Wedstrijden kletstopic 2024

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MARenAMY

Re: Wedstrijden kletstopic 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 17:30

Voor iedereen die dit weekend weer gaat starten, succes!! :D

Poeh wat gaan jullie snel hier, zeg :))
Ik probeer binnenkort weer even uitgebreid bij te lezen, maar dat gaat hem voor nu niet worden helaas :')

Enzo_Ollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 18:45

Nou wij hadden semi positief nieuws! Het been dat vorige keer wat rommelde had ie nu geen last meer van, alleen de hoefsmid moest naar het ziekenhuis dus hij heeft nog zn zooltjes niet :/
dus niet echt een super goed beeld kunnen krijgen. maar de ontsteking van vorige keer is weg :j

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-24 22:33

Fijn nieuws zo te lezen Enzo_Ollie!! Fijn!!!

Succes iedereen die gaat starten dit weekend!! Hier morgen laatste selectie wedstrijd! Totaal geen spanning, heb alles gedaan behalve proeven rijden dus het gaat hoe het gaat! Doel is hem lekker aan de hulpen te hebben in de proef, dan ben ik al happy!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 09:06

Fijn dat t wat beter gaat EO.
Flubberboot succes vandaag bij de selectie.
Wij gaan vandaag ook weer. Meetmoment dus lekker snel weer thuis. Maar... wat een weer vandaag Bahbahbah.

melis_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 10:33

xxxmh schreef:
Net afgemeld voor wedstrijd weekend voor volgende week. Had er zo zin in maar paard loopt sinds vrijdagavond niet goed en ben zaterdagochtend op vakantie gegaan en er is nog geen verbetering dus dinsdag komt Wolvega. Gok het er niet op aangezien ze dan al 1.5 week stil staat en dan vind ik 2 dagen wedstrijd ook veel (als ze ineens weer goed loopt, verwacht ik niet, ze loopt niet slechter maar ook niet beter). Ga wel schrijven en vriendinnen voorlezen.

Dat is balen.. hopelijk valt het mee!

Melzazu goed dat je zo toch op pad gaat om de spanning beter onder controle te krijgen! 6 juli duurt ook nog even, wellicht na een paar keer ergens anders te rijden voelt het dan wel oke om te gaan

EnzoOllie wat balen.. Succes bij de DA!

Hoe is dat gekomen MWM? Balen dat je nu zo weinig kan het het been.
Kunnen ze dat dmv van foto of scan vaststellen?

BIj ons is de regio ook 1e en 2e weekend van juli, en dan 3e weekend afdelingsdressuur en verenigingskampioenschap. Dat is nu voor het eerst, vorigj aar was alles nog op een groot grasterrein, dit jaar voor het eerst op zand. Geloof alleen de afdelingsdressuur wel op gras

EnzoOllie gelukkig is het been weer rustig! Hopelijk ook gauw weer de zooltjes eronder

Succes Flubberboot en Babootje!

Wij mogen donderdagavond weer op pad, pas om 21.48 de eerste proef. Gelukkig is de wedstrijd maar 5 minuten rijden :+

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 11:11

Lekker laat whaha

Klinkt niet fijn MWM :(:)

Verder sluit ik me bij Melis aan :o

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 14:47

Heeft iemand ervaring met een klacht indienen over een jury die gewoon veel te weinig tips heeft gegeven?
Ik heb 54% gereden met 2 onderstrepingen en 7 tips. Bij grofweg de helft van de onvoldoendes staat niet eens een opmerking...

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 14:47

Denk niet dat ze daar wat mee doen. Heb wel eens lege protocollen gezien.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 15:19

Wat heb ik een geluk gehad met het weer vandaag!! Hele hevige regen onderweg gehad, daar op het terrein een paar spetjes maar niet noemenswaardig, onderweg naar huis weer fikse regen :')
Vandaag mijn L2 debuut gehad! (Zowel voor pony als voor mij) en de teller staat op L2+2! *\%/*
Jeetje wat reden er toch een hoop imposante grote dressuurpaarden mee _O- Voelde me kleiner en kleiner worden hahaha lekker het buitenbeentje van de dag.

Afbeelding

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 15:50

Gefeliciteerd FleurSandro! Heb je zo te zien net gemist, stalgenoot moest in de M1/M2 rubriek starten dus ik was er toen, grappig!

Bowo, geen ervaring mee. Wel onwijs balen! :(

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 15:52

FleurSandro schreef:
Wat heb ik een geluk gehad met het weer vandaag!! Hele hevige regen onderweg gehad, daar op het terrein een paar spetjes maar niet noemenswaardig, onderweg naar huis weer fikse regen :')
Vandaag mijn L2 debuut gehad! (Zowel voor pony als voor mij) en de teller staat op L2+2! *\%/*
Jeetje wat reden er toch een hoop imposante grote dressuurpaarden mee _O- Voelde me kleiner en kleiner worden hahaha lekker het buitenbeentje van de dag.

[ [url=m/uYitB9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gefeliciteerd! Fijn plaatje ook zo +:)+

Bowo, ik zou ook niet weten wat ze daarmee moeten eerlijk gezegd. En 7 tips, tja het is niet veel maar ook niet weinig. Heb wel eens minder gehad inderdaad.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 16:00

Nou als iemand benieuwd is hoe m’n wedstrijd ging.
Zo zag het eruit:

Afbeelding

Mooi de bak uit gesprongen. Ik had echt bijna de auto geraakt. Jury was ook geschrokken :=

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 16:00

@Selina, oeps....

Nou ja, ik heb ook zeker wel eens minder gehad, maar dan niet met dit soort scores. Ik stond met een kennis te praten die ook jurylid is en die zei dat het eigenlijk verplicht is om bij alles onder de 7 commentaar te geven. Lijkt me toch dat dan op zn minst bij elke onvoldoende wat mag staan...
Ik vind dat een jurylid daar wel op aangesproken mag worden.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 16:04

FleurSandro schreef:

[ [url=m/uYitB9.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat goed zeg! Jullie zagen er mooi uit

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 16:09

Jeetje Selina wat balen :(

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 16:12

Gefeliciteerd met de eerste 2 wp in het L2 en dat bij het debuut !

Selina: oeps , had je 1 of 2 proeven gereden? Hebben ze nergens n 20 x 40 buitenbak met n hek er omheen :Y)

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 16:28

Dit was na de eerste galop in de tweede proef. De eerste proef ging ook niet denderend. Die van mij wilde het liefst alles in galop doen.

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 16:34

Balen joh.. Heb je een idee waardoor dat kwam?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 16:36

DemiSisa schreef:

Wisselwerking. Zij heeft inmiddels door dat ik met rijden verstijf zodra zij rennerig is. Dus elke wedstrijd wordt haar gedrag erger.
Voelt gewoon stom dat al die paarden in de bak braaf hun rondje doen en de enige koudbloed gaat dan hysterisch de bak door :=

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 16:55

Bowo schreef:
Heeft iemand ervaring met een klacht indienen over een jury die gewoon veel te weinig tips heeft gegeven?
Ik heb 54% gereden met 2 onderstrepingen en 7 tips. Bij grofweg de helft van de onvoldoendes staat niet eens een opmerking...

Tsja wat zal ik er van zeggen. Men verwacht soms wonderen van juryleden, had je al die niet aanwezige tips dan nodig om te begrijpen waarom het 54% geworden is?
Verder ben je ook afhankelijk van de snelheid en ervaring van je schrijver, die ook een vrijwilliger is.

FleurSandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 17:20

DemiSisa schreef:
Gefeliciteerd FleurSandro! Heb je zo te zien net gemist, stalgenoot moest in de M1/M2 rubriek starten dus ik was er toen, grappig!

Bowo, geen ervaring mee. Wel onwijs balen! :(

Dan hebben we elkaar inderdaad net misgelopen! Ik starte om 10:23u ergens in het midden van de L1/L2. Ik was zelf hier nog nooit geweest, erg fijne locatie om te starten vond ik!

Selina schreef:
Nou als iemand benieuwd is hoe m’n wedstrijd ging.
Zo zag het eruit:

[ [url=m/UbVpf1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi de bak uit gesprongen. Ik had echt bijna de auto geraakt. Jury was ook geschrokken :=

Wat balen zeg!! Die koudbloeden zijn ook zo slim :Y) Misschien een paar keer oefendressuur of hc starten? Kan je vaak toch wat beter zelf je rust pakken en bijvoorbeeld voltes draaien als ze loperig wordt.

DemiSisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 17:54

Selina schreef:
DemiSisa schreef:

Wisselwerking. Zij heeft inmiddels door dat ik met rijden verstijf zodra zij rennerig is. Dus elke wedstrijd wordt haar gedrag erger.
Voelt gewoon stom dat al die paarden in de bak braaf hun rondje doen en de enige koudbloed gaat dan hysterisch de bak door :=

Kan me het gevoel voorstellen, maar dat kan gebeuren toch? Wel balen dat het gedrag steeds erger word, heeft je paard dat ook als je gewoon op andere locties rijd zonder wedstrijd?

FleurSandro: ik ben er zelf ook nog nooit gestart, maar ga dat zeker eens doen want zag eruit als een prima locatie! :D

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 18:23

CharleyT schreef:
Bowo schreef:

Tsja wat zal ik er van zeggen. Men verwacht soms wonderen van juryleden, had je al die niet aanwezige tips dan nodig om te begrijpen waarom het 54% geworden is?
Verder ben je ook afhankelijk van de snelheid en ervaring van je schrijver, die ook een vrijwilliger is.

Nou ja, als ik het filmpje niet had om alles nog eens goed te bekijken had ik het bij veel onderdelen wel lastig gevonden ja. En bij een aantal snap ik het nog steeds niet.

Ik geloof ook niet dat dit door een trage schrijver kwam. Waarschijnlijk had het meeste met spanning te maken, dan is het heel makkelijk om 1x 'spanning' om te schrijven en dan 'zie x'. Als een schrijver dat niet vol houdt, moet die waarschijnlijk een andere functie krijgen op de wedstrijd. De opmerkingen die er wel stonden waren ook echt geen epistels hoor. Op 1 uitzondering na allemaal 1 of 2 woorden.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 19:28

MwM: Beterschap met je been!

Selina. volgens mij heb je gewoon een koudbloed springpaard :D :D . Foto ziet er wel stoer uit.
Maar ik kan me best voorstellen dat je baalt. Misschien toch eens kijken of je wat meer proefgerichte clinics kan doen of zo? Dan krijg je vaak ook wel een beetje beeld van wat er nog mist.

Fleur Sandro. Jullie zagen er mooi uit. En nog 2 wp erbij. Dan maakt het allemaal lekker niet meer uit.

Ik heb een stalgenootje ook zo zien stralen vandaag. Die heeft een Spanjaard met dito gangen. Zeker niet ruim in de beweging, hysterisch een beetje, veel knieactie, etc. Vandaag haar debuut in ZZL gemaakt en 235 gereden. Zo tof joh. Dat paard is gewoon heel correct gereden. Zeker geen bewegingswonder en dan ruim 66% rijden. Dat is pas tof!

Mijn dochter en Mexx hadden vandaag debuut in Z2. Op een nieuwe locatie waar we nog nooit waren geweest. Het waaide hard. Naast het Amsterdamse bos. Dus veel bomengewaai.
Focus was erg ver te zoeken en mijn dochter had de handen vol. Flink aantal 3en en 4en, maar ook goede stukken en 2 winst in Z2.

DJZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 23:14

Gefeliciteerd met je 2 winstpunten in het L2 FleurSandro :D

Balen Selina... Misschien wilt fjordlief gewoon liever springen, in plaats van die saaie dressuur :))

Knap gedaan van je dochter en je stalgenoot, Babootje :j

26 juni mag ik weer op wedstrijd.. Heb gisteren een houding en zit sessie voor mezelf gedaan.. Beugels uit, zitten, ogen dicht en alleen maar voelen... Vandaag wel wat spierpijn, maar er zat best wel hier en daar spanning in mijn lijf, merkte ik.. Van de week nog maar eens herhalen en dan pak ik ook die moeilijke galop mee, want Friesje kan prima galopperen, maar op een 1 of andere manier lukt het mij niet om die galop fijn te krijgen :=