[HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 22:18

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 22:20

Klopt, die is er ook.
En je wilt niet weten hoe debiel ze er nu uitziet, zal nog wel een foto maken.
Denk dat ik er in het weekeind nog wat aan moet klussen..
Aangezien ik haar heb ingeschreven voor het districts kampioenschap en dit zo echt niet kan :x _O-

Ayasha
Blogger

Re: Met pony tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 22:27

:') mja ik weet het niet.. In de training op zich valt het mee maar op wedstrijd in die binnenbakken heeft hij het veel te warm...

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 00:25

Ik heb Jou-Jou ook geschoren zoals jullie gezien hebben, en hij staat toch ook de hele dag buiten. Wel onder een Rambo duo, met het liner systeem, zodat ik de dikte makkelijk aan kan passen.

Heb er een losse hals bij, die gebruik ik alleen als het vriest óf als het erg nat is... ( of de dag voor de les savonds en het is erg modderig... zo'n hals scheelt dan toch...)

Heb het al eerder gezegd: het was met Jou-Jou geen doen om hem ongeschoren te laten. Dan had ik hem echt de winter stil moeten zetten (en dat wil ik toch niet..)

Maar moet wel zeggen: ik ben wel blij dat de eerste winter dat hij geschoren is ( deze winter dus), meteen ook een niet zo heel koude winter is... Scheelt wel in mijn gemoedsrust... pfoe!

mooney

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 09:23

Kirs staat overdag ook buiten en is ook geschoren. Vorig jaar benen en hoofd erin laten zitten, dit jaar heb ik haar wat vroeger geschoren zodat ze weer wat vacht aan zou maken. Toen heb ik het wel helemaal laten doen.
Ze staat onder een outdoordeken met onderdeken, maar zonder hals.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 09:26

Ik heb dit jaar niet geschoren en ga het ook niet meer doen, de vacht is er nu al aan het afkomen dus ik laat het mooi zo. Het ziet er niet uit, maar ze lopen wel gewoon dus ach.

saskiaojan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 10:19

Ik heb mijn fjord al 2 keer geschoren dit jaar, heeft ook geen hals..... maar ik hoor hem nooit klagen ;)

Cordia blijft mooi kort in haar vacht en idd hier zijn ze nu ook al het verharen.....

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 12:56

Onze Luca is dit jaar pas laat geschoren omdat hij daarvoor een wond aan zijn been had en toch niet aan het werk was. Dat doen we volgend jaar niet meer zo laat: onze mooie palomino ziet eruit als een heel vieze schimmel (beetje gelig) en op de een of andere manier groeit het haar ook niet echt aan (denk omdat het relatief warm is). Hahaha, volgend jaar krijgt hij in augustus al een deken op :D Nee zonder dollen, ik weet niet of we hem volgend jaar nog wel scheren, want met lang haar ziet hij er niet mooi uit, maar tenminste nog wel zijn eigen mooie kleurtje :o

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 12:59

Mja Sam is net eens het als ie wat gezweet heeft nu. _O-

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:13

Ik ben zo blij dat die van ons niet geschoren hoeven te worden. Die gereden worden zitten allemaal in een super strak glimmend velletje.
De fokmerries hebben wel een lekker vachtje, maar die hebben ze buiten natuurlijk ook nodig

Afbeelding

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:25

:) Scheelt enorm denk ik als je ze binnen hebt staan, met de verlichting savond aan. Daar kan geen deken ( en geen scheren!) tegenop denk ik zo!

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:26

dan liever een dikke vacht dan ze binnen moeten opsluiten. Istie maar wat minder elegant als ie eenmaal bezweet is.

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:36

Ik heb geen idee of marjolein ze binnen opsluit. Zal vast meevallen. Maar wat ik eigenlijk bedoelde: savonds op stal met verlichting aan scheelt enorm in de vachtontwikkeling.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:37

ik wil 'm ook 's nachts niet op stal op sluiten. Sam voelt zich daar nl. helemaal niet fijn bij. :n

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:44

Nou dekhengsten 24 uur per dag buiten in de winter lijkt me nou niet echt top ;)

marjolein88

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:49

Punz schreef:
Ik heb geen idee of marjolein ze binnen opsluit. Zal vast meevallen. Maar wat ik eigenlijk bedoelde: savonds op stal met verlichting aan scheelt enorm in de vachtontwikkeling.

Inderdaad bij ons gaan de lampen pas 11 uur uit. Daar blijven ze mooi glad van. En ook beter voor vruchtbaarheid. maar bij ons krijgen de wedstrijd hengsten ook oliën door het voer wat ze mooi glad en glimmend maakt

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 16:40

Proest.. Toobs krijgt slagen als zijn haar bezweet is en het blijft dan niet 1 vleug, maar allemaal verschillende velden, ziet er heel apart uit.
1e x scheren nov bleef ie zwart, nu in jan. werd ie helaas wel weer caramel.

Sjol pas deze week geschoren omdat ze toch niet aan het werk was.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 18:14

a

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 18:44

Sjolvir schreef:
Proest.. Toobs krijgt slagen als zijn haar bezweet is en het blijft dan niet 1 vleug, maar allemaal verschillende velden, ziet er heel apart uit.
1e x scheren nov bleef ie zwart, nu in jan. werd ie helaas wel weer caramel.

Sjol pas deze week geschoren omdat ze toch niet aan het werk was.

Ja dat krijgt Sam dus ook...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 18:46

Maf is dat he?! Haren die met velden andere vleug hebben..
Heb het nog niet zo vaak gezien bij andere paarden, dus Sam ook.
Als Toobs droog is zie je er niets van en bij Sam?

Oh.. en die a was verdwaalt.. bokt logt me steeds zomaar uit, jullie daar ook last van?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 18:49

Eenmaal op gedroogd is het idd weer normaal. Hij krijgt dat ook vooral als hij meer 'vochtig' is. Als ie kletsnat is dan blijft het wel liggen. :?

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 18:53

Jup, als ik hem was is ie ook normaal...
Maar bezweet is ie soort van mozaïek werkje.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 20:04

Sjolvir schreef:
Maf is dat he?! Haren die met velden andere vleug hebben..
Heb het nog niet zo vaak gezien bij andere paarden, dus Sam ook.
Als Toobs droog is zie je er niets van en bij Sam?

Oh.. en die a was verdwaalt.. bokt logt me steeds zomaar uit, jullie daar ook last van?

De hengst heeft krullen, zijn manen zijn gekruld en zijn vacht in wintervacht heeft ook slag. Normaal scheer ik hem maar wij hadden toch pauze vwb wedstrijden.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 20:17

Zouden we dan stiekum curly horses hebben?

Oh, overigens vanochtend met Toobs cross training gehad, ben verzopen.... tot op mijn ondergoed.
Moest bij thuiskomst Sjollie nog rijden, toen was het gelukkig droog.

Ben eerder gestopt dan de rest om de simpele reden dat ie in juli 2013 voor het laatst gecrosst heeft en 2 wkn geleden sinds toen voor het eerst weer wat gehuppeld had en ik heb morgen een menwedstrijd,
dan is spierpijn in je billen niet handig.

L_isanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 21:36

Ayasha, begrijp ik goed dat je Sam 24/7 buiten heb staan? Die van mij loopt ook dag en nacht buiten zonder schuilmogelijkheid. Het is een vreselijk watje wat kou betreft maar hij wordt toch elk jaar helemaal geschoren. Twee waterdichte outdoordekens op van 300 grams en heb hem nog nooit ziek gehad oid. Heb het idee dat hij zich tien keer lekkerder voelt zo dan wanneer ik hem met zijn vacht laat staan. Heb overigens wel bij de bovenste deken een hals van 300 grams. Ik vind het ideaal want hij hoeft niet meer nat naar buiten, kan met rijden zijn warmte beter kwijt en ik kan hem qua gewicht veel beter in de gaten houden. Heb hem nu twee keer geschoren. Eerste keer in oktober en dat was wel snel weer aangegroeid maar nu de tweede keer eind december en dat is nog steeds mooi strak.
Paard staat 's nachts wel op stal en daar gaan idd de lampen ook pas om 11 uur uit en 's ochtends om 7 uur alweer aan. Zit nog strak in d'r zomervelletje. :)

Wat een bagger weer he, bah!