[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xemmafalcon

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 13:40

Wat fijn CdeB! Ik heb even op je profiel gespiekt O:)
Maar wat is Buzzy een knap paard!

Vloggen kan heel leuk zijn om te zien, mits het goed is uitgevoerd.

anoniempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 08:01

Hoi allemaal!
Ik wil me ook hier graag melden. Ik start met mijn pony tussen de paarden. Hebben een maand of 4 geleden onze laatste wedstrijd gereden in de klasse B en zijn vooral bezig geweest de afgelopen maanden om hem door te trainen voor de L1. Hij kan alles wel maar met spanning van mijn kant was de nageeflijkheid nog niet altijd constant. (Hij loopt dan 'schijn' nageeflijkheid). Maaaarrrr nu hebben we besloten om ons debuut in het eerste weekend van oktober te plannen!

Heb niet alle pagina's terug gelezen sorryy! Maar merken jullie veel verschil als je bijv. 190 punten haalt in de B je dan net 180 haalt in de L1 of is dat onzin?

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 20:20

Ik reed altijd tussen 189 en 196 in de B en in de L nu 2x geen winst (eigen zenuwen) 1x winst in drie proeven. Die winst was 184 uit m'n hoofd maar toen waren aantal dingen eigenlijk nog niet voldoende bevestigd.

Wedstrijdpauze van 6 weken straks gehad en de 29e mogen we weer

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 22:20

Ik reed in de b ongeveer tussen de 185 en 200 punten.. gelijk doorgestroomd naar de l1 zonder te oefenen, en scoor daar steeds net wel of net niet een winstpunt.. 179-190 punten.. Dus dat valt wel mee.
Vandaag echt een rare wedstrijd gehad.. ik had super fijn gereden.. het was geen spectaculaire proef maar netjes gereden. 172 en 175 punten.. echt niet terecht.. baal er zo van.. was al zo fanatiek afgelopen weken en voel me nu echt zo dat ik nu nog op mijn paard wil om ons te verbeteren haha..
Volgend weekend mogen we weer.. Hoop dat er dan wel een puntje in zit.. heb nu in 8 proeven 4 winstpunten :)

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 11:39

Balen keshia! Waar was je op wedstrijd?

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 11:57

Wat balen Keshia. Hopelijk volgend weekend weer beter :)

Ik ga zondag a.s. weer op wedstrijd. Ons L1 debuut :D Ben heel erg benieuwd! Ze loopt gelukkig weer als een zonnetje na de behandeling van de chiropractor :D

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 13:02

Xemmafalcon: in Heesch :)

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 13:18

Phoebe gaat de goede kant op. Haalde haar laatst uit de wei en kwam ze een klein stukje naar me toe draven. En ze liep niet kreupel. Dus heel blij.
Nog even 1,5 week doorstappen en koelen (heb nu de Ice-Vibe boots) en dan weer een scan laten maken. Heb goede hoop hoor.

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 13:42

Wij mogen volgende week donderdag weer beginnen. Hij loopt zo lekker op het moment :)

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 16:53

AnneOmie Fijn dat de chiropractor zo goed geholpen heeft!

keshia. hihi ik dacht even dat je misschien in Amersfoort op wedstrijd was geweest. Daar hadden wij gisteren ook een wedstrijd en de eerste jury was niet erg leuk. Jury, punten en commentaar was bijna op het afzeiken af. Die komt dus ook niet meer :+ .

Wat fijn Setteli!

Bedoel je dat je vanaf donderdag weer wedstrijden gaat rijden Storm2009?

anoniempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 21:33

Ooh nou de laatste B wedstrijd 4 maanden geleden hadden we 190 en 196 maar hebben de laatste maanden goed doorgetraind. Nu heb ik meestal wel last van spanning maar ben heel benieuwd over 2 weken is ons debuut!

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 21:42

Jep volgende week donderdag weer wedstrijd
En dan 4 in oktober. Zin in :) had even een wedstrijd stop om wat L dingen te bevestigen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 09:26

Hier begint het ook weer te kriebelen. Cross seizoen van mijn man begint op zijn eind te lopen, ik heb voor het indoorseizoen al weer het nodige op gegeven (wij delen samen 1 paard). Ik begin 23 oktober weer. Hij loopt heel lekker op het moment dus heb superveel zin om weer op pad te gaan. Mijn man had helaas geen geluk, hij is voor het eerst M SGW gestart dit seizoen, veel crossen gingen niet door vanwege het weer. Tijdens de laatste 2 crossen is hij een keer gevallen, de keer erop uitgesloten vanwege weigeringen. Nu 4 verliespunten, waardoor hij weer L moet starten en weer bij 0 moet beginnen. Hij heeft dus 2 oktober weer zijn L debuut, maar dan anders dan gepland.

Las ergens dat er anderen reden in de bak van het losrijterrein. Dat is echt niet toegestaan en staat ook heel duidelijk in het wedstrijdreglement van de KNHS.

Vloggen zelf geen ervaring mee, soms is kijken wel leuk maar er is niemand die ik echt volg op dit moment. Ik heb op youtube alleen Evention tv gevolgd. Die hebben helaas al een tijd geen updates meer geplaatst.

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 11:35

Balen SusanH van het crossen! Dat is niet leuk.

Super leuk Storm!

Ik heb zelf ook een update;
Phil wordt terug getrokken uit de wedstrijdsport. Hij is de laatste tijd erg verbeterd en wil ook echt weer werken, maar zodra je echt wedstrijdgericht gaat trainen dan merk ik dat hij het lastig vind en dat zijn blessure weer opspeelt. Hij blijft nog gewoon en hij blijft ook mee lopen in de lessen, maar er wordt alleen nog maar recreatief mee gereden en als het weer het toestaat een bosritje.
Kortom; hij gaat met wedstrijdpensioen.

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 15:56

Jeetje wat een heftig besluit lijky me dat! Hele omschakeling dan.. sterkte ermee

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 23:05

Wat een knap en moeilijk besluit maar wat goed dat je zijn welzijn in acht neemt!

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-16 17:08

Dank jullie wel! Woensdag vond ik het nog vreselijk lastig, maar ik merk nu al dat ik er vrede mee heb.

Hoe gaat het bij jullie verder?

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-16 09:06

Hier afgelopen week door mijn rug gegaan en de hele week niet gereden.. gisteren intensief gelongeerd.. er echt een flinke training van gemaakt en ze pakte fijn aan.. vanavond nog even rijden en morgen om 16.00 en 16.20 weer starten.. ben benieuwd!

Nog een kiekje van afgelopen wedstrijd :)
Afbeelding

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 18:58

Vandaag concours gehad.. ik heb mooi wat verbeterpunten mee kunnen nemen, maar zag nog meer dan voldoende nieuwe verbeterpunten ;) toch was het voldoende voor elke proef een winstpunt :) ik ging dus weer blij naar huis :)

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-16 19:44

He vervelend en moeilijk besluit van Phil xemmafalcon.. Heel dapper van je!

Fijn dat je blij naar huis bent gegaan Keshia! en gefeliciteerd met je winstpunten.

Hoe is je debuut gegaan AnneOmie?

Hier gaat het erg fijn! zit er sinds vorige week weer op na 3 weken. M'n zadel is voor tijdelijk aangepast (moet nu nog een week of 4 wachten op mijn nieuwe zadel)
Maar jeetje, lijkt wel alsof ik een heel ander paard heb. Hij is zo fijn en ook heel fijn en los door z'n lijf. Ben vooral bezig met tempo-wisselingen, hij begon zich te vervelen dus ff goed bezig houden. Pakt hij super op :j
Heb voor over 3 weken wat ingeschreven, hopen dat ik erbij kan :)

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 13:06

Laten we het maar niet over mijn L debuut hebben hahaha := Choice was echt super braaf en heel trots op haar, thuis is ze best wel wat kijkerig, maar op wedstrijd vertrouwt ze gelukkig volledig op mij. De 1e proef ging best wel lekker, maar jury vond het te gehaast en had uiteindelijk 177,5 punten. Daar was ik wel beetje teleurgesteld over, maar niets aan te doen en volgende keer weer beter. Mijn 2e proef (proef 8) was dramatisch := ik ben maar liefst 3x verkeerd gereden na de slangenvolte 3 bogen... na de 1e x verkeerd rijden was ik zo van de leg dat het bijna niet meer goed kwam en dan wordt Choice ook erg druk omdat ik zenuwachtig wordt en geen goede leider meer ben. Nou ja drama en gelukkig geen verliespunt :P Had misschien beter af kunnen groeten, maar ik dacht het is maar L1 en dan zie ik het maar als een goede oefening. Ik kende mijn proeven niet goed, alleen paar keer doorgelezen, maar niet van te voren geoefend/gereden omdat ik daar gewoonweg geen tijd voor heb gehad en pas sinds 1.5 week weer aan het rijden ben. Gewoon dom van mij... voorbereiding was gewoon niet goed, maar niets aan te doen, heb er weer veel van geleerd.

Zondag a.s. heb ik weer wedstrijd en daarna ben ik 2.5 week op vakantie naar Thailand :P 29 oktober doe ik mee met een proefgerichte clinic van Crista Bruine de Bruin bij mijn rijvereniging :) en daarna zien we wel weer verder, nog niets ingepland qua wedstrijden na mijn vakantie.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 13:09

Mooie foto Keshia! Wat balen van je rug zeg :(

Gefeliciteerd met je winstpunten!!

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 13:10

Wat een moeilijk maar knap besluit van Phil Xemmafalcon. Fijn dat je er zelf wel vrede mee hebt.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 13:27

Wat balen van je proeven AnneOmie! Flink oefenen en dan komt het goed. 177,5 valt nog reuze mee en is een nette score :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-16 13:31

Ik ben gister ook weer gestart. Ze liep 2 nette proeven met paar kleine slordigheden maar geen grote fouten.
2e plaats en 3e plaats van de 13 deelnemers *\o/* en 4 winstpunten op de teller erbij :D
Afbeelding