[HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Setteli

Re: [HK]L1 Debuut Hoe gaat het bij jullie bokkers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 19:36

Ja rond de pees was het wat gevuld.

Gisteren een scan gehad en ze heeft een overbelasting van de oppervlakkige buiger. Dus al met al valt het mee en ben ik er mooi op tijd bij. Ik probeer haar nu 2x per dag te koelen en daarna smeer ik haar pees in met Staysound klei. Normaal loopt ze vanaf de stal met de groep mee naar de wei, maar nu breng ik haal ik haar zelf. Door de week doet de stalhouder dat.
Dinsdag gaat ze weer op ijzers, ze staat wat te plat en heeft voor die pees wat meer ondersteuning nodig. Maar goed ik ben er een paar maand uit. Helaas. L2 debuut nog maar even uitstellen...

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 11:32

Oh jeetje vervelend Setteli.. Maar idd gelukkig ben je er op tijd bij!

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 15:47

Wat balen setteli! Hopelijk geneest ze snel!

Vandaag tijdens het inrijden een super fijn paard onder mijn billen.. maat helaas moest ze weer plassen.. ook zag ik op mijn protocol dat ze een 6 in een 5 hebben veranderd en heb ik net 179 punten.. beetje banketstaaf.. ik hoorde van iemand dat dat niet mag maar kan niks vinden bij het knhs.. iemand enig idee?

Afbeelding

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 17:38

Zover ik weet is het gewoon toegestaan. Zolang de paraaf van jurylid er maar bij staat.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 23:09

ja is toegestaan. Niet leuk in ieder geval.

Ik ben zelf jury en als ik aan het eind op een wp uit kom en ik vond het dat eigenlijk niet waard, dan verander ik niks. Ik reken tussendoor nooit of ik aan het eind op een wp uitkom of niet.
Maar kom ik bijv op 179 uit en ik vond het toch een wp waard, dan wil ik een 5 nog wel in een 6 wijzigen. Maar andersom doe ik dus nooit

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 09:35

Wat ontzettend balen Setteli :( Gelukkig was je er wel op tijd bij. Hopelijk een spoedig herstel.

Wat balen zeg keshia. Niet leuk dat ze van een 6 een 5 hebben gemaakt waardoor je nu net geen winst hebt. Voor zover is weet is dat helaas gewoon toegestaan, zolang er maar een paraaf van de jury bijstaat. Nou ja volgende x weer beter!

zebra89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 14:33

Balen zeg van die 6-5 ik vind dat altijd lastig. Heeft de jury gezegd "6 o nee 5" en was de lezer te snel met schrijven of is het bewust verandert om je geen WP te geven.
Ik vind het altijd lastig en het voelt toch oneerlijk idd altijd.

Wij hebben tot 29-9 wedstrijdpauze en moet zeggen is ook wel even lekker. Dan weer 2xL1 starten en dan starten we weer eens per 3 weken. Voor nu lekker werken aan het bevestigen van het wijken.

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 21:06

Hopelijk gaat het snel beter Setteli!

Keshi, jammer van de punt! Ik zou er ook van balen. Maar niets aan te doen.

Ik heb donderdag weer wedstrijd. Ben benieuwd!

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 03:39

Nou das dan mooi jammer... ik vind het ook wel oneerlijk uitzien.. was er bovenaan iets naar beneden veranderd had ik er niet zoveel problemen mee gehad..

Leuk dat iedereen weer flink aan de slag gaat! Ik mag de 18e september weer.. en wil eens gaan kijken hoe het ook alweer allemaal zat met de selectiewedstrijden.. even goed over nadenken of ik de selecties wil gaan rijden of dat ik door wil naar de l2 :)

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 10:13

Ik heb even een grote bijlees actie gedaan O:)

AnneOmie laat je even weten hoe je L1 debuut gaat?

Lis_Ol Ohh nee balen dat zijn hoef weer open was! Weet je ook hoe dit gebeurd is? Wel fijn dat de andere lessen goed gingen. Een nieuw zadel is altijd fijn :=

Theduchess zoiets dacht ik al. Het lijkt mij sowieso niet fijn om te rijden zonder rijbroek. Gefeliciteerd met winstpunt!

MiStimaBo Ik herken het probleem hoor, met regelmatig updaten :') Heb je al een datum dat je Buzzy en Hiphop wil gaan starten? En ik wacht de foto's geduldig af :o

Keshia Ik start meestal 1 of 2 keer knhs per maand. (1 keer thuis en 1 keer uit). Tenzij er ook fnrs is. Ben namelijk ook fanatiek fnrs ruiter en probeer het zo goed mogelijk te combineren met knhs. Gefeliciteerd met je eerdere punten en balen van de laatste wedstrijd. Ik heb het zelf nog nooit gezien tbh.

Setteli ahhh nee!!! Balen joh. Gelukkig ben je er wel snel bij ja. Moet je in je eentje koelen of heb je hulp? Reageert ze goed op de ijzers? Straks doen we ons L2 debuut gewoon tegelijkertijd :D

GillyZidane Laat je weten hoe je wedstrijd gaat? Ik ben die dag jarig O:)

Nu weer een kleine update van mijn kant;
Phil is nog steeds hetzelfde. Word opgebouwd en heeft nog moeite met verzamelen (ik vraag niet veel, alleen het schakelen om het achterbeen actiever te krijgen). Ik durf hierin ook niet meer eraan te gaan rijden aangezien hij dus gevoelige kruisbanden heeft. Op dit moment vraag ik me dus af of hij gewoon stijf is en het lastig vind, of dat het pijn doet. (Phil is een doodloper en geeft pijn heel slecht aan, het is dus aan de ruiter om te bepalen wanneer het genoeg is) En ik ben liever te voorzichtig dan te streng hierin.

El is nog steeds kreupel. Er is geen duidelijke oorzaak; geen dik been, geen wondjes etc. We zitten nu te denken aan een verstuiking dus we wachten het nog even af. Inmiddels hoeven we niet meer te koelen maar we stappen nog wel veel met hem aan de hand.

Setteli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 12:10

xemmafalcon schreef:
Setteli ahhh nee!!! Balen joh. Gelukkig ben je er wel snel bij ja. Moet je in je eentje koelen of heb je hulp? Reageert ze goed op de ijzers? Straks doen we ons L2 debuut gewoon tegelijkertijd :D

Nu weer een kleine update van mijn kant;
Phil is nog steeds hetzelfde. Word opgebouwd en heeft nog moeite met verzamelen (ik vraag niet veel, alleen het schakelen om het achterbeen actiever te krijgen). Ik durf hierin ook niet meer eraan te gaan rijden aangezien hij dus gevoelige kruisbanden heeft. Op dit moment vraag ik me dus af of hij gewoon stijf is en het lastig vind, of dat het pijn doet. (Phil is een doodloper en geeft pijn heel slecht aan, het is dus aan de ruiter om te bepalen wanneer het genoeg is) En ik ben liever te voorzichtig dan te streng hierin.

El is nog steeds kreupel. Er is geen duidelijke oorzaak; geen dik been, geen wondjes etc. We zitten nu te denken aan een verstuiking dus we wachten het nog even af. Inmiddels hoeven we niet meer te koelen maar we stappen nog wel veel met hem aan de hand.

Ik koel in m'n eentje. Ik kan haar buiten vastzetten en dan zit ik op een krukje met de slang in m'n hand. Had al gemerkt dat ik staand behoorlijk last van m'n rug kreeg. En binnen is nog een wasplaats, dus met regen kan ik haar ook gewoon afspuiten. Ze wordt er wel makkelijker van merk ik.
Zaterdag krijg ik een paar Ice Vibe boots, dus kan ik haar ook op stal koelen, kan ik ondertussen andere dingen doen.
Vanmiddag gaan de ijzers er weer onder, hoop dat ze iets rechterop komt te staan. Ze heeft nogal platvoeten met ondergeschoven verzenen.

Misschien overheen gelezen, maar heb je al eens een osteopaat naar Phil laten kijken? Het schijnt dat als ze vast zitten in het SI gewricht ze hun bekken niet of heel moeilijk kunnen kantelen. Dat is wel nodig als ze hun achterhand er onder moeten zetten.

Balen dat El nog steeds kreupel is. Heb je ook een peesscan laten doen? Soms is er aan de buitenkant weinig te zien maar blijkt het inwendig toch slecht te zijn.

Sterkte met je paardjes :(:)

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 13:29

Xemmafalcon; Mijn paard is gelukkig weer helemaal OK :) Bekken zat vast/scheef en door de entreactie had ze haar hele lijf vast gezet. Chiropractor is weer geweest en heeft haar met eerst dry needlen gelukkig weer helemaal los gekregen. Daarna moest ik 2 weken longeren en als het goed is mag ik er vanaf eind volgende week ergens weer op :) Geen idee wanneer mijn L1 debuut dan is. In oktober ben ik 2,5 week met vakantie dus de maand oktober wordt ook beetje lastig met starten :D Heb nog wel 2 wedstrijden rond eind september/begin oktober in de planning staan.

Wat balen van El en Phil zeg :(

Klopt Setteli van het bekken/Si gewricht, daar had de mijne last van. Ze galoppeerde ook met 2 achterbenen tegelijk aan de longe en kon ook niet meer normaal omdraaien in haar box enzo. Bekken zat 'scheef'.

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 14:27

Setteli schreef:
Ik koel in m'n eentje. Ik kan haar buiten vastzetten en dan zit ik op een krukje met de slang in m'n hand. Had al gemerkt dat ik staand behoorlijk last van m'n rug kreeg. En binnen is nog een wasplaats, dus met regen kan ik haar ook gewoon afspuiten. Ze wordt er wel makkelijker van merk ik.
Zaterdag krijg ik een paar Ice Vibe boots, dus kan ik haar ook op stal koelen, kan ik ondertussen andere dingen doen.
Vanmiddag gaan de ijzers er weer onder, hoop dat ze iets rechterop komt te staan. Ze heeft nogal platvoeten met ondergeschoven verzenen.

Misschien overheen gelezen, maar heb je al eens een osteopaat naar Phil laten kijken? Het schijnt dat als ze vast zitten in het SI gewricht ze hun bekken niet of heel moeilijk kunnen kantelen. Dat is wel nodig als ze hun achterhand er onder moeten zetten.

Balen dat El nog steeds kreupel is. Heb je ook een peesscan laten doen? Soms is er aan de buitenkant weinig te zien maar blijkt het inwendig toch slecht te zijn.

Sterkte met je paardjes :(:)

Handig opgelost met een krukje! Ik vind buiten afspuiten en koelen fijner dan binnen als ik eerlijk ben. Dat scheelt, dan kan je je tijd ook wat efficiënter gebruiken. Ik hoop dat de ijzers helpen!

Nee er heeft nog geen osteopaat naar gekeken. Hij zit niet echt vast in zijn SI gewricht. Hij heeft voornamelijk last van zijn knie. Omdat zijn kruisbanden voor de 3e keer afgescheurd waren zijn die banden korter geworden en heeft hij moeite met zijn linkerachterbeen er goed onder te zetten. Nou is dit voornamelijk te zien in de rechtergalop (was ook altijd al zijn moeilijke kant) maar met schakelen merk ik het ook wel. Dat is dus het lastige.

Nee we hebben nog geen peesscan gedaan. Misschien doen we dat wel als het nog veel langer duurt, maar voor nu hopen we op een kleine verstuiking.

Dankje, jij ook met Phoebe! :o

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 09:40

Hopelijk inderdaad een verstuiking ofzo!

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 10:11

Geen hoefkneuzing? Kunnen ze ook aardig beroerd van lopen..

CdeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 14:11

Zo , allereerst heb ik mijn naam eens veranderd, dit vind ikzelf veel beter.

Alweer een hele drukke week achter de rug en kon niet eerder dan vandaag weer eens een kijkje nemen.

Update : Buzzy zit heel veel voorruitgang in en ik merk dat we binnenkort weer klaar zijn om weer te gaan starten , ze had een kleine periode dat ze een stukje tong liet zien maar gelukkig door hard te trainen aan een betere aanleuning doet ze het niet meer. We hebben ook hard getraind aan de midden/uitgestrekte draf zodat ze meer op de achterkant kwam, en ik ben langzaam aan het beginnen met de puntjes op de i te zetten met appuyeren in de draf zowel de galop , dit mag soms nog wat meer vloeiender en beter zijwaarts. Verder doet ze alle oefeningen tot en met de M2 heel netjes!

Maandag weer de eerste keer les gehad van mijn instructrice met Hiphop, we zijn gewoon bezig aan een nog betere aanleuning,vloeiende overgangen en een beetje schakelen. Ze pakte het meteen goed op en dat merkte ik dindsdag ook alweer , met nog meer verbetering sloot ik mijn training af na dik 20 minuten en gister hebben ze allebei vrij gehad. Vandaag ga ik ze weer trainen tot en met zondag en zaterdag heb ik weer les.

Keshia : ik zal deze week proberen om een foto hierin te zetten. Ja klopt maar ik ben het gewend , het drukke leventje! :D Ik wil graag proberen om alle concoursen te rijden die er bij ons in de buurt zijn en de selecties wil ik sowieso niet missen , met hiphop wil ik even kijken hoe ze het de eerste x oppakt en dan natuurlijk veel km's maken! Netjes van je 2 winstpunten! Dit mogen ze inderdaad doen mits ze een paraaf erbij hebben gezet.. wel jammer , net geen wp..

Setteli : Flink balen dit ! Hopelijk knapt ie snel op !

Xemmafalcon : ooh dus toch nog iemand met hetzelfde probleem :') , nee nog niet maar ik ga het dit weekend wel even uitzoeken en dan een planning maken. Van buzzy heb ik een forum van een hele lange tijd geleden genaamd : Fotoshoot Cheyenne de Bruyn en Bustina M, hier kun je haar alvast eens zien en dan deze week zien jullie een foto van hun samen! ik geef je gelijk erin dat je inderdaad beter te voorzichtig kan zijn dan nonchalant om het maar even zo te noemen.. dat is altijd lastig , ik denk dat je beter een peesscan kan laten maken als het echt niet over is na een weekje want dan weet je wel zeker wat het precies is , stappen en koelen kan verder nooit kwaad. Hopelijk is het een verstuiking maar dat moet meestal na een weekje of 2 wel over zijn.

Sterkte met de paardjes en verder iedereen succes dit weekend als jullie concoursen hebben!

:wave:

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 15:28

GillyZidane schreef:
Geen hoefkneuzing? Kunnen ze ook aardig beroerd van lopen..

Nee, daar lijkt het niet op. We zien niets aan zijn hoeven.

CdeB Wat fijn dat het zo goed gaat met Buzzy! Wat start je met hem? Ik ga je topic even opzoeken :)
Dat is uiteindelijk wel het plan als het nog lang duurt, maar hij loopt wel per week iets beter.

GillyZidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 22:52

Xemmafalcon gefeliciteerd!

Mijn wedstrijd ging niet zo top.
Moest losrijden in een enorm kijkerige binnenbak. Naast de wedstrijdruiters (6stuks) reed er een pensionklant en er werd les gege en aan een zwaar gehandicapt meidje.
Hierdoor kon ik absoluut niet fijn losrijden en dit was ook absoluut in mn proeven. We hebben weer kilometers gemaakt en vooral geleerd er niet nog eens te starten punten waren 169.5 en 167.5 helaas!

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 22:58

GillyZidane schreef:
Xemmafalcon gefeliciteerd!

Mijn wedstrijd ging niet zo top.
Moest losrijden in een enorm kijkerige binnenbak. Naast de wedstrijdruiters (6stuks) reed er een pensionklant en er werd les gege en aan een zwaar gehandicapt meidje.
Hierdoor kon ik absoluut niet fijn losrijden en dit was ook absoluut in mn proeven. We hebben weer kilometers gemaakt en vooral geleerd er niet nog eens te starten punten waren 169.5 en 167.5 helaas!

Dankjewel!

Ah wat stom zeg! Is dan niet heel handig geregeld door de rijvereniging daar... Balen joh!

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 13:55

Volgens mij mag dat niet eens! De losrijbak hoort gereserveerd te zijn voor het losrijden volgens mij.. dat er een pensionklant tussendoor rijdt, tot daar aan toe.. maar lesgeven en helemaal als diegene zich niet kan redden tussen de rest is wat mij betreft toch wel het klagen waard bij de vereniging..
Balen zeg! Maar idd je hebt je km's weer gemaakt.. volgende keer hopelijk beter!

xemmafalcon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 17:40

Vandaag sinds een tijdje weer op Phil gereden en wat is hij verbeterd!
Hij was erg actief en goed aan het been, veel looplust en ook echt zin om te werken :)
Dit was een paar weken geleden wel anders :=

In de stap merk je niks meer van zijn blessure, in draf heeft hij nog een onrustige aanleuning maar hij loopt nu wel over zijn rug. Alleen de galop laat ik nog voor wat het is, dat komt vanzelf wel.
Al met al zat ik te stralen op mn paard! Op het einde nog even zonder zadel uitgestapt. :D

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 11:09

Fijn zeg! Ik heb sinds dinsdag niet meer kunnen rijden.. en ga vanavond weer aan de bak.. ben benieuwd.. en dan komend weekend en de week erop weer wedstrijd.. ik oktober weinig tijd voor wedstrijden doordat de leaser van mijn pony een wedstrijd heeft, en ik mee doe aan ride and run.. Dus nu even extra op wedstrijd haha..

Tsplendid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 18:08

Volgens mij mag dat inderdaad ook niet.. En helemaal les geven in een losrijdbak aan een niet wedstrijdruiter op dat moment is wel heel apart :')

Weer lekker oppakken dus allebei!

Ik vandaag weer concours gehad na 3 weken even niet. Vorige 2 keer veel spanning en vandaag weer gewoon braaf dus erg tevreden. Proeven konden echt wel beter maar voor vandaag goed genoeg, 194 en 192 met 2x een 4e prijs!

keshia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-16 21:28

nou dat zijn wel meer dan goede punten hoor tsplendid! gefeliciteerd!
vandaag mijn knollie lekker gereden, ze was ontzettend heet omdat ik haar sinds dinsdag niet meer gereden had.. dus gelijk gebruik van gemaakt en lekker aan het werk gezet, incl een contragalopje.. was lachen, zolang geleden dat ik een contra heb gereden.. moest er zelf even goed over nadenken! haha..
maar het ging aardig zo voor een eerste keer.
verder veel overgangen galop stap, stap galop, draf halt en halt draf, achterwaarts geoefend, en wijken iets meer proberen te bevestigen. nu er eindelijk ook achter waarom wijken voor de rechterkuit niet zo fijn wil als voor de linker, ik druk mijn linkerhand dan naar beneden ipv dat ik hem draag.. ik deed hem omhoog en ze knalde zo naar links.. weten we dat ook weer! ;)

CdeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 11:32

Wekelijkse Update :

Een hele goede morgen ,

is het bij jullie ook zo'n mooi weer de laatste week ? Heerlijk hoor!

Hiphop : gaat echt met grote stappen vooruit , wat een slim paard is ze toch! <3
Buzzy : Vanaf volgende week ga ik weer met haar les nemen want mijn instructrice is nu een paar dagen naar Haaksbergen , maar zij gaat ook met grote stappen vooruit , en heeft alles zo onder de knie!

Wat ben ik blij met mijn paardjes en ik kan niet wachten totdat ik weer concoursen kan rijden , nog eventjes wachten!

Xemmafalcon : Ik start momenteel nog L2 , maar ik hoef nog maar een paar wp en daarna ga ik over naar het M1 ! Wat goed dat Phil weer fijn loopt , met en met komt het wel weer helemaal goed

Gillyzidane : Dit mag officieel helemaal niet , dit moet gebeuren in een andere bak of ander tijdstip .. jammer dat je daardoor een beetje '' beperkt '' moest losrijden en al helemaal van de punten.

Keshia : Succes met je wedstrijden! wat fijn dat je je fout hebt ontdekt want het ligt eiglk altijd aan de ruiter als iets niet wilt lukken , je hield hem op die manier inderdaad tegen in zijn beweging.. je zult nu ook echt verschil gaan merken , ook op cc natuurlijk!

Tsplendid : Netjes hoor , gefeliciteerd met je nette punten!

Wat vinden jullie van het Vloggen op Youtube ?

Ik volg namenlijk een paar mensen en vind het wel leuk om zo nu en dan eens te kijken ( als ik tijd heb ) maar nu ben ik aan het bedenken om zelf te gaan vloggen.. onderwerp ? gewoon mijn dagelijkse leven :D