! Maar eerst nog een hoop leuke dingen, waaronder de clinic al vrijdag!

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:34

sorry, heb niet helemaal terug gelezen..waar word je aan geopereerd roosje?
Laatst bijgewerkt door fatal_flower op 18-03-13 13:45, in het totaal 1 keer bewerkt

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:41

Maakt niet. Ik heb endometriose in een ernstige vorm. Het tast bijna mijn nieren aan en mijn darmen doen elke dag zeer. 15 april word ik geopereerd en daarna heb ik een hersteltijd van zes tot acht weken.

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 13:47

Wat een rotziekte en die operatie klinkt heftig zeg, wat een lange hersteltijd! Wat gaan ze precies doen?
Ben je daarna wel van alle klachten af?

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 14:14

Ze gaan alle verklevingen weg halen die in heel mijn onderbuik zitten en redden wat er nog te redden valt (bijvoorbeeld de eierstokken en urineleiders). Er zit een grote kans in dat ze een stuk darm moeten verwijderen en dat zal het meeste werk zijn en ook de hersteltijd beïnvloeden. Daarna ben ik er wel vanaf, maar het zal zich heel langzaam aan weer terug ontwikkelen als ik niet aan de pil of zoiets dergelijks blijf.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-13 15:10

Fijn dat je straks een 20x60 baan uit kan zetten f_f. Dat oefent toch een stuk makkelijker :)
Lizet ik hoop voor je dat de operatie slaagt, er een hoop gered kan worden en je dan van de klachten af bent!

miranda21

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 08:46

Heel veel sterkte voor de operatie en hopelijk voel jeje daarna veel beter.
En dat er een hoop gered kan worden wat Sharon zegt.

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 10:17

Ik heb weer veel moeten lezen en kan niet echt meer volgen..

Operaties, 20x60 banen.. Ik hoop dat het voor iedereen goed verloopt!

Hier is de roze wolk weer komen aanvliegen :D Gisteren ging ze mega goed. Drafwerk was echt gewoon geweldig. Galop ging ook best goed. Wissel van links naar rechts ben ik nu hard aan het oefenen om ze eerst vanachter te laten omspringen. Dit lukte van de eerste keer. Een pasje later sprong ze vanvoor. Was ik helemaal happy mee :D Van rechts naar links is het moeilijker om ze eerst vanachter te laten springen maar na 2 mislukte pogingen sprong ze wel een goeie wissel. Daarna niet meer geoefend want mijn missie was volbracht. Hopelijk blijft ze zo gaan tot vrijdag! :D

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 10:31

Wat goed Lien! Hoe rijd jij op de wissel aan om achter eerst te krijgen?
Vanquish was gisteren vrij, ga er vanavond weer op :)

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 10:47

Contragalop rijden op de lange zijde bv. linkercontragalop dan rechterstelling vragen en haar kont wat naar binnen proberen te zetten zodat ze eerst vanachter gaat omspringen. Misschien is mijn uitleg niet 100% correct :D maar ik denk dat je wel snapt wat ik bedoel. Eerst deden we dit op de grote volte, maar op de volte heeft ze snel de neiging om vanvoor te wisselen dus nu op de lange zijde.

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 10:50

Ik had gister ook heel fijn gereden, ze was nog wel wat stijf op links, maar ik ben helemaal blij :):)

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 11:22

Ik snap wat je bedoelt Lien. Zo moet ik het inderdaad ook doen (alleen dan nooit op een volte gedaan, maar altijd vanuit een rechte lijn).

Heel mooi Michelle!!

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 11:40

Zo doe ik het ook, alleen dan juist wel op de volte. Dan springt ze 'm altijd van achter naar voor. Op de volte geef ik been totdat ze achter om springt en dan neem ik voor pas mee. Toen ze de wissel nog niet kende duurde dit soms een paar voltes, ik mocht pas daadwerkelijk de wissel maken als ze achter om sprong. Als ze voor eerst om wilde springen, mocht ik geen wissel maken maar moest ik de volte afmaken en opnieuw voorbereiden zodat ze leert dat ze altijd van achter naar voor moet wisselen.
Als ik het op een rechte lijn doe merk ik toch dat ze weleens van voor naar achter wisselt (wel in één sprong). Vind dat veel moeilijker om dat goed voor te bereiden.
Ben benieuwd hoe ze het vrijdag doet. Ik heb zo'n grote mond dat ze het thuis zo makkelijk oppakt, zul je zien dat ze op vreemd terrein niet meer weet hoe het moet :+

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 11:53

Ik hoor juist van veel mensen dat het niet goed is om aan te leren in een bocht of de volte. Maar bij jou was het blijkbaar een succes Laura! Dus als je bijvoorbeeld in de linkergalop zit rij je een volte rechtsom en dan stel je je paard naar rechts en kont naar binnen. En dan leg je je linkerbeen naar achter voor de hulp?

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 11:55

Ik ben er sinds gister uit, ik sta er voor open om een paar x de wissel te proberen daar (we hebben er nog niet aan gewerkt) maar ik moet sws daarna wel even de contragalop oefenen, voor het geval paardlief teveel gaat meedenken :')
Ik wil ook priouette gaan proberen daar als ik niet de enige ben :j :') Die doe ik thuis wel eens, zodat ze goed moet gaan zitten, maar een beetje hulp daarbij is natuurlijk altijd fijn :j

Zigzag appyementen in draf kunnen we wel aardig (als paardje loslaat) we kunnen ook een appyementje in galop een beetje :j
Ben wel een beetje trots daarop, aangezien we echt Z1 zijn en momenteel was het helemaal niet zo niveau gericht zegmaar.... :+

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 12:00

Ik kom dan qua niveau wel overeen met jou :D Pirouetten heb ik gisteren ook geoefend, ging echt goed. Appuyementen in draf en galop zitten er ook op. Al wil ze in galop nog wel eens wat moeilijker worden maar dat vergeef ik haar met plezier. En de wissels.. Jah :D

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-13 12:04

lienbono schreef:
Ik kom dan qua niveau wel overeen met jou :D Pirouetten heb ik gisteren ook geoefend, ging echt goed. Appuyementen in draf en galop zitten er ook op. Al wil ze in galop nog wel eens wat moeilijker worden maar dat vergeef ik haar met plezier. En de wissels.. Jah :D

De wissels pak ik zelf nog niet mee.. Paardje is een gigantische meedenker... vroeger kon de vorlezer het woordje galop echt niet noemen :')