Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Mocht met 2x 65% naar huis en zag net in de uitslagen ook 2x gewonnen. Heel blij mee uiteraard! Noukie schreef:Klinkt wel als behoorlijke stappen vooruit! Fijn dat je toch je eerste rondje mocht afmaken, leren ze ook weer van.
Ik werd vanmorgen gebeld dat ik vanwege uitvallers eerder kon starten tussen een andere rubriek omdat anders de ring een half uur leeg zou liggen. Moet zeggen, waaide lekker en het was echt goed te doen. Merrie was vooral erg scherp ipv last van de warmte. Zat in de proeven bijna teveel te genieten en vergat een beetje te rijden, maar als dat het ergste isMocht met 2x 65% naar huis en zag net in de uitslagen ook 2x gewonnen. Heel blij mee uiteraard!
Maar met paarden moet je sowieso niets al te ver van tevoren plannen is mijn ervaring
Myrsky schreef:Bowo schreef:Vanaf 80cm mag er een dubbel in
Dit stelt me zoveel gerust, over een paar weken heb ik een 50cm wedstrijdje met mijn pony tussen de paarden. Al 1 onderdeel minder om bang voor te zijn

als je verder wilt met parcoursrijden is het altijd handig om zo vaak mogelijk thuis te oefenen op balken bijv. op 14 meter afstand en dan 3-4-5-6 galopsprongen rijden (en vooral die 3 proberen te rijden als verruimen het knelpunt is).
Kort losrijden en daarna ff op een schaduwplekje rondstappen en hoppa zo het parcours in. De middagrubrieken zijn weer afgelast geweest vanwege gebrek aan deelnemers en dat snap ik ook wel, toen was het ineens best heftig.
Helaas beetje pech en nog niet foutloos maar als we zo kunnen doorzetten komt het vanzelf, ik kon tenminste eindelijk overal niet al te gekke afstanden rijden

Haha ja dingen te ver vooruit plannen met paarden is inderdaad niet zo handig, maar ik heb gewoon zo ontzettend zin om weer op wedstrijd te gaan
Zeker met jullie verhalen hier! Geniet lekker mee met de successen en leef mee met degenen waarbij het niet zo lekker ging.
Soms mag dat ook wel toch?
Hopelijk kunnen we eind deze week weer lekker in ieder geval onder het zadel stappen.
PSvanLot schreef:tof al die springers! Long way back zelf ZZ gesproken, maar ik durf gewoon helemaal niet meer. Hadden zoveel fijne pony's en paarden staan. Niets gebeurt, maar durf t gewoon niet meer.
Ergens zou ik wel ergens een automaat willen kopen waarmee ik een beetje B/L kan springen. Misschien toch wel weer leuk. Maar ik ken mezelf, dan ben ik toch te gedreven en wil ik meer wat ik dan weer niet durf haha.
Vraagje, wat voor merk jasjes dragen jullie? Ik heb een equiline, maar daar pas ik eigenlijk net niet mooi in. Dus zoekende naar een nieuwe.
totdat ik een keertje wat ongelukkig in een grote triple bar ben geknald en daardoor helaas bangig geworden voor grotere hindernissen. Daarna ook vooral projectjes en onervaren paarden gereden want ja geld ¯\_(ツ)_/¯
Ben al lang blij dat we de hele beginfase al voorbij zijn en mijn paard niet meer zo verbijsterd kijkt van elk nieuw dingetje
en zijn afstanden en lijntjes goed genoeg snapt om actief mee te denken.
, zat ook niks tussenin met die. Ik wil eigenlijk alleen nog springen met een paard dat hetzelfde gevoel geeft als mijn eerste paard. Dus nu ben ik maar dressuurruiter geworden
.
. Nou alleen hopen dat die een beetje luisteren wil over 2 jaar als er een zadel opgaat
.
met de pony 90cm gesprongen vroeger en met mn ene paard ook, maar eigenlijk vind ik 60 al hoog zat. En dat dan met een brave 
Met Diva durf ik het nog wel (tot 40cm) want die springt alles maar veel hoger dan dat, no thanks. Terwijl ik 14 jaar terug makkelijk met een pony 80cm sprong. Maar is denk ik ook een kwestie van meer doen, ik spring echt zelden dus dan is het ook enger als je het weer doet.
Niet de meest geweldige foto maar hij is paarsig rood. Heb hem tot nu toe wel alleen in de winter aan gehad, geen idee of ik nu nog blij zou worden als ik hem aan zou moeten trekken 
en kan het ook niet meer, kan beugels niet korter verdragen als mijn lange dressuurmaat. Doen wel balkjes in training.