Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Texas02

Re: Online dressuurproeven rijden, voor deelnemers en juryleden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 09:31

Ok, dank je! Zou donkerblauw goed genoeg zichtbaar zijn of dan toch maar liever wit? :?

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 09:37

Texas02 schreef:
Ok, dank je! Zou donkerblauw goed genoeg zichtbaar zijn of dan toch maar liever wit? :?

Dat ligt aan je licht, tijdstip van opnemen, binnen- of buitenbak enzovoort. Als je twijfelt zou ik voor wit gaan, dan zit je altijd goed :j

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 10:15

Het maakt helemaal niet uit wat je aantrekt.
Het beeld moet sowieso helder zijn, anders is het moeilijk te beoordelen.
Ook bij goed kunstlicht kun je prima donker gekleed.

Gisteren weer een hoop proefjes beoordeeld en daaruit blijkt toch weer dat mensen de proef niet terugkijken voor de hem insturen.

Een filmpje welke zo overbelicht was dat het paspoort een witte vlek is, een filmpje waarbij de combinatie een aantal keer verdwijnt en een filmpje waar het einde niet op staat.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 10:50

WenK schreef:
dell_1 schreef:
Worden in het weekend als er staat beoordeling gepland ook dingen daadwerkelijk al naar jury’s gestuurd?

Ja hoor, dat loopt in het weekend gewoon door.

Weet iemand hoe het precies zit met de zichtbaarheid in het dashboard?
Ik dacht dat je hem zelf naar een jury stuurde met de knop “stuur naar jury”, dat de jury hem daarna moet accepteren en hij daarmee in je dashboard verschijnt, en dat de jury daarna moet beoordelen en je dan een mail krijgt...
maar ik las ook ergens dat dashboard niet bijgewerkt word in de weekenden, terwijl de beoordelingen wel “doorstromen” :? Iemand enig idee?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 10:51

linda2008 schreef:
WenK schreef:

Ja hoor, dat loopt in het weekend gewoon door.

Weet iemand hoe het precies zit met de zichtbaarheid in het dashboard?
Ik dacht dat je hem zelf naar een jury stuurde met de knop “stuur naar jury”, dat de jury hem daarna moet accepteren en hij daarmee in je dashboard verschijnt, en dat de jury daarna moet beoordelen en je dan een mail krijgt...
maar ik las ook ergens dat dashboard niet bijgewerkt word in de weekenden, terwijl de beoordelingen wel “doorstromen” :? Iemand enig idee?

KNHS stuurt de proeven door volgens mij. Ik krijg iig altijd setjes en niet zo af en toe een proef.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 11:46

Weet iemand hier hoe je in godsnaam een filmpje horizontaal geupload krijgt. Ik film horizontaal en wanneer ik hem upload staat hij een kwartslag gedraaid. Dan probeer ik dus het opnieuw, draai het filmpje op mijn telefoon een kwartslag, sla hem opnieuw op op de telefoon, upload hem weer en dan staat hij weer een kwartslag gedraaid maar nu de andere kant op (in vergelijking met de eerste keer staat hij dus een halve slag gedraaid, zeg maar eerst kwart naar links en nu kwart naar rechts).

Wij krijgen steeds de filmpjes terug dat ze niet geoordeeld kunnen worden omdat ze gedraaid staan.

edit
geprobeerd op youtube te uploaden om te kijken hoe hij komt te staan, dit staat wel gewoon horizontaal. Al meerdere programma's geprobeerd om te draaien in combinatie met we transfer, lukt niet

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 12:48

Je zou kunnen proberen om het via Wetransfer naar een andere telefoon te sturen en daarmee te uploaden. Wat voor toestel gebruik je?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 12:52

tammiebels schreef:
Weet iemand hier hoe je in godsnaam een filmpje horizontaal geupload krijgt. Ik film horizontaal en wanneer ik hem upload staat hij een kwartslag gedraaid. Dan probeer ik dus het opnieuw, draai het filmpje op mijn telefoon een kwartslag, sla hem opnieuw op op de telefoon, upload hem weer en dan staat hij weer een kwartslag gedraaid maar nu de andere kant op (in vergelijking met de eerste keer staat hij dus een halve slag gedraaid, zeg maar eerst kwart naar links en nu kwart naar rechts).

Wij krijgen steeds de filmpjes terug dat ze niet geoordeeld kunnen worden omdat ze gedraaid staan.

edit
geprobeerd op youtube te uploaden om te kijken hoe hij komt te staan, dit staat wel gewoon horizontaal. Al meerdere programma's geprobeerd om te draaien in combinatie met we transfer, lukt niet

In het programma kan de jury zelf het filmpje draaien, maar misschien weet niet iedere jury hoe dit moet.

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 14:34

Katja schreef:
Je zou kunnen proberen om het via Wetransfer naar een andere telefoon te sturen en daarmee te uploaden. Wat voor toestel gebruik je?

oppa a5 2020

tammiebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 14:40

PSvanLot schreef:
tammiebels schreef:

edit

In het programma kan de jury zelf het filmpje draaien, maar misschien weet niet iedere jury hoe dit moet.

In dit geval wist de jury het wel maar wanneer ze hem draaide bleef hij te klein om te beoordelen. Maar na een aantal uren meerdere opties proberen (vorige week al ism KNHS en nu dus weer zelf) heb ik denk ik eindelijk de oplossing *\o/*

Ik heb het filmpje via we transfer op de computer gezet. Toen heb ik hem geopend in een video editor, toen heb ik er helemaal niks aan aan gedraaid maar alleen weer opgeslagen vanuit die editor. Toen ik hem daarna uploadde stond hij eindelijk goed.
Ook voor de zekerheid het filmpje een kwartslag (en een half, en driekwart, en helemaal rond) gedraaid en geupload en toen stond hij inderdaad weer over dwars erin. Conclusie, ik moet hem wel via de video editer openen, er niks aan draaien, dan gewoon via daar weer opslaan en dan die opgeslagen versie uploaden op paardrijden.nl. Dan lijkt het goed te gaan

kimmetje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 14:41

tammiebels schreef:

edit

De tip is voordat je opneemt telefoon eerst rechtop op film zetten en dan draaien. Dan kan je opnemen horizontaal en draait hij niet

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 15:31

Ik heb het een keer gehad dat Ik de video wel kon draaien maar zodra ik het beeld groter maakte ging hij weer op zijn kop. Dit heb ik toen afgekeurd.

Noukie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 17:31

Ik kan wel huilen, vanmiddag proef gefilmd, fijn gereden, alleen zelf een wissel verknalt. Ga ik m net terug kijken en het is echt amper te zien. Maar vanaf 's morgens al ligt het stuk van de baan bij de A in de schaduw, dus dat wordt helaas standaard een probleem, tenzij er geen zon is :+
Of ik moet ervoor naar een andere locatie, maar dat gaat voor mij wel in tegen zo min mogelijk reisbewegingen, zeker als ik daarvoor bij een ander het erf op moet. Stom :')
Naja, wie weet is het binnenkort weer grijs en kan het wel. Paard heeft laten zien dat ie het doet wanneer gevraagd, dus dat is vast fijn!

edit: sorry WenK, jij heel veel sterkte. Jullie krijgen wel een hoop voor je kiezen zeg

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 19:22

Bedankt mensen! Binnenkort gaan we weer opnemen, de buitenbak is weer goed :) Eerste keer L1, spannend! Ik betrapte me er gisteren bij het proefje oefenen op dat ik het voor het eerst weer spannend vond, terwijl ik dat bij de B helemaal niet meer had :+

marieke_483

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 20:01

Gecondoleerd WenK, sterkte! :knuffel:

Wij hebben vandaag ook weer een L2 proefje opgenomen. Ik dacht hem goed in m'n hoofd te hebben, maar ben tijdens het opnemen 2x de weg kwijt geweest :+
Mijn filmer stopte toen ook met filmen, dus het proefje nog een keer opgenomen. Uiteraard wel eerst het proefje nog even weer bekeken, daarna ging het wel goed gelukkig!
Pony gedroeg zich erg goed, zeker omdat er een paard bij de buren met de trailer wegging en de weidegenootjes de hele boel op stelten zetten daarna.. :Y)

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 21:44

Sterkte Wenk!

Help! Ik ben proeven aan het beoordelen, maar heb nu al de 2e die opgenomen is op 20 februari. Mag dat nou? Boven de video staat dat de video moet zijn opgenomen in de afgelopen 7 dagen. Ik heb ze dinsdag gekregen.
Het evenement loopt van 22 februari tot 28 februari.
Ik dacht dat ik het snapte..

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 21:46

Dinsdag was het de 23ste. Op dat moment waren de proeven dus 3 dagen oud. Mij lijkt dat dat mag. Zou bizar zijn dat je proef verloopt omdat de jury ook gewoon een leven heeft en niet stande pede een beoordeling terugstuurt.

Texas02

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 22:03

Volgens mij mag dat gewoon hoor.. Ik heb ook wel eens meer dan een week later uitslag gekregen, en een stalgenoot zelfs meer dan 2 weken later.. Het gaat om het moment van uploaden, niet om het moment van beoordelen :)

SweetVanille

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 22:26

Tilmar schreef:
Sterkte Wenk!

Help! Ik ben proeven aan het beoordelen, maar heb nu al de 2e die opgenomen is op 20 februari. Mag dat nou? Boven de video staat dat de video moet zijn opgenomen in de afgelopen 7 dagen. Ik heb ze dinsdag gekregen.

Je hebt ze de 23e gekregen, dat je ze nu pas gaat beoordelen is niet relevant voor de combinatie.
20 febr zit keurig binnen de 7 dagen. (Teruggeteld van de 23e dus)

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-21 22:52

Tilmar schreef:
Sterkte Wenk!

Ik heb dit opgevat als 7 dagen voor de periode van insturen... Voor mij zou het ook een hoop duidelijker zijn als er gewoon gezegd zou worden dat de proef opgenomen moet zijn tussen 22 feb en 28 feb. Voor mijn gevoel heb je nu 2 weken de tijd om op te nemen.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 00:00

De 20e ingestuurd maar “pas” de 23e bij een jury... ligt het dan toch nog dagen bij de knhs? Of zullen ze ook pas de 23e zijn ingestuurd (maar eerder zijn opgenomen)? :?
Sowieso mag het, filmpje was geen 7 dagen oud, maar die reactie was al gegeven :)

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 07:35

linda2008 schreef:
De 20e ingestuurd maar “pas” de 23e bij een jury... ligt het dan toch nog dagen bij de knhs? Of zullen ze ook pas de 23e zijn ingestuurd (maar eerder zijn opgenomen)? :?
Sowieso mag het, filmpje was geen 7 dagen oud, maar die reactie was al gegeven :)

Hoe weet je dat het bij een jury ligt? Sorry newbee hier bij mij staat er beoordeling gepland heb het vrijdag ingeleverd

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 08:09

WenK schreef:
Ik heb dit opgevat als 7 dagen voor de periode van insturen... Voor mij zou het ook een hoop duidelijker zijn als er gewoon gezegd zou worden dat de proef opgenomen moet zijn tussen 22 feb en 28 feb. Voor mijn gevoel heb je nu 2 weken de tijd om op te nemen.

Ja, precies!
Deze persoon had dit filmpje van zaterdag 20 februari dus gelijk in kunnen sturen (event 15 tot 21 februari), maar kan dus maandag 22 februari weer insturen, want dan is het nog geen week oud.

Ik heb nog een mailtje naar de knhs gestuurd, ben benieuwd.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 08:31

Tilmar schreef:
WenK schreef:

Ja, precies!
Deze persoon had dit filmpje van zaterdag 20 februari dus gelijk in kunnen sturen (event 15 tot 21 februari), maar kan dus maandag 22 februari weer insturen, want dan is het nog geen week oud.

Precies wat ik me af vraag; heeft die persoon ook de 20e ingestuurd (maar blijft het toch bij knhs hangen?) of had ze twee proefjes opgenomen waarvan 1 de 20e ingestuurd en de ander de 23e ingestuurd?

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-21 09:25

Tilmar schreef:
WenK schreef:

Ja, precies!

Voor mijn gevoel vertrouwt de KNHS daar te veel op de blauwe ogen van de deelnemers, dat ze niet hetzelfde filmpje 20 feb en 23 feb insturen, want dat kan met deze constructie. Ik denk dat dit stukje duidelijker kan voor zowel deelnemer als jury, het filmpje dient te zijn opgenomen en ingestuurd in de week van het event. Geen twijfels (en geen gesjoemel) mogelijk.