Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DoretteK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 20:44

Net gefilmd voor mijn tweede event, voor 7 mei. Ging echt perfect! Totdat er een mountainbiker langs komt gesjeesd, precies als ik ook aan die kant van de bak rijd. Mooie piaffe gereden :roll: Maar wel tevreden en kan op wedstrijd ook gebeuren, dus ga hem insturen. Ben benieuwd!
Laatst bijgewerkt door DoretteK op 04-05-20 20:48, in het totaal 1 keer bewerkt

veertje99

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 20:47

Ik ga morgen ochtend mijn proef rijden voor het event van 7 mei :) Ben enorm benieuwd hoe het zal gaan

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 20:52

Iedereen weer gefeliciteerd met jullie nette punten!! Blijf dit een super leuk en positief topic vinden om mee te lezen en ervaring uit te wisselen :)

Ik heb ook m’n punten van 30-4 197,5 dus erg blij mee!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:11

DoretteK schreef:
Net gefilmd voor mijn tweede event, voor 7 mei. Ging echt perfect! Totdat er een mountainbiker langs komt gesjeesd, precies als ik ook aan die kant van de bak rijd. Mooie piaffe gereden :roll: Maar wel tevreden en kan op wedstrijd ook gebeuren, dus ga hem insturen. Ben benieuwd!

Ik weet niet in welke klasse je rijdt maar ik vind juist in de lagere klasses, het veel belangrijker hoe je ermee omgaat, hoe je het oplost danwel verder gaat, dan dat er nou eenmaal iets fout gaat. Zegt wat over je rijvermogen!

Geen jury verwacht een perfecte proef maar ik word er wel blij van als je fijn met je paard/pony omgaat :)

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:16

Wat is nu trouwens correct? Je hebt een volte cxc waarbij je na x aanspringt in galop. Ik zou denken dat je na c daarna de hoefslag volgt maar in de voorbeeld filmpjes van de knhs plakt iedereen een kwart grote volte aan vast. Is dat de bedoeling?

Tanja_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:18

Hoihoi, ik heb een vraagje, wellicht dat het al ergens hiervoor staat maar kon het niet echt vinden...
In onze bak kun je niet vanaf de C filmen (daar is de muur), maar we hebben een 20x60 bak dus ik zou ook aan de andere kant kunnen rijden zegmaar. Kan je dan gewoon prikbordjes gebruiken in het zand ipv die aan de bakrand? Of wordt dat te onduidelijk? Mensen hier misschien ervaring mee? Ik had de knhs gemaild en die gaven aan dat je ook prikbordjes e.d. mocht gebruiken, maar ze gaven geen duidelijk antwoord op of het erg is als de andere bordjes nog op de bakrand hangen...

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:23

Caritas schreef:
Wat is nu trouwens correct? Je hebt een volte cxc waarbij je na x aanspringt in galop. Ik zou denken dat je na c daarna de hoefslag volgt maar in de voorbeeld filmpjes van de knhs plakt iedereen een kwart grote volte aan vast. Is dat de bedoeling?

Zoals jij het zegt. De volte begint bij C en eindigt daar ook weer. Daarna gebruik je de hoek weer.

chanelle14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:25

Tanja_14 schreef:
Hoihoi, ik heb een vraagje, wellicht dat het al ergens hiervoor staat maar kon het niet echt vinden...
In onze bak kun je niet vanaf de C filmen (daar is de muur), maar we hebben een 20x60 bak dus ik zou ook aan de andere kant kunnen rijden zegmaar. Kan je dan gewoon prikbordjes gebruiken in het zand ipv die aan de bakrand? Of wordt dat te onduidelijk? Mensen hier misschien ervaring mee? Ik had de knhs gemaild en die gaven aan dat je ook prikbordjes e.d. mocht gebruiken, maar ze gaven geen duidelijk antwoord op of het erg is als de andere bordjes nog op de bakrand hangen...

Misschien dat je de oude af kunt plakken met een leeg A4tje?

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:28

Bij mij hangen zowel de 20x40 als de 20x60 letters aan de wanden. Ik heb daar geen commentaar op gehad. Dus gewoon in de grond prikken kan prima!

minka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:38

Ik rij ook in een 20x60 bak, heb over de oorspronkelijke bordjes een vuilniszak geknoopt en nieuwe bordjes tussen de isolatoren op de palen geklikt.

Tanja_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:04

Oke bedankt allemaal! Denk dat het dus niet echt een probleem gaat zijn!
Nu nog wachten op nieuwe evenementen dan maar :D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:08

daffodil schreef:
Een vijf voor verzorging? Hoe ziet iemand er dan uit? Dat kan dus in mijn ogen echt niet.......Maar goed hier zwengelen we een discussie aan die niet voor hier is denk ik maar volgens mij horen we nog altijd uit te gaan van een tien en niet van een zes. Dus die verzorging moet dan wel heel dramatisch zijn geweest, daar kan ik me niets bij voorstellen en ik jureer toch echt al een hele tijd.

Mijn oude bijrijder had dat ooit eens bij een selectie wedstrijd. Netjes geknot, staart ingevlochten, pony glom tegen je op.
Ene ring liep uit en de andere in. Ging letterlijk gelijk door van de ene ring naar de andere. Eerste proef een 8,5 voor verzorging, 2e proef een 6 ervoor.

Maar sommige weer mooie puntjes, gefeliciteerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 23:06

Gefeliciteerd voor diegene met de mooie resultaten!

Ik heb daarstraks mijn proef voor 7 mei gefilmd. Ik ben er wel tevreden over :) Ik kon niet zo lang losrijden (15 minuutjes incl instappen :') ) dus ergens bootst het een mooi echte wedstrijd na waarbij ik te laat heb opgezadeld haha.

xmarritw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:17

Ik heb gisteren mijn proefje gereden voor de 7de, maar nu zit ik met een probleem. De filmer heeft op zijn eigen telefoon gefilmd en ik heb het filmpje dus niet op mijn telefoon. Iemand een idee hoe je zo'n groot bestand (1,17 GB) kan verzenden? wetransfer werkt niet, bluetooth ook niet en bij whatsapp wordt de kwaliteit te laag.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:18

xmarritw schreef:
Ik heb gisteren mijn proefje gereden voor de 7de, maar nu zit ik met een probleem. De filmer heeft op zijn eigen telefoon gefilmd en ik heb het filmpje dus niet op mijn telefoon. Iemand een idee hoe je zo'n groot bestand (1,17 GB) kan verzenden? wetransfer werkt niet, bluetooth ook niet en bij whatsapp wordt de kwaliteit te laag.

Kan de filmer de paardrijden.nl app niet downloaden en voor jou insturen? Dat kan gewoon. :j Als de juiste gegevens er maar bij staan.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:19

xmarritw schreef:

Iphone via Airdrop?

Queelens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:19

Wetransfer kan toch tot 2gb?
Als jullie beide een iphone hebben Airdrop? Of Dropbox?
Of anders op haar telefoon opsturen.

xmarritw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:21

MightyJoe schreef:
xmarritw schreef:

Kan de filmer de paardrijden.nl app niet downloaden en voor jou insturen? Dat kan gewoon. :j Als de juiste gegevens er maar bij staan.

Denk dat ik dit ga doen
Queelens schreef:
Wetransfer kan toch tot 2gb?
Als jullie beide een iphone hebben Airdrop? Of Dropbox?
Of anders op haar telefoon opsturen.

Zou tot 2GB moeten kunnen maar na 10% stopt wetransfer met versturen en gaat terug naar het beginscherm. Helaas een samsung en geen iphone

GiGi_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:38

xmarritw schreef:

Ik heb gisteren ook de flimster met haar telefoon laten filmen, mijn telefoon heeft mindere kwaliteit en dan werd de bak te donker. Zij heeft de app gedownload en we gaan hem via haar telefoon opsturen, denk dat dat de handigste manier is.

Lottekuhh_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:40

Je kan het idd ook via Dropbox proberen of via OneDrive. Je moet dan alleen wel weer eerst een account aanmaken als je die nog niet hebt. Het lijkt me het handigst als je filmer de proef instuurt.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:43

Als je niet te ver van elkaar af woont, telefoon 1 aan laptop knopen, filmpje op laptop zetten en dan telefoon 2 aan laptop knopen en filmpje erop zetten? Als tenminste het uploaden via het mobieltje van de filmer niet werkt. Dat lijkt me de makkelijkste manier.

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 11:55

Ik zou het ook via de filmer laten versturen via de app!

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:06

Filmer laten versturen, hier ook gedaan. Alles mislukte ivm overzetten.

Zijn er hier mensen die in 4k filmen? Hoe gaat dat met uploaden? Ik doe nu HD maar kreeg terug dat de kwaliteit van de film niet top was.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:09

Wat dat betreft is het jammer dat je de app niet op de computer/laptop kunt downloaden. Zou een stuk gemakkelijker zijn met uploaden van de filmpjes

rozebadeend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 12:23

xmarritw schreef:

Let wel op dat het dan ook goed gaat met insturen via de app!
Ik kreeg mijn filmpje ook met geen mogelijkheid verzonden, maar het insturen lukte dus ook niet.
Ik heb m bewerkt naar een lagere resolutie, en dan lukt het insturen wel. Daarmee word het bestand ook klein genoeg om via de 'normale' wegen te versturen..