[HK] Wedstrijd springende bokkers II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Cioccolato

Re: [HK] Wedstrijd springende bokkers II

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-17 00:37

Welkom terjf!

Leuk laura!
Ik moet nog even wennen aan het winstpunten systeem van de B. Wat een ruk regel zeg _O-

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 18:37

Nou hij is op zijn 2e B wedstrijd foutloos dus zijn nu officieel B :D *\o/*

Afbeelding

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 19:06

Super *\o/*
Mooie outfit zo!!
Bij Mickey vind ik je rode outfit leuker :))

Ik ben lekker uitgewaaid, bijna 20km gereden, samen met Cas der osteopaat :P Ze zocht een rijmaatje, paarden gingen prima samen iig :j
Afbeelding

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 19:30

Ziet er allemaal geslaagd uit zeg! Gefeliciteerd met jullie winstpunt Laura!

Hier alles even op een laag pitje. Pino heeft vandaag voor het eerst weer wat onder het zadel gelopen. Is nu een week koorts en medicijn vrij. Gister helemaal uit zn dak gegaan maar daana echt zwaar buiten adem. Flink wat conditie ingeleverd met zn griepje.

Verder was ik aardig van mn oxer angst af maar ik heb bedacht mijn tenen op te krullen waardoor ik voor mn gevoel mn beugels kwijt raak en uit balans raak dus mn angst begint weer terug te komen. Zo stom dat ik het doe.... maar probeer iets maar eens niet te doen :')

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 19:35

Goldie, ik weet gelijk wie je osteopaat is :D

Laura, wat goed! Gefeliciteerd! Outfit is heel chique. :j

Vibabu, wat vervelend van Pino dat hij zo ziek was.. Gelukkig nu weer aan de betere hand. En van je tenen, heel vervelend! Snap wel dat je daar weer angst van krijgt. Maar tips heb ik helaas niet voor je..

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 19:45

Heeerlijk Goldie! En dankje :)
Ah arm paard en vervelend zeg dat je angst weer terug komt :( Heel lastig..
Thanks Nann :) Ben ook erg blij met mn setje zo haha

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 19:58

Gefeliciteerd Laura!

Hier was ML foutloos en 1ste ik had helaas een balk.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:37

Gefeliciteerd Laura!
Mooie outfit ook. Vind vooral dat dekje en oornetje heel mooi O:)

Heerlijk Goldie!

Jammer van je balkje Jes, maar iig fijn naar de finish!

Fijn dat Pino weer opknapt, maar wel vervelend van je terugkerende oxerangst.

Zijn er nog mensen van hier die 14 april of 5 mei in Geesteren starten?

Elitedeux

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 20:46

Ik ben vandaag ook weer op pad geweest. Eerste parcours ging niet goed, een ongebruikelijke fout op hindernis 1 en 2. Diegene voor mij bleek er niet te zijn, dus hop gelijk de ring in en starten want de jury had al gebeld. Al met al niet zo'n lekkere start maar ging verder wel oké. Tweede parcours ging veel beter met een mooie 3de plaats. We kijken uit naar Almelo over twee weken, waar we voor het eerst weer buiten gaan starten :D

_Elke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:12

Ik heb goede hoop dat ik binnenkort weer mee kan kletsen met jullie... !!!

Jammer elitedeux , wel goed van je tweede parcoursje zeg!
Laura mooi setje zeg, gefeliciteerd met officieel B zijn :)
Carola nou ik ben bang dat ik er binnenkort ook weer mee te maken moet krijgen... dan wordt nog echt dressuur rijden tussen de hindernissen hihi
Gefeliciteerd Jes met je man. Goed bezig.

Duimen jullie deze week voor me dat ik dan eindelijk een foto kan plaatsen van mij weer op een eigen paard? :D :D :D

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:15

Leuk Elke! Ik zal voor je duimen!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-17 21:17

Ooh spannend Elke! Ik duim mee!

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 15:07

@paljaslaura hele mooie outfit!
@goldie oh heeerlijk zo aan de zee kunnen rijden zeg

Wij dit weekend de puppy weer ohz opgepakt, paar maanden in de wei gestaan als 3-jarige nadat hij 6 weekjes ingereden was. Vrijdag gedraafd aan de longeerlijn, zaterdag los gedraafd en zondag zelfs zonder lijn de galop links- en rechtsom. Hard werken zo'n jonkie, maar erg leuk! Vandaag rust voor hem.
Afbeelding

Kimmess

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 16:55

Gefeliciteerd Laura!

En wat lijkt me dat heeeerlijk zeg Goldie! Ik ben jaloers, haha.

Hopelijk is Pino snel weer de oude en krijgt hij zn conditie snel terug Vibabu. Altijd vervelend en sneu zo'n ziek paard.

Balen als je zo laat geroepen werd elitedeux, gelukkig ging het verder wel goed! Op naar Almelo en het outdoorseizoen! :j

Leuk Elke! Ik duim mee!

Saraviavia, puppy lijkt het goed op te pakken dus! Ziet er leuk uit. Misschien heb ik erover heen gelezen, maar wat is verder de bedoeling met hem?

Ik heb verder weinig nieuws. De vos pakt het rijden goed op, loopt lekker dr rondje. Helaas allemaal bijkomende omstandigheden waardoor het toch niet zo makkelijk loopt als gehoopt. Jammer, want paard en eigenaresse zijn erg leuk. Paard staat op een stal waar voornamelijk opfok staat. Er staat nog niks in het land dus paarden staan in groepen in de bak. De bak is dus dagelijks bezet, meestal tot einde middag. Daar komt bij dat de verlichting het momenteel niet doet en er veel gaten worden gegraafd. Gelukkig gaan we de zomerperiode tegemoet, maar dan komt het 'probleem' van 30 merries die een veulen krijgen en ook naar buiten moeten.. + dat eigenaresse te horen heeft gekregen ernstig ziek te zijn. Heftig. Al met al zit fanatiek rijden, lessen op andere locatie en concours er de komende tijd niet in. In Drenthe zou ik een vriendin of bekende vragen even een paar x te helpen met paard op trailer zetten etc. nu eigenaresse ziek is, maar hier kilometers van 'huis' zit dat er niet in. En laat mijn vriend nou net geen paardenman zijn :+ Zo, ik heb mijn hart even gelucht :')

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-17 23:44

@Kimmess jeetje dat zit niet mee zeg. Wat een pech allemaal, veel succes de komende tijd!
Zolang m'n nieuwe trainingspaardje niet verkocht wordt blijven we doortrainen met als doel eind van het jaar op concours te kunnen. Winstpuntje pakken in de dressuur en dan gaan springen. Maar eerst thuis alsmaar door trainen totdat hij alles goed beheerst. Hij is gelukkig tot nu toe niet bokkerig of gek, maar moet nog wel leren goed voorwaarts te lopen. Zal af en toe updaten! Nogmaals succes de komende tijd met alles rondom de eigenaresse en het paard!

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 10:14

Wat leuk SV!!!

Maandagavond de finale gehad van de competitie voor jonge springpaarden, ging boven verwachting goed. Ze sprong mooi rond tot de hindernis met een bord :P moest ze eerst nog een keertje van dichtbij zien en toen erover. Dik tevreden met een 8, 7,5 en 7 :) en mooi positief commentaar. Heb nu al zin in het outdoor seizoen!! kan ze mooi mee in de BB

Andere 2 paarden gaan ook wel goed. trainingen gaan super, maar om wedstrijd wordt het M paard wat baldadig in het parcours, baal ervan.. maar we gaan indoor Tolbert nog proberen en dan outdoor maar verder zien. L paard ook opgegeven maar die heeft weer eens last van mok.. zucht.. kijk het nog een paar dagen aan, ze loopt verder wel rad maar ja..
Iemand nog een wonder middel voor mok? heb al veel geprobeerd, is het ene been over begint het volgende been..grr en tips voor het zomer seizoen zijn ook welkom om te voorkomen dat witte benen verbranden.

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 10:21

Wat fijn Sara!
Top dat je jonkie het zo mooi doet en heel vervelend van de mok.. Heb zelf geen tips daarvoor.

Mickey liep gister op de linker volte niet helemaal rad. Lijkt vanuit z'n schouderblad te komen.. Dus die heeft even vrij en dan maar kijken hoe die dan loopt. Rechtuit was ie wel goed en rechtsom ook. Lekker vaag weer

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 23:28

Oh vervelend van Mickey zeg :(:)

Wij zitten weer op de goede weg, naja ik heb mezelf weer op de rit gekregen :') Onze 2e springles gehad vanavond, een keer kortsluiting in mijn hoofd op een heel knullig steiltje, instructeur ook uuuuuh wat deed jij nou ineens :+
Uiteindelijk toch een reëel B parcours gesprongen, en nog fijn ook <3 Ging echt weer zo goed :D

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 23:36

Mooie dingen lees ik!
Mok is en blijft vervelend. Ik hev er dit jaar nog geen last can gehad. Ookal heb ik alles met witte benen en voeten _O-

Balen van mick laura..

Froos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 23:51

Wat naar Laura!
Ik heb me na een maand wedstrijd-break opgegeven voor BB & B in bunschoten de 9e en de 16e!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 23:52

Leuk leuk!

Ik heb volgens mij al 2 jaar mn kerst avatar. Ook leuk detail

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 23:53

Afkloppen maar ook hier geen mok. In 35 jaar nog maar 1x eentje met mok gehad.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-17 23:56

Hier wel regelmatig de jonge dingen mok. Alsof ze er aan moeteb wennen dat ze hier wel gewoon met regen buiten komen.
Altijs goes te behandelen geweest met een droogzetter. Voor koeien. Daarna komt t ook niet meer terug bij t betreffende paard

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 00:04

Haha lekker feestelijk toch Car :P
Leuk Froos!
Fijn Goldie! Lekker weer in 't ritme komen.

Paarden waren blij want ze mochten even de wei op. Vond het nog knap dat ik met ze allebei erheen kon lopen en dat ze zich enigzins gedroegen :')

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 10:05

Droogzetter lijkt tot nu toe het beste te werken. Heb (afkloppen) tot nu toe nog nooit een paard gehad die zo heftig mok had.. klein plekje wel eens en dan behandelen en weg, bij deze blijft het maar komen.. zucht.

@Goldie: super dat het springen met Cas goed gaat :) weer even aan het elkaar wennen misschien :D