[HK]Jonge wedstrijdruiters

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sannedeedee1

Re: [HK]Jonge wedstrijdruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 13:06

alleen in de galop, dan neemt ie graag een sprintje en dan maakt ie graag een paar vreugde bokjes.
soms ook als ik de middengalop rijd dan gaan die oortjes erop en dan weet ik al: ik ga vliegen..
In de zomer heeft hij het veel minder, maar dan staan ze ook langer buiten (nu komt ie elke dag 1,5/2u in de paddock) en in de zomer zet ik ze meestal s'ochtends vroeg buiten en haal ik ze op het warmste punt even naar binnen (we hebben geen schaduw in het land), en dan rond een uur of 4 staan ze weer tot s'savonds laat buiten

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 15:02

Die van mij ook hoor, hihi.
Maar als ie gaat bokken wil je natuurlijk het hoofd omhoog hebben.

Chabliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 16:33

lina1998 schreef:
Chabliss schreef:
haha dankjullie! Het vallen viel mee, ik kwam op me voetjes terecht :D

En mezelf voorstellen: Ik ben teddy 17en heb sinds ongeveer 3 maandjes een bijrijdpaardje Dubai waar ik dus hopelijk wedstrijden mee kan gaan doen! en een foto van hem (hij is zo mega cute <3 ) en en van ons samen:
oeps de fotos doen het niet -O- jullie hebben pech want ik zit op mn mobiel hehe

Ben jij wie ik denk dat je bent en sta je heel stiekem bij mij op stal? de naam Dubai en die 3 maanden kan bijna niet missen :o

Ik heb overigens zaterdag voor het laatst gereden, ik ben in Parijs {:)

ik heb je even gestalkt en huh, ja! wat toevallig :))

Murry x-max everyone {:)

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 16:59

Zeker toevallig, kleine wereld haha

Jij ook!

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 17:51

Aap was eerst ook zo fanatiek in de middengalop, dan ging hij echt rennen :') toen ook op m'n protocol gehad: stiert weg :')
Maar nu doet hij het veel beter en is het wel een verruiming ipv een versnelling haha :')

Wat grappig! Kleine wereld ja haha :)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-15 17:55

Raymond is echt zo'n paard daf niet van galop onder het zadel houdt en het is soms zo'n probleem hem er jn te krijgen. Moet mijn moeder zelfs meeschreeuwen om hem in galop te krijgenx (

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 19:35

Hoe gaat het met jullie? Nog wedstrijden gehad? :)

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 20:39

Slecht......lang getwijfeld maar ik wil nu toch wel iets kwijt meestal lucht het op......Ik deel mijn pony met mijn moeder en hij staat ook bij haar in de buurt. Mijn ouders zijn gescheiden. Nu heeft mijn vader een nieuwe vriendin en ben ik niet meer welkom bij mijn moeder. Waarschijnlijk omdat ze jaloers is omdat die vriendin en ik het goed kunnen vinden met elkaar. Dat betekent ook dat ik mijn pony niet meer mag zien en niet meer mag rijden......en ik mis mijn pony zo...en het rijden...en ik had ook wedstrijden die ik nu moest afzeggen...(onderling op de manege maaroke) het is zo lastige en vervelende situatie ik zit er echt zooo erg mee. |( Had mijn hele vakantie met rijden gepland en trainen....en nu zit ik maar wat op de bank. (moet nog wennen aan het plannen van andere dingen....en de meeste vriendinnen zijn op vakantie of ziek het heerst best wel)

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 21:16

Ahb wat ontzettend rot.. :( :(:)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-15 22:14

Dat is echt een vervelende situatie.
Betaal je mee met de pony, natuurlijk gelijk mee stoppen, als je moeder het zo gaat spelen.

Chabliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 01:13

neee iris wat erg.. kan je ook niet naar stal sneaken? of staan je paarden aan huis?

om het leed te delen, mijn rit vandaag ging verschrikkelijk vandaag.. zag je me gaan lina :')

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 01:41

Haha ik vond het echt wel meevallen hoor :p. Mijn paard deed het goed vooral na twee dagen rust.

Super naar iris :(

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 11:33

Heel erg bedankt voor jullie reacties _/-\o_
Mijn moeder krijgt ook mijn kinderbijslag en alles en ze koopt er spullen voor haarzelf voor :(
Maar wel een goeie tip want ze krijgt er ook nog geld bij voor het paard.

Ja Chabliss ik kan er wel een keer naartoe....als ik op een of andere manier weet dat mijn moeder een dag weg is ofzo

Haha hopelijk gaat het rijden de volgende keer beter. :)

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 13:38

Jeetje zeg, wat ontzettend naar Iris... Jaloersie kan het slechtste in een mens naar boven halen.....

Ik heb hier wel leuk nieuws! Buiten mijn eigen pony ben ik gevraagd om nog een 5 jarige merrie (half broertje van mijn pony) te rijden en om zijn dochter en de pony te helpen met dressuur, en de bedoeling is voor mij om er mee te gaan springen omdat de pony dat ontzettend goed kan alleen zijn dochter het wilt laten schieten.
Ik ken de pony al een beetje want ze hebben er dressuurmatig wel eens kleine (gewoonlijke) probleempjes mee gehad en toen hadden ze mij ook gevraagd of ik daar mee kon helpen, maar nu is de bedoeling dat ik hem voor vast ga rijden. Super leuk want ik heb hiervoor altijd gesprongen, alleen mijn eigen pony vind het niet leuk waardoor ik het springen een beetje heb laten zitten.

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 13:41

Leuk!
ik vind springen ook wel leuk :j, heb alleen besloten met Ger voorlopig dressuur te blijven rijden (rij hem nu pas weer 5 maanden en hij loopt best intensief wedstrijden de laatste tijd). Springen deed ik altijd met wedros maar het is nog maar de vraag of die dat ooit weer kan..

sannedeedee1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 13:58

Jammer als het niet meer zou kunnen....

Ik heb afgelopen zomer op een springstal gereden (jonge paarden in gereden, en beleerde paarden dressuurmatig gereden) en dat heeft wel weer doen kriebelen om te springen!
Ook al vond ik het op paarden toch niet zo "fijn" om te springen, ze waren allemaal boven de 1.70 en onder de 5 jaar, en hartstikke on ervaren, ik zelf ben 1.62 en reed nooit op paarden, en had al jaren niet meer gesprongen. Ik wist nog dat ze zeiden (nadat ik 2 jaar niet meer gesprongen had) oh we kunnen met de 5 jarige wel even een huppeltje doen (en toen was daar op eens een hindernis van 1.00/1.10 ) heb het wel gesprongen maar voelde me er niet echt heel fijn bij, als we het hadden opgebouwd waarschijnlijk wel, maar om op een paard waar ik 1 keer op gezeten heb van 5 jaar en 1.75 voelde ik me niet super fijn :+
Maar ik moest springen om nog meer lef te krijgen, het zal wel dan he :roll:

lina1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 13:59

Ja dat is vreemd inderdaad... Sowieso eerst even wennen aan een paard en het springen van een paard over een huppeltje (en dan een echte 40/50cm) is geen overbodige luxe :p.

Volgende week naar de kliniek hopelijk dan weer onder het zadel..

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 14:49

Super leuk! Ik vind springen en crossen ook leuk voor de afwisseling! Vind ook dat de pony's er weer wat frisser van worden :)

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 15:47

Iris965 schreef:
Slecht......lang getwijfeld maar ik wil nu toch wel iets kwijt meestal lucht het op......Ik deel mijn pony met mijn moeder en hij staat ook bij haar in de buurt. Mijn ouders zijn gescheiden. Nu heeft mijn vader een nieuwe vriendin en ben ik niet meer welkom bij mijn moeder. Waarschijnlijk omdat ze jaloers is omdat die vriendin en ik het goed kunnen vinden met elkaar. Dat betekent ook dat ik mijn pony niet meer mag zien en niet meer mag rijden......en ik mis mijn pony zo...en het rijden...en ik had ook wedstrijden die ik nu moest afzeggen...(onderling op de manege maaroke) het is zo lastige en vervelende situatie ik zit er echt zooo erg mee. |( Had mijn hele vakantie met rijden gepland en trainen....en nu zit ik maar wat op de bank. (moet nog wennen aan het plannen van andere dingen....en de meeste vriendinnen zijn op vakantie of ziek het heerst best wel)

wat rottt :(:) :(:) :(
dat is zo niet fijn! heb je al eens met je mama gebeld? Om te praten? Want zulke dingen kunnen alleen opgelost worden door alles eens goed uit te praten! :)

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 15:49

hier opt moment wat minder :o niets meer met paardlief gedaan sinds kerst :o ik heb eerlijk gezegd gewoon even geen zin in hehe :o :n even een dipje ofzo, komt wel weer helemaal goed!
vandaag toch zowiezo longeren en terug oppakken want kan hem echt niet zomaar laten stilstaan omdat ik geen zin heb natuurlijk :roll:

aniek_joefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 17:56

Ahh rot kaat.. Maar komt vast weer goed!

Ik heb vandaag heerlijk genoten van de pony's! Eerst met Bowy aan de slag in de bak en hij liep super fijn! Daarna met Animo het bos in geweest. <3

Afbeelding

Afbeelding

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:33

Iris965 schreef:

;( ;(

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 20:34

Vanmiddag lekker getraind met mijn vriendje en ook weer eens mijn bolle kleintje aan het werk gezet. Ging heel goed! Kwam aan en ze lagen allemaal heel lief :D

IlBuono

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:16

Zo ik heb net twee dagen dressuur op Jumping Mechelen gehad :D

Iris965

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 23:51

Oneandonly leuk dat het zo goed gaat !

IlBuono vertel ALLES hoe was het???? Wie heb je gezien????