Z2 debuut, wie nog meer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sharon_quiz

Re: Z2 debuut, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:16

Ik sla het rennen ook over. Ik ga wel op Vanquish achter jullie aan :P
Ik vind zesjes jury's ook niet leuk. Daar heb je niks aan. Rijd liever ook 3-en en 8-en. Bij zulke jury's rijd ik vaak ook wel winst. Bij een zesjes jury hoef ik maar een paar spanningsfoutjes te hebben en ik pis naast de boot (is die uitdrukking zo :P )

Laura wat leuk dat de wissels zo goed gaan! Dat debuut komt wel goed!

Ik heb gisteren lekker lang losgereden omdat hij twee dagen niks gedaan had. Toen aan de appuyementen begonnen en lekker veel contragalop gereden. Slangenvoltes en eenv.wissels van contra naar contra geoefend. Ging heel fijn! Hij zat af en toe wel op de wisselhulp te wachten, maar ik heb me kunnen inhouden. Misschien vanavond. Meestal is het heel druk op woensdag. De draf gaat ook al veel beter. Hij gaat uit zichzelf nu al met veel meer impuls draven en iets meer gedragen. Het is nog lang niet zo dat je zegt, woooow, kijk die gaan. Maar voor mezelf voel ik wel wat verschil. Maar hij had dan ook wel een hele saaie draf. Hij heeft het wel in zich, maar het is lastig eruit te rijden en ik ben zelf ook vaak geneigd wat braafjes te rijden.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 10:46

Morgen!

Lees veel instortmomentjes...ken ze jammer genoeg ook maar zou dat op dit moment niet ook met het vreselijk wisselvallige weer te maken kunnen hebben? Die paarden staan de ene dag met twee dekens op, de volgende mogen ze zonder lekker naar buiten en vervolgens staan ze twee dagen later weer in de sneeuw. Ik word er al gek van, laat staan die dieren :+

Ik had namelijk vorige week ook een drama les, nieuwe locatie en het was te druk dus ik kon me niet voldoende afsluiten en heb echt zo sh*t gereden. Gelukkig kan ik dat daarna redelijk loslaten maar heb wel een paar dagen de slof erom gehangen om te voorkomen dat ie lekker in zijn eentje de hele bak doorvliegt met zijn kop in de wolken en het stomme is, doordat ik weet dat ie eraan hangt en ik m kan gebruiken als het nodig is, is het dus precies niet meer nodig want hij doet het niet :Y) Stukje psychologie!

Verder heb ik zondag een clinic gereden en dat ging niet lekker. Heel soms rij je bij iemand waar het niet zo mee klikt en wat ook niet echt hielp, ik verstond er geen woord van......Maar ach, ik heb lekker rondjes gereden droog in de binnenbak :+

Overigens droom ik gelukkig niet van de wissels, ik ga ze een beetje uit de weg op het moment. Das ook niet goed maar ik wil eerst een paar andere dingen veel beter hebben en daarna pak ik het wel weer op!

rhapsody_do

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 13:40

Is wel een fijn gevoel he Sharon als ze meer gaan dragen! Gaan ze automatisch ook meer op hun eigen benen lopen. De mijne vindt het nog wel moeilijk dat dagelijks te doen, de ene dag is ze super ligt in de hand en gaat ze als een trein terwijl de andere dag veel zwaarder is en je er veel meer achter aan moet zitten en dan voor loslaten.

Ja dat is inderdaad een psychisch stukje Daffodil! Geeft je net een stukje meer vertrouwen. Maar zonde dat en de les en de clinic niet zo fijn gingen. Is dan toch heel jammer!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 13:45

Jammer van de les en clinic daffodil. Zou inderdaad best eens met het weer te maken kunnen hebben.

Do ja is zeker een fijn gevoel. Anderen zien het nog niet een zozeer, maar mijn instructrice die ons natuurlijk veel ziet, ziet het wel en ik voel het ook. Hopelijk kunnen we het uitbreiden naar nog meer :D Het enige struikelpunt is dat hij zich er dan af en toe net uitdrukt met z'n neus. Als ik hem dan weer wat ronder in wil stellen, ben ik het kwijt. Dus daar moet hij echt nog sterker in worden. Maar als hij eenmaal lekker los is gaat het wel oke. Ben benieuwd naar de tips van Alex straks :)

rhapsody_do

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 13:51

Ja dat is het lastige, waar vraag je wat en waar laat je wat.. Altijd een lastige wisselwerking!
Ben ook heel erg benieuwd naar zijn commentaar. Heb een leuk paard, maar zeker niet 1 met bewegingen waar je U tegen zegt.. Maar dat hoef ik ook niet, ik kom leuk rond met deze en had nooit verwacht zo ver met haar te komen :) We genieten van elkaar en wat we kunnen en dat vind ik belangrijk!!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 16:00

Haha Luv zit als enige hier nog op een wolkje geloof ik, de rest is weer op de kont op de grond beland..... oh nee dat was met twee voeten zeker?

Hier ook weinig te vertellen, alles bevroren, dus rijd alleen een paar paarden die bij de manege staan en verder is het vakantie tot eind van de week denk ik. Dus veel tijd voor hardlooptraining! Vandaag 5 km gelopen in 35 minuten, het begint ergens op te lijken. Ik wil wel graag een gemiddelde van tien km per uur halen over het eerste uur, dan zie ik het tweede gedeelte wel waar het schip strand.
Kan me voorstellen dat jullie het niet zien zitten, ik heb zo lang niet kunnen lopen door mijn hernia dat ik het ontzettend gaaf vind dat ik dit nu weer kan en dan ga ik er ook vol in (zolang het kan ;) ). Tien km heb ik wel al eens gelopen, maar dit vind ik nu wel voor één keer te doen een mooie uitdaging.

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 16:03

Ja balen dat alles weer bevroren is! Gelukkig heb je wel nog iets te rijden :) Ga je binnenkort nog naar het buitenland voor je werk? Zou nu wel lekker zijn om in het zonnetje les te staan geven :)
Ik zit niet op een wolk maar ook nog niet met mijn kont op de grond gelukkig haha. We zweven daar ergens tussenin :P
Knap hoor, dat je de discipline hebt om hard te lopen. Succes met je trainingen!

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 16:17

Ja Zuid Afrika zit eraan te komen!! Maar je zult zien dat het hier dan ook prachtig weer is, dat is meestal zo....

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 16:28

horseyfries schreef:
Ja Zuid Afrika zit eraan te komen!! Maar je zult zien dat het hier dan ook prachtig weer is, dat is meestal zo....

Zo gaaf!!

Ik ben er afgelopen weekend ook even vanaf gekletterd hoor (van 't wolkje) :P haha. Ach als ze thuis maar vooruit gaat en d'r best doet en we samen plezier hebben.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 18:50

Zo is't! Plezier staat voorop, het kan niet in één stijgende lijn naar boven gaan, dat is nooit zo, na een stap vooruit komt altijd een half stapje terug, dus als je daar bent moet je niet wanhopen, maar bedenken dat je op weg bent naar de nieuwe stap vooruit en dat dit slechts het halve stapje terug is.

AnoukvW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 18:57

Haha iedereen is van zn wolk afgevallen en hard op zoek naar zonnestraaltjes :P (tijd voor zomer!! :D)
Al zweef ik nog best een beetje rond als ik bedenk hoe ik gereden heb afgelopen weken O:)
Hopen dat het wat warmer wordt, vind dit maar niets en met dat jonge beest lukt het zo ook niet zo lekker en moet zondag weer starten met m :P

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-13 19:24

Ik wil gerust hard van een wolk vallen, als het maar betekend dat de zon er is!!!! :D

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 09:48

Ja ik word echt helemaal gek van dit weer! Weer sneeuw. Bah! Alsjeblieft hou er eens mee op. Maar na vandaag wordt het warmer.

Jenny wat jij zegt is helemaal waar!! Gisteren heb ik weer een klein stapje terug gedaan. Alhoewel de galopappuyementen nu heel erg fijn gaan en de wissel van links naar rechts ook redelijk, ging de wissel van rechts naar links weer erg moeizaam.. Kleine druktemaker! Maar ja, zondag heb ik weer les en tot die tijd blijf ik gewoon sleutelen aan de appuyementen. Daar wordt ie wel heel fijn van!

X_Michelle_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:29

Ik heb geen idee hoelang de dam tot dam is.... :')

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:37

Ik ga er vandaag weer op. Dinsdag had m'n lesgever gereden omdat ik het echt echt echt niet zag zitten en gisteren heb ik niet gereden. Maar vandaag moet ik echt weer. Kan ze geen drie dagen laten stilstaan (morgen moet ik laat werken dus dan kan ik ook niet). Zie er een beetje tegen op. Ik ga alleen maar loswerken en aan de basis werken. Als dat goed is komt de rest ook wel denk ik.

Bono staat ondertussen al weer bijna een week stil. Ik heb'm maar wat rust gegeven, volgende wedstrijd is normaal 7 april dus vanaf volgende week kunnen we weer rustig opbouwen en dan is'ie net optijd klaar hoop ik. Ik ga voor hem trouwens ook een kür maken. Mama hoopt dat ik passende robbie williams muziek vind voor hem, dus binnenkort ga ik youtube afschuimen :D

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:54

Lien wat ontzettend herkenbaar! Ik heb ook wel eens dat ik er tegenop zie om te gaan rijden. Zo raar is dat. Het is het liefste dat ik doe, maar ik kan er soms echt geen zin in hebben. Heel veel mensen snappen dat niet (en dat snap ik dan ook wel weer). Maar het gaat bij mij gewoon lang niet altijd fijn en soms is een dagje poetsen en tutten dan net waar ik zin in heb :)

Leuk dat je met Bono ook een kur gaat maken!!

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 11:56

Als je je zo voelt dan moet je er inderdaad niet opstappen.Een paard voelt dat feilloos aan.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:28

Ik volg ook altijd mijn gevoel, zo ben ik gisteren wel opgestapt ondanks de sneeuw en heb toch lekker een half uurtje rondjes gereden op de hoefslag die door de haflinger zonder ijzers vóór me vrij gemaakt was :D

roosje78

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:35

Meestal probeer ik dan iets anders dan anders te doen :P Bijvoorbeeld balkjes neerleggen voor het draven, of een buitenrit te maken. Dan word ik niet alleen zelf frisser en blijer van, mijn paardje ook!

sharon_quiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:40

Ja dat is een goeie Lizet. Kan me ook erg verheugen op de mooie zomerdagen. Als ik dan geen zin heb om te trainen of denk dat ik tegen problemen aan ga lopen, ga ik lekker naar buiten toe. Het is alweer 2 maanden geleden dat ik met hem naar buiten ben geweest. 's Zomers ga ik bijna wekelijks!

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:45

Ik wissel sowieso af. Dressuurwerk wissel ik af met soms wat grondwerk, regelmatig een buitenrit (al dan niet met boomstammetjes tussendoor), crossen en springen.
Gisteren heb ik mijn dressuurtraining afgesloten met een rij van 4 in-uitjes. Wordt ze helemaal blij van (en lenig) :)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:46

Hahaha ik wissel soms iets teveel af, heb volgende week dinsdag springles, zaterdag dressuurles, zondag crossles en dan dinsdag weer springles :D
Bos pakken we ook regelmatig mee!

fatal_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 12:49

daffodil schreef:
Hahaha ik wissel soms iets teveel af, heb volgende week dinsdag springles, zaterdag dressuurles, zondag crossles en dan dinsdag weer springles :D
Bos pakken we ook regelmatig mee!
Soms is het ook best lastig :j Vooral met het uitkiezen van wedstrijden. Ik heb er nu voor gekozen me vooral op dressuur te richten (z2 starten)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 13:00

Ik start helemaal niet, op zijn vroegst pas in augustus maar dat is alleen als ik controle over de wissels heb. Ik ga sowieso in juni de Eper paardenvierdaagse rijden, dat doe ik al voor het achtste jaar en daarna even twee weken niets, dus ook geen dressuur. Dan pak ik m weer op en hoop ik verder te gaan waar ik gebleven ben!

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-13 13:01

Ik spring echt nooit :D Ben veel te bang. Alleen in het bos als ik een boomstammetje tegenkom, daar ga ik wel over :D

Nu de dag ondertussen al half is zie ik het alweer wat beter zitten om gaan te rijden. Dus komt wel in orde tegen straks. Hopelijk is het zondag weer goed weer, dan ga ik met haar eens het bos in. Vind ze wel fijn. Ik probeer trouwens ook elke week minstens 1x met allebei in het bos te komen. Bono rij ik dan ook echt in het bos, die vind dat echt fijn en dan is'ie lekker fris.