[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

leeneliefje

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 13:43

Zo ik laat ook weer eens wat van me horen.

Wat een chique combinatie hannelover, ga je ook l1 starten als je de punten hebt? :)

spannend spianne, komt vast goed. Ik moet zondag ook outdoor dus duim hard mee qua weer ...
en punten natuurlijk! :D Ik moet ook nog op gras de proeven rijden, dus hoop helemaal dat 't een beetje droog blijft. Zaterdag ziet het er nog goed uit, maargoed je weet 't nooit natuurlijk.

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 13:48

dankje :D nee, ik ga pas l1 starten als ze het wijken beheerst en de aanleuning in de galop dus wss ga ik pas naar het l met b+20 :') en ik denk ook dat ik eerst wat onderlinge l wedstrijdjes ga rijden :D

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 14:28

Loraine1985 schreef:
Net thuis van een aantal dagen Madrid, dus kan nu pas even trots zijn.

Ik heb afgelopen zondag mn aller aller eerste wedstrijd gehad, onderlinge nog wel, maar vond dat ook een wedstrijd.. haha

Er waren 22 deelnemers in diverse categorieën. En met 197 punten ben ik derde geworden.. :D

Gezien mijn enorme zenuwen best trots op deze prestatie.. :')

Gefeliciteerd wat een nette punten! Nu op naar het officiële! :D

Knotten doe ik ook altijd met naald en draad. Gibbie had eerst hele dikke manen en dan kreeg je prachtige roosjes. <3
Helaas zijn ze vanaf ongeveer halverwege naar onderen helemaal verpieterd door een halsdeken. |( Dus nu zijn dat een beetje banketstaaf knotjes. -O-

Nan wat vervelend dat hij niet goed is! Hopelijk knapt hij snel op. :(:)

Iwanluver gefeliciteerd met je winstpunt! Lekker door blijven starten. :j

Naat wat leuk! Ik ben hem 2 jaar geleden op Outdoor Gelderland tegengekomen, moest toen ook even op de foto. _O-

Vickava jammer dat er zoveel spanning was, volgende keer weer beter! :)

Hannelover gefeliciteerd, nette punten! Ik zal zo in je topic kijken.

Ik ben afgelopen zaterdag ook gestart. Bedoeling was 2 dressuur proeven en daarna BB90 en B springen.
De dressuur was zo krap dat we maar 1 proef konden starten om te springen. Ze was een beetje stug en kreeg haar er niet helemaal lekker doorheen behalve in de galop. :') Hadden we toch nog 187.5 punt voor dus het zag er beter uit dan het voelde. :D
Daarna BB 90, twijfelde van tevoren of ik de laatste hindernis zou laten zien maar besloot dat ze die wel gewoon zou springen. Niet dus. :+ Opnieuw aangereden en er wel overheen.
Toen de B, spanning! Ons debuut! Maar ze deed het super en we waren foutloos! *\%/*
Toen de barrage maar toen merkte ik dat ze moe was, helaas 3 balken daarin.
Maar mijn dag kon niet meer stuk, ze heeft het super gedaan en ik ben heel trots!
Kan eventueel wel een filmpje uploaden als jullie dat leuk vinden?

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 14:50

super kaitlyn *\o/* filmpje is altijd leuk natuurlijk

jessicadewit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 14:51

Zo, ik ben een hele tijd niet op bokt geweest.. druk, druk! Maar nu vakantie..

Ik dacht dat ik een hele tijd niet zou starten en dat mijn volgende wedstrijd pas in juli is. Ik heb namelijk geen trailer en kan maar op 1 wedstrijdlocatie starten die voor mij heel dichtbij is.

Maar nu heb ik vervoer kunnen regelen en ga ik 28 mei naar een soort koudbloedenwedstrijd in Houten!! Ik heb een haflinger x fries. Wel heel spannend, voor het eerst op echt vreemd terrein!

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 15:35

:wave:

Naat3, ah wat gaaf zeg!

Lois, leuke foto van jullie samen. :)

Anne_mieke88, wat een super leuke verassing!

Loraine1985, Hahahaha _O- Leuk paard heb je trouwens!

Spianne, wat leuk! Ook leuk dat je bijrijder ook start.

Hannelover, nette punten zeg! Ik las je topic maar je moet je nooit wat aantrekken wat anderen zeggen. Lekker genieten van wat je hebt en wat je hebt bereikt en de mensen die er iets op aan te merken hebben links laten. :)

Eileen, startlijst al bekend? Nu ik je berichtje lees denk ik pas aan je appje. Meestal is 2 dagen voor de wedstrijd de definitieve startlijst bekend.

Leane, ik heb je springen gezien! Wat een vooruitgang hebben jullie geboekt zeg! Echt heel goed gereden. En ik vind je set ook echt heel gaaf! Ik was jaloers op je haha. Had zo graag mee gedaan. Wat een mega gave locatie om te starten! En wat goed van je winstpunt! Fijn dat je met je nieuwe instructeur ook zoveel vooruitgang boekt. :j

Otto loopt weer beter/goed! Vandaag voor het eerst weer erop nadat hij 2 keer is gemasseerd door de masseuse. Vooral lang en laag werk gedaan en dat deed hij weer top. Morgen nog even rustig aan en dan kan hij wel weer aan het werk hoop ik. Balen van het weer zeg.. Gaan er nog mensen op wedstrijd met koningsdag? Ik hoop zo dat het beter weer wordt!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 16:25

Beetje slecht beeld geworden :')

Nan dankje, heel leuk om te horen! Ben ook heel blij met mijn set. :D
Inderdaad een erg gave locatie, volgende keer doen we weer mee haha!

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 16:30

Oke Nann, dan wacht ik nog rustig af haha. Zou zo graag een schatting van de tijd krijgen, kan ik in m'n hoofd de dag al een beetje plannen #autist haha.. Wat goed dat ottje weer beter loopt, jullie hebben wel pech steeds zeg...

Ziet er gaaf uit kaitlyn!! Mooie locatie ook

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 16:55

Leane dan hoop ik dat we tegen elkaar starten haha. Ga er wel vanuit, volgende keer doe ik sowieso ook mee!

En Eileen, ja dat is lastig. Je kan eventueel ook bellen of ze weten hoe laat de B begint?

leeneliefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 18:16

Nann__ schreef:
Leane dan hoop ik dat we tegen elkaar starten haha. Ga er wel vanuit, volgende keer doe ik sowieso ook mee!

En Eileen, ja dat is lastig. Je kan eventueel ook bellen of ze weten hoe laat de B begint?

goeie tip! Ga ik doen :)

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 07:41

Ik ga vanmiddag weer eens reageren, maar Hannelover, ik zit je topic eens te bekijken. Wat heb jij die fries fijn ruim in de hals lopen zeg! En wat een nette houding. Binnenkort zijn de Rabo Talentendagen weer, ik zou er serieus over nadenken om mee te doen.

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 11:22

Utixo schreef:
Ik ga vanmiddag weer eens reageren, maar Hannelover, ik zit je topic eens te bekijken. Wat heb jij die fries fijn ruim in de hals lopen zeg! En wat een nette houding. Binnenkort zijn de Rabo Talentendagen weer, ik zou er serieus over nadenken om mee te doen.

Heel erg bedankt :D weet jij toevallig waarneer en waar ze zijn?

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 11:24

Rabo talentendagen lijken me super leuk, maar zal niet echt in de buurt zijn en ook niet echt bij mijn timing passen.

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 12:09

wabisabi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 13:06

Hoi allemaal :D Hierbij meldt ik mij ook even. Dit jaar ga ik een paard van mijn instructrice uitbrengen in de dressuur. Ik train hem vanaf december. Het wordt mijn allereerste debuut(naast een aantal onderlinge wedstrijdjes door de jaren heen ;) ) We starten in de B en hebben 22 mei onze eerste wedstrijd op de planning (op m'n verjaardag dus dat moet geluk brengen :') ). Ben nu langzaam proefgericht aan het trainen. Het doel van de eerste wedstrijd is gewoon lekker rijden en kennismaken, kleine wedstrijd zonder al te veel entourages.

Wat mij zo lastig lijkt is om toch oplossingsgericht te kunnen rijden tijdens de proef. Eerst maar wat meters maken samen denk ik :D

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 14:35

Hm, hier staat opeens dat de Talentendagen vanaf de klasse Z zijn. Eerder stond er dat het voor alle niveaus was.

Welkom Gliss! Een foto vinden wel leuk.

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 16:27

nog een geluksmomentje, normaal kan ik niet zo goed bij Diva in de buurt komen als ze lekker ligt. maar nu kon ik heerlijk met haar kroelen <3 ze wordt nog liever :Y)

Afbeelding

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 17:06

Ik hoop op beter weer tegen volgende week, heb volgende week donderdag terug wedstrijd, maar ben al heel de week een poging aan het doen om mijn merrie van ongeleid projectiel naar paard te krijgen, elk zuchtje wind brengt haar volledig uit haar element (en mij vaak uit evenwicht door haar gedrag). En dat is nogtans een paard dat nooit onder de indruk is geweest van wind...

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 17:37

Hier zijn de paarden toe aan de wei, dat merk je ieder jaar rond deze tijd. Ze worden chagrijnig, druk, ze weten het. Tegen het einde van het weideseizoen is het precies andersom, dan zitten er figuren bij die je uit de stal moet slepen. En o wee als het miezert!

Helaas wilde ik ze zaterdag op de wei hebben. Gaat hem niet worden.

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 18:27

Hier ook zo'n druk monster, gisteren kon ik er echt niks mee beginnen dus toen heb ik maar losgegooid in plaats van gereden. Ze heeft gewoon heel erg de lente in de bol :+ Vandaag liep ze wel heel fijn in de les, hopelijk lukt dat zondag ook!

Senna1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 18:35

Ik kom ook meekletsen!

Sinds september een 8 jarige merrie,samen met een vriendin gekocht. Ik heb alleen vroeger een paar jaar gereden en vorig jaar 3 maanden manege maar was ik snel klaar mee. Dus onervaren een paard gekocht. Soms heel veel spijt gehad maar dankzij veel lessen en hulp van vriendin ben ik redelijk op weg..
Ik zou in september willen starten maar heb er momenteel een hard hoofd in. Tijdens de lessen heb ik haar super voor elkaar maar zelf lukt t niet goed. Krijg haar niet in galop, doorzitten vind ik moeilijk en nagefelijkheid is af en toe ook ver te zoeken. Maar, ik geef niet op en werk keihard aan ons debuut!
Vriendin rijdt met haar inmiddels L1 + 6 dus daar ben ik wel jaloers op!

Ben inmiddels 28 dus vrij laat begonnen. Als ik al die Z meiden bij mij op stal zie rijden schaam ik me wel eens voor hoe wij rondhobbelen! :(

rebecc1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 20:32

Ach dat is nergens voor nodig hoor! Ik scheurde minder dan een jaar geleden standaard zonder stuur en zonder rem op volle snelheid door de bak. Nu is hij braaf en heb ik winst in de B. De aanhouder wint, het komt heus goed!

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 21:09

Ach wat ik ben al 35 en ga nu pas starten. Hoe moet ik ne dan wel niet voelen
:')

Senna1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 21:18

Haha gaat niet zo zeer om leeftijd hoor. Trek het me gewoon teveel aan dat t niet altijd goed gaat en dat ik als n sukkel door de bak rij. En ik weet dat paard t kan want bij vriendin loopt ze gewoon super. Dus de fout ligt bij mij en daar baal ik dan van.
Maar vd week weer vol goede moed er tegen aan ;)

Naat3

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 22:02

Ik ben 41 haha