[HK] B-debuut in 2016

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Utixo

Re: [HK] B-debuut in 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 13:49

Ik vind juist met naald en draad knotten 10x fijner. Had een paar maanden terug Banto zijn mannen iets te kort getrokken. Toen moest ik wel met elastiek vlechten. Verschikkelijk.

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 16:49

Ik zie allemaal super nette knotten voorbij komen! Jaloers. Ik knot ook altijd met naald en draad, maar ik kan niet gigantisch strak vlechten en hij heeft niet heel veel/dikke manen dus krijg nooit van die mooie roosjes..
Ik vind zelf knotten met naald en draad ook echt heel fijn!

Iedereen die dit weekend gaat starten, veel succes maar vooral plezier! :D

Mijn paard loopt niet goed.. Is gegrepen door een pony in de wei.. Dus gister geen wedstrijd voor ons..

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 17:48

Wat balen Nann! Hopelijk gaat het snel beter!

Wat een gave knotjes maken jullie allemaal! Ik heb een haflinger met hele dikke en lange manen dus knotten is echt niet te doen. Tot nu toe heb ik steeds een dubbele hengstenvlecht gemaakt maar dat lukt ook nog niet echt strak op de manenkam en is vaak tegen de tijd dat de proef begint alweer uitgezakt :+ Maargoed, we blijven oefenen!

Veel succes allemaal dit weekend! :)

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 18:00

Op het YouTube kanaal van Bit staan vlechtfilmpjes. Wat echt belangrijk is bij een hengstenvlecht goed strak trekken en niet te grote plukken in een keer meepakken.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 18:15

En de haflingerstal waar mijn paard naast woont doet witte tie-rips in de hengstenvlecht tegen uitzakken... zie van een klein afstandje niks van.

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 20:09

Bedankt voor de tips! Ik ben nu inderdaad wat van dat soort trucjes aan het uitproberen, een beetje zoeken naar wat het beste werkt. Binnenkort wil ik een driedubbele hengstenvlecht proberen, dan zijn de manen per vlecht nog wat dunner en hopelijk makkelijker te vlechten :)

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 20:50

Succes iedereen die dit weekend start! :)
Ik vlecht ook met naald en draad, maak dan 6 dikke knotten zodat d'r nek ook mooi uitkomt :D

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 23:09

Gewoon touw meevlechten spianne in de hengstenvlecht Spianne, dan zakt het veel minder snel uit.

Ik maak nog steeds dotjes met rekkertjes, gewoon omdat bij mijn merrie meerdere kleine dotjes veel mooier is dan een paar dikkere. Manen zijn ook enorm ongelijk van dikte (vooraan supperdikke manen die heel snel groeien, achteraan dunne korte piekjes manen...)

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 17:56

Ik heb jill haar manen op sportcoupe geknipt na een jaar lange manen en hengstevlecht dus 5 mei gasn er roosjes in ik hoop dat ze lukken.
Dit was vorig jaar.

Afbeelding

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 19:05

Mooie vlechtjes bij Jill! Komt vast goed 5 mei :)

Nou ons debuut en voor de eerste keer op vreemd terrein hebben we overleeft. Gadget was erg lief en braaf ondanks dat ze (en ik ook) wel spannend vond.
Nu moet ik op wedstrijd niet vergeten dat ik zelf ook moet rijden :o
Ik had 184 -2 uiteraard verkeerde hand in de eerste proef en de tweede proef 164,5... veel spanning en ze was het een beetje zat.
Geeft niets, kop is eraf en we hebben het droog gehouden!
15 mei de volgende!

Naat3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 21:19

Afbeelding
Vandaag met mijn dochters in Uden wezen kijjen. Ons grote voorbeeld gespot.

vickiva

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-16 21:36

Naat: oooh wat leuk! Haha. Iedereen wil toch zo'n foto voor in z'n archief?

Ik had vanochtend ook m'n wedstrijd. Volgens mij is ze nog nooit zo gespannen geweest! Ik had echt het gevoel dat ik een bom onder m'n kont had die elk moment af kon gaan. Bovendien een hele vervelende jury.. Toch nog met 175 en 177,5 af kunnen sluiten maar ik mag hopen dat ze de volgende keer iets meer ontspannen is :+

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 00:32

@Iwanluver wel weer een puntje! :)

@Naat leuke foto! :D

@vickiva Jammer zeg! Toch nog prima punten dan voor zoveel spanning toch :)

Afbeelding
Eindelijk een goede foto van ons samen :D
stond wel behoorlijke wind dus hebben maar 10 minuutjes foto's gemaakt, paard wilde ook voor geen meter stilstaan :')
ze lijkt groot trouwens maar ik ben gewoon klein :')

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 16:16

Toch geen wesstrijd gister. Ik stond klaar in de knotten gewassen en helemaal klaar om te laden. Werd ik opgehaald voor mijn vrijgezellenfeest :')
Hahahah zelfs de manege heeft meegedaan en mij gewoon op de startlijst gezet :')

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 17:44

onley, poah wat een dikke manen! Mijne heeft er helaas niet zoveel aanhangen :')

IwanLuver, wat een verschil bij die proeven! Maar wel supernetjes dat je meteen die punten hebt!

Naat, wat leuk!

vickiva, ahh wat jammer! Als ze de volgende keer wel ontspannen is, komt het helemaal goed!

_Lois_, wel een ontzettend gave foto!

Anne_mieke88, hahaha moest je eerst niet even schrikken? Zeker wel een leuke dag gehad gister?

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 17:52

Naat3, wat een leuke foto!!

vickiva, Jammer, maar je weet het met paarden helaas nooit. Volgende keer beter!!

Anne_mieke88, geweldig als iedereen eraan mee doet en je hebt zelf niks door. Wel wat minder als je zelf helemaal goed voor bereid bent en al gevlochten en gewassen hebt :P

_Lois_ gave foto!!

Wij mogen zaterdag weer, ben heel benieuwd. 1e keer buiten op een vreemde grote locatie. Maar we zullen het zien, gewoon een beetje ervaring op doen :)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 20:02

Ja ik heb het super gehad :)
En agjah kon ik knotten en wassen en zenuwachtig zijn oefenen met mijn knol zonder dat we weg gingen. Is wel een goede oefening. En er komen nog wedstrijden genoeg.
We hebben het suuuuuper gehad :D

Loraine1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 20:23

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-16 20:30

@ onley, staat haar leuk hoor die knotjes! :)

@ IwanLuver, gefeliciteerd met je eerste puntje!

@ Naat, supergaaf die foto :D

@ vickiva, wat jammer! Komt vast goed met die spanning, volgende keer beter :)

@ Lois, wat een leuke foto! Ze oogt idd heel groot zo, hoe groot/klein zijn jullie?

@ Anne_mieke88, wat gaaf zeg! Wel zuur dat ze je eerst helemaal je paard laten knotten voor niks haha :+

@ Sanne96, spannend! Succes alvast :D

@ Loraine1985 hahaha je paard had er zin in zo te zien :')

Wij gaan zondag voor ons officiële debuut! Ik zou eerst maar één proef rijden omdat mijn bijrijder ook een proef gaat rijden, maar er zit anderhalf uur tussen onze proeven dus heb toch maar gemaild of ik nog een tweede proef erbij kon doen. Pony zit lekker in haar vel de laatste tijd dus ik denk dat ze drie proeven met zo'n lange pauze prima gaat volhouden. Het is voor ons ook de eerste keer outdoor dus ik ben heel benieuwd! :)

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 00:55

@Annemieke Leuk gehad dus? Wel leuk dat de manege meespeelde :')
@Loraine Hahaha erg droog die sprongetjes _O-

@Spianne ik ben 1,60 en zij is 1,65 :j
Spannend zondag!
Hoop voor je dat het weer een beetje bijtrekt, was vandaag zo lekker wisselvallig hier.

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 07:53

Hahaha ja dat hoop ik ook, zulke hagelbuien als gister zit niemand op te wachten tijdens een proef :+

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 10:53

Ja suuuuuper leuk gehad :D
Beste vrijgezellenfeest ooit

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 13:05

Spianne schreef:
Wij gaan zondag voor ons officiële debuut! Ik zou eerst maar één proef rijden omdat mijn bijrijder ook een proef gaat rijden, maar er zit anderhalf uur tussen onze proeven dus heb toch maar gemaild of ik nog een tweede proef erbij kon doen. Pony zit lekker in haar vel de laatste tijd dus ik denk dat ze drie proeven met zo'n lange pauze prima gaat volhouden. Het is voor ons ook de eerste keer outdoor dus ik ben heel benieuwd! :)

heel erg succes!

Loraine1985 schreef:
ach dames, heb nog een leuke fail van mn eerste wedstrijd..

https://youtu.be/G_Dnmassc_E :')

:') die sprongetjes :+ :')

Sanne96 schreef:
Wij mogen zaterdag weer, ben heel benieuwd. 1e keer buiten op een vreemde grote locatie. Maar we zullen het zien, gewoon een beetje ervaring op doen :)

veel succes!

Anne_mieke88 schreef:
Toch geen wesstrijd gister. Ik stond klaar in de knotten gewassen en helemaal klaar om te laden. Werd ik opgehaald voor mijn vrijgezellenfeest :')
Hahahah zelfs de manege heeft meegedaan en mij gewoon op de startlijst gezet :')

hahaha :') wel een leuk idee :')

_Lois_ schreef:
[ Afbeelding ]
Eindelijk een goede foto van ons samen :D
stond wel behoorlijke wind dus hebben maar 10 minuutjes foto's gemaakt, paard wilde ook voor geen meter stilstaan :')
ze lijkt groot trouwens maar ik ben gewoon klein :')

ahw leuke foto

vickiva schreef:
Naat: oooh wat leuk! Haha. Iedereen wil toch zo'n foto voor in z'n archief?

Ik had vanochtend ook m'n wedstrijd. Volgens mij is ze nog nooit zo gespannen geweest! Ik had echt het gevoel dat ik een bom onder m'n kont had die elk moment af kon gaan. Bovendien een hele vervelende jury.. Toch nog met 175 en 177,5 af kunnen sluiten maar ik mag hopen dat ze de volgende keer iets meer ontspannen is :+

jammer, maatja volgende keer beter +:)+

Naat3 schreef:
[ [url=m/NrKd1Y.jpg]Afbeelding[/url] ]
Vandaag met mijn dochters in Uden wezen kijjen. Ons grote voorbeeld gespot.

wow gaaf zeg!

IwanLuver schreef:
Nou ons debuut en voor de eerste keer op vreemd terrein hebben we overleeft. Gadget was erg lief en braaf ondanks dat ze (en ik ook) wel spannend vond.
Nu moet ik op wedstrijd niet vergeten dat ik zelf ook moet rijden :o
Ik had 184 -2 uiteraard verkeerde hand in de eerste proef en de tweede proef 164,5... veel spanning en ze was het een beetje zat.
Geeft niets, kop is eraf en we hebben het droog gehouden!
15 mei de volgende!

toch een puntje *\o/*

onley schreef:
Ik heb jill haar manen op sportcoupe geknipt na een jaar lange manen en hengstevlecht dus 5 mei gasn er roosjes in ik hoop dat ze lukken.
Dit was vorig jaar.

[ [url=m/r1oK5m.jpg]Afbeelding[/url] ]

ik vind het er gaaf uit zien zeg <3

bij de manege pony vlechten ik altijd met naald en draad maar bij hanne gaat dat niet, dan worden het net soepballen :') dus dan maar gewoon een hengstenvlecht

Nann__ schreef:
Mijn paard loopt niet goed.. Is gegrepen door een pony in de wei.. Dus gister geen wedstrijd voor ons..

ahw balen zeg!

gisteren wedstrijd gehad en ben weggegaan met 187 en 191 punten :D nog 2 puntjes en dan zijn we al L1 startgerechtigd *\%/*
Afbeelding
hier staat het hele verhaal en meer fotos :D
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=145&t=1885481

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 13:17

Mooie punten hannelover, gefeliciteerd! :)

hannelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-16 13:30

dankje :D