Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 16:40

Wauw wat een mooie punten zijn er weer gereden, jammer van de gene zonder winst, maar ook dat hoort erbij.

Ik heb weer een lange dag de pagina lopen verversen, maar geen punten nog van 23 april ....

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 16:51

Ik hoorde laatst ergens dat je in de B punten voor verzorging krijgt omdat je dan nog moet leren "hoe 't heurt" je paard en jezelf voor te stellen. Na de B gaan ze er vanuit dat je het wel weet. Ik vind het persoonlijk altijd wel zonde als je een eeuwigheid loopt te boenen op witte benen en andere aftekeningen, je tuig blinkt en het paard idem dito. Alles ziet er uit om door een ringetje te halen en je krijgt alsnog maar een 7. Dus volgende keer Franse slag en je krijgt alsnog een 7, groene neus, kogels en al.

Ik vind 179,5 ook altijd zo'n net niet.
Laatst bijgewerkt door Caritas op 04-05-20 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 16:53

Ik hoop dat de knhs nog iets beter de beoordelingen kan organiseren. Misschien de juryleden 3 dagen geven voor beoordeling en bij de deelnemers aangeven dat de beoordeling na 5 tot x werkdagen komt. Als er dan iets fout gaat hebben ze nog de tijd om een andere jury te vragen.

Ik zou wel meer protocollen willen zien :D gefeliciteerd trouwens allemaal met de punten of anders volgende keer beter.

Daffodil heb jij nog wat gehoord over zaterdag?

ginatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 16:54

Ik heb niet één maar zelfs 2 keer een 10 gehad voor verzorging.. van verschillende jury leden. Ik had een spierwitte pony en die was ook altijd echt spierwit, fijne manen om te vlechten dus altijd mooie dikke knotten en mooie zwarte hoefjes.

Ik moet wel zeggen dat het een B pony was en ik ongeveer een jaar of 7, maar toch.. Er zijn dus wel juryleden die daadwerkelijk die 10 geven voor verzorging, en ja dat is natuurlijk super leuk vooral als kind om een 10 te krijgen op je protocol *D En eigenlijk ook wel terecht, als hij er tiptop uit ziet waarom dan geen 10? Beter kan dan toch eigenlijk niet?

Sanet

Re: Alternatief wedstrijden rijden d.m.v filmpjes jureren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 16:57

Discriminatie! Met mijn Friezen kan ik dus nooit een 10 halen! Al is mijn oudste merrie al goed grijs aan het worden... dus nog “even” wachten en ze is wit.

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 16:59

Zijn er hier trouwens ruiters die hun inschrijving hebben mogen wijzigen van klasse x naar een hogere klasse?

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 17:14

Ik heb de coupon nu inmiddels ook en vind het wel leerzaam. Ik dacht zelf dat we nu het halthouden en achterwaarts bij C na alle tips hier goed genoeg in beeld hadden, maar dat was dus niet voldoende goed te beoordelen en 2x een 5.
Dat zal ik voor de volgende keer maar gewoon incalculeren, want beter filmen lukt niet.
Toch leuk, paard op zijn eerste wedstrijd meteen M-geklasseerd. :D

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 17:15

Ik heb een poging gedaan, helaas kun je paard wel wijzigen maar de klasse niet.

Ik wil mn protocol en filmpje wel delen bij interesse, L1. Wel per pb, geen idee hoe filmpjes te uploaden en jury namen weg te poetsen :+

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 17:21

Mywishmax, ja hoor goed contact maar blijkbaar stond ik er dubbel in en ik had de donderdag ervoor al de protocollen teruggestuurd. Sta er nu voor donderdag weer op en ben backup voor als ze omhoog zitten met iets. Dat komt goed!

Ik vind het eigenlijk allicht knap dat ze in zo'n korte tijd dit van de grond gekregen hebben en dat het best goed werkt ook! Dat wachten vind iedereen lastig maar ze zijn echt snel hoor.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 17:25

Klopt het dat de sluitingsdatum gewijzigd is? Dat die nu 1 week voor de datum van het event ligt? Ook voor de events waar je al voor ingeschreven kon hebben?

Caritas

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 17:26

Scum schreef:
Klopt het dat de sluitingsdatum gewijzigd is? Dat die nu 1 week voor de datum van het event ligt? Ook voor de events waar je al voor ingeschreven kon hebben?

Kreeg vanmiddag een mail over de 14e, dat de sluitingsdatum de 7e is en dat annuleren ná die datum betekent dat je inschrijvingskosten verschuldigd bent.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Caritas op 04-05-20 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 17:27

daffodil schreef:
Mywishmax, ja hoor goed contact maar blijkbaar stond ik er dubbel in en ik had de donderdag ervoor al de protocollen teruggestuurd. Sta er nu voor donderdag weer op en ben backup voor als ze omhoog zitten met iets. Dat komt goed!

Ik vind het eigenlijk allicht knap dat ze in zo'n korte tijd dit van de grond gekregen hebben en dat het best goed werkt ook! Dat wachten vind iedereen lastig maar ze zijn echt snel hoor.

Ah, mooi!

En ik vind het knap hoor! Ik bedoelde het meer voor hun eigen rust, haha. Ik denk dat ze ook veel vragen krijgen van deelnemers, dus dan zou iets meer ruimte voor hun zelf makkelijker zijn denk ik. Als je nu kijkt hoe snel mensen als zitten te f5en en wat onduidelijkheid wat nu die 3 werkdagen zijn. Dan is het makkelijker om aan te geven dat het na 3 tot x werkdagen online staat. Is het eerder, dan is dat een meevaller, anders houden ze zich aan het termijn en voorkomt het een hoop vragen. Lijkt mij ook fijner als deelnemer.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 17:31

Wat betreft de punten voor verzorging. Wat mij opvalt is dat de juryleden het vooral over poetsen, mestvlekken etc hebben. Voor mij zou het punt van verzorging pas waarde hebben als het gaat om de conditie van het paard...passend harnachement etc. Wat als een paard/pony echt mega veel te dik is en daardoor amper kan buigen, of veel te mager, heel arm bespierd, slecht passend zadel, opgedroogd zweet, smetplekken, doorgespoord etc. Dat zou voor mij tenminste waarde toevoegen aan een dergelijk punt. Vlechten en een borstel erover...tja dat heeft weinig met algemene verzorging te maken in mijn ogen. Van mij zou een paard dat duidelijk niet goed gemanaged wordt, gewoon een dikke onvoldoende mogen krijgen voor verzorging, maar dan wel met een opmerking zodat het ook een eye-opener naar de eigenaar/ruiter is.

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 17:42

Mijn protocollen zitten niet aan het juiste resultaat gekoppeld :+ was even heel erg in de war. Had ook een opmerking van een jury dat ik een andere naam opnoemde dan dat in het paspoort staat, maar hij heeft een officiële naamswijziging geregistreerd bij het kwpn, maar dat is een sticker achterin. Heb knhs maar even gevraagd of dat dan ook gefilmd moet worden maar kan het mij niet voorstellen.

Overigens wel fijne punten gekregen, ben nu M2 startgerechtigd *\o/*

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 18:15

nou, pffff ik heb mijn proefje vrijdag gefilmd, wat super confronterend zeg! :(:) Meestal heb je eerst je proef, dan je punten, en dan dagen erna je filmpje van iemand in whatsapp kwaliteit door een ruit heen geflimd ofzo :+ Valt alles niet zo op.

En nu haarscherp in beeld, dan denkik echt meid wat DOE je en waar DENK je dat de AC-lijn zit :Y) :+

Tja.. Heb er 2 op film, beide op andere punten 'beter'. Nu nog kiezen.. Had ik maar 1 keer geflimd hahaha :P

Maargoed, supergoede oefening dit, zie je zelf echt je verbeter punten. Gewoon insturen dus. Hebben meer mensen last van die onzekerheid? Ben echt veeeeel kritischer dan bij een 'gewone' wedstrijd :+

rozebadeend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 18:17

MyWishMax schreef:
rozebadeend schreef:
Ik had wel voor mijn ZZLicht debuut 209 punten. Op zich was ik allang blij met die punten, ik was er nog helemaal niet klaar voor maar wou het gewoon eens proberen. Wel vond ik het heeel zuur dat ik voor een oefening eerst een 6 had, en dat is veranderd in een 5.... nou had ik ook niet echt winst verdiend, heel eerlijk. Maar dat vond ik wel echt een beetje kinderachtig -O-

Maar het lastige is dat je niet weer of dat veranderd is na het tellen of dat de schrijver een fout heeft gemaakt, de jury een 6 zegt maar er daarna nog wat fout gaat en noem maar op.

Jaa weet ik. Dat kan ook makkelijk natuurlijk. Maar meer dat ik zelf lagere punten had ingecalculeerd, en dan zoo dichtbij.. dan is zo'n wijziging gewoon heel zuur. Maar ik had die winstpunt ook echt niet verdiend, dus kan dat prima relativeren hoor.

Maar toch.. :')

Ik heb inmiddels ook mijn protocol erbij, en ben onwijs blij met het super positieve commentaar!
Ook de punten waar er echt wat mis ging stond heel positief opgeschreven, en mooie complimenten op het einde. <3
Afbeelding

M_arjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 18:25

Wat een leuk commentaar rozebadeend! En voor de rest iedereen gefeliciteerd met de behaalde punten!

@horsedriver dat herken ik wel hoor! Ben sowieso heel onzeker met proefjes rijden en als ik mezelf dan op camera zie :(:)

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 18:32

Ik heb een vraagje voor de M juryleden. Bij het filmen van het halthouden en achterwaarts gaan is bij mijn filmpje 3/4 van de benen van mijn paard zichtbaar en ik helemaal. Maar volgens jury moeilijk te beoordelen en 2x een 5. Ik zou het paard en zijn benen volledig kunnen laten filmen, maar dan staat mijn hoofd er niet op. Zou dit dan beter te beoordelen zijn?

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 18:36

swatch schreef:
Ik heb een vraagje voor de M juryleden. Bij het filmen van het halthouden en achterwaarts gaan is bij mijn filmpje 3/4 van de benen van mijn paard zichtbaar en ik helemaal. Maar volgens jury moeilijk te beoordelen en 2x een 5. Ik zou het paard en zijn benen volledig kunnen laten filmen, maar dan staat mijn hoofd er niet op. Zou dit dan beter te beoordelen zijn?

Nee, dat is niet beter weet ik uit ervaring. Ik kreeg de eerste keer voor alle onderdelen bij de C, en dat zijn er heel wat in het M1, een 5 omdat ze het niet goed kon zien en wij filmden juist de benen. Nu het iets anders aangepakt en geen commentaar meer.

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 18:37

Nu nog een melding als je punten er zijn, dat zou helemaal handig zijn :D :D 

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 18:42

Caritas schreef:
Scum schreef:

Kreeg vanmiddag een mail over de 14e, dat de sluitingsdatum de 7e is en dat annuleren ná die datum betekent dat je inschrijvingskosten verschuldigd bent.
[ [url=m/mxNexO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Deze mail had ik ook. Erg fijn! Mijn paard heeft last van haar rug en vrijdag komt de fysio, week erna kan de Zadelmaker pas en daarbij zijn ook nog eens allebei mijn laarzen kapot :roll: er is dus een plek vrij gekomen in de L1 voor de snelle beslisser. Ik hoop de volgende ronde mee te doen met de fries.

Over verzorgingspunten.... Ik heb ooit een 5 gehad omdat ik mijn super schone paard toch echt moest wassen voordat ik op wedstrijd ging :') mijn paard is een appaloosa en dat viezige bruine dat hoorde zo :') ik heb de coupon bewaard, ik vond en vind het hilarisch. Mijn paard heet dan ook Vies, dus het klopt helemaal.
Laatst bijgewerkt door Annetje op 04-05-20 18:44, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 18:43

swatch schreef:

Als het paard er geheel op staat, en alleen jouw hoofd mist dan is dat niet zo erg.

Als de benen en het hoofd (gehele paard) er op staan is het al veel beter.

EdkingEnzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 18:51

Ik ben blij! Vandaag onze tweede proefje ooit gefilmd voor het event van morgen. Ging zo veel beter dan vorige week :D toen had ik 173,5 punt. Ik ga er vanuit dat deze wel een winstpuntje waardig is. Zo niet, maakt het mij ook niet uit want mijn gevoel is heel goed!

Nu weer 3 dagen (ongeveer) in spanning wachten *\o/*

swatch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 18:55

Dan ga ik een nieuwe poging wagen van de week. Merk dat de filmer ook even erin moet komen. Want als je filmer naast de a-c lijn staat dan lijkt het alsof ik alles niet op de letter rijdt en de gebroken lijnen lijken dan te klein. En dan moet je nog wel een keertje filmen. Punten en commentaar kon ik me prima in vinden.
En het is toch best prettig om uit het hoofd te rijden. Nooit eerder gedaan, maar werkt wel goed. Je rijdt toch meer geconcentreerd en met een betere voorbereiding in de grijze zones.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 20:10

daffodil schreef:
Ik doe dat dus echt niet.......ik ga ook niet van alles aan zitten passen om op iets leuks uit te komen maar kom ik uit op 179,5 dan krijg je er wel een halve punt bij. Ik ben daar niet zo moeilijk in.

Wel ga ik heel hard lachen als er dan iemand naar me toe komt met 194,5 punt en er ook een halve punt bij wil....er zijn grenzen :D

Eens! 179 doe ik ook niet. Echt vind dat zo naar.