Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Bevalt me er goed, en dat heeft niets te maken met de kwaliteit van de instructie maar ik merk gewoon dat ik het zelf nodig heb om weer een andere blik op wordt geworden. Voor mij werkt dat echt het beste.
(de regenboog)
Nouja, op naar de volgende oefening. Dat is een volte gevolgd door een appuyement. Daar ging hij echt heel debiel in, compleet schuin en ik kreeg hem er achter natuurlijk niet meer bij.
Een terechte 4. (travers een 3 trouwens)
Een 5 vond ik wat aan de hoge kant. Oké, ik weet wel dat hij het technisch correct uitvoert, maar kom, hij blijft bijna stilstaan! Uitgestrekte stap een 6, fijn, hij schijnt kort lang te stappen? Nouja geen idee, kan heel goed door gebrek aan impuls. Die 6 was ook een dikke meevaller. Wietse is geen geweldige stapper, dus dit was een cijfer waar ik al erg blij mee was. Aanspringen in galop een 6, daarna moet je een volte 10 meter doen, valt hij zo terug in tempo. -.- Andere kant om was die volte ook te groot en te weinig sprong. Galopwissel wel een 6.
en dat leverde een 5 op.
" (vind mijn fysio niet zo leuk
) Misschien heeft dat er mee te maken. Ik heb er nooit op staan dat ik scheef zit en helemaal niet specifiek hoe ik scheef zit (scheef naar rechts), dus ik denk niet dat dit iets structureels is. Hoop ik niet, dan zijn er wat jury's die een brilletje moeten
liss schreef:Frustrerend...
Moet je op zaterdag of zondag in Assen starten?
Nouja, daarna eerst even niet. Mahitri schreef:Héél herkenbaar Janine! Ik heb afgelopen zomerperiode twee keer afgegroet en de laatste binnenwedstrijd in Bakkeveen ook afgegroet omdat ik totaal geen reactie kreeg op mijn been. Super fijn inrijden (voor mij gevoel dan) en in de baan deed hij helemaal niks meer! Gewoon rechtdoor stampen op de hoefslag terwijl ik hem een flinke schop gaf met mijn been om zijn kont naar binnen te krijgen. Beer is wel wat een binnenvetter dus die reageert op spanning door zijn lijf strak te houden en dan komt mijn been niet meer door.
Ik kan me goed vinden in de tips van de jury. Thuis al super streng zijn met je been! En gebruik een oefenwedstrijd eens om hem aan / door te pakken (Beer wist héél goed dat ik in de baan niks deed en daar maakte hij dankbaar misbruik van). Volgens mij gaat het echt wel goedkomen met jullie zodra je weer echt aan de slag kan. Ik vin dat je echt goed bezig bent!
Heb je ook eens gedacht aan voeding? Of is hij thuis wel lekker vlot en voorwaarts?
Optiwolk schreef:Wat fijne tips van de jury Janine!
Kan je echt wat mee!
Mahitri: als die van mij zich strak houdt dan beeld ik me in dat ik op een opblaaspaard zit. En dat paard is te hard opgeblazen, dus zijn oren zijn ventielen en door daar lucht er uit te laten wordt die spanning minder.
Ik ga dan zelf ook uitblazen :’)
Dus ik weet niet waar jouw paard zijn “ventielen” zitten maar dit helpt bij mij.
Wij zijn nu dag twee in het “als hij achter je been kruipt gooi je los vooraan en geef je been” en wat kan dat beest gaaf draven zeg. Jezus.
Hij doet het enkel nog niet constant.

Maar ik heb maandag afgesloten zonder zweep en hij bleef scherp. Gisteren met rijden wel eerst weer de zweep er bij gepakt en hij was gewoon lekker scherp. Kreeg hem er niet helemaal lekker doorheen qua lijf, maar hij reageerde goed en dat was het belangrijkste wat mij betreft. Dus ook toen het laatste stuk zonder zweep gereden. Nu is hij normaal met longeren met dit rottige weer ook lekker traag en lui, maar dat was totaal niet het geval vandaag! Lekker vlot! Ik heb het idee dat het ook te maken had met mijn houding.
Wel essentieel onderdeel 
Je deed t anders, maar sowieso is dan nog maar de vraag of jouw anders wel verkeerd was
Zeker als hij zo goed reageert op een andere manier