Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 09:27

linda2008 schreef:
Precies wat ik me af vraag; heeft die persoon ook de 20e ingestuurd (maar blijft het toch bij knhs hangen?) of had ze twee proefjes opgenomen waarvan 1 de 20e ingestuurd en de ander de 23e ingestuurd?

Dat kun je niet weten. Wij als jury krijgen op een gegeven moment een mailtje dat er proeven aan ons toegewezen zijn. Dan kunnen we die openen en beoordelen, maar zien niet wanneer deze geupload is.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 09:58

WenK schreef:
Voor mijn gevoel vertrouwt de KNHS daar te veel op de blauwe ogen van de deelnemers, dat ze niet hetzelfde filmpje 20 feb en 23 feb insturen, want dat kan met deze constructie. Ik denk dat dit stukje duidelijker kan voor zowel deelnemer als jury, het filmpje dient te zijn opgenomen en ingestuurd in de week van het event. Geen twijfels (en geen gesjoemel) mogelijk.

Daarom maken wij bewust verschillen in de filmpjes bijvoorbeeld dat ik de ene keer met voorstellen rechts sta en de tweede keer links. Zo kunnen ze in ieder geval zien dat het 2 verschillende proeven zijn. Wij nemen inderdaad om de zondag 2 proeven op, de een verstuur ik direct die zondag en de 2e verstuur ik de maandag. Zo krijgen we in ieder geval de tips van de jury voor de volgende proef want meestal gaat er bij ons nu zeker 7 dagen overheen voordat de uitslag komt (dat is inclusief daaropvolgend weekend)

linda2008

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 12:14

Ik denk toch dat deelnemers niet zelf letterlijk naar een jury kunnen sturen. Mijn proefje is zaterdagochtend ingestuurd maar verschijnt ook nog niet in mijn dashboard (dus ik denk dat ie nog niet bij een jury ligt). Ik bedoel hiermee te zeggen dat je dan dus gemakkelijk die situaties krijgt zoals hiervoor werd omgeschreven; week ervoor opgenomen en "pas" op dinsdags ontvangen door een jury....

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 12:18

Als die bij de jury ligt staat er dan nog steeds beoordeling gepland of komt er iets anders te staan?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 12:24

dell_1 schreef:
Als die bij de jury ligt staat er dan nog steeds beoordeling gepland of komt er iets anders te staan?

dat blijft staan :j

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 12:33

linda2008 schreef:
Ik denk toch dat deelnemers niet zelf letterlijk naar een jury kunnen sturen. Mijn proefje is zaterdagochtend ingestuurd maar verschijnt ook nog niet in mijn dashboard (dus ik denk dat ie nog niet bij een jury ligt). Ik bedoel hiermee te zeggen dat je dan dus gemakkelijk die situaties krijgt zoals hiervoor werd omgeschreven; week ervoor opgenomen en "pas" op dinsdags ontvangen door een jury....

Dat had ik ook gedaan, echter ik had op zondag een week startpas aangevraagd, welke dus pas maandag in ging. En kon ik na overleg met de KNHS vandaag mijn 2e filmpje (pas) uploaden. Dit omdat ik niet 2x in 1 week met hetzelfde paard kon insturen. Dus mijn filmpje is van de 22e die ik vandaag heb ingeleverd. De erste was van de 21e. Deze mag dus nog wel beoordeeld worden van de KNHS gelukkig. Zij zouden de jury hierover informeren.
Mijn idee met een week startpas kon dus wel, maar dan had ik m voor het weekend moeten activeren. Ben zo aan t twijfelen of ik nu wel of niet een reguliere startpas wil aanvragen..

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 13:01

linda2008 schreef:

Inderdaad merk ik ook dat de proeven niet direct door gestuurd (kunnen) worden naar een jury. Vandaar dat wij waarschijnlijk ook steeds een langere tijd tussen insturen en uitslag hebben zitten. Voor de klasse Z gaven ze al aan dat dit 1x in de twee weken kon ook ivm beschikbaarheid van jury's die die klasse mogen beoordelen? Ik weet niet tot hoever een jury zo mag beoordelen maar dit zal dus ook wel iets te maken hebben met klasse M2 proeven? Tenminste, dit bedacht ik mij, misschien heb ik het ook wel mis

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 13:24

Is er hier een jury die me even uit de brand wil helpen m.b.t. de door een S van hand veranderen? In mijn vorige proef reed ik te ver rechtdoor op x, dus in deze heb ik er meer een s-je van gemaakt, rechtstellen op x en om. Nu staat er bij dat ik langer rechtdoor moet gaan :+

Hoe hoort 'ie? Help :+

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-21 13:42

Ik heb in de M2 wel eens zondag middag ingestuurd en had diezelfde avond nog uitslag. Was wel in het begin van het nieuwe systeem. Lijkt me sterk dat er wat tussen zit? Maar misschien is het veranderd als ik dan sommige berichten hier lees..

Ik heb vanochtend Z1 proefje ingeleverd, kunnen de hartkloppingen bij elke binnenkomende email weer beginnen :')
Zoomen is niet helemaal gelukt binnen de regels maar filmer heeft echt zijn best gedaan en ik vind het zelf wel goed te beoordelen dus ben benieuwd. Ik heb inderdaad ook dat hij bv even vaag wordt met het inzoomen op de diagonaal uitgestrekte draf.

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 13:47

tennan schreef:
Is er hier een jury die me even uit de brand wil helpen m.b.t. de door een S van hand veranderen? In mijn vorige proef reed ik te ver rechtdoor op x, dus in deze heb ik er meer een s-je van gemaakt, rechtstellen op x en om. Nu staat er bij dat ik langer rechtdoor moet gaan :+

Officieel hoor je 1 paardlengte rechtuit te gaan (volgens theorieboek KNHS), waarbij het maximaal 2 paardlengtes rechtuit gaan als een kleine fout beschouwd wordt.

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 13:52

Afgelopen vrijdag heb ik ook onze eerste online proef gefilmd en ingestuurd.
We zijn officieel al Z1 maar omdat we er al 1 jaar uit zijn (veulen en blessure) eerst maar een M2 proef gedaan. Kijken waar we staan :)

Zal mij benieuwen hoe snel ik uitslag krijg.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 14:11

MerelV schreef:
tennan schreef:

Officieel hoor je 1 paardlengte rechtuit te gaan (volgens theorieboek KNHS), waarbij het maximaal 2 paardlengtes rechtuit gaan als een kleine fout beschouwd wordt.

Aah dank je! Dan deed ik het dus voorheen ongeveer zoals het hoorde :D

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 14:45

urosa schreef:
Ik heb in de M2 wel eens zondag middag ingestuurd en had diezelfde avond nog uitslag. Was wel in het begin van het nieuwe systeem. Lijkt me sterk dat er wat tussen zit? Maar misschien is het veranderd als ik dan sommige berichten hier lees..

.

Ok, wij hebben bij alles wat vrijdagavond of later ingeleverd was toch minstens tot de donderdag erop moeten wachten, en dit was uitzondering. Vaker was na het weekend erop dat we uitslag kregen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 20:31

tennan schreef:

Ik reed de wending, stelde hem recht over X en dan draaide ik de andere wending in. Dus idd een paardlengte ongeveer.

LadyUrsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 23:28

Mijn dochter heeft bij de eerste online proeven een paar keer mee gereden. Nu voor het eerst sinds het via paardrijden.nl gaat meegedaan en ook haar eerste M2 proef. Kregen binnen twee dagen het protocol te zien op paardrijden.nl. Super snel en eerste winstpunt met 193 punten. Heel fijn en leuk. Maar nu staat er "training" boven het protocol en is er nog niets te zien in "mijn knhs". Moeten we gewoon geduld hebben voor dit wordt verwerkt in "mijn knhs" of bestaat er ook zoiets als een "trainings-protocol".

Stond trouwens echt heel veel fijn commentaar op het protocol waar we weer mee verder kunnen. Leuk en motiverend.

Eén protocol per week is dat van maandag tot maandag?? Of mag je een week na je laatste weer insturen.

Succes voor iedereen!!

11Edith

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 23:33

Ik heb begrepen dat training overal bijstaat, en de KNHS werkt 1 x per week je WP bij geloof ik...

LadyUrsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 23:48

11Edith schreef:
Ik heb begrepen dat training overal bijstaat, en de KNHS werkt 1 x per week je WP bij geloof ik...

Dank je wel, geduld dus :) . We vonden het allemaal al super snel gaan, dus hier kunnen we nog wel even geduld voor opbrengen *\o/*

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 09:51

Heb wel het idee dat er weinig animo meer is voor het online starten. Ik heb maar 5 proefjes binnengekregen. Zal die deze week beoordelen.

saltshaker23

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 10:03

caro29 schreef:
Heb wel het idee dat er weinig animo meer is voor het online starten. Ik heb maar 5 proefjes binnengekregen. Zal die deze week beoordelen.

Ik denk dat het moeilijker is met de avondklok - wij zijn veel op stal bij ons, dus ik ging normaal heel laat in de avond voor een leeg bak. Nu kan dat niet meer.

Ik heb ook het idee dat de mensen die wel doen zijn best snel door de niveaus gegaan, en nu moeten gewoon doortrainen :p

Ik ga dit weekend voor het eerst een M1 proef opnemen, moet wel heel vroeg zondag ochtend voor de bak.

HarmanyL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 10:05

Wij hebben er op dit moment juist een corona proof evenement van gemaakt bij ons op stal. Omdat er vaak geen plek is om te filmen hebben we daar nu in overleg met de stal uiteraard een bak voor gereserveerd waarbij iedereen die mee wil doen een half uur in de ring heeft. Zondag hebben we 9 deelnemers!

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 10:14

Bij ons ook zondag een coronaproof film dag met als alles goed gaat en iedereen kan starten zo'n 20 starts op verschillende niveaus

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 11:03

caro29 schreef:

Zal ook wel door het weer van laatste tijd komen. Als je alleen een buitenbak hebt, waar amper in te trainen is, kan je niet zoveel.
Denk dat het binnenkort met mooier weer wel weer drukker wordt

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 11:14

Bij ons was door het mindere weer de bak heel druk. Denk dat het meer plekken speelt.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-21 11:20

Qua deelnemers, volgens mij werden het er ook al minder toen inschrijven niet meer hoefde.

Leuk van die filmdagen op stal! Mooi opgelost.

LadyUrsy, wat leuk zeg, gefeliciteerd met de mooie punten en fijn van het protocol!

Ik heb nog nooit zo rustig op punten gewacht haha, je doel behalen maakt het dus wel anders.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-21 11:22

Hier inderdaad na wat zadel- en tandenwissel problemen in het najaar de winterstop ingegaan ivm buitenbak. We zijn nu weer op aan het starten, als de pup het zo blijft oppakken als nu hoop ik in april weer eens wat online proefjes in te kunnen gaan sturen :)

Verwacht vanaf de lente dat de animo wel weer aantrekt voor het online starten :j