[HK]M1 debuut; wie nog meer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 16:56

TeeGee schreef:
2e met 180 en 1e met 192! Reserve kampioen en door naar regio :D

Joehoe!!!! Proficiat!!

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 17:35

Gefeliciteerd TeeGee!

Ik heb lekker een weekend gewerkt, volgende week weer 2x op concours.......

Anoniem

Re: M1 debuut; wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 19:42

TeeGee, waar werd jullie wedstrijd verreden? Was dat een wedstrijd om te selecteren voor kampioenschappen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 19:43

Lauura schreef:
Nee stond overal actiever actiever actiever :') Voelt juist nu als fijne controle in begin gedeelte. Zie je ook wel aan de punten, wat meer zesjes maar ook 7 etc er tussen en dan komt galop stuk en dan 4 5 5 6 5.. Hij sprong twee keer verkeerd aan en als ik hem dan daarin wil corrigeren wil dat niet snel genoeg. Duurt gewoon 3 passen te lang en dan ben je al bij je volgende onderdeel. Daar wordt ie te strak in en gaat zo wat aan de haal met me.

Had je wel een beetje punten kunnen rijden?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 20:18

Haha Laura, ik dacht al!

Vonneke, dit was kringkampioenschap, dus inderdaad selectie voor de regio. Was in Wormerveer.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 20:29

In welke kring rijdt jij teegee?

Varro heb ik nu helaas op rust staan.. Gister ponykamp op stal gehad en een lange buitenrit gemaakt met de kinderen, en var was mee. Uurtje na het rijden zag ik 2 symmetrische grote harde bulten op zijn buik. Op de plek waar de singel zit. Z'n temp is normaal en hij oogt heel blij etc, net als anders. Ik ben nu steeds maar aan het koelen en morgen ochtend vroeg de da maar even bellen.

Ik hoop dat het snel weg trekt aangezien ik volgende week op instructie week ga..

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 21:04

Gefeliciteed Joelle. Ik zou zelf alleen nooit starten met ijzers zonder stiften..

vonneke zadels is idd echt verschrikkelijk.. Hier toen ook zo mee aan het klooien geweest, maar wat kan een paard (positief) veranderen daarna.

Gefeliciteerd TeeGEe!

Laura balen dat galopgedeelte niet lekker ging..

Kelly wat balen van de bulten onder zn buik.. Hopen dat het gauw wegtrekt

vandaag clubkampioenschap gehad. Tevreden, maar niet zo als we kunnen. Doel voor vandaag is iig gelukt, proeven braaf door, zonder geklier. Reed zelf teveel op save. Had 183 en 182 en geloof 7e van de 16. Nu lekker 3 weken trainen en dan kringkampioenschap

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 21:23

Kelly, paard van m'n zusje heeft ook wel van de bulten gehad. Erg pijnlijk en ze volgende dag vaak erg stijf/korte pasjes.
Heb je een smalle singel? Met of zonder elastiek?

Ik rij bij kring Centraal in NH.

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 22:08

Gefeliciteerd met de resultaten!

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 08:46

TeeGee schreef:
Kelly, paard van m'n zusje heeft ook wel van de bulten gehad. Erg pijnlijk en ze volgende dag vaak erg stijf/korte pasjes.
Heb je een smalle singel? Met of zonder elastiek?

Ik rij bij kring Centraal in NH.

Varro loopt gewoon normaal, hij eet ook gewoon, temp is normaal en hij oogt blij.

Het was de singel aan mijn vzh zadel, die is niet heel breed en heeft van die uitsparingen. M'n dressuursingel is gewoon normale breedte. Beide singels hebben elastiek aan beide kanten. Hij heeft hier nooit eerder last van gehad. Na het koelen van gister avond is het nu een stuk dunner dan gister middag, er zit wel vooruitgang in. De da komt straks ook langs.

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:02

Gefeliciteerd allemaal met de resultaten!

Sorry dit keer niet zo veel zin om bij te lezen :P!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:48

Gelukkig maar Kelly! Bij die van mn zusje kwam het daarna vaker terug.

Zo ik ga maar even planning maken voor de regio, denk nog 2 keer starten.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 13:52

Ik had afgelopen november een nieuwe anatomisch gevormde singel van rossner gekocht, terwijl ik altijd een neopreen singel gebruik. Ik heb de nieuwe singel een aantal gebruikt tot ze ineens singelnijd kreeg wat ze normaal dus echt nooit heeft. Toen ontdekte ik ook 2 bulten onder haar buik, opgezette borst/buikspieren. Heb haar een weekje met rust gelaten, beetje gelongeerd maar ff geen zadel erop. Toen slonken de spieren weer en heb meteen de neopreensingel weer gebruikt. Sindsdien nooit meer dit probleem gehad. Dat lag dus puur aan die nieuwe singel.

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 19:24

melissa_93 schreef:
Lianne leuk is dat he, als leiding op ponykamp. Ik ga volgend weekend weer mee als leiding met kamp van de ponyclub. Wij proberen juist elk jaar een andere locatie te vinden :P Volgens mij gaan er bij ons 16 kinderen mee, mooi aantal.

Het was erg geslaagd! Alles goed gegaan en de kids hebben zich (denk ik) goed vermaakt!
Jij succes volgend weekend!
LoveMickey schreef:
JAAA, ik ben door naar de finale van de Welsh Cup!!! *\o/* *\o/* *\o/*

Ondanks dat ik zonder stiften moest starten, maar wel met ijzers op natgeregend gras wat natuurlijk bij uitglijden eindigde, toch door! Ik ben zo trots op mn kleine dappere pony! Ze durfde eigenlijk niet meer zo goed, want ze gleed echt om de twee passen uit en een middendraf of -galop zat er dan ook echt niet in.. Maar ik heb ondanks dat heel fijn kunnen rijden :D Was uiteindelijk 2x derde met 176 en 184! Geeft me wel hoop, want we hadden veeeeeeel beter gekund als ze niet de hele tijd bang hoefde te zijn voor uitglijden, terwijl het natuurlijk meer dan logisch is dat ze dat was! Maar we zijn in ieder geval door *\o/* *\o/*

Gefeliciteerd! Wanneer is de finale? Waarom heb je geen ijzers onder dan?
TeeGee schreef:
2e met 180 en 1e met 192! Reserve kampioen en door naar regio :D

Jij ook gefeliciteerd!
Lauura schreef:
Nee stond overal actiever actiever actiever :') Voelt juist nu als fijne controle in begin gedeelte. Zie je ook wel aan de punten, wat meer zesjes maar ook 7 etc er tussen en dan komt galop stuk en dan 4 5 5 6 5.. Hij sprong twee keer verkeerd aan en als ik hem dan daarin wil corrigeren wil dat niet snel genoeg. Duurt gewoon 3 passen te lang en dan ben je al bij je volgende onderdeel. Daar wordt ie te strak in en gaat zo wat aan de haal met me.

Balen dat het niet zo fijn ging, heb je in de training ook moeite met activiteit en de galop?
_KellyAV schreef:
In welke kring rijdt jij teegee?

Varro heb ik nu helaas op rust staan.. Gister ponykamp op stal gehad en een lange buitenrit gemaakt met de kinderen, en var was mee. Uurtje na het rijden zag ik 2 symmetrische grote harde bulten op zijn buik. Op de plek waar de singel zit. Z'n temp is normaal en hij oogt heel blij etc, net als anders. Ik ben nu steeds maar aan het koelen en morgen ochtend vroeg de da maar even bellen.

Ik hoop dat het snel weg trekt aangezien ik volgende week op instructie week ga..

Vervelend, hopelijk trekken de bulten snel weg.
melissa_93 schreef:
vandaag clubkampioenschap gehad. Tevreden, maar niet zo als we kunnen. Doel voor vandaag is iig gelukt, proeven braaf door, zonder geklier. Reed zelf teveel op save. Had 183 en 182 en geloof 7e van de 16. Nu lekker 3 weken trainen en dan kringkampioenschap

Had je al een poos geen concours gehad? Omdat je op save reed?
Caro_MarjaH schreef:

Hoe gaat de training nu?

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 20:09

lianne__ schreef:
Caro_MarjaH schreef:

Hoe gaat de training nu?

Super! Ze is echt zo ontzettend voorwaarts, heerlijk gewoon. Been aanleggen en ze vertrekt. Maar door dat voorwaartse heeft ze wel weer wat moeite met halthouden en achterwaarts want daar heeft ze eigenlijk helemaal geen tijd voor ;-)

lianne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 20:20

Haha het is ook nooit goed ;) Maar iig fijn dat ze nu voorwaarts is!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 20:22

Lianne mooi dat het geslaagd kamp was!
Nee niet omdat we poos geen cc hebben gehad, maar ze was de afgelopen 1,5 week niet zo lief :')

Caro fijn dat hij nu zo lekker voorwaarts is :D

Vanavond inplaats van paard gereden vanavond maar eens de auto van binnen en buiten schoongemaakt :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 20:25

ooooo Melissa... niet zeggen!!! die van ons is net een stal.... beide auto's haha.

Vandaag met de auto van mijn schoonmoeder naar school geweest. Fijne auto!!!

De mijne wilde niet starten en we hadden rapportvergaderingen dus moest echt naar school.

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 20:26

ja dat was die van mij ook vonneke :') Ziet er nu weer iets netter uit :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 20:40

we moeten eigenlijk echt nieuwe auto's.

Mijn Ka is 12 jaar oud en de Mazda is 11.
De Ka heb ik alweer 7 jaar. Maar blijft een prachtig autootje. Wilde hem onlangs eigenlijk inruilen tegen een nieuwe Toyota Aygo maar de garage verklaarde me voor gek. Hij was weer 100% goedgekeurd en kon motorisch nog lang genoeg mee. Ik zou er nog 1250 euro voor krijgen en er iemand anders heel blij mee maken. Heeft ook nog geen 1,5 ton op de teller.
Beetje zonde dus. Besloten om mijn vriend maar af te rijden.
Afbeelding

De Mazda hebben we van mijn schoonouders overgenomen. Die hebben er werkelijk niets mee gereden. Had 3 jaar geleden nog geen ton gelopen! Inmiddels rond de 125. Gebruik hem om de tweeling in te vervoeren en voor de trailer. Dat geeft dus echt vel zooi....
Maar buiten al is het gewoon een lelijke auto hahaha
Afbeelding

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 20:56

Gelukkig kon het zo opgelost worden vonneke.

Laura waar ga jij komende tijd starten?

Hier ook niet gereden, plantjes in de tuin gezet en morgen op springles.

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 21:07

Nog niet echt planning, 20e zou ik naar Heemskerk gaan maar twijfel nog om die af te melden.. Jij?

Training is galop ook wel echt een punt. Activiteit niet haha. Pas kort tijd met klein spoortje en na 3 uur gaat ie er nog steeds voor :P

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 21:09

Ik ben vanmiddag even aan het puzzelen geweest, denk 26 juli Beinsdorp en 8 aug Houten en dan de 17e regio.

Weinig wedstrijden in de weekenden dat ik wil haha!

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 21:12

Leuke Ka vonneke! Ik had eerst een knalgele seat arosa, vond de kleur spuuglelijk. Maargoed als je van school komt en een auto nodig hebt voor het werk heb je niet alle keus, deze was niet zo duur, weinig kilometers en goed onderhouden. Ondanks de lelijke kleur reed ie heerlijk. Helaas ging na ruim een jaar de kachel? kapot en waren de reparatie kosten meer dan de auto mij gekost had. Toen afscheid genomen van mijn gele racemonster en een nieuwe soort van donkergrijze Kia picanto voor teruggekomen, rijd ook super :) en mooi zuinig.

Afbeelding

TeeGee, plantjes poten is ook een leuke bezigheid :P Was het iig wel mooi weer voor
Laatst bijgewerkt door melissa_93 op 07-07-14 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Lauura

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 21:17

TeeGee schreef:
Ik ben vanmiddag even aan het puzzelen geweest, denk 26 juli Beinsdorp en 8 aug Houten en dan de 17e regio.

Weinig wedstrijden in de weekenden dat ik wil haha!

Je woont ook wel echt ander gebied! Waarom ben je deze kant eigenlijk lid? Ook niet heel dichtbij voor jou toch